Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Zo een 2000 is eigenlijk geen geliefde oldie. Je zou u een oude bak in huis halen die lelijk is. Wel apart... Maar ook dat zal wennen na een tijdje... Onderdelen lijken me niet zo makkelijk te vinden, hij zal binnen moeten slapen, elke dag het vraagteken of hij zal starten,... Begin er beter niet aan...

Als de E30 niet 100% uw ding is, dan stop je beter om er geld in te pompen. Dat geld ga je er niet uithalen; Momenteel wordt een goede E30 zeldzamer en zeldzamer. De prijzen zitten in de lift... Als je ooit alleen wil gaan wonen dan zal je in het begin wellicht geen centen meer op overschot hebben. Alleen wonen kost heel veel geld. Beter nu nog iets kopen als je het aan kan. Een andere E30 kopen is ook weer een gok doen. Koop je een goede of de rommel van een ander... Je kent de kwaliteiten van je eigen E30... In de looks van de uwe, wil er zowat iedereen eentje... Wel een troef om hem te verkopen...

Je zou u misschien beter focussen op 1 hobby auto en 2 daily. Stel dat je voor uw werk "grote" verplaatsingen moet doen dan koop je mss beter een daily genre E46, E39. Dan heb je een kwalitatief goede en relatief moderne wagen. En dan een funbakje erbij. Ik vraag me ook wat af wat je van een E28 verwacht. Hij zal niet sportiever rijden dan een E30. Hij zal groter, practischer, logger zijn... Hij heeft wel een hele mooie lijn vind ik persoonlijk. Op de foto's van de sharknose meetings zijn er enorm veel E28 blijkbaar geweest. M5, 535,... dan begint het bij mij toch ook te kriebelen. De vraag is alleen waar ga je nog een mooie vinden.

Het probleem is dat je nogal snel went aan een auto. Je hebt eentje en je begint te verlangen naar iets anders. Ik had hetzelfde met mijn BMW 635CSI. Ik wilde er persé eentje hebben en toen ik hem had begon ik de dromen van een E32, E31 of zelfs een 3.0CSI... Misschien moeten we eens leren om tevreden te zijn met datgene dat we hebben...

Eenoudere wagen heeft ook zoveel meer karakter dan een nieuwe vind ik...
    Het is de bedoeling dat de S124 de daily wordt. Maar heb wel spijt dat ik hem niet eerst gepolierd heb (zoals ik van plan was) voor ik aan de carrosserie begon te schuren. Een E46 spreekt me niet echt aan. Knappe wagens, dat wel, maar er rijden er erg veel rond... E39 zou meer m'n ding zijn dan (als het een BMW moet zijn).

Van een E28 weet ik niet echt wat ik ervan kan verwachten. Dat hij groter en zwaarder is dan een E30, dat weet ik al. Heb enkel nog maar meegereden, nog niet zelf gereden met een E28 (1 keer 518i en 1 keer 520i, maar die laatste (een zwarte met shadowline + leder interieur) was een zeer kort en traag ritje wegens niet ingeschreven).

Zoiets, of M5 is m'n droom-E28 (al zou ik met een 525i of 528i ook al content zijn, maar M535i/M5 maakt het nog extra-koesterbaar (bestaat dat woord? ). En liefst rood, of een oldie kleur à la bronzitbeige, platanengroen, bordeaux).

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

En idd, velen zouden zo hun E30 willen omruilen voor de mijne. Zelfs in het begin, toen ik m'n bronzitbeige 316 4-drs pas had, zei ik 'dat ik eigenlijk liever een zwarte 2drs had (maar dat ik de 316 ook mooi vond)', en hoe langer ik hem had, hoe meer verliefd ik ben geworden op die 4drs VFL look, en volledig gedraaid ben van gedacht. Zelfs een NFL 4-deurs heeft lichtjes de voorkeur t.o.v. een VFL 2-deurs.

