Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niet makkelijk om een goede te vinden
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Aangezien dat dit het juiste topic is (meen ik toch gelezen te hebben in de O.P?) en vol zit met BM-mannen zou ik eens raad willen vragen aan de kenners. Tussen nu en pakweg 1jaar, zou ik moeten/willen veranderen van auto. Mijn enige ervaringen met BMW (zelf gereden) zijn een paar ritjes met 316,318i en 320i (e36), een zeer oude 520i, en 320, 330d (e46)

Nu rijd ik al ruim 10 jaar Peugeot en dat is nog altijd mijn voorkeur. Maar die befaamde rit met die 330d ben ik nooit niet vergeten, en dat was een pak plezier om mee te rijden toen. En ergens wil ik wel is een "folieke" doen en gaan zoeken naar een e46 330d, de 204pk versie. Maar, aangezien de laatste gemaakt werd in 2005 zal het zeer moeilijk zijn om nog 1 te vinden dat niet afgetrapt is en tegelijk relatief weinig km's heeft.

Nu heb ik ergens in 1 of ander topic gelezen waarin TheSwede had gepost dat dit nog steeds een van de beste 3.0d is dat BMW ooit gemaakt heeft, qua loopcultuur en betrouwbaarheid dan.

Raden jullie aan van in Duitsland te gaan zoeken of andere landen?
      Dik 10 geleden heeft een toenmalige collega van me een 3.2 M3 e36 gekocht in Italië, bangelijke prijs toen. Paar jaar mee gereden en nooit iets mechanisch voorgehad.

Graag advies, thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        Niet makkelijk om een goede te vinden
        Idd, en als oldtimer al helemaal niet. Daarom dat ik mijn zinnen dan maar gezet heb op een S124 (maar de E34 Touring (VFL) vind ik qua model nog altijd knapper en zelfs iets eleganter).

Zou ik mijn E30 weg doen voor een E12 of E28? Of beter bijhouden en ernaast een E12/E28? Heb altijd een beetje het gevoel dat een E12 of E28 beter bij mij past dan een 318is, aangezien ik die laatste eigenlijk totaal niet 'benut' zoals het zou moeten (driften en tracken enzo ). Ben meer het 'cruiser' type. Toch zou ik graag nog eens een trackday of zo doen met de IS (maar dan moet ie eerst technisch deftig in orde staan), en deftig willen leren driften voor hij evt. weg zou gaan.

Ideale is natuurlijk beiden, maar dan zit ik weer met 3 auto's (met de S124 erbij, en stellende dat de 320i project-E30 verkocht zou zijn).

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door General K Bekijk Berichten
          Aangezien dat dit het juiste topic is (meen ik toch gelezen te hebben in de O.P?) en vol zit met BM-mannen zou ik eens raad willen vragen aan de kenners. Tussen nu en pakweg 1jaar, zou ik moeten/willen veranderen van auto. Mijn enige ervaringen met BMW (zelf gereden) zijn een paar ritjes met 316,318i en 320i (e36), een zeer oude 520i, en 320, 330d (e46)

Nu rijd ik al ruim 10 jaar Peugeot en dat is nog altijd mijn voorkeur. Maar die befaamde rit met die 330d ben ik nooit niet vergeten, en dat was een pak plezier om mee te rijden toen. En ergens wil ik wel is een "folieke" doen en gaan zoeken naar een e46 330d, de 204pk versie. Maar, aangezien de laatste gemaakt werd in 2005 zal het zeer moeilijk zijn om nog 1 te vinden dat niet afgetrapt is en tegelijk relatief weinig km's heeft.

Nu heb ik ergens in 1 of ander topic gelezen waarin TheSwede had gepost dat dit nog steeds een van de beste 3.0d is dat BMW ooit gemaakt heeft, qua loopcultuur en betrouwbaarheid dan.

Raden jullie aan van in Duitsland te gaan zoeken of andere landen?
          Dik 10 geleden heeft een toenmalige collega van me een 3.2 M3 e36 gekocht in Italië, bangelijke prijs toen. Paar jaar mee gereden en nooit iets mechanisch voorgehad.

