Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 325 Cabrio 'Sound system' af fabriek info

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] BMW E30 325 Cabrio 'Sound system' af fabriek info

Ik heb een E30 cabrio gekocht met deze optie.
    Spijtiggenoeg zit de orginele radio er niet meer in.

Kan mij iemand zeggen wat deze 'orginele optie' juist inhoud ?
    Zou het kunnen dat er ergens een aparte versterker zit en kan ik deze aansluiten op een orginele bmw radio ?

Zou graag gebruik willen maken van deze 'orginele' optie en het liefst nog met het orgineel radio-toestel die in deze wagen werd geleverd.

check http://e30diy.pbworks.com/w/page/543...ndsystem - FAQ

Das Soundsystem:

Als erstes stellt sich natürlich die Frage: woran erkennt man überhaupt, ob das SS verbaut ist im Wagen. Ein Erkennungsmerkmal sind die separaten Hochtöner in den Außenspiegel-Dreiecken. Ein weiteres sind bei den Limousinen die hinteren Lautsprecher, die im Gegensatz zu den versenkten Standardlautsprechern auf die Hutablage aufgebaut sind und einen separaten Hochtöner besitzen.

Letztendlich befindet sich im Kofferraum eine Endstufe . Diese sitzt bei den Limousinen links am Radhaus unter der Kofferraumverkleidung, beim
    Touring links unter der Abdeckung und beim Cabrio fahrerseitig an der
    Sitzrückwand (erkennbar an einer rechteckigen Aussparung in der
    Verkleidung).
    Last edited by BEEMER; 11/09/2013, 20:23.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zijn uw gewone geluidskabels, past dus op elke radio (ook eender welke originele dus).
      Spreek nu wel over de E36, maar vind het toch een duidelijk verschil tov een standaard geluidsinstallatie.

Versterker is van Alpine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        check http://e30diy.pbworks.com/w/page/543...ndsystem - FAQ

Das Soundsystem:

Als erstes stellt sich natürlich die Frage: woran erkennt man überhaupt, ob das SS verbaut ist im Wagen. Ein Erkennungsmerkmal sind die separaten Hochtöner in den Außenspiegel-Dreiecken. Ein weiteres sind bei den Limousinen die hinteren Lautsprecher, die im Gegensatz zu den versenkten Standardlautsprechern auf die Hutablage aufgebaut sind und einen separaten Hochtöner besitzen.

Letztendlich befindet sich im Kofferraum eine Endstufe . Diese sitzt bei den Limousinen links am Radhaus unter der Kofferraumverkleidung, beim
        Touring links unter der Abdeckung und beim Cabrio fahrerseitig an der
        Sitzrückwand (erkennbar an einer rechteckigen Aussparung in der
        Verkleidung).
        Bedankt voor de tip.....de tweeters zitten aan de beide zijden aan de buitenspiegels, daar ben ik zeker van. Dit weekend ga ik op zoek naar de versterker ! Nu nog zoeken naar een orginele radio van bmw !!

Comment

Ik zou geen geld geven aan de oem radio van de e30 dat speelt nog niet ééns zuiver en speelt geen cd af. Een meerwaarde is dat ook niet tenzij bij een M3.

Comment

Kijk eens op ebay.de . Er worden er vaak te koop aangeboden. Langs de andere kant zou ik ook voor een andere gaan. Akkoord qua looks moet het een originele zijn maar éénmaal je een Alpine hebt horen spelen wil je niets anders meer.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
            X