Misschien laat ik m'n kop ook te zot maken door al die 6-pitter fanaten, waardoor ik ook zin begin te krijgen in een 6-pitter. (maar dat zou ik dan niet echt meer zien zitten als 'daily' (zoals ik m'n IS nu gebruik)). Ook een beetje daarom dat ik die 320i gekocht had. En de IS wordt volgend jaar oldtimer... M'n 316 heb ik ook verkocht net voor hij 25 werd, had ik een beetje spijt van. Eigenlijk had ik gewoon met die bak moeten blijven rijden als daily... Maar het is achteraf altijd zo makkelijk gezegd he. Terzelfdertijd wil ik de teller van 'het aantal auto's die ik al gehad heb' niet meer laten stijgen (toch voor een hele tijd).

Wel tof dat je altijd (uitgebreid) antwoordt, de meesten zouden m'n gezaag en getwijfel ondertussen al beu geweest zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Heel mooi!! Maar wel niet meer erg origineel vrees ik. Op het eerste zicht lijkt het een M635 te zijn (oa de voorbumper). De zijschorten zijn van een type III (zeer exclusief) mar de koplampen dan weer niet; De richtingaanwijzers zijn nooit origineel in het wit geweest. De velgen lijken originele Alpina's te zijn maar de maat is te groot. Origineel mag het maar 16 inch zijn. De nieren zijn ook niet origineel al is het wel een shadowline...

Mijn eerste 635 was eentje in grafiet met shadowline (nageplaatst). Ik heb ook altijd een look (bij benadering) als deze E24 willen hebben...
    Ik vind dat niet echt een mooie. Vooral die badge-delete is voor mij vaak een doorn in het oog. Niet omdat het een BMW badge is (in het algemeen geen fan van badge-deletes), maar zonder is dat bij BMW's gewoon niet mooi.. Zelfde met die zwarte nieren, zeker op een zwarte auto... En die witte pinkers... De Alpina's zijn ook niet de juiste.

Dit is hoe een zwarte E24 er voor mij uit moet zien... oranje pinkers, BBS'en, en chromé raamranden.

En als er Alpina's onder zitten, deze

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Het is wel degelijk een M en geen 635.
      Pinkers zijn aangepast door de vorige eigenaar.
      Niertjes waren origineel grijs, maar de zwarte zijn ook oem Bmw.
      De velg maat weet ik niet van buiten maar op deze foto lijken ze groter dan ze in werkelijkheid zijn.
      Maar denk niet dat het 16 duim zijn ook.
      Deze wagen is heel lang in het bezit geweest van Bmw zelf, de details weet ik zo niet meer.
      De ouderdom zeker?
      Van welk bouwjaar is deze dan? Ik vermoed dat de bumpers nadien gewijzigd zijn naar een type III. Het zou raar zijn als hij de elipsoid lampen opoffert voor de standaardlampen. Voor zover ik het weet heeft een E24 nooit origineel zwarte nieren gehad. Heb je ergens een bron?
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• De S124 is de betere keuze om als daily te gebruiken. Heeft deze geen roest aan de spatborden aan de binnenkant? E46 worden interessanter vind ik naar mate dat ze ouder worden. Mar dan moet het voor mij een coupé zijn. Als cabrio zijn ze ook tijdloos maar niet echt bruikbaar in dit land vrees ik. E39 rijdt in verhoudng wel wat saaier dan een E46.

In een E28 vind ik een 520i persoonlijk al goed. 525i zou ideaal zijn. Alles erboven is de kers op de taart. Diegene die je gevonden hebt staat nog op de originele wielen... Verdikke... Eigenlijk vind ik de prijs nog zeer redelijk.

Qua kleur verkies ik donkergrijs (nogaro???) of diamant zwart. Dan komt de shadowline het mooist uit. Chroom vind ik persoonlijk niet geslaagd. Zeker niet rond de achterlichten.

Jouw E30 benadert voor mij toch de ideale E30 hoor. Het kriebelt gewoonweg te hard voor jouw om te switchen. Als je de 318is zou verkopen dan wacht je idd beter tot hij 25 jaar oud is. Dan krijg je er flink wat geld voor. En dan proberen om een perfecte E28 te scoren.