Graag advies, thx
          is inderdaad een zeer goed blok, maar heeft ook hier en daar een mankementje (geen enkele motor is perfect natuurlijk).
          Kan er kort op antwoorden, best in Duitsland zoeken. Meestal beter onderhouden, betere prijzen, beter uitgerust, meer keuze...

Comment

• Ik heb zelf geen ervaring met de 330d. Ik denk dat er maar 1 reden is waarom je er eentje koopt... Het feit dat de auto's al wat ouder zijn, zal de kans om een goed exemplaar te vinden niet makkelijk maken. Duitsland lijkt mij ook de beste keuze. Daar zal je het grootst aanbod hebben. Wel budget heb je? Eventueel een E39 530d of is die niet sportief genoeg? Welke uitvoering zoek je? max aantal kms?

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Idd, en als oldtimer al helemaal niet. Daarom dat ik mijn zinnen dan maar gezet heb op een S124 (maar de E34 Touring (VFL) vind ik qua model nog altijd knapper en zelfs iets eleganter).

Zou ik mijn E30 weg doen voor een E12 of E28? Of beter bijhouden en ernaast een E12/E28? Heb altijd een beetje het gevoel dat een E12 of E28 beter bij mij past dan een 318is, aangezien ik die laatste eigenlijk totaal niet 'benut' zoals het zou moeten (driften en tracken enzo ). Ben meer het 'cruiser' type. Toch zou ik graag nog eens een trackday of zo doen met de IS (maar dan moet ie eerst technisch deftig in orde staan), en deftig willen leren driften voor hij evt. weg zou gaan.

Ideale is natuurlijk beiden, maar dan zit ik weer met 3 auto's (met de S124 erbij, en stellende dat de 320i project-E30 verkocht zou zijn).
              S124 is kwalitatief sowieso de betere keuze boven een E34. Eenmaal je met een E39 gereden hebt, slaagt een E34 ook wel wat tegen vind ik. Qua uiterlijk blijven ze tijdloos maar in het interieur zie je eigenlijk dat de E39 een doorontwikkelde E34 is.

Een E12 is erg leuk maar daar heb je sowieso een garage voor nodig. E28 rijdt dan weer al een moderne wagen... Ik zou de E30 persoonlijk niet wegdoen. Het is een hele mooie auto, je kent hem door en door... Ik zou op termijn rondkijken voor een E28 520i/525i. Waarom geen E24 kopen? Ze zitten nu nog goed qua aanschafprijs... De E30 zijn al hard gestegen in waarde. Wel uitkijken dat je een goede E24 kan vinden... Dat driften en dergelijke is wel mooi om te zien maar ik vrees dat een oude auto er te veel van afziet. Ik zie het mezelf toch ook niet doen hoor.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

S124 is kwalitatief sowieso de betere keuze boven een E34.
                Denk ik ook. Vb het dashboard alleen al, je mag daar op kloppen al je wil, verpinkt niet en voelt erg solide aan. Terwijl dat 'unbreakable' gevoel al heel wat minder is bij een E34 denk ik. Nog geen ervaring met E34's maar ik denk dat het wat gelijkaardig is aan de E30's. Ik zou er eigenlijk wel nog eentje willen bezitten, een E34 sedan vind ik ook wel mooi. Schapenboer van hiernaast had vroeger een zilveren E34 520i op LPG, en telkens als die kwam aangereden... dat diepe brommende geluid. Of er zat een gaatje in z'n uitlaat. Ik wou die kar overpakken, maar opeens was ie vervangen door een Peugeot Partner, dus wss weg voor recyclagepremie..

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Eenmaal je met een E39 gereden hebt, slaagt een E34 ook wel wat tegen vind ik. Qua uiterlijk blijven ze tijdloos maar in het interieur zie je eigenlijk dat de E39 een doorontwikkelde E34 is.
                Je ziet idd dat de E39 veel lijkt op de E34, wat ik wel leuk vind. Vooral bij de Touring zie je dat goed, dat knikje in de kofferklep achteraan. Echt zalig dat je dat ook nog hebt bij de E39.

Ergens vind ik dat wel logisch, dat je de E34 er nog in ziet. Het is tenslotte de opvolger, en zo zie je tenminste waar z'n roots ligt. Wat je bvb niet kunt zeggen van de E36 (te grote stap qua uiterlijk vind ik), hoewel ik de E36 op zich niet lelijk vind. Bij de E32 en E38 heb je die gelijkenis ook nog een beetje.

