Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
    Tusssen de e32 en e46 is toch een groot verschil om die 2 te vergelijken?
    Maar ja... Het is gewoonweg erg gesteld met mij... Hoe moeten we zoiets noemen? Iemand die niet weet wat hij wil??? Ik stel voor dat jullie geen voorstellen meer doen. Ik ga het uit mijn eigen kop proberen te praten.

Hoe ik het draai of keer
    - E32 zal qua kosten gelijkaardig zijn dan mijn E24 en die kost walgeljik veel geld voor die paar keer dat ik hem gebruik. Met als enigste verschil dat er nog veel E32 op kerkhoven te vinden zijn. Wanneer zou ik een E32 gebruiken? Eigenlijk nooit... Voor woon-werkverkeer verbruiken ze gewoonweg te veel. 12 tot 15 liter zeker... Daar heb ik mijn E39 diesel voor. Plezierritjes? Ideaal... Maar waarom heb ik dan nog een 635? Feit is wel dat de E32 pracktischer is met de 2 kids en dat ik een fan ben van zijn lijn. Maar qua interieur zijn ze toch maar hard verouderd.
    - Z3: not done... quasi nooit bruikbaar hoe leuk ik ze ook vind
    - E36 cabrio: ik heb een E36 318is coupé gehad. Mijn vrouwke was er zot van maar ik was geen liefhebber van de zithouding. Waarom zou ik in godsnaam dan zoiets terug kopen???? Omdat je budget cabrio kan rijden... Ik heb 1 jaar geleden een aanvraag gedaan om een carport te plaatsen en de gemeente wringt tegen... Een garagebox gaan huren heb ik vroeger gedaan. Dat kost me 600 euro per jaar en de auto staat op x kms van huis. Bijgevolg ga je er nooit mee rijden... Ondertussen ben ik verhuisd en staat de 635 in de garage en er is wel een staanplaats op de oprit mits wat duwen voor 4 wagens maar toch... Een E36 cabrio is niet gemaakt om in weer en wind buiten te slapen tenzij ik in de winter iets in elkaar boks zodat hij uit de regen staat. De taxus haag groeit ook niet hard genoeg dus ja... Op zich interesseert de motorisatie me niet maar de 318i van cedra was te soft qua sound voor me. Een 320i zou een must zijn omdat de 318is een enerverende sound heeft. Maar de afwerking van een E36 is eigenlijk ondermaats als je die vergelijkt met een E39...
    - Waarom dan geen E46 cabrio? Eigenlijk rationeel gezien de betere keuze... Afwerking ligt in de lijn met mijn E39. Dit is goed... Budget moet een 2000 euro opgetrokken worden. Is op zich acceptabel mits een beetje geld oppotten... Maar dan kom ik de deal niet na... Ik ging niet te veel geld in een auto pompen die we hoegenaamd niet nodig hebben ook al zijn de kosten aan het huis quasi volledig achter de rug. Maar je kan in een huis blijven investeren hé...
    - Dan kom ik bij: Van welke auto gaat mijn hartje echt sneller kloppen: Z3 M coupé (duur, geen optie), 8 serie (geldput, geen optie), E38 730d (interessante optie maar de gebreken van mijn E39 ken ik en een E38 erbij nemen is dan ook idioot...)

Tot slot: ik vloek nu al geregeld op de oudere bakken die kosten hebben... Waarom zou ik dan een extra oude ketel in huis halen??? De miserie van een ander...
    Ik moet gewoonweg stoppen met shoppen! Gelukkig heb ik nog geen enkele potentiële koper zijn kostbare tijd weggenomen. Laat mij maar voor jullie een auto zoeken in de plaats.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Ook achter deze gehoord. Ik ga morgen eens shoppen!
      http://nl.autoscout24.be/Details.asp...mendation=true
      Echt zo een typisch jaren '90 BMW kleurtje.

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
      Die 2de zowieso! Prachtkleur, en veel mooiere lijn dan zo'n cabrio.

