Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deelgemeente van Mechelen maar ik kom nog geregeld naar het thuisfront in Stabroek city. Daar kom ik dan geregeld de gifkikker van Nico tegen. Vanwaar ben jij juist?
oorspronkelijk van Schoten, nu sinds een kleine maand wonende in Stabroek .
Ondertussen een mailtje teruggekregen waarin hij dacht dat ik interesse had in zijn 3 serie... Het is inderdaad geen longwheelbase. De auto is van 3de eigenaar en zou wel in orde zijn. Hmmm... Het vrouwke heeft al laten vallen dat de oldtimerwetgeving om de 5 botten verandert en wat als deze geen oldie meer wordt... Ze vindt mss wel beter dat ik naar eentje ga kijken van 86-87.
@m3isthebest: goh, een F11 vind ik momenteel nog te duur. Ik wil ook niet te veel geld aan de aankoop van een auto uitgeven. Er zijn voldoende goedkopere auto's op de markt. Als de 735i écht goed is, zou ik mijn 635 misschien wel verkopen. Zo een 7 is wel practischer hé. Ben aan het denken om
520d -> bij te houden
525d -> downgraden richting MINI of BMW 3 coupé ofwel toch een lelijke E61
635 -> bijhouden of een hebbedingetje erbij.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ondertussen een mailtje teruggekregen waarin hij dacht dat ik interesse had in zijn 3 serie... Het is inderdaad geen longwheelbase. De auto is van 3de eigenaar en zou wel in orde zijn. Hmmm... Het vrouwke heeft al laten vallen dat de oldtimerwetgeving om de 5 botten verandert en wat als deze geen oldie meer wordt... Ze vindt mss wel beter dat ik naar eentje ga kijken van 86-87.
@m3isthebest: goh, een F11 vind ik momenteel nog te duur. Ik wil ook niet te veel geld aan de aankoop van een auto uitgeven. Er zijn voldoende goedkopere auto's op de markt. Als de 735i écht goed is, zou ik mijn 635 misschien wel verkopen. Zo een 7 is wel practischer hé. Ben aan het denken om
520d -> bij te houden
525d -> downgraden richting MINI of BMW 3 coupé ofwel toch een lelijke E61
635 -> bijhouden of een hebbedingetje erbij.
Voor 7-series oldtimer (vanaf '86), best gaan shoppen in DE:
Ben deze middag mijn alu velgen bij de stealer gaan ophalen en heb even over de E32 gebabbeld. Ze hebben me aangeraden om de V8 te vermijden. Het minste dat er gebeurt moet heel dat blok eruit. Een 730 of 735 was ideaal. Voor een hele goed exemplaar is de waarde 1500 euro als overname en particulier 2500 tot uiterste max 3000 euro. Ze zijn echt niet meer waard zei hij. Ze geraken aan de straatstenen niet verkocht en de meeste staan weg te rotten op een autokerkhof.
Die laatste die je gevonden hebt, is eentje die om de zoveel tijd te koop komt. Die prijs is ook niks bespreekbaar. Beetje zonde want hij bevalt me wel. 5000 euro is écht wel de limiet maar dan liever eentje dat al oldie is. Heb met mijn 635 al ontdekt dat er te weinig mee rijden enorm slecht is. Die ene in Duitsland is wel de moeite. Zou ik het aandurven. Vroeger kocht ik elk jaar een speeltje en dan leer je iemand kennen, koop je een huis, begin je te verbouwen, zijn er kindjes en totaal andere prioriteiten. Na alle kosten aan de E24 weet ik wel dat de auto meer moet zijn dan enkel maar een mooie lak. Een 6 of 7 is schandalig duur als je onderdelen wil vervangen.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ben deze middag mijn alu velgen bij de stealer gaan ophalen en heb even over de E32 gebabbeld. Ze hebben me aangeraden om de V8 te vermijden. Het minste dat er gebeurt moet heel dat blok eruit. Een 730 of 735 was ideaal. Voor een hele goed exemplaar is de waarde 1500 euro als overname en particulier 2500 tot uiterste max 3000 euro. Ze zijn echt niet meer waard zei hij. Ze geraken aan de straatstenen niet verkocht en de meeste staan weg te rotten op een autokerkhof.
Die laatste die je gevonden hebt, is eentje die om de zoveel tijd te koop komt. Die prijs is ook niks bespreekbaar. Beetje zonde want hij bevalt me wel. 5000 euro is écht wel de limiet maar dan liever eentje dat al oldie is. Heb met mijn 635 al ontdekt dat er te weinig mee rijden enorm slecht is. Die ene in Duitsland is wel de moeite. Zou ik het aandurven. Vroeger kocht ik elk jaar een speeltje en dan leer je iemand kennen, koop je een huis, begin je te verbouwen, zijn er kindjes en totaal andere prioriteiten. Na alle kosten aan de E24 weet ik wel dat de auto meer moet zijn dan enkel maar een mooie lak. Een 6 of 7 is schandalig duur als je onderdelen wil vervangen.
