Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Vectra C , niet te duur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Mijn pa bezit een 1.8 GTS benzine uit 2005 met nog geen 40.000km maar die is helaas niet te koop...
    Kan u wel zeggen dat dit een probleemloze en vrij vlotte wagen is en vooral heel erg ruim in GTS versie (5 deuren)
    Ok good to know ! jammer dat hij hem nie verkoopt haha maar tzou toch boven budget zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
    Mijn redenering voor benzines:
    weinig kms, sedan -> oude mensen -> rustig gereden -> minder kans op slijtage aan onderdelen (meestal wel kale sedan versie in lelijke kleuren)
    veel kms, sedan & GTS-> jongen gasten -> feller met gereden -> meer kans op slijtage aan onderdelen = meerkost (jonge gasten kiezen meer de GTS)
    weinig kms GTS -> meestal recentere wagen van jonge gast = duurder
    Die logica volg ik volledig

Comment

Nog een alternatief: Volvo

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Comment

2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Bedankt voor de nog bij gekomen suggesties maar het is niet meer nodig, ik heb er eentje gaan bezichtigen en meteen een voorschot betaald.

1900813557.jpg1967912267.jpg

Deze is het geworden! Toch een diesel dan maar, ik was zo onder de indruk van de auto dat ik niet meer verder wilde zoeken simpelweg.
          Het is een 1.9 dti 120 pk versie. er zijn nog maar pas een heleboel dure nieuwe onderdelen geplaatst, zoals distri riem, koppeling ,...

Ik ben gaan kijken gisteren en was na 5 minuten al verkocht, na een uurtje was ik 100 % zeker. De GTS ziet er optisch echt PIEKfijn uit, geen krasje blutsje of eender wat te bespeuren. De huidige (en ook eerste) eigenaar heeft zelf in een garage gewerkt, autoles gegeven,... Hij liet al het onderhoud gebeuren bij een bevriende garagist, vroeg na het vervangen van onderdelen zelfs de oude onderdelen zodat hij ze kon inspecteren. Het ging zo ver dat hij, telkens in zijn leven dat hij een nieuwe wagen kocht, hij deze in de garage op de brug zette en deze volledig inspecteerde (of dit liet doen) op productiefouten.
          Hij liet echt met heel veel trots en liefde voor zijn wagen zien hoe alles werkte enzovoort...
          Hij noemde zichzelf enkele malen een 'maniak op het gebied van onderhoud van zijn wagen', en na een uurtje met de man te praten geloofde ik hem ook
          Maw, als er 1 iemand is waar ik een occasie van wil kopen, dan is het wel van iemand dat voor zijn wagen zorgde alsof het zijn kindje was. Heb ook een testrit gedaan (eerste x met diesel, even wennen dus) en komende van een oude Polo van '99, leek het echt alsof ik in een sportwagen zat. Die wegligging en stabiliteit :o
          Het voorschot is betaald en van de week wordt de rest in orde gebracht, ik ben er nu al dol blij mee maar kan niet wachten tot hij hier voor de deur staat

Nog 1 allerlaatste vraagje : hij heeft me aangeboden van er een complete set nieuwe winterbanden bij te geven voor 500 euro meer. Het zijn Michelins. Is dat een koopje of eigenlijk niet ? Ik zou er echt wel voor op de bodem van mijn spaarpot moeten gaan schrapen en daar houd ik niet zo van, maar als het echt zijn geld waard is...

Thx voor alle suggesties, tips en hulp !
          Last edited by ; 08/12/2013, 16:52.