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Maar ja... Het is gewoonweg erg gesteld met mij... Hoe moeten we zoiets noemen? Iemand die niet weet wat hij wil??? Ik stel voor dat jullie geen voorstellen meer doen. Ik ga het uit mijn eigen kop proberen te praten.

Tot slot: ik vloek nu al geregeld op de oudere bakken die kosten hebben... Waarom zou ik dan een extra oude ketel in huis halen??? De miserie van een ander...
      Ik moet gewoonweg stoppen met shoppen! Gelukkig heb ik nog geen enkele potentiële koper zijn kostbare tijd weggenomen. Laat mij maar voor jullie een auto zoeken in de plaats.
      Zeer herkenbaar.

Ik vind m'n E30 318is leuk, maar dat is een facelift en 2-deurs met shadowline, terwijl ik liever pre-facelift 4-deurs chromeline zie. Heb dus ook al vaak zitten twijfelen om de IS mss te verkopen zodat ik op zoek kan gaan naar een VFL 4drs (liefst 325i dan). Maar anderzijds is m'n 4-pittertje best zuinig vergeleken met zo'n 6-pitter. En ik heb intussen ook al een hoop geld erin gepompt en weet ongeveer wat ik eraan heb. Maar 't blijft een oude bak met veel km's dus er is altijd wel iets... Als ik een andere koop, zal er ook weer iets zijn.

Heb ook al zitten denken om ipv de 2drs IS te vervangen door een 4drs VFL, de IS te houden en later een E28 te kopen (vind ik ook machtig mooie bakken en hebben zowieso 4 deuren ), maar die zijn ook wat groter natuurlijk. En dan heb ik ook weer 3 auto's... En een VW Jetta zou ik ook nog terug willen... En zo blijven we doorgaan he..

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Dat is een hok . Om een ernstige kandidaat te vinden kan hij de auto al eens eerst wassen. Het zal zijn reden wel hebben waarom deze niet verkocht wordt... Die johnnylampen... pinkers waar precies vissen in kunnen zwemmen... 9/10 replica velgen... Bweik...
        En maak van die 136.000 km al maar minstens 236.000 km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Zeer herkenbaar.

Ik vind m'n E30 318is leuk, maar dat is een facelift en 2-deurs met shadowline, terwijl ik liever pre-facelift 4-deurs chromeline zie. Heb dus ook al vaak zitten twijfelen om de IS mss te verkopen zodat ik op zoek kan gaan naar een VFL 4drs (liefst 325i dan). Maar anderzijds is m'n 4-pittertje best zuinig vergeleken met zo'n 6-pitter. En ik heb intussen ook al een hoop geld erin gepompt en weet ongeveer wat ik eraan heb. Maar 't blijft een oude bak met veel km's dus er is altijd wel iets... Als ik een andere koop, zal er ook weer iets zijn.

Heb ook al zitten denken om ipv de 2drs IS te vervangen door een 4drs VFL, de IS te houden en later een E28 te kopen (vind ik ook machtig mooie bakken en hebben zowieso 4 deuren ), maar die zijn ook wat groter natuurlijk. En dan heb ik ook weer 3 auto's... En een VW Jetta zou ik ook nog terug willen... En zo blijven we doorgaan he..
          Hoe je het draait of keert, je houdt beter uw 318is bij. Of je zou een E30 4 deur met chroom op de kop moeten kunnen tikken van iemand die je kent die maniakaal onderhouden is. Je weet wat er aan jouw auto vervangen is, je kent de plus en minpunten. Zoals je zelf ook zegt, op zo een oude bakken gaat geregeld iets kapot. Dan ga je een "betrouwbare auto" niet wegdoen voor een gokje. Eigenlijk zou je de ideale auto er moeten bijkopen en na 1 jaar de situatie moeten evalueren. Het probkeem met de versies met chroom is dan ook weer de roestgevoeligheid. Ik mag voor de 3de keer een chroom deel vervangen van de voorbumper van de 635. Zo een rotkwaliteit... Een E28 is wel een schitterende auto!!!! Een kameraad van me zijn ouders hadden vroeger een 525i in diamant zwart met shadowline (dan kwamen de achterlichten mooier tot uiting). De vraag is alleen waar al die E28 gebleven zijn...

