Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Vectra C , niet te duur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Natuurlijk is een distributieriem regulier onderhoud,maar een vliegwiel op deze km vind ik persoonlijk ongewoon
    Rijstijl hmmm gewoon vlot
    Ja change hé dat ik een 120 heb en dan nog zonder roetfilter en wervelkleppen
    Egr betreft een bevriend man die in een fiatgarage werkt zei dat het daar wel bekend en erkent is zelfde motor hé ze staken er dan een blind plaatje in met een klein gaatje en geen problemen dan.
    Bij Opel daarentegen ik heb er zeker 5 maal gestaan dat ik die dag problemen had niet starten ,geen kracht dat de motor max 2000 toeren deed maar ja in de garage was het weer even goed en zeieden ze absoluut niet te weten wat het kon zijn tot ik het probleem eens googelde de enen na de andere met hetzelde probleem de EGR klep.
    Zelfs toen zeiden ze nog in de garage dat het bijna nooit voorkomt en het vanalles kon zijn .jaja

    En ja volgende is terug een benzine,vorige was een astra GSI 2000 8v nooit problemen mee gehad

    Comment


    • #42
      Maar nogmaals ik wens de topicstarter veel succes met de wagen en misschien is zijn wagen een uitzondering,de tijd zal het uitmaken.

      Comment


      • #43
        Die 1.9 is nochtans een goede motor, in die periode zat die in heel veel modellen van Opel, Saab, Fiat, Alfa Romeo, Cadillac,...
        Je ziet er op (buitenlandse) verkoopsites staan met km standen ver boven de 200000 en zelfs 300000. Dat gaat natuurlijk niet met alleen af en toe een oliewissel... Af en toe gaat er eens iets kapot gaan.
        Die EGR kleppen zijn ondingen waar de motorenbouwers zelf ook niet achter staan maar ze moesten wel om de milieunormen te halen. Verwijder die manueel of softwarematig en je voelt de motor vrijer draaien.

        Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden: ofwel koop je een nieuwe wagen en doe je die weg na 3-4 j. voor er kosten aankomen ofwel doe je die kosten zelf en rij je hem op. Die kosten kunnen tegenvallen maar ook meevallen. Je moet ook wat geluk hebben met een wagen...
        Dit is nog meer voor wie 2de hands koopt. Je moet er proberen ene te vinden waar recent veel kosten aan gedaan zijn. Maar de meesten blijven er dan nog een tijdje mee rijden
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Ronnes: EGR, vliegwiel, koppeling zijn niet ongewoon aan deze km stand. Is niet alleen bij Opel zo hoor. Distributieriem is regulier onderhoud.
          Het hangt ook wat met gebruik en rijstijl samen, waarmee ik overigens niet wil insinueren.
          Je hebt dan nog 'geluk' dat het een 120pk is, de 150pk heeft nog eens wervelkleppen erbij en die gaan ook vaak stuk. 2004 zeg je, is vermoedelijk ook zonder roetfilter dan, ook hier heb je 'geluk'.

          Vas Legas als het door gaat met die GTS dan zou ik persoonlijk de EGR softwarematig laten uitschakelen door een tuner.

          Maar nogmaals, met een 1.8 benzine vermijd je veel van bovenvermelde problemen.
          Ik heb de TS reeds gewezen op de gekende problemen met dit model:

          - alternator (600€)
          - turbo (1500€)
          - vliegwiel + koppeling + butée (1500-2000€)
          - EGR (1000€)
          - wervelkleppen (enkel op 150pk-versie: 1200€)
          - roetproblemen meestal tgv bovenstaande defecten (filter, leidingen, ...: prijs?)
          - thermostaat olie temp (150€)
          - richtingaanwijzerhendel (cruisecontrolhendel die hapert: prijs?)
          - airco condensator (prijs?)
          - breken van veren ophanging (400€ per paar)
          - aut. kofferslot (enkel op break)