Comment

Proficiat met de aankoop! Hoeveel kms heeft deze gereden? Tov een Polo zal het idd een hele grote stap vooruit zijn op alle vlakken. Zijn het winterbanden op velg? In dat geval zou ik toehappen. Winterbanden moet je ook niet echt als extra kost bekijken. Terwijl de winterbanden erop liggen, slijten de andere banden weer niet. Bijkomend zijn de banden uw enigste contact met de weg... Check wel de DOTnr van de banden (daar staat het bouwjaar op).
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Proficiat met de aankoop! Hoeveel kms heeft deze gereden? Tov een Polo zal het idd een hele grote stap vooruit zijn op alle vlakken. Zijn het winterbanden op velg? In dat geval zou ik toehappen. Winterbanden moet je ook niet echt als extra kost bekijken. Terwijl de winterbanden erop liggen, slijten de andere banden weer niet. Bijkomend zijn de banden uw enigste contact met de weg... Check wel de DOTnr van de banden (daar staat het bouwjaar op).
              Bedankt! De vectra heeft 122 000 km nu, maar ik had echt het gevoel dat ik in een nieuwe auto stapte. Er is dan ook zo goed voor gezorgd dat dat logisch is. Het gaat inderdaad echt een grote stap vooruit zijn op alle vlakken

Ivm die banden, ik heb net de financiën nagekeken en ik ga er jammer genoeg even mee moeten wachten. Ze gaan ze eventueel opzij houden, maar weg is weg dus we zien wel volgende maand ofzo hoe we er dan voor staan.

Comment

Zijn het nu banden met velgen of niet? Hoeveel heb je voor de auto betaalt als ik vragen mag? Was het een koopje of toch nog een vrij dure omdat het van een liefhebber afkomstig was?

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zijn het nu banden met velgen of niet? Hoeveel heb je voor de auto betaalt als ik vragen mag? Was het een koopje of toch nog een vrij dure omdat het van een liefhebber afkomstig was?

Ow ja sorry banden met velgen dus een volledige set ! En ik heb de auto 4400 betaalt dus naar mijn mening is dat echt een heel deftige prijs, ik vermoed zelfs dat ze er meer voor hadden kunnen vragen in de staat dat hij zich bevind. Maar ze wilden graag dat hij naar iemand gaat dat er even goed zorg voor gaat dragen, en niet naar een random opkoper die hem weer door verkoopt of exporteert ofzo.

Comment

Lijkt mij ook een hele faire prijs!! Ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Proficiat, het is er dan toch één uit mijn lijstje geworden. Hopelijk veel zorgeloze kilometers!

Comment

Hopelijk is de thermostaat niet aan vervanging toe want die steekt op een heel domme plaats (lees: veel werkuren) om aan te kunnen. Herinner ik mij nog van Opelfreak zijne Vectra, was typisch voor het 120pk-blok.

Maar veel plezier gewenst met deze

Comment

Proficiat, het is er dan toch één uit mijn lijstje geworden. Hopelijk veel zorgeloze kilometers!
                          Dit was een gouden tip

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Lijkt mij ook een hele faire prijs!! Ik denk dat je een goede deal gemaakt hebt
                            Ik denk het ook nu straks ergens langs gaan bij mensen dat mijn Polo willen kopen, indien dat snel rond is dan heb ik hem hopelijk deze week nog!

Merci ! En inderdaad 1 uit jou lijstje! had die advertentie al langer gezien en contact opgenomen maar de mensen waren langere tijd van huis dus kreeg geen antwoord. Ben echt blij dat het die geworden is, wat een pareltje in het echt echt 10 x zo mooi dan op de foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Hopelijk is de thermostaat niet aan vervanging toe want die steekt op een heel domme plaats (lees: veel werkuren) om aan te kunnen. Herinner ik mij nog van Opelfreak zijne Vectra, was typisch voor het 120pk-blok.

Maar veel plezier gewenst met deze
                            Ja daar hoop ik ook op, dat er natuurlijk niet snel kosten aan zullen zijn. Ik vermoed van niet maar je weet nooit natuurlijk. Weet je nog op hoeveel km het bij Opelfreak was dan ?

Grts

Comment

Mijn vrouwke had vroeger ook zo een polo uit 1999 (of was het nu 199. Een 1400cc zonder opties... Ik heb die met met een 120000kms voor 2800 euro verkocht in 2008 als ik me niet vergis. ik had er wel facelift lampen opgezet zodat hij wat jonger leek dan hij eigenlijk was.