@ jakkel: ja idd... zo een bak wil niemand.

Nu ben ik weeral aant denken waarom de E39 525d toch niet inruilen voor een E38 730d met open dakje. Dan heb ik EN het open rijden EN een Siebener die ik al lang wil... Maar de taksen zijn er niet op geminderd de afgelopen jaren. de 525d is ook te practisch... Hoeveel keer dat ik die als werkbeest al niet gebruikt heb. Bijkomend is een 7 een risicovolle aankoop met de dure ophanging die blijkbaar om de 120000kms flink wat kosten heeft. Stop toch met denken BEEMERKE

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            En maak van die 136.000 km al maar minstens 236.000 km.
            Ook achter deze gehoord. Ik ga morgen eens shoppen!
            http://nl.autoscout24.be/Details.asp...mendation=true
            Dat gevoel heb ik bij zulke Brusselse handelaars ook.
            1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
            2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
            2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Heb met Cedra veel zitten mailen afgelopen dagen en die auto klopt langs geen kanten. Je moet de nieren maar eens goed bekijken. Die sluiten helemaal niet juist aan. Wellicht heeft de auto een tikje aan de voorkant gehad. Bijkomend zou dit al een facelift met de grotere nieren moeten zijn... Het heeft zijn reden waarom ik een Brusselse handelaar meestal ook links laat liggen

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Hoe je het draait of keert, je houdt beter uw 318is bij. Of je zou een E30 4 deur met chroom op de kop moeten kunnen tikken van iemand die je kent die maniakaal onderhouden is. Je weet wat er aan jouw auto vervangen is, je kent de plus en minpunten. Zoals je zelf ook zegt, op zo een oude bakken gaat geregeld iets kapot. Dan ga je een "betrouwbare auto" niet wegdoen voor een gokje. Eigenlijk zou je de ideale auto er moeten bijkopen en na 1 jaar de situatie moeten evalueren. Het probkeem met de versies met chroom is dan ook weer de roestgevoeligheid. Ik mag voor de 3de keer een chroom deel vervangen van de voorbumper van de 635. Zo een rotkwaliteit... Een E28 is wel een schitterende auto!!!! Een kameraad van me zijn ouders hadden vroeger een 525i in diamant zwart met shadowline (dan kwamen de achterlichten mooier tot uiting). De vraag is alleen waar al die E28 gebleven zijn...
                Door jouw getwijfel ben ik zelf ook weer aan het twijfelen geslagen... Ik heb echt mensen nodig die me af en toe eens met de neus op de feiten drukken; stop met dromen, wees blij met wat je hebt en hou je er ook bij. Het probleem is dat ik veel te veel denk over alles... En als er eens iets tegenzit, heb ik al meteen zin om dezelfde dag nog te beginnen zoeken naar iets anders.

Het wordt hoog tijd dat ik met de S124 daily kan rijden, totaal andere auto dan m'n E30 (maar daarom niet minder leuk), en juist daardoor ga ik nog meer genieten van m'n IS'je als ik er nog eens mee rij dan. Dan ga ik me ook minder ergeren aan de harde ophanging.. Dat is leuk op vlak asfalt en in bochten, maar op steenwegen die eruit zien als een lappendeken is dat echt vervelend.. De gedachte 'verhogen' is al in me opgekomen, maar is dat nog de moeite voor die paar maanden dat ik hem nog als daily gebruik?

Lijkt hier wel het zelfhulp topic.

