Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto op krikken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Auto op krikken?

Beste,

Ik heb zopas een deftige velgenreiniger gekocht.
    Ik zou dus graag mijn wielen er eens afnemen om deze langs de binnenkant van de velg grondig te kuisen.
    Ik wou er vandaag aan beginnen en ik merk dat ik niet eens een autokrik heb liggen in mijn koffer...
    Het gaat om een bmw e91 2007 die runflats heeft en dus ook geen reservewiel. Wat dan eigenlijk logisch is dat je geen krik hebt.

Onze pa heeft een mercedes met wel een krik maar ik veronderstel dat ik deze niet zomaar op een bmw mag gebruiken??

Zoniet vraag ik mij af hoe ik men wielen er eens kan afhalen... Heb niet meteen kennissen met een brug in hun garage.

Brecht
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Krikske van een E46 scoren op een autoafbraak bv. Of een rolkrik kopen voor een euro of 30 in de Auto5, als dat maar voor een keertje de wielen te kuisen is.

Sent from my iPad using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Waarom zou een mercedes krik niet op een bmw gaan. Dat gaat zonder problemen.

Comment

Bepaalde merken hebben een speciale krik...........Mercedes had dit vroeger toch en dan kon je die krik enkel gebruiken bij de....... Mercedes .
        ( er zat dan een gat in de zijkant van de auto en je moest daar de krik insteken en dat ging alleen maar bij dit type van wagens )

Koop u een rolkrik , leg een houten blok ( liefst ter grootte van een flinke kubus van +- 25 à 30 cm afhankelijk van de hoogte van uw auto.... of een velg met band....) onder de zijkant als het wiel er bijna af is als veiligheid en je kan gerust poetsen.

Ondanks dat bij BMW er speciale plastic blokjes onder de wagen zitten ( bij sommige toch ) past zo'n krik er wel onder hoor . Gewoon ervoor zorgen dat het rondje van de krik met de karteltjes mooi onder het blokje staat en ze kan niet wegschuiven.
        (test het best ff uit voor je echt begint te krikken tot het wiel niet meer steunt......op eigen risico dus )

Wat versta je onder een "deftige" velgenreiniger ? Als je een allesreiniger neemt is het meeste vuil er af , om ingebrand remstof weg te krijgen zal je toch iets moeten nemen dat ijzerdeeltjes "oplost" . ( google ff op iron-x carpro oid )

Zelfs als je denkt dat de velg(en) erg proper zijn zal je onderstaand resultaat krijgen als je er een product op vernevelt dat die remresten oplost . :

Best is om de velgen ook te beschermen met een wax/sealant , zo blijven ze langer proper .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Bepaalde merken hebben een speciale krik...........Mercedes had dit vroeger toch en dan kon je die krik enkel gebruiken bij de....... Mercedes .
          ( er zat dan een gat in de zijkant van de auto en je moest daar de krik insteken en dat ging alleen maar bij dit type van wagens )

Koop u een rolkrik , leg een houten blok ( liefst ter grootte van een flinke kubus van +- 25 à 30 cm afhankelijk van de hoogte van uw auto.... of een velg met band....) onder de zijkant als het wiel er bijna af is als veiligheid en je kan gerust poetsen.

Ondanks dat bij BMW er speciale plastic blokjes onder de wagen zitten ( bij sommige toch ) past zo'n krik er wel onder hoor . Gewoon ervoor zorgen dat het rondje van de krik met de karteltjes mooi onder het blokje staat en ze kan niet wegschuiven.
          (test het best ff uit voor je echt begint te krikken tot het wiel niet meer steunt......op eigen risico dus )

Wat versta je onder een "deftige" velgenreiniger ? Als je een allesreiniger neemt is het meeste vuil er af , om ingebrand remstof weg te krijgen zal je toch iets moeten nemen dat ijzerdeeltjes "oplost" . ( google ff op iron-x carpro oid )

Zelfs als je denkt dat de velg(en) erg proper zijn zal je onderstaand resultaat krijgen als je er een product op vernevelt dat die remresten oplost . :

Best is om de velgen ook te beschermen met een wax/sealant , zo blijven ze langer proper .
          Thx voor de uitgebreide uitleg!
          Het is inderdaad zoiets als iron X maar dan van Gyeon iron (via wax-it). Wat stinkt dat ongelooflijk hard!
          Vandaar dat ik mijn velg er eens wil afhalen om al dat vuil dat niet meer loskomt eraf te halen!

Bekijk

Comment

Misschien even op voorhand vragen:
            Laat zo'n product sporen achter op de oprit?