Goh gezaag... ik mail dagelijks met kraftbayer (bimmerboard) en Cedra (die hier zit) ettelijke keren. We zijn gewoonweg verslaafd aan auto's. Gelukkig is het niet schadelijk voor de gezondheid. Alleen maar voor de portemonnee

Badge delete is voor mij ook not done. chrooom nieren en oranje pinkers zijn een must.

Deze kleur vind ik schitterend

De foto die ik zocht van een zwarte met shadowline kan ik niet direct terugvinden... grrr...
        Deze vind ik echt er ook mooi

Ik ben wel geen liefhebber van de hoge spoiler en de amerikaanse uitvoering van de E24. De gouden velgen vind ik ook maar niks. De alpina's zijn juweeltjes maar de striping vind ik ietsje "te" [/QUOTE]

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Vage plannen om een BMW te kopen?

Van welk bouwjaar is deze dan? Ik vermoed dat de bumpers nadien gewijzigd zijn naar een type III. Het zou raar zijn als hij de elipsoid lampen opoffert voor de standaardlampen. Voor zover ik het weet heeft een E24 nooit origineel zwarte nieren gehad. Heb je ergens een bron?
          Zal het eens navragen.
          De chrome omlijsting is er nog maar is zwart gemaakt. Komt weer origineel.
          De badge delete was mij zelf nog niet opgevallen.
          Hij heeft hem van vorige zomer maar rijdt er nog niet mee.
          De wagen moet eerst eens opgekuist worden.
          Wat is er speciaal aan die lampen?
          Ik zie daar een precies een klaar oogje in de buitenste lampen zitten, wat doet dat?

Tapatalk Pro
          Last edited by Gixxer; 29/05/2014, 22:50.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De S124 is de betere keuze om als daily te gebruiken. Heeft deze geen roest aan de spatborden aan de binnenkant? E46 worden interessanter vind ik naar mate dat ze ouder worden. Mar dan moet het voor mij een coupé zijn. Als cabrio zijn ze ook tijdloos maar niet echt bruikbaar in dit land vrees ik. E39 rijdt in verhoudng wel wat saaier dan een E46.

In een E28 vind ik een 520i persoonlijk al goed. 525i zou ideaal zijn. Alles erboven is de kers op de taart. Diegene die je gevonden hebt staat nog op de originele wielen... Verdikke... Eigenlijk vind ik de prijs nog zeer redelijk.

Qua kleur verkies ik donkergrijs (nogaro???) of diamant zwart. Dan komt de shadowline het mooist uit. Chroom vind ik persoonlijk niet geslaagd. Zeker niet rond de achterlichten.

Jouw E30 benadert voor mij toch de ideale E30 hoor. Het kriebelt gewoonweg te hard voor jouw om te switchen. Als je de 318is zou verkopen dan wacht je idd beter tot hij 25 jaar oud is. Dan krijg je er flink wat geld voor. En dan proberen om een perfecte E28 te scoren.

Goh gezaag... ik mail dagelijks met kraftbayer (bimmerboard) en Cedra (die hier zit) ettelijke keren. We zijn gewoonweg verslaafd aan auto's. Gelukkig is het niet schadelijk voor de gezondheid. Alleen maar voor de portemonnee

Badge delete is voor mij ook not done. chrooom nieren en oranje pinkers zijn een must.
            De spatborden heb ik er nog niet afgehaald... Hoop van niet.

De enige E46 waarmee ik al gereden heb, is de 320d Touring (facelift, dus 150pk-versie en heeft ook een 6-bak) van een maat van mij. Rijdt best goed, en ook vlot. De E39 520d (136pk) van m'n ouders is daarmee vergeleken idd totaal anders, meer een cruiser (maak dan ook graag gebruik van de cruise-control functie ). Maar in de E39 voel ik mij een beetje de koning te rijk, in dat luxueuze interieur en zo. Maar voor rondritten idd liefst iets sportiever.

Ik ga eens vragen aan Charles_V of ik eens met zijn E28 520i (ex van Philippe6) mag rijden.

Een E21 spreekt me ook erg aan, met die heerlijke sharknose en pinkers op de hoeken, maar ik ken er bitter weinig van (niet dat ik van de rest veel ken). Als buitenslaper is dit wellicht ook een no-go voorlopig.