Nu ben ik weeral aant denken waarom de E39 525d toch niet inruilen voor een E38 730d met open dakje. Dan heb ik EN het open rijden EN een Siebener die ik al lang wil... Maar de taksen zijn er niet op geminderd de afgelopen jaren. de 525d is ook te practisch... Hoeveel keer dat ik die als werkbeest al niet gebruikt heb. Bijkomend is een 7 een risicovolle aankoop met de dure ophanging die blijkbaar om de 120000kms flink wat kosten heeft. Stop toch met denken BEEMERKE
                De E38 is een PRACHT van een wagen (één van de mooiste BMW's en 7-series ooit gemaakt de laatste 20 jaar imo), maar door die hoge running costs (BIV en jaarlijkse taks ), hoge kosten die je onlangs gedaan hebt aan je E39, het minder praktische etc. zou ik het toch bij de E39 houden. Eventueel zou je je E39 sedan wel kunnen vervangen door een E38, maar die was ook nog in (te) mooie staat om weg te doen zeker?

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• We zitten een beetje in dezelfde situatie . Ben me daarnet nog maar eens gaan uitleven met de 635CSI. Vlak voor mijn wielen komt er dan toch wel een bompa met een stokoude Passat break en bijhorende nummerplaat de baan op. Die blijft uiteraard 30km/u tuffen... Ik ga er op het gemakje voorbij en dan zie ik dat daar een flitsauto staat . ik reed exact 70km/u wat de max snelheid was maar ik heb een inhaalmanoeuver gedaan waar het eigenlijk niet toegelaten was... Ik ben ingevoegd net voor ik aan de flitsauto kwam... Ik mag maar hopen dat ze het niet gezien hebben . Dan wil je u eens even ontspannen... Grrrr... Nog een geluk dat het geen zone 50km/u was.

De blauwe E39 mag ik niet weg doen. Op een vrachtwagen chauffeur na die mijn 2 deuren inéén gereden heeft een dik jaar geleden is er eigenlijk niks aan die auto aan. Er staan 193000kms op en die heeft me nog niet in de steek gelaten. De eerste eigenaar was de vader van de meestergast van een BMW dealer. Het is een exclusive edition,.... Zou zonde zijn om die te laten gaan. Langs de andere kant moet ik wel zeggen dat de 2.0d me meer en meer begint te ergeren. Vanuit stilstand zit daar écht geen pit in. Je merkt dat makkelijk wanneer je stapvoets in 2de wil versnellen.

De bordeauxkleurige is een auto waar ik minder een band mee heb maar daar is veel geld ingekropen (nieuwe turbo, ruitenwissermechaniek, rubbers onderkant,...). En die is zo practisch. Grootste minpunt aan die auto is het ontbreken van een open dakje, ik had liever een donker interieur gehad en wat lakschade. Maar die motor is hemels... Wat een verschil met de 520d qua motorisatie.

Bij een E38 zou de automaat mij ook tegensteken denk ik. Ik ben daar nog niet klaar voor... Waarom moet die E65 en E61 toch zo een misbaksel zijn... Er is gewoonweg geen logische opvolger voor het moment te vinden. Zit niks anders op dan te wachten tot de F11 serieus in waarde gedaald is.

En euhm stoppen met twijfelen hé!!! Ik ga dat ook proberen te doen. En genieten van de S124!! Die auto's zijn zo totaal verschillend van je E30 maar dat maakt het net zo leuk om van de ene auto in de andere te stappen. Aan een nieuwe auto wen je zo snel... Daarom is het beter 2 heel verschillende wagens te hebben.

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

We zitten een beetje in dezelfde situatie . Ben me daarnet nog maar eens gaan uitleven met de 635CSI. Vlak voor mijn wielen komt er dan toch wel een bompa met een stokoude Passat break en bijhorende nummerplaat de baan op. Die blijft uiteraard 30km/u tuffen... Ik ga er op het gemakje voorbij en dan zie ik dat daar een flitsauto staat . ik reed exact 70km/u wat de max snelheid was maar ik heb een inhaalmanoeuver gedaan waar het eigenlijk niet toegelaten was... Ik ben ingevoegd net voor ik aan de flitsauto kwam... Ik mag maar hopen dat ze het niet gezien hebben . Dan wil je u eens even ontspannen... Grrrr... Nog een geluk dat het geen zone 50km/u was.
                    Was het een B2?