          Toch wat technische en electronische mankementen, je leest dit op de meeste fora. Daarom dat ze ook zo goedkoop gaan tweedehands.
          Maar je kan evengoed geluk hebben en van het bovenstaande niks tegenkomen natuurlijk. Minder problemen blijkbaar met benzines.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Alles boven 2000 euro is gewonnen voor de Polo. De kms zijn laag, hij heeft airco maar om eerlijk te zijn is het een stokoude auto hé. De stoelen geven weinig steun, afwerking is maar matig te noemen, echt vlot en zuinig zijn ze niet, versnellingsbakken kraken makkelijk,... Ze hebben je wel niet fair behandeld... Ik vraag altijd een belachelijk voorschot... Op die manier ben je zeker dat de auto opgehaald wordt hé. Ik vraag meestal tss 50 en 100 euro. Die auto verkoopt zichzelf wel, niet wanhopen!En een koper komt zelf naar de auto kijken, niet te veel plooien... Als jij naar de koper zelf komt, dan zet je uzelf in een zwakkere positie.
            Ja klopt allemaal wel hoor... Het is idd geen jonge wagen meer en opties zijn er niet, maar het is en blijft een vrij betrouwbare wagen dat in mooie staat is, en veel mensen willen er zo eentje omdat ze er zoveel zien rondrijden. Dit alles geeft toch dat hij boven de 2000 kan uit komen, ik heb momenteel een bod van een goeie maat dat 2100 bied dus grote kans dat hij daar naartoe zal gaan.
            Ik heb alvast wel bijgeleerd ivm auto's verkopen idd nie tte veel plooien en de mensen laten komen. En niet te lang twijfelen, door die geit dat de vraagprijs bood heb ik andere biedingen mis gelopen en verlies ik nu makkelijk 200 eur.

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
            Toch ook eens even reageren ik heb in 2004 ook een gts met cdti motor gekocht 120 pk,ik heb(had) het me nooit beklaagt,ook mijn wagen ziet er als nieuw uit.......
            .....
            Mvg Ronny
            Hallo Ronny,
            serieus verhaal ! Hoewel het me sterk lijkt dat ik exact de zelfde problemen en kosten als jou zou hebben, bereid ik me onrechtstreeks toch al wel voor op enige kosten in de nabije toekomst. Koppeling etc is allemaal al wel vervangen dus een heleboel gaat al niet meer vervangen moeten worden voor langere tijd. Als ik hem ga afhalen vraag ik nog eens een lijst met wanneer alles vervangen is, moest dit niet in de onderhoudsboek staan.

            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Kan je preventief in het geval de GTS een aantal zaken laten nakijken die je een hoop miserie kunnen besparen?
            Ik zou dit graag doen maar wil die huidige eigenaar daar niet echt mee opzadelen... Misschien dat ik het wel doe als ik hem heb, gewoon een nazicht van die hekelpunten, beter vroeg er bij dan te laat...

            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Vas Legas als het door gaat met die GTS dan zou ik persoonlijk de EGR softwarematig laten uitschakelen door een tuner.
            Dat ben ik zeker ook van plan... Heb al wat research gedaan en buiten het voordeel dat je er geen last mee krijgt, blijkt ook dat je GTS dan gewoon vlotter rijdt enzovoort... niet dan voordelen dus. Enig idee van wat dat zou kosten om softwarematig uit te schakelen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
            Maar nogmaals ik wens de topicstarter veel succes met de wagen en misschien is zijn wagen een uitzondering,de tijd zal het uitmaken.
            Dankuwel ! Ik hoop ook dat ik van veel probs gespaard ga blijven dankzij de goede zorgen van de vorige eigenaar...

            Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
            Ik heb de TS reeds gewezen op de gekende problemen met dit model:

            - alternator (600€)
            - turbo (1500€)
            - vliegwiel + koppeling + butée (1500-2000€)
            - EGR (1000€)
            - wervelkleppen (enkel op 150pk-versie: 1200€)
            - roetproblemen meestal tgv bovenstaande defecten (filter, leidingen, ...: prijs?)
            - thermostaat olie temp (150€)
            - richtingaanwijzerhendel (cruisecontrolhendel die hapert: prijs?)
            - airco condensator (prijs?)
            - breken van veren ophanging (400€ per paar)
            - aut. kofferslot (enkel op break)

            Toch wat technische en electronische mankementen, je leest dit op de meeste fora. Daarom dat ze ook zo goedkoop gaan tweedehands.
            Maar je kan evengoed geluk hebben en van het bovenstaande niks tegenkomen natuurlijk. Minder problemen blijkbaar met benzines.
            En ik dank u zeer voor dit handige lijstje! Ze gaan inderdaad best wel opvallend goedkoop buiten 2dehands... Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen als ik grote kosten heb , maar ik lees tegelijk ook zoveel lovende berichten over deze wagen... Time will tell !

