Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karmann Ghia deftige staat redelijke prijs gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Karmann Ghia deftige staat redelijke prijs gezocht!

Graag schets ik even mezelf: dol op Porsche, met name de 911, maar vooral de oude 356. Helaas te duur voor m'n budget, en ook de replica is niet ideaal (qua budget ).
    Op de 2de plaats van m'n lijstje staat voor mij dan een Volkswagen karmann Ghia. Liefst eentje met een deftige motor en niet teveel roest (lees: niet teveel kosten aan). De zetelbekleding maakt minder uit aangezien een vriend van me die kan herstofferen. Liefst zocht ik prijsklasse 5000 à 6000€. Maakt me niet uit of ik de auto in Nl, Duitsland, of verder moet halen. Iemand tips?
    Budget was oorspronkelijk groter maar tja we hebben nu een gezinsuitbreiding gedaan en die baby is m'n oldtimer .

een deftige ga je hebben vanaf 14.000

Comment

Comment

denk dat ge uw droom verwezenlijken nog wat moet uitstellen met budget van 5000-6000 euro voor ne karmann in goede staat

Comment

Zoiets heb je voor 5.000
          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
            denk dat ge uw droom verwezenlijken nog wat moet uitstellen met budget van 5000-6000 euro voor ne karmann in goede staat
            ook mijn mening

velen denken dat oldtimer rijden = goedkoop rijden ??? !!!

Comment

Bedankt voor jullie reactie/mening te delen.
              Ik weet heel goed dat oldtimer-rijden geen goedkope hobby is, maar wel een droom van een hobby hè.
              Groeten

Comment

Met dit aankoopbudget zal je uw droom niet kunnen realiseren. Met dit budget ga je enkel maar een exemplaar met flink wat problemen kunnen vinden. Best nog een jaartje langer sparen is dus boodschap. Ik weet niet of je zelf aan de auto kan werken maar alle werken uitbesteden kost handen vol geld... Om eerlijk te zijn, koop je beter van de eerste keer een hele goede. Zelf eentje in orde zetten kost altijd meer geld dan van de eerste eer een goed exemplaar te kopen. En zoals je zelf zegt, oldtimer rijden is geen synoniem voor goedkoop rijden. Hou daar rekening mee.
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

oldtimer rijden maak je zo duur als je zelf wil.

ik heb al oldtimer gereden voor minder dan 200€. inclusief tax en verzekering ;-). t was dan ook een gewone oude fiesta en heb die zelf met de roller opnieuw geverfd.
                  hij is ooit 1 keer door de keuring geraakt, en dat was het ook

nu met een karman heb je het volgend probleem: ze zijn heel oud, niet zoveel meer van beschikbaar en verschrikkelijk gewild. dus de prijs vliegt omhoog.
                  waar je bij andere gewone autos voor 1000€ een wrak hebt, en voor 5000 een harde. heb je bij deze autos (en ook die eerste VW busjes) voor 8k een opknapper en 15k een harde.
                  dus zelf voor 8k ga je ene kopen met werk aan. als je zelf iets kan leuk, en dan vooral lassen. als je een dom plaatje moet laten lassen en herspuiten ben je zo 1K kwijt (dus stel u eens voor als je 2gaatjes hebt in de bodem en eentje aan een wielrand).

ohja: stel u maar niet teveel voor bij vrienden 'die u willen helpen'. ze bedoelen het goed hoor, maar een auto is niet opgeknapt op 1 namiddag. en dan is hun goesting er ook wat af

Comment

Dat heb ik in de tijd ook mogen meemaken... Ik kocht een BMW 635 met flink wat werk aan... Uiteindelijk dat spel verkocht want de zogenaamde vrienden die me gingen helpen bij de compleet restauratie hadden na 3 jaar amper naar de auto gekeken. Uiteindelijk een gerestaureerd exemplaar gekocht. Als je zelf niet aan de auto's kan werken of er de juiste tools niet voor hebt, denk je beter 2 keer na... Of je koopt inderdaad een oldie uit een andere categorie/prijsklasse.

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Dat heb ik in de tijd ook mogen meemaken... Ik kocht een BMW 635 met flink wat werk aan... Uiteindelijk dat spel verkocht want de zogenaamde vrienden die me gingen helpen bij de compleet restauratie hadden na 3 jaar amper naar de auto gekeken. Uiteindelijk een gerestaureerd exemplaar gekocht. Als je zelf niet aan de auto's kan werken of er de juiste tools niet voor hebt, denk je beter 2 keer na... Of je koopt inderdaad een oldie uit een andere categorie/prijsklasse.

Komt mij ook zo bekend voor.
                      Heb een maat die me op 2 jaar sleutelen de oren van mijn kop heeft gezaagd. "tim, als ge ooit eens hulp hebt aan de camaro. dan moet ge het maar zeggen dan help ik u. want we zijn maten"
                      Heb toen geantwoord. "geen probleem, ik werk van maandag tot donderdag elke avond van 19.30 tot 23u aan die wagens."
                      kreeg toen een gemompel te horen "mia,... ik sta dees week met de late "
                      "geen probleem in het weekend kan ook , normal werk ik van 11u smorgens tot wanneer ik het beu ben. dat kan 16u zijn dat kan 23u zijn. Laat iets weten , ik pas me dan wel aan aan u tijdschema "
                      "mja.....mja....das goed..."

Ik heb deze persoon op 4 maand tijd geen enkele keer gezien....

als ge iets gedaan wilt krijgen aan een auto moet je het of zelf doen, of geld neerleggen.
                      vertrouw niet op maten...

Comment

Ieder heeft zijn eigen drukke agenda... Die maten bedoelen het vaak wel goed en in geval van nood zullen ze je wel eens uit de nood helpen maar inderdaad, ga er altijd vanuit dat je het op eigen kracht moet doen.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                        X