Een E12 is erg leuk maar daar heb je sowieso een garage voor nodig. E28 rijdt dan weer al een moderne wagen... Ik zou de E30 persoonlijk niet wegdoen. Het is een hele mooie auto, je kent hem door en door... Ik zou op termijn rondkijken voor een E28 520i/525i. Waarom geen E24 kopen? Ze zitten nu nog goed qua aanschafprijs... De E30 zijn al hard gestegen in waarde. Wel uitkijken dat je een goede E24 kan vinden... Dat driften en dergelijke is wel mooi om te zien maar ik vrees dat een oude auto er te veel van afziet. Ik zie het mezelf toch ook niet doen hoor.
                Idd, een E12 zou snel wegkwijnen denk ik als hij buiten moet slapen. Voorlopig nog geen optie dus. Een E24 vind ik prachtig, maar heb schrik voor de financiële kant ervan. E23 is misschien ook nog een optie. En een E10 vind ik dan ook weer erg vet, zowel de sedan als Touring (dus weet weer niet wat ik zou moeten kiezen Denk Touring omdat die minder populair en wat zeldzamer zijn ). Maar is ook al vrij duur in aankoop, dus zeker nog niet voor nu.

Pff, kan er blijven over piekeren, om altijd tot dezelfde logische conclusie te komen; zorg eerst dat je huidige auto's in orde staan. (maar hoe meer ik aan de IS doe/laat doen, hoe meer geld erin zit, en hoe minder interessant het wordt voor mij om die te verkopen natuurlijk, mocht ik dat ooit willen)

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Het probleem is dan weer dat de meeste E34 in verkeerde handen zijn gekomen. Maar een 520i of een 525i klinkt wel hemels... De E36 was een gigantische stap vooruit tov de E30. Die auto heeft de looks voor de generatie auto's daarachter een beetje bepaald. Nu je erover begint... waarom idd geen E32... Langs de andere kant, mispak je er niet aan... Tov een E30 ook een dure auto in gebruik en de meeste zijn ook niet erg goed onderhouden. Onderdelen blijven duur maar er zijn er veel op kerkhoven te vinden... E32 verbruiken ook een paar litertjes meer... Daar tegenover is mijn E24 zelfs zuinig :-)

Ik zou de E30 gewoon in orde houden zonder er "maniakaal" te veel geld in te pompen... Maar alles wat je extra in huis zal halen zal een kost erbij zijn vrees ik.

Geen zin in een Z3

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Ik droom al een hele tijd van een e9 2800cs in zeer goede staat.
                    Allicht veel te duur wel helaas. Ken er ook niets van.

Comment

Het probleem is dan weer dat de meeste E34 in verkeerde handen zijn gekomen. Maar een 520i of een 525i klinkt wel hemels... De E36 was een gigantische stap vooruit tov de E30. Die auto heeft de looks voor de generatie auto's daarachter een beetje bepaald. Nu je erover begint... waarom idd geen E32... Langs de andere kant, mispak je er niet aan... Tov een E30 ook een dure auto in gebruik en de meeste zijn ook niet erg goed onderhouden. Onderdelen blijven duur maar er zijn er veel op kerkhoven te vinden... E32 verbruiken ook een paar litertjes meer... Daar tegenover is mijn E24 zelfs zuinig :-)

Ik zou de E30 gewoon in orde houden zonder er "maniakaal" te veel geld in te pompen... Maar alles wat je extra in huis zal halen zal een kost erbij zijn vrees ik.
                      Bedoelde een E23 he (als 'alternatief' voor E12/E28 ), geen E32.

E36 heeft idd de basis gelegd van de huidige 3-reeksen. Er zijn er ook enorm veel van verkocht (en er rijden er nog enorm veel rond ook, maar de propere/onverprutste exemplaren zijn wel zeldzaam geworden). Snap ook niet dat velen dat de lelijkste 3-reeks vinden. Komt gewoon door het foute publiek dat ze en masse verkracht heeft. Maar een E36 kan echt zeer knap zijn vind ik.