            Comment


            • #46
              Ik heb de wagen altijd goed verzorgd maar ook gebruikt,toen ik aan het bouwen was ongelofelijk wat er allemaal inkan,ik heb vroeger in oldtimermoto's gedaan en heb ooit in het noorden van nederland één opgehaald zonder aanhangwagen dus ;-) het was een 4cyl 500 cc de man vroeg me wanneer denk u hem op te halen ,ik zei ik neem hem nu mee
              voorvork,tank,wielen,en nog wat verwijderd en de moto erin.Mensen keken nogal onderweg.
              Mede dat ik veel met de aanhangwagen aangesleurd heb zijn ook de achterste veren vervangen geweest 90000km gewoon gebroken ik steek het daar op al zijn de veren gekend voor het vroegtijdig breken.
              Nu rijd de wagen terug als een zonnetje en het zal moeilijk worden om een gekijkaardige vervanger te vinden ,sportieve 5 deur met grote koffer.
              De insignia daar heb ik al enkele keren bijgestaan, hij is mooier maar de koffer minder toegankelijk, smaller.
              Nu heb ik ook gelezen dat de koppeling bij TS al vervangen is dan het vliegwiek waarschijnlijk ook.
              ongetwijfeld zal hij een goede koop gedaan hebben, ik ben ook altijd tevreden geweest alleen nu het laatste dik jaar de kosten volgde gewoon te snel op.
              Ik wou hem zeker niet afkeuren alleen waarschuwen in zekere zin.
              Groeten,Ronny

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                ik ben ook altijd tevreden geweest alleen nu het laatste dik jaar de kosten volgde gewoon te snel op.
                Ik wou hem zeker niet afkeuren alleen waarschuwen in zekere zin.
                Groeten,Ronny
                Dat is ook mijn bedoeling, ik heb hieruit mijn lesje geleerd en ik doe nu meer research naar mankementen bij een wagen die ik wil aankopen alvorens iets te kopen. Daarvoor dient toch ook ergens een autoforum, mijn gedacht .

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                  Ik heb de wagen altijd goed verzorgd maar ook gebruikt,toen ik aan het bouwen was ongelofelijk wat er allemaal inkan,ik heb vroeger in oldtimermoto's gedaan en heb ooit in het noorden van nederland één opgehaald zonder aanhangwagen dus ;-) het was een 4cyl 500 cc de man vroeg me wanneer denk u hem op te halen ,ik zei ik neem hem nu mee
                  voorvork,tank,wielen,en nog wat verwijderd en de moto erin.Mensen keken nogal onderweg.
                  Mede dat ik veel met de aanhangwagen aangesleurd heb zijn ook de achterste veren vervangen geweest 90000km gewoon gebroken ik steek het daar op al zijn de veren gekend voor het vroegtijdig breken.
                  Nu rijd de wagen terug als een zonnetje en het zal moeilijk worden om een gekijkaardige vervanger te vinden ,sportieve 5 deur met grote koffer.
                  De insignia daar heb ik al enkele keren bijgestaan, hij is mooier maar de koffer minder toegankelijk, smaller.
                  Nu heb ik ook gelezen dat de koppeling bij TS al vervangen is dan het vliegwiek waarschijnlijk ook.
                  ongetwijfeld zal hij een goede koop gedaan hebben, ik ben ook altijd tevreden geweest alleen nu het laatste dik jaar de kosten volgde gewoon te snel op.
                  Ik wou hem zeker niet afkeuren alleen waarschuwen in zekere zin.
                  Groeten,Ronny
                  Amai serieuze koffer dus ik verschoot me ook een ongeluk toen ik die opendeed en de eigenaar de zetels plat legde... Wow wat een ruimte. Momenteel ga ik het nog niet veel nodig hebben maar als ik binnenkort ga verhuizen gaat het zeker van pas komen. Hij zei dat hij er al 2persoonmatrassen mee vervoerd heeft etc (na het nodige geprop uiteraard) heel handig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Dat is ook mijn bedoeling, ik heb hieruit mijn lesje geleerd en ik doe nu meer research naar mankementen bij een wagen die ik wil aankopen alvorens iets te kopen. Daarvoor dient toch ook ergens een autoforum, mijn gedacht .
                  Exactly, ik ben alleen al in dit topic heel wat wijzer geworden ivm de beschikbare motoren en mankementen enz...

