Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Wat zijn de do's and don'ts bij een e46 330ci/cd?
    Zwakke/aandachtspunten?
    Speling op de kogels van de voorste draagarmen en ophangingsrubbers.
    Speling op torsiestangverbindingen voor.
    Rubbers achterste draagarmen komen los en slijten uit.
    Achterste spiraalveren breken.
    Achterasdragers die uitscheuren.Vooral 330D modellen en eerste bouwjaren.
    Roest aan de achterste stalen remleidingen zowel links en rechtsachter voor het achterwiel.
    Ruitmekanieken van de voorste ramen kraken en gaan stuk.
    Kraken van rubbers van de voorste zijruiten in combinatie met krakende ruitmekanieken.
    ZKE module die stuk gaat.Deuren gaan dan niet meer open met de CV en met de sleutel op afstandsbediening.
    Chaufageweerstand 'pinegel' doet raar waardoor de ventilator onregelmatig draait en soms uw batterij volledig leegtrekt.
    Olieniveausensor die een storing geeft op de Kombi.Geel lampje brand ondanks dat het olieniveau juist is.Sensor gewoon vervangen.
    Olieverbruik door slappe zuigerveren...

Comment

• Bij de 3 liter diesel moet je uitkijken voor auto's met 200.000kms
      - automaatproblemen, moeilijk in achteruit kunnen schakelen -> kosten kunnen hoog oplopen. Dit komt door het hoge koppel
      - injectoren die eraan gaan.
      - turboproblemen
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Is dit hier niet de ex BMW 635csi van forummer Alexander69? Ik heb hem hier al lang niet meer gezien
        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Bij de 3 liter diesel moet je uitkijken voor auto's met 200.000kms
          - automaatproblemen, moeilijk in achteruit kunnen schakelen -> kosten kunnen hoog oplopen. Dit komt door het hoge koppel
          - injectoren die eraan gaan.
          - turboproblemen
          Bij de 150kw 330d ga je niet rap injector of turboproblemen hebben éérder vanaf 300d km. Automaat heb je gelijk in .

Comment

Wat zijn de do's and don'ts bij een e46 330ci/cd?
            Zwakke/aandachtspunten?

Ga voor een manuele 330cd is gewoon een veel betere wagen . Kost bijna niets aan biv en zeer zuinige en betrouwbare wagens met bakken koppel .
            Kwa betrouwbaarheid moet zo een 330cd zeker niet onderdoen aan een 330ci wat éérder benzine en olieslurpers zijn die een gemiddelde 2dehandskoper binnen de jaar terug verkoopt.
            En voor het geluid alleen zoveel meer runnigkosten laat maar zijn.
            Manuele 330cd kopen en chippen die handel.

Comment

• Bij gewoon gemiddeld gebruik krijgen alle BMW's vanaf ongeveer zo'n 130.000 km allerlei prullen aan de hand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Bij gewoon gemiddeld gebruik krijgen alle BMW's vanaf ongeveer zo'n 130.000 km allerlei prullen aan de hand.
                Amen to that!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Bij gewoon gemiddeld gebruik krijgen alle BMW's vanaf ongeveer zo'n 130.000 km allerlei prullen aan de hand.
                  Haha, dat is leuk. Dat een auto niet altijd probleemloos is weet ik ook, die E46's zijn nu ook al tegen de 10 jaar ed.
                  Ik ga max 10k per jaar doen, maar ik wil dan niet mij begraven in de kosten van wisselstukken ed.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• rubbers van de ophanging die kapot gaan zijn ook niet de grote kost he.. Voor een paar honderd euro vernieuw je dat allemaal zelf. Nodig ne kameraad uit drinkt wa pinten en gaat ne frit eten. Gezellig toch

Comment

Haha, dat is leuk. Dat een auto niet altijd probleemloos is weet ik ook, die E46's zijn nu ook al tegen de 10 jaar ed.
                      Ik ga max 10k per jaar doen, maar ik wil dan niet mij begraven in de kosten van wisselstukken ed.
                      Wat verwacht ge eigenlijk van een E46? Verwacht niet dat een 330i bv een kanon is hé.