Bekijk

Comment

Ja, maar dat regent wel weg als je geduld hebt.
              Ik zou het niet onder een carport doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Waarom zou een mercedes krik niet op een bmw gaan. Dat gaat zonder problemen.
                Dat gaat niet.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

De mercedes heeft zo'n krik http://biod.info/fotoos/vw-krik.jpg

Maar ik denk dat het beste gewoon is om zo'n rolkrik te kopen, ik dacht dat dit veeel duurder was.

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                    De mercedes heeft zo'n krik http://biod.info/fotoos/vw-krik.jpg

Maar ik denk dat het beste gewoon is om zo'n rolkrik te kopen, ik dacht dat dit veeel duurder was.
                    Bah, mijn VW heeft er ook zo één. Ik vind ze niet stabiel, en de kans dat je met je kneukels de grond raakt is groot. Duurder maar wel veel beter (is hydraulisch).

Comment

Allemaal niet nodig die producten. Gewoon warm water met ontvetter (mr proper) en een beetje dreft. Tenzij je je velgen een jaar niet gepoetst hebt.
                      Als de remklauw in de weg is, trek ik handrem naaronder en een halve omwenteling later kan ik er weer schoon aan. Niks opkrikken, geen speciale producten. Binnenkant en buitenkant super proper. Ook al heb ik een redelijk moeilijke velg om te wassen. (Witte S-max hierboven)

Comment

de krik van een benz

mis dat op mijn smart, vermits dat ik die 2 keer per jaar moet opkrikken voor de wielen te wisselen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          Niks opkrikken, geen speciale producten. Binnenkant en buitenkant super proper.
                          Mijn buur heeft ook een "fleske" , en dat is ook veel beter dan al mijn produkten die voor bvb teer , remstof , ingebrand vuil enz enz dienen......het probleem zit echter bij zijn ogen : hij ZIET het vuil niet .

Als je het product gebruikt ( van Gyeon ) dan raad ik je aan om eerst de velg 1 of zelfs 2 x met een gewone reiniger te poetsen en dan pas het "speciale" product . Zo heb je maximale werking , want zoals hierboven beschreven neemt een gewone allesreiniger al heel veel vuil weg .

Show-off van velgen die wat verwaarloosd waren en toch min of meer opgeknapt werden tot een erg deftig resultaat , al kan je goed zien in de hoekjes dat dit werkje een paar jaar eerder had moeten gebeuren om tot een beter resultaat te komen :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                            Dat gaat niet.

Dat zijn ook krikken van +20jaar . Die van mijn w204 is niet anders als dat van een 3reeks vanaf de E46reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Allemaal niet nodig die producten. Gewoon warm water met ontvetter (mr proper) en een beetje dreft. Tenzij je je velgen een jaar niet gepoetst hebt.
                              Als de remklauw in de weg is, trek ik handrem naaronder en een halve omwenteling later kan ik er weer schoon aan. Niks opkrikken, geen speciale producten. Binnenkant en buitenkant super proper. Ook al heb ik een redelijk moeilijke velg om te wassen. (Witte S-max hierboven)
                              Heb de auto een kleine 2 maanden geleden gekocht. ( Auto is van 2007) en de vorige eigenaar heeft de velgen niet zó heel goed verzorgd waardoor er remstof in gevreten zit. Ik heb er mij al dood op geschrobt. Vandaar dat ik Gyeon iron heb gekocht.

Hieronder even de 1ste fase, maar omdat de velg goed 'opgevuld' is (door de remblokken, schijven, kleine openingen,...) kan ik moeilijk bij de achterliggende plaatsen. Vandaar dat ik ze er eens zou willen afhalen.
                              Bijgevoegde Bestanden

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Mijn buur heeft ook een "fleske" , en dat is ook veel beter dan al mijn produkten die voor bvb teer , remstof , ingebrand vuil enz enz dienen......het probleem zit echter bij zijn ogen : hij ZIET het vuil niet .

Als je het product gebruikt ( van Gyeon ) dan raad ik je aan om eerst de velg 1 of zelfs 2 x met een gewone reiniger te poetsen en dan pas het "speciale" product . Zo heb je maximale werking , want zoals hierboven beschreven neemt een gewone allesreiniger al heel veel vuil weg .

Show-off van velgen die wat verwaarloosd waren en toch min of meer opgeknapt werden tot een erg deftig resultaat , al kan je goed zien in de hoekjes dat dit werkje een paar jaar eerder had moeten gebeuren om tot een beter resultaat te komen :
                                http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&m=266466
                                En we kunnen nog eens lachen.
                                Dreft de superreiniger, je kan er zelf je tanden mee poetsen heb ik gehoord.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                X