                  Comment


                  • #49
                    Ik weet niet bij welke garage jullie gaan maar een EGR-klep voor een 1.9 cdti kost welgeteld 185€ bij de dealer en het is maximum 40 min werk om die te monteren..
                    Ik heb er genoeg vervangen toen ik bij de dealer werkte..
                    Voor de rest patatke klopt uw lijstje behoorlijk, al heb ik in 2.5 jaar geen enkele turbo weten sneuvelen op een 1.9 cdti... Waterpompen durven ook wel 'ns vast te lopen waardoor de d-riem verspringt. Al komt dat eerder voor wanneer men de d-riem wissel uitvoert zonder de pomp mee te vervangen (sowieso niet aan te raden).

                    En een insignia moet je ook niet kopen om probleemvrij te rijden, verre van zelfs..

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      Ik weet niet bij welke garage jullie gaan maar een EGR-klep voor een 1.9 cdti kost welgeteld 185€ bij de dealer en het is maximum 40 min werk om die te monteren..
                      Ik heb er genoeg vervangen toen ik bij de dealer werkte..
                      Voor de rest patatke klopt uw lijstje behoorlijk, al heb ik in 2.5 jaar geen enkele turbo weten sneuvelen op een 1.9 cdti... Waterpompen durven ook wel 'ns vast te lopen waardoor de d-riem verspringt. Al komt dat eerder voor wanneer men de d-riem wissel uitvoert zonder de pomp mee te vervangen (sowieso niet aan te raden).

                      En een insignia moet je ook niet kopen om probleemvrij te rijden, verre van zelfs..
                      Enkel EGR-klep vervangen, is zoals gezegd rond 200€. Ik dacht dat de Insignia beter was qua betrouwbaarheid?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                        Enkel EGR-klep vervangen, is zoals gezegd rond 200€. Ik dacht dat de Insignia beter was qua betrouwbaarheid?
                        Misschien dat hij ondertussen al beter geworden is maar ik ben dan ook al een tijdje weg uit het Opel gebeuren. In het begin was dat een grote ramp..

                        Comment


                        • #52
                          Hallo,

                          Ik heb 5 jaar lang en 141000 km ervaring met een Cosmo 4-deurs sedan 1.9Cdti 120PK. In die 5 jaar is er één en ander stukgegaan, soms prullen, soms duurdere zaken. Zo hadden we oa:

                          -Cruise Control
                          -achterruitverwarming
                          -problemen met de verlichting
                          -Alternator
                          -Draagarmen achter
                          -Thermosstaat
                          -EGR klep
                          -Rollagers vooraan
                          -binnenverlichting
                          -etc etc


                          Als Opel liefhebber heb ik dit altijd een mooie wagen gevonden, maar na 5 jaar was ik de kosten spuugzat en heb ik een nieuwe Astra gekocht in '11. Deze is nu over de 2 jaar en zo goed als probleemloos.

                          Nu, een slechte auto wil ik mijn Vectra niet noemen. Ik heb nooit langs de weg gestaan, en hij heeft altijd alles gedaan wat ik wou. Hij was vlot, maar niet gemaakt om sportief te rijden.