Ik snap nog altijd niet goed waarom je een auto bijzoekt? Voor liefhebberij (zondagritjes) heb je toch de 635csi?
Als ik een E32 zou bijkopen, zou ik er sowieso meer mee rijden ook. Dat rijdt vrij modern en comfortabel. Qua kosten voor een E32 kan je best eens op bimmerboard kijken, daar staat een topic met voor-en nadelen van een E32. Succes!
Misschien nog interessant voor wie het zou interesseren:
1 van mijn beste vrienden (autoliefhebber tot en met, met o.a. een scuderia, Mclaren MP4, 458 challenge, Abarth esse esse in de garage) verkoopt zijn dagdagelijkse auto. Het is een 535d van 1/2008 waar alleen autostrade mee gereden is (woont in NL in de week en BE in WE, bv. 1e maal remblokken op 180000km of zoiets). Nieuw gekocht en meestal door zijn vrouw gereden. Full option (enkel de standkachel, open dak en dynamische cruise control ontbreken): M-pack, GEEN dakrails (fan tot en met), dubbel glas, massagezetels, headup, nightvision, individual audio, zetelverluchting, softclose en zo verder. Nu komt de aap uit de mouw: 280000km, maar in nieuwstaat. Interieur is echt zoals nieuw en buiten geen krasje. Indien interesse PM.
Ik snap nog altijd niet goed waarom je een auto bijzoekt? Voor liefhebberij (zondagritjes) heb je toch de 635csi?
Als ik een E32 zou bijkopen, zou ik er sowieso meer mee rijden ook. Dat rijdt vrij modern en comfortabel. Qua kosten voor een E32 kan je best eens op bimmerboard kijken, daar staat een topic met voor-en nadelen van een E32. Succes!
Goh, heb altijd al zo eentje willen hebben . Met de 635 rijden is leuk maar met 2 kindjes niet de ideale auto. De kinderstoelen passen er met veel getouwtrek wil in maar een 4 deur zou makkelijker zijn. Zit al lang te twijfelen om de 635 weg te doen voor een 730. Maar dan krijg ik het telkens niet over mijn hard om de 6 te laten gaan. Vandaar de gedachte om een 7 te kopen en om het een tijdje te evalueren . Langs de andere kant is het een idioot idee om zoiets te kopen... Aan zo een oude bak zal altijd wel iets kapot gaan... Dan vraag ik me af, waarom op termijn geen recentere 7 kopen in de plaats van de 525 die ik dan wel vaker zal gebruiken. Maar dan kom ik weer op het punt van, ik vind een actuele 7 niet mooi . De 525d nu verkopen is ook stom, hij is niks waard en hij rijdt perfect, is enorm practisch... Ik heb die ruimte geregeld nodig. Eingelijk ik van mijn hart een steen maken en stoppen met rondkijken en niemand mag mij aanmoedigen om zoiets te kopen .
@ sinof: Die Siebener is schitterend... Wel raar dat die opeens terug beschikbaar is??? Zou Leitner om de x tijd auto's tijdelijk van het net halen om niet te indruk te wekken dat de auto al lang te koop staat?
Een 535d... jawadde... overkill... 280.000kms is wel al héél veel langs de andere kant wel enkel snelweg... Hoe werkt zo een dynamische cruise control? Heeft hij wel een gewone cruise control? Enig idee wat hij er nog voor vraagt? Bij de stealers zullen ze het wel als export auto zien zeker? Je hebt wel toffe vrienden aan het wagenpark te zien. De 535d zal ook wel stevig gebruikt zijn dan? Langs de andere kant wel straf van de remmen... Welke kleur? Wel spijtig dat hij geen open dakje gekozen heeft. Nog de originele turbo's? Aan het ontbreken van de dakrails leid ik af dat het wel degelijk een touring is? Awel ja, misschien wel interesse . Mijn 525d zit nu ook op 236000kms. Laat je iets weten?
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Als je toch wil veranderen van auto om welke reden dan ook, en aangezien oudere wagens u toch aantrekken, koop een E32 en stal die 635 of verkoop die. Ik ga niet durven beweren dat een E32 minder kost dan die 635, daarvoor best een PM sturen naar Kraftbayer op bimmerboard, die kent de E32 vrij goed:
Als ik mijn topic zo teruglees denk ik dat je E23 onderhoudsgevoeliger (lees duurder) is.
E32 730i en 735i schijnen wel beresterke motoren te zijn (6 cil. tenminste).
Ik ben vanmorgen naar die Delta Integrale vanop Vlavem gaan kijken. Het is overigens geen faillissement zoals meestal, maar een handelaar die tussen zijn bedrijfswagens af en toe iets speciaal aanbiedt.
Jammer genoeg geen onderhoudsboekje, als je de potentiële kosten hier ( http://www.evo.co.uk/buying/buyinggu...eckpoints.html) leest is dat toch een duur risico in verband met distributieriem en turbo. De lak is ook vrij versleten en hier en daar opgelapt.
