Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 725tds tunen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] BMW 725tds tunen

Een vriend van mij heeft een BMW 725tds (denk E3. Deze heeft nu een powerbox maar daar is hij niet zo tevreden over. Deze moet nogal veel afgeregeld worden naargelang warmere of koudere temperaturen. Nu had hij deze graag willen chiptunen maar dat is blijkbaar niet makkelijk of kan helemaal niet. Raar is dat meestal een 525tds van die ouderdom wel nog kan.
    Weet iemand hier raad of een adres waar ze dit wel (nog) kunnen.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Heeft te maken met welke computer erin zit dacht ik. Siemens/bosch.
    1ntje is met verwisselbare chip andere zit in printplaat in, in het laatste geval zal hij dus idd moeten werken met zo'n tussenzetpowerboxding.
    Het zijn mooie wagens, vind ze heel erg knap, maar een 725tds koop je niet vanwege de snelheid/power.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
      een 725tds koop je niet vanwege de snelheid/power.
      +1

En als je snel/sportief wil rijden koop je maar een benzine..

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Een 725tds kan zo een kuur zeker gebruiken want dat spel is echt verdomd traag.

Comment

Een motor die al niet echt de meest onverwoestbare reputatie heeft nog eens chippen ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Een motor die al niet echt de meest onverwoestbare reputatie heeft nog eens chippen ook...
            Dat is nu net het punt als het niet deftig kan gedaan worden blijft hij er liever af.
            Daarom vraag ik het hier even om de "kenners" hun raad te vragen.
            Hij heeft deze auto niet om sportief te rijden want dan koop je beter iets anders, maat wat extra vitamientjes is altijd meegenomen.
            Een paar weken geleden twijfelde hij nog om deze te verkopen en een 525 aan te schaffen die wel kan getuned worden maar hij zag dat niet echt zitten omdat je weer moet herbeginnen.
            Aan zijn 725 zijn dan ook al heel veel upgrades gedaan. enkele zijn:
            Automatisch openen en sluiten van koffersysteem.
            led verlichting rondom en binnenin.
            shadowline accessoires geplaatst.
            2014 Opel Astra OPC
            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

wordt binnekort verkocht dus

Comment

Dan koop je beter een 535d en doe je er niets aan.
                "Tunen" van een zware,logge auto met kleine motor daar heb ik t nut nooit van ingezien.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Mits het juiste onderhoud is een 525tds/725tds wel betrouwbaar. Je moet maar eens kijken hoeveel kms er op E38 725tds staan... Maar écht vlot ga je die niet krijgen vrees ik. Eigenlijk is dat blok wat te licht om in een 7 te zitten. Vroeger had ik de kans om van tijd tot tijd met een 730i te rijden en die was ook al niet vooruit te krijgen. Of je had tenminste het gevoel toch niet van snelheid. Om sportief te rijden heb je een 3 serie nodig, bij de 5 serie verdwijnt al wat sportiviteit en bij de Siebener is het één en al rijden in stijl en comfort. Hoeveel kms heeft deze 725tds?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik doe een gok +250dkm

Comment

Eentje vinden met een lagere kmstand is zo goed als onmogelijk. Een auto met zoveel kms opdrijven is vragen om problemen. Ik hoop maar dat het geen kermisattractie geworden is.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Eentje vinden met een lagere kmstand is zo goed als onmogelijk. Een auto met zoveel kms opdrijven is vragen om problemen. Ik hoop maar dat het geen kermisattractie geworden is.
                        Een kermisattractie bedoel je waarschijnlijk dat hij wat overdreven eruit ziet. Maar ik kan je vertellen dat niet geval is.
                        Ik zal even navragen hoeveel km op de teller staat. denk geen 250k hoor.
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Mits het juiste onderhoud is een 525tds/725tds wel betrouwbaar. Je moet maar eens kijken hoeveel kms er op E38 725tds staan... Maar écht vlot ga je die niet krijgen vrees ik. Eigenlijk is dat blok wat te licht om in een 7 te zitten. Vroeger had ik de kans om van tijd tot tijd met een 730i te rijden en die was ook al niet vooruit te krijgen. Of je had tenminste het gevoel toch niet van snelheid. Om sportief te rijden heb je een 3 serie nodig, bij de 5 serie verdwijnt al wat sportiviteit en bij de Siebener is het één en al rijden in stijl en comfort. Hoeveel kms heeft deze 725tds?
                          Het is zoals ze zeggen in Nederland...
                          Een 7serie begint bij de 740 v8

Absoluut niet slecht bedoeld he, maar een 725(diesel/benzine effe buiten beschouwing) is eigenlijk nog slechter dan een E36 316'tje.
                          Helemaal in het begin was er bij de 5serie (E34) ook de 518, eigenlijk ook een motorblok dat daar totaal niet thuis hoort.