                          Ik denk wel, dat een vroeg exemplaar met gewone Dti motor erin, ,nog de betere zijn...
                          www.opelklassiek.be

                          Comment


                          • #53
                            Het topic van die van mij, hier staan de problemen, maar ook de goeie kanten in beschreven:

                            www.opelklassiek.be

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                              Enkel EGR-klep vervangen, is zoals gezegd rond 200€.
                              Ja ik ben toch van plan om het advies van veel mensen te volgen en die egr klep te laten uitschakelen via de software. Ik heb nog geen idee wat dat zal kosten maar lijkt me beter om problemen te voorkomen. Zeker als de prestaties daardoor er op vooruit gaan... Ik had zelfs gelezen dat de motor daar zuiniger door wordt of ben ik nu verkeerd en was het dat de motor net meer verbruikt? Ergens zou meer verbruiken logischer zijn ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                              -Cruise Control
                              -achterruitverwarming
                              -problemen met de verlichting
                              -Alternator
                              -Draagarmen achter
                              -Thermosstaat
                              -EGR klep
                              -Rollagers vooraan
                              -binnenverlichting
                              -etc etc
                              Hmm ja serieus lijstje... Dan begrijp ik zeker dat je het spuugzat was

                              Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                              Het topic van die van mij, hier staan de problemen, maar ook de goeie kanten in beschreven:

                              http://www.autoforum.be/showthread.p...1-9CDTI/page21
                              Ga ik zeker eens doorlezen als ik tijd over heb!

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                Enkel EGR-klep vervangen, is zoals gezegd rond 200€. Ik dacht dat de Insignia beter was qua betrouwbaarheid?
                                Die kameraad van me had één van de eerste. Dat was eentje waar een baas van Opel Belgium mee rondreed en hij kon die na 9m goedkoop overnemen. Was eentje in ultrablue waar er maar een paar van gebouwd waren. Die auto is er snel uitgevlogen... Hij heeft nu een astra gtc die probleemloos maar wel wat saai is.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                  Ik denk wel, dat een vroeg exemplaar met gewone Dti motor erin, ,nog de betere zijn...
                                  Die motoren zijn inderdaad betrouwbaarder, is nog geen common rail. Ze zopen alleen veel olie. Motor zat ook nog in de Astra, Vectra B, Zafira en Omega (2.0 en 2.2 dti).

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten
                                    Thx maar deze had ik al bekeken, maar 5500 is echt over budget. 4500 is de absolute max.
                                    Hij is z'n vraagprijs ook nog waard naar mijn mening dus ik ga er vanuit dat hij vlotjes voor meer dan 4500 zal verkocht worden... maar ik ga toch voor alle zekerheid bod doorgeven
                                    http://www.2dehands.be/autos/autos/o...a&auto_bj=2001

                                    De prijs is al met 500€ gezakt.
                                    Laat hem die tuningrommel houden, en bied 4000€.
                                    Wedden dat je hem hebt?

                                    5000€ krijg je nooit voor een Opel van meer dan 10j oud.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Hij heeft er al één gekocht hé. Jouw zoekertje is trouwens niet meer zichtbaar.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        http://www.2dehands.be/autos/autos/o...a&auto_bj=2001

                                        De prijs is al met 500€ gezakt.
                                        Laat hem die tuningrommel houden, en bied 4000€.
                                        Wedden dat je hem hebt?

                                        5000€ krijg je nooit voor een Opel van meer dan 10j oud.
                                        Zoekertje is inderdaad al weg, ik verwachtte ook niet anders aan die prijs. Ik vermoed dat je die met die tuning velgen enz bedoelde?

                                        Ook, met zo weinig kilometers... Allemaal goed en wel maar is dat ergens ook niet een nadeel? zijn er dan niet vele dingen verduurd of zoiets? Ik ken bitter weinig van automechanica maar veel mensen zeiden dat ook bij mijn Polo van 99 met 50 000... "die zal veel te veel stil gestaan hebben".

                                        Maar hoe dan ook zal dat wel een koopje geweest zijn, maar momenteel wil ik niets liever dan de GTS dat op me staat te wachten ik heb hem 1 dezer dagen, vanaf het geld op hun rekening staat vlieg ik naar daar om hem op te halen! Ben zo happy !

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                          Die motoren zijn inderdaad betrouwbaarder, is nog geen common rail. Ze zopen alleen veel olie. Motor zat ook nog in de Astra, Vectra B, Zafira en Omega (2.0 en 2.2 dti).
                                          Al had je dan weer het risico van een mazoutpomp... En gloeikaarsen breken gewillig af

                                          Comment

                                          Working...
                                          X