Less is more

En als het toch iets meer mag zijn

Geen zin in een Z3
                      Ik? Niet echt. Als kind vond ik ze mooi, nu niet meer. Enkel de Z3(M) Coupé's vind ik wel nog dik.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Ik droom al een hele tijd van een e9 2800cs in zeer goede staat.
                        Allicht veel te duur wel helaas. Ken er ook niets van.
                        3.0CSI . Reken toch zeker een 15000 euro voor een "goede".

check
                        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

@ ian: een E23 vind ik een flauw afkooksel van een e24... Not my cup of tea... Z3 coupe daarentegen.... pfff.... zalig... Ik kan er helaas niks mee doen... éénmaal er kids zijn is het een nutteloze bak. E36 heeft het imago zeker geen goed gedaan... Maar als je ziet hoeveel er nog van rondbollen... Voor mij graag een 320i coupé in madeira violet, zwart lederen interieur, opendakje en kroonkurkjes. Setje motorsportvelgen als afwisseling mag best en dan oranje pinkers

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

@ ian: een E23 vind ik een flauw afkooksel van een e24... Not my cup of tea... Z3 coupe daarentegen.... pfff.... zalig... Ik kan er helaas niks mee doen... éénmaal er kids zijn is het een nutteloze bak. E36 heeft het imago zeker geen goed gedaan... Maar als je ziet hoeveel er nog van rondbollen... Voor mij graag een 320i coupé in madeira violet, zwart lederen interieur, opendakje en kroonkurkjes. Setje motorsportvelgen als afwisseling mag best en dan oranje pinkers
                          Goh, afkooksel. 't Is maar hoe je het bekijkt he. Persoonlijk vind ik dat prachtige wagens. En doet BMW nu niet net hetzelfde met de 1 en 2 reeks en 3 en 4 reeks (3 = sedan, 4 = 3 coupé)?

En dat laatste lezen we graag.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Goh, afkooksel. 't Is maar hoe je het bekijkt he. Persoonlijk vind ik dat prachtige wagens. En doet BMW nu niet net hetzelfde met de 1 en 2 reeks en 3 en 4 reeks (3 = sedan, 4 = 3 coupé)?

En dat laatste lezen we graag.
                            Hmmmm you got a point

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Lap, vanmiddag ff snel Kapaza opengedaan en bij BMW 'tot 1987' aangeklikt... kom ik deze tegen..

Heb al zin om voor te stellen om te ruilen met m'n 318is. Wat is zo'n 'gerestaureerde' 2000 eigenlijk waard?

Snap dan wel niet waarom hij er die foeilelijke doppen opgezet heeft.

Deze ziet er ook vet uit.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Dat ga je toch niet doen? Dat vind ik trouwens helemaal geen mooie BMW's .

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Dat ga je toch niet doen? Dat vind ik trouwens helemaal geen mooie BMW's .
                                  Nee hoor, maar ik sloeg wel al aan het dromen...

Ze zijn niet moeder's mooiste (vooral door die koplampen), maar juist daarom vind ik ze wel wat hebben. En het is niet de zoveelste E10 of... E30. Een blikvanger is het zowieso, en ik ben wel een beetje een attention-whore op dat vlak.

Breed staal (of andere dikke velg) eronder en gaan.. Vind het ook zalig dat het logo achteraan bij BMW's uit die tijd niet in 't midden staat maar naast de nr-plaat.

Ik weet het, ik val in herhaling... Maar bij m'n IS heb ik het gevoel dat, hoeveel geld ik er ook in steek om hem (optisch althans) naar m'n zin proberen te zetten, het nooit 100% mijn goesting gaat zijn. Ik ga nu proberen te minderen met geld uitgeven aan optische dingen en hem technisch zo goed mogelijk in orde te (laten) brengen. Het hele boeltje verkopen is ook al meermaals in me opgekomen (telkens ik een foto zie van een VFL, of E28 of andere...), te sparen, en rustig uitkijken naar iets dat dichter bij de '100% mijn goesting!' ligt (al is dat moeilijk als je zovééél modellen mooi vindt).

Of we hebben nog altijd 'plan B' (of plan A? ) dat ik hier (of in m'n topic) al eens eerder gezegd heb; IS houden, sparen en op termijn een E28 of iets anders dat er OUD uit ziet erbij kopen.. Maar dan zitten we weer met 3 auto's.. En als ik ooit alleen wil gaan wonen...