Gisteren passeerde dit exemplaar op Facebook... man man man Qua looks volledig mijn ding. Paar maand geleden reed er ook eens een tijdje een jonge kerel met een E21 achter mij, wat een zalig zicht in de achteruitkijkspiegel. Qua front vind ik zowel de enkele als dubbele koplampen zalig. Ik zou niet kunnen kiezen. Indien ik eentje met dubbele lampen zou hebben, zou ik mij een enkele-lampen front kopen.. En desnoods af en toe eens afwisselen.

Deze 'mod' vind ik ook erg geslaagd. Koplampen à la E28 (grote dimlichten, kleinere pharen):

Nu, voorlopig blijft de E30 nog... Zou dom zijn hem nu te verkopen (tenzij iemand mij een serieus interessant voorstel zou doen )

Ik ben wel geen liefhebber van de hoge spoiler en de amerikaanse uitvoering van de E24. De gouden velgen vind ik ook maar niks. De alpina's zijn juweeltjes maar de striping vind ik ietsje "te"
            Zelf ook geen liefhebber van de Amerikaanse 'diving board' bumpers... Velen doen wel de mod waarbij ze die bumpers inkorten, ziet er dan toch al een stuk beter uit (bij deze is het ook gedaan denk ik). Spoiler was me nog niet opgevallen, en ook niet m'n ding. Velgen vind ik wel schitterend, goud op zwart is zowat altijd geslaagd vind ik. Ook al getwijfeld om mijn BBS'en in 't goud te zetten zoals die van Asserti. M'n BBS RZ's ga ik nog laten herdoen, en komen terug in 't zilver, maar ga de centers wss eens dippen in 'bbs gold' (kan het dan altijd nog verwijderen als 't mij niet aanstaat).

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Zal het eens navragen.
              De chrome omlijsting is er nog maar is zwart gemaakt. Komt weer origineel.
              De badge delete was mij zelf nog niet opgevallen.
              Hij heeft hem van vorige zomer maar rijdt er nog niet mee.
              De wagen moet eerst eens opgekuist worden.
              Wat is er speciaal aan die lampen?
              Ik zie daar een precies een klaar oogje in de buitenste lampen zitten, wat doet dat?

Tapatalk Pro
              Chroomraamomlijsting of shadowline was alle 2 mogelijk in die tijd. Ergens vanaf 1983 of 1984 dacht ik. Ik zou het eens moeten opzoeken.
              Dit zijn de face III koplampen. Heb je nog foto's van deze auto? Interieur en zicht achteraan? Ik gok erop dat het een aangepaste serie II is.
              Bouwjaar ergens tussen 1984 - 1986. Tenminste als het idd een échte M is. Hij heeft zeker een motorsport motor, kmteller tot 280km/u,... hé?

@ Ian: Straks reageren, moet gaan werken
              Last edited by BEEMER; 30/05/2014, 08:15.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• In tussentijd dit nog eens droppen (ook een 318is)

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Zet maar op mijn oprit.
                  Heb in 98 even met een 324 td touring gereden en zou er eigenlijk nog wel zo ene willen.
                  Denk dat er niet veel deftige meer rond rijden.

Tapatalk Pro
                  den borre

Int3x0r

Comment

• Hier op 't forum stond er ook eentje te koop.

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Er komen de laatste tijd veel (turbo)diesels boven water, vooral in Holland met die nieuwe regeling daar.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Een 320d is qua motoristatie veel vlotter dan een E39. Die heeft wel wat weinig koppel onderin. Ze sturen ook directer. Maar ik voel me meer thuis in de "cruiser".

Ik heb een E21 gehad en ze zijn écht duur geworden. Bijkomend roesten ze van binnenuit. Als je eentje zou kopen, dan moet je voor een BAUR gaan met minimum een 320i of 323i motor vind ik. Ik had de 320 4 pitter die best wel een leuke sound had, aangenaam om te rijden was, maar vooral als hobby auto. Dat zijn geen daily auto's. Qua verbruik zat die net onder 10 liter dacht ik. De dubbele koplampen waren specifiek voor de modellen met 2 liter of meer. Op een 315, 316, 318 kon je ook dubbele koplampen krijgen maar ze waren qua looks iets anders.

