Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909
Bekijk Berichten
Hoe ik het draai of keer
- E32 zal qua kosten gelijkaardig zijn dan mijn E24 en die kost walgeljik veel geld voor die paar keer dat ik hem gebruik. Met als enigste verschil dat er nog veel E32 op kerkhoven te vinden zijn. Wanneer zou ik een E32 gebruiken? Eigenlijk nooit... Voor woon-werkverkeer verbruiken ze gewoonweg te veel. 12 tot 15 liter zeker... Daar heb ik mijn E39 diesel voor. Plezierritjes? Ideaal... Maar waarom heb ik dan nog een 635? Feit is wel dat de E32 pracktischer is met de 2 kids en dat ik een fan ben van zijn lijn. Maar qua interieur zijn ze toch maar hard verouderd.
- Z3: not done... quasi nooit bruikbaar hoe leuk ik ze ook vind
- E36 cabrio: ik heb een E36 318is coupé gehad. Mijn vrouwke was er zot van maar ik was geen liefhebber van de zithouding. Waarom zou ik in godsnaam dan zoiets terug kopen???? Omdat je budget cabrio kan rijden... Ik heb 1 jaar geleden een aanvraag gedaan om een carport te plaatsen en de gemeente wringt tegen... Een garagebox gaan huren heb ik vroeger gedaan. Dat kost me 600 euro per jaar en de auto staat op x kms van huis. Bijgevolg ga je er nooit mee rijden... Ondertussen ben ik verhuisd en staat de 635 in de garage en er is wel een staanplaats op de oprit mits wat duwen voor 4 wagens maar toch... Een E36 cabrio is niet gemaakt om in weer en wind buiten te slapen tenzij ik in de winter iets in elkaar boks zodat hij uit de regen staat. De taxus haag groeit ook niet hard genoeg dus ja... Op zich interesseert de motorisatie me niet maar de 318i van cedra was te soft qua sound voor me. Een 320i zou een must zijn omdat de 318is een enerverende sound heeft. Maar de afwerking van een E36 is eigenlijk ondermaats als je die vergelijkt met een E39...
- Waarom dan geen E46 cabrio? Eigenlijk rationeel gezien de betere keuze... Afwerking ligt in de lijn met mijn E39. Dit is goed... Budget moet een 2000 euro opgetrokken worden. Is op zich acceptabel mits een beetje geld oppotten... Maar dan kom ik de deal niet na... Ik ging niet te veel geld in een auto pompen die we hoegenaamd niet nodig hebben ook al zijn de kosten aan het huis quasi volledig achter de rug. Maar je kan in een huis blijven investeren hé...
- Dan kom ik bij: Van welke auto gaat mijn hartje echt sneller kloppen: Z3 M coupé (duur, geen optie), 8 serie (geldput, geen optie), E38 730d (interessante optie maar de gebreken van mijn E39 ken ik en een E38 erbij nemen is dan ook idioot...)
Tot slot: ik vloek nu al geregeld op de oudere bakken die kosten hebben... Waarom zou ik dan een extra oude ketel in huis halen??? De miserie van een ander...
Ik moet gewoonweg stoppen met shoppen! Gelukkig heb ik nog geen enkele potentiële koper zijn kostbare tijd weggenomen. Laat mij maar voor jullie een auto zoeken in de plaats.
Comment