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Zoiets

Tapatalk Pro
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Zo een 2000 is eigenlijk geen geliefde oldie. Je zou u een oude bak in huis halen die lelijk is. Wel apart... Maar ook dat zal wennen na een tijdje... Onderdelen lijken me niet zo makkelijk te vinden, hij zal binnen moeten slapen, elke dag het vraagteken of hij zal starten,... Begin er beter niet aan...

Als de E30 niet 100% uw ding is, dan stop je beter om er geld in te pompen. Dat geld ga je er niet uithalen; Momenteel wordt een goede E30 zeldzamer en zeldzamer. De prijzen zitten in de lift... Als je ooit alleen wil gaan wonen dan zal je in het begin wellicht geen centen meer op overschot hebben. Alleen wonen kost heel veel geld. Beter nu nog iets kopen als je het aan kan. Een andere E30 kopen is ook weer een gok doen. Koop je een goede of de rommel van een ander... Je kent de kwaliteiten van je eigen E30... In de looks van de uwe, wil er zowat iedereen eentje... Wel een troef om hem te verkopen...

Je zou u misschien beter focussen op 1 hobby auto en 2 daily. Stel dat je voor uw werk "grote" verplaatsingen moet doen dan koop je mss beter een daily genre E46, E39. Dan heb je een kwalitatief goede en relatief moderne wagen. En dan een funbakje erbij. Ik vraag me ook wat af wat je van een E28 verwacht. Hij zal niet sportiever rijden dan een E30. Hij zal groter, practischer, logger zijn... Hij heeft wel een hele mooie lijn vind ik persoonlijk. Op de foto's van de sharknose meetings zijn er enorm veel E28 blijkbaar geweest. M5, 535,... dan begint het bij mij toch ook te kriebelen. De vraag is alleen waar ga je nog een mooie vinden.

Het probleem is dat je nogal snel went aan een auto. Je hebt eentje en je begint te verlangen naar iets anders. Ik had hetzelfde met mijn BMW 635CSI. Ik wilde er persé eentje hebben en toen ik hem had begon ik de dromen van een E32, E31 of zelfs een 3.0CSI... Misschien moeten we eens leren om tevreden te zijn met datgene dat we hebben...

Eenoudere wagen heeft ook zoveel meer karakter dan een nieuwe vind ik...

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Zoiets
                                        Tapatalk Pro
                                        Heel mooi!! Maar wel niet meer erg origineel vrees ik. Op het eerste zicht lijkt het een M635 te zijn (oa de voorbumper). De zijschorten zijn van een type III (zeer exclusief) mar de koplampen dan weer niet; De richtingaanwijzers zijn nooit origineel in het wit geweest. De velgen lijken originele Alpina's te zijn maar de maat is te groot. Origineel mag het maar 16 inch zijn. De nieren zijn ook niet origineel al is het wel een shadowline...

Mijn eerste 635 was eentje in grafiet met shadowline (nageplaatst). Ik heb ook altijd een look (bij benadering) als deze E24 willen hebben...

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heel mooi!! Maar wel niet meer erg origineel vrees ik. Op het eerste zicht lijkt het een M635 te zijn (oa de voorbumper). De zijschorten zijn van een type III (zeer exclusief) mar de koplampen dan weer niet; De richtingaanwijzers zijn nooit origineel in het wit geweest. De velgen lijken originele Alpina's te zijn maar de maat is te groot. Origineel mag het maar 16 inch zijn. De nieren zijn ook niet origineel al is het wel een shadowline...

Mijn eerste 635 was eentje in grafiet met shadowline (nageplaatst). Ik heb ook altijd een look (bij benadering) als deze E24 willen hebben...

Het is wel degelijk een M en geen 635.
                                          Pinkers zijn aangepast door de vorige eigenaar.
                                          Niertjes waren origineel grijs, maar de zwarte zijn ook oem Bmw.
                                          De velg maat weet ik niet van buiten maar op deze foto lijken ze groter dan ze in werkelijkheid zijn.
                                          Maar denk niet dat het 16 duim zijn ook.
                                          Deze wagen is heel lang in het bezit geweest van Bmw zelf, de details weet ik zo niet meer.
                                          De ouderdom zeker?
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X