De blauwe E39 mag ik niet weg doen. Op een vrachtwagen chauffeur na die mijn 2 deuren inéén gereden heeft een dik jaar geleden is er eigenlijk niks aan die auto aan. Er staan 193000kms op en die heeft me nog niet in de steek gelaten. De eerste eigenaar was de vader van de meestergast van een BMW dealer. Het is een exclusive edition,.... Zou zonde zijn om die te laten gaan. Langs de andere kant moet ik wel zeggen dat de 2.0d me meer en meer begint te ergeren. Vanuit stilstand zit daar écht geen pit in. Je merkt dat makkelijk wanneer je stapvoets in 2de wil versnellen.

De bordeauxkleurige is een auto waar ik minder een band mee heb maar daar is veel geld ingekropen (nieuwe turbo, ruitenwissermechaniek, rubbers onderkant,...). En die is zo practisch. Grootste minpunt aan die auto is het ontbreken van een open dakje, ik had liever een donker interieur gehad en wat lakschade. Maar die motor is hemels... Wat een verschil met de 520d qua motorisatie.

Bij een E38 zou de automaat mij ook tegensteken denk ik. Ik ben daar nog niet klaar voor... Waarom moet die E65 en E61 toch zo een misbaksel zijn... Er is gewoonweg geen logische opvolger voor het moment te vinden. Zit niks anders op dan te wachten tot de F11 serieus in waarde gedaald is.
                    Dan kan je de blauwe idd beter houden. Spijtig dat je de motor niet mag omwisselen. Ik erger mij niet echt aan de 20d in de Touring, is voor mij vlot genoeg. Enige wat soms een beetje 'vervelend' is, is dat 'turbo duwtje' dat je soms hebt, net op het moment dat je wil schakelen.

En dat bordeaux is echt een prachtige kleur! Blijf er nog maar wat mee rijden. Wij hebben het geluk dat de onze een schuifdakje heeft, is idd heerlijk (maar m'n ouders zetten dat quasi nooit open).

En euhm stoppen met twijfelen hé!!! Ik ga dat ook proberen te doen. En genieten van de S124!! Die auto's zijn zo totaal verschillend van je E30 maar dat maakt het net zo leuk om van de ene auto in de andere te stappen. Aan een nieuwe auto wen je zo snel... Daarom is het beter 2 heel verschillende wagens te hebben.
                    Ik probeer.. Het feit dat de mijne zwart is, vind ik ook niet zo leuk. Niet echt uniek, moeilijk proper te houden etc.. Maarja, het is nu eenmaal zo.

En idd, klopt zeker en vast van het switchen tussen auto's. Aan een 'nieuwe' wen je idd snel. Soms ben ik het zelfs een beetje beu om altijd met de IS rond te rijden.. grotendeels door dat slechte wegdek hier. Het is in elk geval de laatste daily die zo stug is van ophanging.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Zo eentje was het

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Een B2. Nice

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Op het moment dat ik de flitsauto zag, vond ik het niet meer zo wauw

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Man man man

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                              Blijven toch prachtwagens..

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Nog stevige prijs precies, maar ziet er echt wel goed uit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Nog stevige prijs precies, maar ziet er echt wel goed uit!
                                  Voor dat geld koop ik eigenlijk liever dit dan een E60.
                                  BMW E61 525d LCI '09
                                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Ja, daarin volg ik je 100%! Knapper, rijdt beter, pak meer charme enz...

Comment

ik ook!! Schitterende looks! Al denk ik wel dat het interieur iets minder fel is in realiteit. Hier kan een E60 niet tegenop.

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• http://nl.autoscout24.be/Details.asp...172027&asrc=st

Comment

• Mijn madam denkt eraan haar E46 cabbie te verkopen ,omdat ie geen parkeersensoren heeft ,zoude ze gvd niet ...........

Comment

Working...
                                          X