Een kameraad van me had een Vectra GTS 1.9 diesel 150pk en hij heeft nog steeds spijt dat hij die ingeruild had toen hij een Insignia kocht.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten
                                Ja daar hoop ik ook op, dat er natuurlijk niet snel kosten aan zullen zijn. Ik vermoed van niet maar je weet nooit natuurlijk. Weet je nog op hoeveel km het bij Opelfreak was dan ?

Grts
                                Ik moet daar op gokken, maar ik denk dat dat ergens tussen 110.000 km en 120.000 km was, hij heeft die weggedaan rond 140.000 km.

In de winter kwam het water temperatuur niet meer over de 80 graden (metertje) zo kan je dat herkennen.

Comment

Mijn vrouwke had vroeger ook zo een polo uit 1999 (of was het nu 199. Een 1400cc zonder opties... Ik heb die met met een 120000kms voor 2800 euro verkocht in 2008 als ik me niet vergis. ik had er wel facelift lampen opgezet zodat hij wat jonger leek dan hij eigenlijk was.

Een kameraad van me had een Vectra GTS 1.9 diesel 150pk en hij heeft nog steeds spijt dat hij die ingeruild had toen hij een Insignia kocht.
                                  GODV... ik ben dus naar iemand gereden daarstraks dat heel grote interesse had en vraagprijs bood (die is trouwens 2450, de polo heeft maar 54000 km en distri riem enz vervangen nog maar net dus naar mijn mening toch iets rond dat bedrag waard) , kom daar aan en natuurlijk was er een nonkel van haar paraat om te proberen af te bieden. Ze had al vraagprijs geboden en ging een voorschot geven als ik langskwam en de polo in orde was.
                                  natuurlijk suggereert die nonkel plots da ze er nog een nachtje over zou moeten slapen enz, zij durfde blijkbaar niet tegenspreken dus ik weer naar huis. 40 mins heen en 40 mins terug. Blijkt daarnet plots dat ze toch maar 2000 er aan willen geven. Daar krijg ik nu los het schijt van he, heb enkele dagen geleden een bod van 2200 en een bod van 2300 afgewezen voor deze griet. En die hebben natuurlijk intussen al iets anders gekocht. Dus nu waarschijnlijk hem verkopen voor weer wat minder, vind niet meteen iemand dat rond dat bedrag bied.
                                  Ik vertrouw niemand meer zonder voorschot!

Enneh... van GTS naar insignia en toch spijt ? Ik heb er nog niet in gezeten , laat staan gereden, maar optisch vind ik de insignia toch veel mooier ... Maar wie weet denk ik hier over enkele weken toch ook anders over

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                  Ik moet daar op gokken, maar ik denk dat dat ergens tussen 110.000 km en 120.000 km was, hij heeft die weggedaan rond 140.000 km.

In de winter kwam het water temperatuur niet meer over de 80 graden (metertje) zo kan je dat herkennen.
                                  Bedankt voor de tip, hopelijk geen probleem bij de mijne... of mss net vervangen , kan ook hij heeft zoveel opgenoemd dat pas vervangen is...

Comment

Alles boven 2000 euro is gewonnen voor de Polo. De kms zijn laag, hij heeft airco maar om eerlijk te zijn is het een stokoude auto hé. De stoelen geven weinig steun, afwerking is maar matig te noemen, echt vlot en zuinig zijn ze niet, versnellingsbakken kraken makkelijk,... Ze hebben je wel niet fair behandeld... Ik vraag altijd een belachelijk voorschot... Op die manier ben je zeker dat de auto opgehaald wordt hé. Ik vraag meestal tss 50 en 100 euro. Die auto verkoopt zichzelf wel, niet wanhopen!En een koper komt zelf naar de auto kijken, niet te veel plooien... Als jij naar de koper zelf komt, dan zet je uzelf in een zwakkere positie.

De insignia was "full option". Maar hij reed er niet graag mee. Verbruikte ook meer dan zijn gts (durf niet zeggen hoeveel). De auto heeft ook flink wat vodde gehad. Echt betrouwbaar was hij niet.