Een 324d of 324td zou ik niet meer kopen eerlijk gezegd. In een E30 hoort een 318is, 320i, 323i, 325i of M3 thuis. Tenzij je bij Alpina gaat shoppen. Waarom geen Alpina E30 overwegen... Tijdje geleden waren ze best nog betaalbaar...

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Dit is toch veel mooier

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• of zo eentje

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Falpina's/Replicalpina's zijn lelijk MT2 ook liever zonder MT2 spoiler.

Dit is toch veel mooier

Die BBS'en komen pas goed tot hun recht als ze echt proper zijn zoals hier (die stelling geldt ook voor zwarte auto's). Mijne zijn jammergenoeg zo proper niet meer. En hoe meer ik E30's zie met zijpinkers, hoe meer ik twijfel om er ook te steken bij de mijne.
                            Last edited by Ian; 01/06/2014, 20:40.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Maar moeten dat dan geen oranje pinkers zijn??

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Falpina's/Replicalpina's zijn lelijk MT2 ook liever zonder MT2 spoiler.
                                Je moet naar de kleur kijken, open dakje, motorisatie en niet naar die andere dingen zoals de uitlaat

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Maar moeten dat dan geen oranje pinkers zijn??
                                  Vind deze met de oranje pinkers ook veel mooier.
                                  Vanaf welk jaar hadden ze die bredere achter lichten?
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• De facelift is er in 1987 gekomen

The E30 3 series was introduced at the end of 1982. It came available in 1983.
                                    It was available as 316, 318i, 320i and 323i. The 320i and 323i where six cylinders
                                    and had a check control and rev counter as standard. At the end of 1983 a 4 door
                                    version came available. In 1985 some changes were made to the 3 series. First the
                                    320i received a new engine that now had 129 HP. Then the 324d was introduced.
                                    It was the first 3 series diesel ever. It had a six cylinder diesel engine with 86 HP.
                                    Also new where the 325i, 325e, 325ix and 325i convertible. The 325i replaced the
                                    323i and had 170 HP. The 325ix had four wheel drive and the 325i convertible was
                                    the first convertible that was made made by BMW. All models received a very small
                                    facelift. The front spoiler was changed. In 1987 the 324td was introduced. It had a
                                    six cylinder diesel engine with turbo wich now had 115 HP. This was also the year
                                    that the 3 series received a facelift. Black plastic bumpers replaced the chrome
                                    ones and the rear lights where bigger now. The 318i received the new M40 four
                                    cylinder engine. The 316 received the old 318i engine and now had 102 HP. In 1988
                                    the 316i received another new engine. It now had a M40 engine wich had 100 HP.
                                    Also available now was the new Touring. It was available as 320i, 325i, 325ix and
                                    the 324td. In 1989 the 318is came available and the 318i was available as touring.
                                    The 318is had a 16 valve engine that produced 136 HP. In 1991 the 316i touring
                                    came available. This was also the year that the convertible received the same
                                    facelift as the sedan had in 1987. There was also a 318i convertible introduced.
                                    This was also the last year that the E30 sedan was available. The new 3 series
                                    was allready available since the end of 1990 so the old E30 went out of production.
                                    The Convertible was available until 1993 and the four cylinder tourings until 1994.

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Maar moeten dat dan geen oranje pinkers zijn??
                                      Uiteraard

Alweer een nieuwe favo kleur... smaragdgrün. Dit, in 4-deurs graag.

Er staat een mooie 325e te koop, maar jammergenoeg automaat (en nogal prijzig).

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Was de 325e zoveel zuiniger als er beweert word?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                          Uiteraard

Alweer een nieuwe favo kleur... smaragdgrün. Dit, in 4-deurs graag.

Er staat een mooie 325e te koop, maar jammergenoeg automaat (en nogal prijzig).

http://www.bm-youngtimers.nl/listings/bmw-325e-2-7-e30/
                                          Ziet er als een nieuwe uit.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X