Comment

• Een kanon is het niet maar het is toch een zeer vlotte wagen ? 6,4sec en een top van 250 is nu niet traag he..
                        Een M3 is leuker maar ik moet realistisch blijven Die zijn op de moment iets te duur, om maar te zwijgen over het onderhoud..
                        Zoek gewoon een leuke RWD kar met 200pk of meer en 0-100 in 7,5 of minder.
                        Op de moment is het 330ci of S14a, nog geen idee.. Er is mij gezegd dat ik met beide eens moet rijden maarja
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Mijn vrouw is weg van mijn BMW E23 en nu zou ze ook wel een BMW willen ipv haar VW Polo.
                          Dus ik zoek een leuke E46 of een late E36.
                          Een 316 of een 318, coupé, break, sedan, cabrio mag allemaal ,een benzine en tot ongeveer 4000 euro.
                          Last edited by ; 23/11/2014, 13:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Bij de 150kw 330d ga je niet rap injector of turboproblemen hebben éérder vanaf 300d km. Automaat heb je gelijk in .
                            De motor die in de E38 730d ligt heeft er last van vanaf 200.000kms. Gelijkaardig scenario voor een E39. Van de E46 heb ik geen directe voorbeelden. Mijn 525d begon ook injectorproblemen te krijgen na +200.000kms.

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

De motor die in de E38 730d ligt heeft er last van vanaf 200.000kms. Gelijkaardig scenario voor een E39. Van de E46 heb ik geen directe voorbeelden. Mijn 525d begon ook injectorproblemen te krijgen na +200.000kms.
                              Lekker premium, mijn Focus van '04 had pas problemen op 240k met injectoren. En dat pas nadat er metalen deeltjes door zijn geweest
                              Gewoon injector cleaner en kon er weer tegenaan ! Buiten dat die beetje traag was, verreweg de beste auto die ik ooit heb gehad ..
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Wat heeft dat met "lekker premium" te maken... Er zijn ongetwijfeld ook Ford Focus die er vroeger met te kampen krijgen. Ondanks een injector die er lichtjes aan ging, heb ik er 250.000kms mee gebold zonder cleaner zonder iets aan te voegen. Ik weet niet of de nieuwe eigenaar hem reeds vervangen heeft.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Een kanon is het niet maar het is toch een zeer vlotte wagen ? 6,4sec en een top van 250 is nu niet traag he..
                                  Een M3 is leuker maar ik moet realistisch blijven Die zijn op de moment iets te duur, om maar te zwijgen over het onderhoud..
                                  Zoek gewoon een leuke RWD kar met 200pk of meer en 0-100 in 7,5 of minder.
                                  Op de moment is het 330ci of S14a, nog geen idee.. Er is mij gezegd dat ik met beide eens moet rijden maarja
                                  Vlot is inderdaad het juiste woord.
                                  Afhankelijk vh budget zou ik eerder zoeken naar een 130i dan.

Comment

Wat heeft dat met "lekker premium" te maken... Er zijn ongetwijfeld ook Ford Focus die er vroeger met te kampen krijgen. Ondanks een injector die er lichtjes aan ging, heb ik er 250.000kms mee gebold zonder cleaner zonder iets aan te voegen. Ik weet niet of de nieuwe eigenaar hem reeds vervangen heeft.
                                    Gewoon een BMW fan een beetje plagen mag toch hé ?

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                    Vlot is inderdaad het juiste woord.
                                    Afhankelijk vh budget zou ik eerder zoeken naar een 130i dan.
                                    Bwa, zo veel sneller is die toch niet ? (6,2s vs 6,4)
                                    En budget weet ik nog niet voleldig. Wrs een 7-8k euro, maar kan natuurlijk nog verhoogd worden als ik echt iets wow vindt.
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Bwa, zo veel sneller is die toch niet ? (6,2s vs 6,4)
                                      En budget weet ik nog niet voleldig. Wrs een 7-8k euro, maar kan natuurlijk nog verhoogd worden als ik echt iets wow vindt.
                                      Klopt, wegen ongeveer hetzelfde, dikke 50 kg verschil.
                                      130i heeft 34pk en 15Nm meer, ook atmosferisch.
                                      Echter is de 130i wel compacter, dus zal iets plezanter zijn. Ook wel wat recenter natuurlijk.
                                      Volgens de specs heeft de 130i een 6,0 tot 100 tijd, de 330i een 6,5 sec tijd.

Comment

Gewoon een BMW fan een beetje plagen mag toch hé ?
                                        Jij mag dat

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Alles hangt af van wat ik ga doen nu de komende maanden van school en wat mijn plannen zijn met m'n Chevelle. Ik ga nog wel eens een topic openen om echt te gaan beslissen, als ik alles op orde heb en de nodige €€€ heb. Binnen dit en halfjaar zoiezo
                                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                          X