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Toch ook eens even reageren ik heb in 2004 ook een gts met cdti motor gekocht 120 pk,ik heb(had) het me nooit beklaagt,ook mijn wagen ziet er als nieuw uit.
                                      Ook altijd op tijd en stond onderhoud gekregen in de opel garage waar ik deze nieuw gekocht heb nogal logisch eigenkijk ;-)
                                      Tot de wagen 124000 km had hij reed eigenlijk al een tijdje als een boot je voelde dat hij wat inhield niet erg maar het het begon heel miniem dat je zelf twijfelde.
                                      Bleek het de EGR klep te zijn en een echte kwaal bij die type motor kostplaatje een kleine 1000 euro
                                      Ook kwam de motor niet meer op temp dus ook de thermostaat was naar de klote, prijs weet ik niet precies meer ook de waterpomp werd vervangen dacht rond de 700 euro
                                      Nu had ik pas de distributieriem laten vervangen op 12000 km en de wagen was voor mij nog heel goed dus die kosten gedaan.

Nu 9 maanden later 132000km rammelde er steeds iets , bleek het vliegwiel stuk te zijn ook een kwaal lees het maar op het opelforum gegarandeerd dat je er van krijgt ook EGR.
                                      En als je het vliegwiel vervangt dan ook best de koppeling zit er net achter en motor is zo hard afgebroken lees werkuren dat je het niet doet misschien de koppeling dan het volgende is hé koste me bijna 3000 euro.
                                      Nu wilde we de wagen te koop zetten net na dat we de distributieriem en groot onderhoud hadden laten doen,wagen was goed dus geen probleem,
                                      Maar na de EGRklep kosten en Thermostaat dachten we we rijden nog maar een jaar,ja nu na de kosten van het vliegwiel en koppeling zijn we genoodzaakt om er mee te blijven rijden 4/5 jaar gaan we toch proberen.
                                      Ik wil je zeggen he de verkoper was toch zo goed op de hoogte van de wagen in een garage gewerkt les gegeven wel dit alles zal hij ook goed genoeg geweten hebben dan, had ik ook maar eerder de wagen verkocht, weet wel, ik had niet geweten dat deze vanaf een 12000 km zo een problemen gaat geven,ik geef het voordeel van de twijfel dat hij er echt niets van wist immers bij de garage waar ik ging vielen ze ook altijd uit de lucht.
                                      Ik heb nu de tegenslag gehad en ongetwijfeld ga uw wagen vroeg of laat het ook hebben maar mischien pas op 150000-200000 km ik hoop het voor u allesziens succes met de wagen,ik vind het nog steeds een prachtwagen maar voor mij geen opel meer binnen 4/5 jaar ;-)
                                      Mvg Ronny

Comment

Fieuw wat een verhaal... Nu moet ik toegeven dat mijn 1ste nieuwe auto een Opel Corsa C sport ook geen voorbeeld van betrouwbaarheid was. De BMW 520 van 5 jaar oud die ik erna kocht heeft nooit vodde gehad op de 6 jaar dat ik hem nu bezit. Ik vrees wel dat elk merk tegenwoordig vodde heeft...

Kan je preventief in het geval de GTS een aantal zaken laten nakijken die je een hoop miserie kunnen besparen?

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ronnes: EGR, vliegwiel, koppeling zijn niet ongewoon aan deze km stand. Is niet alleen bij Opel zo hoor. Distributieriem is regulier onderhoud.
                                          Het hangt ook wat met gebruik en rijstijl samen, waarmee ik overigens niet wil insinueren.
                                          Je hebt dan nog 'geluk' dat het een 120pk is, de 150pk heeft nog eens wervelkleppen erbij en die gaan ook vaak stuk. 2004 zeg je, is vermoedelijk ook zonder roetfilter dan, ook hier heb je 'geluk'.

Vas Legas als het door gaat met die GTS dan zou ik persoonlijk de EGR softwarematig laten uitschakelen door een tuner.

Maar nogmaals, met een 1.8 benzine vermijd je veel van bovenvermelde problemen.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X