Als je toch wil veranderen van auto om welke reden dan ook, en aangezien oudere wagens u toch aantrekken, koop een E32 en stal die 635 of verkoop die. Ik ga niet durven beweren dat een E32 minder kost dan die 635, daarvoor best een PM sturen naar Kraftbayer op bimmerboard, die kent de E32 vrij goed:
Als ik mijn topic zo teruglees denk ik dat je E23 onderhoudsgevoeliger (lees duurder) is.
E32 730i en 735i schijnen wel beresterke motoren te zijn (6 cil. tenminste).
Kraftbayer ken ik goed. Ik mail al jaren dagelijks met hem . We wisselen vaak ideeën uit over oudere BMW's . Qua motor zou mijn 635 identiek moeten zijn aan een 735. Al zijn er bij de E32 op zeker moment wel wijzigingen gebeurd. De 635 staat in de garage dus in principe als ik er niet mee rijd, kost hij niks. De Siebener zou moeten moeten slapen wat wel niet ideaal is. En de gemeente wil maar geen toelating tot carport geven.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Kraftbayer ken ik goed. Ik mail al jaren dagelijks met hem . We wisselen vaak ideeën uit over oudere BMW's . Qua motor zou mijn 635 identiek moeten zijn aan een 735. Al zijn er bij de E32 op zeker moment wel wijzigingen gebeurd. De 635 staat in de garage dus in principe als ik er niet mee rijd, kost hij niks. De Siebener zou moeten moeten slapen wat wel niet ideaal is. En de gemeente wil maar geen toelating tot carport geven.
Mijn Benz slaapt ook buiten, is geen probleem. Dat moet vooral kilometers doen .
Hij zei me vandaag dat zijn 535d E61 (inderdaad) een 15000 zou kosten, maar ik denk dat dat nog bespreekbaar moet zijn (snel eens geckeckt en zit relatief laag, enkel de km's zijn wat vervelend). Wagen is carbonzwart met zwart nascaleder. Met de wagen is steeds vlotjes gereden, maar zoals gezegd 95% snelweg. Uiteraard gewone cruise control. Ik dacht originele turbo's, heeft enkel vorig jaar het bekende kabelprobleem aan de kofferscharnieren voorgehad (zelf ook al voorgehad).
hij wou geen open dak meer want op zijn vorige 535d e61 trilde dat. Ik denk dat je geen kunt vinden in een betere staat. Echt het interieur is nieuw, aan de bestuurderszetel is niets, net uit de fabriek en de achterbank is nooit, echt nooit gebruikt. Laat maar weten mocht het je interesseren.
BTW: heb vandaag eens contact met kraftbayer opgenomen (blijft de beste persoon op BB om iets serieus aan te vragen) voor die 730 bij leitner want het kriebelt om die te gaan halen. Mijn vrouw zal me weer moeten kalmeren en herinneren dat we bezig zijn met de bouw/verbouwing van een praktijk.
Fieuw, no thanks. Die is wel full option maar geraakt volgens mij niet weg voor die prijs. Bij BMW krijg je niks als je een E61 overlaat aan de stealer. Krafbayer is echt een wandelende encyclopedie. Die heeft me al vaak uit de nood geholpen.
Die 730 van Leitner is schitterend in die kleur! Wel uitkijken want Leitner en Han zijn specialisten in auto's te detailen en op te blinken... Ik heb ooit een 730d willen kopen type E38 en net voor mijn neus is hij online gekocht door die mannen. Het prijskaartje is zowat X2 gegaan na een kuisbeurt... Dit is wel zowat de mooiste E32 die ik al online gevonden heb. En dan begin je te rekenen hé. 5000 euro voor een gemiddelde 730 tov deze voor 7500 euro... Als je de centen hebt liggen, zou ik ook voor optie 2 gaan. Ik zou hem dan wel op lange termijn bijhouden. De E32 is eigenlijk niks waard... Je wil de E32 740 en 750 die full option zijn niet weten die staan weg te rotten op autokerkhoven. Niemand wil ze hebben op die enkele zot die de lijn subliem vindt. Ik heb de kans al gehad om met een 730 6cyl te rijden en dat is een enorm agiele, sportieve auto. Je zou het hem niet aangeven. Grootste minpunt is roest aan de onderkant van de deuren. Dat hebben ze zowat allemaal.
Doe me een plezier en koop de 730 van Leitner want ik bekijk de auto zowat elke dag... Maar als 2de hobby auto is het er eigenlijk over. Nu de verbouwingen ver gedaan zijn, begint het te kriebelen. Lastig in uw geval dus ook...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Niets is hatelijker dan een auto zien staan op 2ehands/Kapaza/.. die totaal uw goesting is, en net voor je een mailtje gaat sturen opmerkt dat het een automaat is Ze moeten dat er veel duidelijker opzetten imo.
Dat kan idd hatelijk zijn, maar bij de bovestaande advertentie van autoscout staat het toch wel heel duidelijk en op de juiste plaats vermeld.
Er over kijken is natuurlijk heel snel gebeurd.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als ze die prijs nu al eens zouden halveren, dan zouden ze dat ding nog verkocht kunnen krijgen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment