Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opmerkelijke tweedehandswagens v.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik denk dat het doelpubliek van deze M3 zeker waarde ziet in de mods en het grootste deel mss zelfs zou doen op een originele.

Wat is afgeragd? Ik noem dat gebruikt waar hij voor gemaakt is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Ik denk dat het doelpubliek van deze M3 zeker waarde ziet in de mods en het grootste deel mss zelfs zou doen op een originele.
      Voor die prijs?

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Dat is ook zo'n typisch antwoord. En dat klopt uiteraard, tot op zekere hoogte. Maar als je een M3 215.000 km gebruikt waarvoor ie gemaakt is, dan blijft er van 'dat waar hij voor gemaakt is' niet veel meer over hoor. Het is geen japanner hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Wat denk je dat het meeste waard is? Zo'n verneukt geval of een mooie compleet originele M3, liefst van eerste eigenaar?

Het mag misschien allemaal goed en duur materiaal zijn, en naar pure performance toe een meerwaarde bieden tegenover OEM, maar al die dingen doen de totaalwaarde van zo'n M3 niet stijgen hoor. Integendeel zelfs.
        Voor jou verneukt is niet voor iedereen verneukt, laten we daar mee beginnen. Deze wagen werd regelmatig gebruikt op circuit en de meeste mods zijn functioneel. De uiterlijke aanpassingen zijn zo goed als allemaal OEM. Volgens mij de perfecte wagen voor wie een M3 wil aankopen, en hiermee ook af en toe een circuit mee wil opgaan (ook al moet dat niet).
        Iemand die iets van de E36 M3 kent, zal de toegevoegde waarden van die mods zeker en vast ook in zien. Dat sommigen personen liever alles origineel zien begrijp ik, maar gelukkig is er wat afwisseling op aarde.
        Helemaal bizar vind ik de reactie over het niet mogen doorrekenen van mods..de ophanging alleen al kost +2k, toch logisch dat je daar geld voor vraagt?
        Ook zijn de historiek/onderhoud volgens mij veel belangrijker dan de kilometerstand, maar dat kan aan mij liggen.
        Ik dacht bijna dat ik op een ander forum zat te lezen.. man man!

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Ik denk dat het doelpubliek van deze M3 zeker waarde ziet in de mods en het grootste deel mss zelfs zou doen op een originele.

Volledig mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
          Voor jou verneukt is niet voor iedereen verneukt, laten we daar mee beginnen. Deze wagen werd regelmatig gebruikt op circuit en de meeste mods zijn functioneel. De uiterlijke aanpassingen zijn zo goed als allemaal OEM. Volgens mij de perfecte wagen voor wie een M3 wil aankopen, en hiermee ook af en toe een circuit mee wil opgaan (ook al moet dat niet).
          Iemand die iets van de E36 M3 kent, zal de toegevoegde waarden van die mods zeker en vast ook in zien. Dat sommigen personen liever alles origineel zien begrijp ik, maar gelukkig is er wat afwisseling op aarde.
          Helemaal bizar vind ik de reactie over het niet mogen doorrekenen van mods..de ophanging alleen al kost +2k, toch logisch dat je daar geld voor vraagt?
          Ook zijn de historiek/onderhoud volgens mij veel belangrijker dan de kilometerstand, maar dat kan aan mij liggen.
          Bizar? Je zegt dat je ze niet mag doorrekenen, goed lezen, ik schreef dat je ze niet integraal moet doorrekenen.
          Waarom zou je extra moeten doorrekenen voor iets dat er om te beginnen al onder zat, namelijk de stock ophanging?
          Dus als ik een andere set velgen daar onder steek mag ik daar ook voor doorrekenen (ahja, want die set OEM BBS'en heeft me €1200 gekost...) terwijl daar stock OEM BMW Motorsport velgen onderstaken die misschien even goed zijn qua gewicht en dergelijke?
          Begrijp me niet verkeerd, ik heb indertijd m'n E46 ook serieus gemod met een KW V2, Eisenmann uitlaatlijn en dergelijke...
          Maar ik weet zelf ook dat je met veel chance daar 50% van kan recupereren, als het zoveel al is. KW V2 had me €1400 gekost, verkocht voor €800. Eisenmann idem, ongeveer helft van de prijs. En 't was allemaal nog geen jaar oud.
          Maar 4k extra vragen voor een andere ophanging, Big brake kit voor, een uitlaatlijn, CAI en dan nog wat gerief dat misschien wel MOEST hersteld worden?
          Yeah right...
          Het is leuk wat er aan gemod is, maar als ik een M3 koop wil ik een OEM exemplaar dat ik naar m'n eigen goesting kan modden. Dat is net de fun eraan.

Geen idee of die van een kennis is van jou (krijg wel de indruk), maar beste is dat ding gewoon terug OEM zetten en de rest apart verkopen op Bimmerboard bv. Of ge moet net die ene zot vinden die daar 18k wil voor betalen.

Comment

Je hebt overschotten van gelijk, mijn beste man. De verkoper is blijkbaar ook een bimmerboard member, raar dat ie 'm daar nog niet te koop heeft gezet. Het zit daar nochtans vol met liefhebbers van zulke karren! En voor zo'n mild prijsje, die gaat daar onmiddellijk verkocht geraken, niet?

BB link van deze sublieme E36 M3: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=41106.0

Comment

Je hebt overschotten van gelijk, mijn beste man. De verkoper is blijkbaar ook een bimmerboard member, raar dat ie 'm daar nog niet te koop heeft gezet. Het zit daar nochtans vol met liefhebbers van zulke karren! En voor zo'n mild prijsje, die gaat daar onmiddellijk verkocht geraken, niet?

BB link van deze sublieme E36 M3: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=41106.0
              Als ge uw eigen kar daar niet wilt verkopen / te koop zet dan weet ge voor 99% zeker dat er iets mee scheelt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Als ge uw eigen kar daar niet wilt verkopen / te koop zet dan weet ge voor 99% zeker dat er iets mee scheelt
                Bwa, dat denk ik toch niet. Buiten de andere motor die erin steekt, dat vocht aan de bestuurderszijde en de harman kardon versterker die niet meer werkt, lijkt mij dit toch een perfecte M3 te zijn hoor. Die bovendien gebruikt is waarvoor hij gemaakt is! Niet te snel oordelen hé, stukske FWD rijder van m'n kloten.

Comment

Bwa, dat denk ik toch niet. Buiten de andere motor die erin steekt, dat vocht aan de bestuurderszijde en de harman kardon versterker die niet meer werkt, lijkt mij dit toch een perfecte M3 te zijn hoor. Die bovendien gebruikt is waarvoor hij gemaakt is! Niet te snel oordelen hé, stukske FWD rijder van m'n kloten.
                  Volgens mij pis jij azijn.
                  Wagen staat pas van vandaag te koop, zal ook wel op Bimmerboard verschijnen aangezien de liefhebbers juist daar zitten.

Andere motor zou me héél erg verbazen. Kan het eens navragen, ken niet alles van de wagen.
                  Edit: Accident gehad met zijn eerste M3 (die ook van BB kwam trouwens) motor/bak enz waren nog OK => andere M3 kas gezocht (SMG met motorschade) en daar de oude motor en versnellingsbak in gelegd.
                  Volgens mij staat dat allemaal in die topic maar lezen is nu eenmaal niet altijd makkelijk.
                  Last edited by ; 29/03/2016, 19:04.

Comment

Bizar? Je zegt dat je ze niet mag doorrekenen, goed lezen, ik schreef dat je ze niet integraal moet doorrekenen.
                    Waarom zou je extra moeten doorrekenen voor iets dat er om te beginnen al onder zat, namelijk de stock ophanging?
                    Dus als ik een andere set velgen daar onder steek mag ik daar ook voor doorrekenen (ahja, want die set OEM BBS'en heeft me €1200 gekost...) terwijl daar stock OEM BMW Motorsport velgen onderstaken die misschien even goed zijn qua gewicht en dergelijke?
                    Begrijp me niet verkeerd, ik heb indertijd m'n E46 ook serieus gemod met een KW V2, Eisenmann uitlaatlijn en dergelijke...
                    Maar ik weet zelf ook dat je met veel chance daar 50% van kan recupereren, als het zoveel al is. KW V2 had me €1400 gekost, verkocht voor €800. Eisenmann idem, ongeveer helft van de prijs. En 't was allemaal nog geen jaar oud.
                    Maar 4k extra vragen voor een andere ophanging, Big brake kit voor, een uitlaatlijn, CAI en dan nog wat gerief dat misschien wel MOEST hersteld worden?
                    Yeah right...
                    Het is leuk wat er aan gemod is, maar als ik een M3 koop wil ik een OEM exemplaar dat ik naar m'n eigen goesting kan modden. Dat is net de fun eraan.

Geen idee of die van een kennis is van jou (krijg wel de indruk), maar beste is dat ding gewoon terug OEM zetten en de rest apart verkopen op Bimmerboard bv. Of ge moet net die ene zot vinden die daar 18k wil voor betalen.
                    Niet integraal doorrekenen, oké helemaal mee eens, dan heb ik je reactie verkeerd begrepen waarvoor excuses .
                    Je kan altijd een optelsom maken van de mods, zal wel geen probleem zijn voor iemand met wat kennis zoals gij. De mods zijn vandaag rond 4000-5000 waard, dus die meerprijs van 3750 lijkt me in dit geval gegrond?
                    Is inderdaad een kennis van mij. Wat je zegt over het 'moeten' vervangen gaat in dit geval ook niet op aangezien hij alle originele onderdelen heeft liggen.
                    Maar waarschijnlijk is origineel zetten en mods verkopen inderdaad het beste, zal je raad alvast doorgeven.

Comment

Bwa, dat denk ik toch niet.Buiten de andere motor die erin steekt, dat vocht aan de bestuurderszijde en de harman kardon versterker die niet meer werkt, lijkt mij dit toch een perfecte M3 te zijn hoor. Die bovendien gebruikt is waarvoor hij gemaakt is! Niet te snel oordelen hé, stukske FWD rijder van m'n kloten.
                      Loool

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                      Niet integraal doorrekenen, oké helemaal mee eens, dan heb ik je reactie verkeerd begrepen waarvoor excuses .
                      Je kan altijd een optelsom maken van de mods, zal wel geen probleem zijn voor iemand met wat kennis zoals gij. De mods zijn vandaag rond 4000-5000 waard, dus die meerprijs van 3750 lijkt me in dit geval gegrond?
                      Is inderdaad een kennis van mij. Wat je zegt over het 'moeten' vervangen gaat in dit geval ook niet op aangezien hij alle originele onderdelen heeft liggen.
                      Maar waarschijnlijk is origineel zetten en mods verkopen inderdaad het beste, zal je raad alvast doorgeven.
                      Alles dat in dat lijstje staat heeft echt geen €7500 nieuw gekocht hoor, of dan is em goed in't zak gezet.
                      Voor gans die resem mods kunt ge ongeveer €3000 vragen, wat een faire prijs is, en dat is dan natuurlijk als een potentiële koper interesse heeft.

Dingen zoals een vliegwiel, koppeling, drukgroep, krukaskeering, benzinefilter, alternatorriem enz... doet ge echt niet omdat ge goesting hebt om dat te vervangen hé
                      Zelfde voor die powerflexen (ook gedaan bij de E46), dat zijn dingen die je normaal gezien vervangt als je bussen versleten zijn.
                      Zo'n dingen als powerflexen kan je nog in het midden laten, maar na 210k km zal het eerder slijtage zijn.
                      Toestanden zoals Vanos revisie (again, ook weer gedaan bij de E46), dat zijn dingen waarvan je kan zeggen dat het niet moest, maar je dat gewoon doet omdat het een nuttige investering is (wat ook zo is). Is niet cheap maar ook niet de grote kost, al zeker niet als je het zelf doet.
                      Nu goed, ondanks het lijkt dat ik dat zoekertje tot op de grond afbreek, het is en blijft ieder z'n keuze wat hij voor z'n kar vraagt.
                      Ge moet maar ene zot tegenkomen die dat er voor gaat geven hé

Maar €18500 is echt van de pot gerukt in mijn ogen.
                      Voor 16-17k vind ge al een E46 van rond 2002-2003 met 150k km op de klok.
                      Wie gaat dan in godsnaam voor 15k een een E36 kopen met problemen met de vbak (ga in het midden laten of dit easy op te lossen valt) en 210k km op de klok...
                      En als Jakkel z'n post klopt, is het al helemaal te belachelijk.

Trouwens, is niet persoonlijk bedoelt hé

Comment

Loool

Alles dat in dat lijstje staat heeft echt geen €7500 nieuw gekocht hoor, of dan is em goed in't zak gezet.
                        Voor gans die resem mods kunt ge ongeveer €3000 vragen, wat een faire prijs is, en dat is dan natuurlijk als een potentiële koper interesse heeft.

Dingen zoals een vliegwiel, koppeling, drukgroep, krukaskeering, benzinefilter, alternatorriem enz... doet ge echt niet omdat ge goesting hebt om dat te vervangen hé
                        Zelfde voor die powerflexen (ook gedaan bij de E46), dat zijn dingen die je normaal gezien vervangt als je bussen versleten zijn.
                        Zo'n dingen als powerflexen kan je nog in het midden laten, maar na 210k km zal het eerder slijtage zijn.
                        Toestanden zoals Vanos revisie (again, ook weer gedaan bij de E46), dat zijn dingen waarvan je kan zeggen dat het niet moest, maar je dat gewoon doet omdat het een nuttige investering is (wat ook zo is). Is niet cheap maar ook niet de grote kost, al zeker niet als je het zelf doet.
                        Nu goed, ondanks het lijkt dat ik dat zoekertje tot op de grond afbreek, het is en blijft ieder z'n keuze wat hij voor z'n kar vraagt.
                        Ge moet maar ene zot tegenkomen die dat er voor gaat geven hé

Maar €18500 is echt van de pot gerukt in mijn ogen.
                        Voor 16-17k vind ge al een E46 van rond 2002-2003 met 150k km op de klok.
                        Wie gaat dan in godsnaam voor 15k een een E36 kopen met problemen met de vbak (ga in het midden laten of dit easy op te lossen valt) en 210k km op de klok...
                        En als Jakkel z'n post klopt, is het al helemaal te belachelijk.

Trouwens, is niet persoonlijk bedoelt hé
                        Vergelijken met een E46 is volgens mij al compleet fout..vergelijken met andere E36's zou ik nog begrijpen.
                        En die prijzen liggen inderdaad dicht bij elkaar.

Maar even serieus, meen je dat nu? Vliegwiel, koppeling, drukgroep, en weet ik veel wat, zijn toch geen mods? .
                        Als je een beetje kan lezen beginnen de mods bij "*Mods", de zaken die jij opnoemt staan bij "*Recent vervangen."
                        Voel me hier net een kleuterleraar.

Ik had het dus eerder op de werkelijke mods zoals de supersprint, bilstein, air intake, remmen, OEM Gt-Spoiler/lipjes, enz.
                        En denk dat je een 3.2 sowieso niet meer vindt onder de 13K.
                        http://occasions.autoscout24.be/?aty...0&page=1&dtr=s

Soit, genoeg gediscussieerd. Het is inderdaad logisch dat daar een echte liefhebber voor nodig is, maar de prijs lijkt me hoe dan ook toch vrij realistisch.
                        Last edited by ; 29/03/2016, 19:32.

Comment

Volgens mij pis jij azijn.
                          Net even gecheckt, inderdaad je hebt gelijk! Meteen een gratis vinaigrettesausje, seffens mijn salade eens bezeiken sé!

Comment

• 1e post, zie vetgedrukt (gaat dus duidelijk niet over mods, maar over dat vliegwiel en toestanden, aangezien ik eerst de mods opnoem)

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                            Yeah right...

Daarna beweer jij daar het volgende over;

En dan begin jij plots te beweren dat ik vliegwiel en dergelijke mods noem?!

Vergelijken met een E46 is volgens mij al compleet fout..vergelijken met andere E36's zou ik nog begrijpen.
                            En die prijzen liggen inderdaad dicht bij elkaar.

Maar even serieus, meen je dat nu? Vliegwiel, koppeling, drukgroep, en weet ik veel wat, zijn toch geen mods? .
                            Als je een beetje kan lezen beginnen de mods bij "*Mods", de zaken die jij opnoemt staan bij "*Recent vervangen."
                            Voel me hier net een kleuterleraar.

Ik had het dus eerder op de werkelijke mods zoals de supersprint, bilstein, air intake, remmen, OEM Gt-Spoiler/lipjes, enz.
                            En denk dat je een 3.2 sowieso niet meer vindt onder de 13K.

Soit, genoeg gediscussieerd. Het is inderdaad logisch dat daar een echte liefhebber voor nodig is, maar de prijs lijkt me hoe dan ook toch vrij realistisch.
                            Diegene die zich een kleuterleraar zou moeten voelen ben ik
                            Een 3.2 zal je inderdaad niet onder de 13k vinden (zijn dan ook vrij zeldzaam), toch niet als je een deftig exemplaar wilt. Maar 15k is bovenstaande ook niet meer waard hoor, afgaande op zijn topic en de huidige staat wat je allemaal kan lezen.
                            Maar goed, zoals je zelf zegt, genoeg gediscussieerd, succes met de verkoop

Comment

• Bmw-volk

Comment

• Zalig, neem popcorn

Comment

• ook nog origineel te zetten, denk ik

Hier vind je een tweedehands Porsche 944 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    ook nog origineel te zetten, denk ik

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...218?asrc=st|as

18.000 euro

Comment

ook nog origineel te zetten, denk ik

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...218?asrc=st|as
                                      Why

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Why
                                        Miami Vice

Comment

Miami Vice
                                          Nu nog wit spuiten.

Comment

Working...