Kwa tuner is er (naar mijn mening) maar 1 de beste in Belgie, en is dan ook nog eens een BMW liefhebber.
                          Powerplusengeneering in Drogenbos (Brussel), hij zal u zeker en vast wijze raad geven.

Comment

En die wijze raad zal zijn, koop u een 330d . BMW had in die tijd dringend een diesel blok nodig om te kunnen concurreren met de Mercedes S klasse dus het 2.5tds blok was de enigste optie... Zoals Jokke zegt, die motor had er eigenlijk nooit mogen inliggen... Doe de 7 serie weg en koop een rijdersauto... Ik vrees dat die kameraad voor de looks gevallen is maar vergeten is dat een Siebener absoluut niet sportief is. In een E32 daarentegen was een 730i 6cyl echter al subliem! Veel interessanter dan het latere V8 blok wat minder sportief overkwam dan de 6 in lijn. In een E38 ben ik ook van mening dat je ofwel voor een 730d moet gaan maar die zijn onvindbaar met weinig kms of érg duur ofwel een 740i...

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

In manueel zou ik toch al een 728i vlot noemen, en de rest van het gamma ook nog wel.
                              Traag is gene enkele 7, op de 725tds en de 730/728i automaat na.
                              Zeg tegen uwe maat dat hij een manuele 728i op LPG koopt en dan is hij zeer vlot uit en ook nog eens een blok dat zo goed als bullet-proof is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beemerke05 Bekijk Berichten
                                In manueel zou ik toch al een 728i vlot noemen, en de rest van het gamma ook nog wel.
                                Zeg tegen uwe maat dat hij een manuele 728i op LPG koopt en dan is hij zeer vlot uit en ook nog eens een blok dat zo goed als bullet-proof is
                                Wie wilt er nu een manuele 7.

Comment

Hij heeft enkele jaren geleden een 535i gehad van zelfde bouwperiode als zijn huidige. Hij heeft dat ding weggedaan want dat zoop benzine zoals een koe water.
                                  Hij ging op zoek naar een 7 reeks voor model en nog meer comfort. En jullie zeiden hat al de meesten hadden reeds heel veel km.
                                  Hij vond zijn huidige met aanvaardbare kilometerstand. Beetje bij beetje beginnen aan werken tot wat hij nu is. Hij wil geen racebanaan of luxe raket. Die jaren zijn voorbij, maar het zou fijn zijn moesten zijn 143 paardjes wat versterkt kunnen worden.
                                  Indien niet beetje spijtig maar geen drama.
                                  Last edited by Fredje07; 13/11/2013, 22:48.
                                  2014 Opel Astra OPC
                                  2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                                    Het is zoals ze zeggen in Nederland...
                                    Een 7serie begint bij de 740 v8

Absoluut niet slecht bedoeld he, maar een 725(diesel/benzine effe buiten beschouwing) is eigenlijk nog slechter dan een E36 316'tje.
                                    Helemaal in het begin was er bij de 5serie (E34) ook de 518, eigenlijk ook een motorblok dat daar totaal niet thuis hoort.
                                    De 518 bestaat al van de eerste 5 reeks en dat is de E12, ook de E28 en E34 waren verkrijgbaar met 18i motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beemerke05 Bekijk Berichten
                                      Hmmmm... Een 730i geraakt niet vooruit in automaat... Dan moet het al écht aan de manuele bak liggen die de fun geeft... Hoeveel kms heeft deze 725 nu trouwens?

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Hmmmm... Een 730i geraakt niet vooruit in automaat... Dan moet het al écht aan de manuele bak liggen die de fun geeft... Hoeveel kms heeft deze 725 nu trouwens?
                                        Zo een 240K. Ik dacht dat het er minder waren.
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Working...
                                        X