Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb je de tekst gelezen die erbij staat. Die is niet zo rooskleurig. Ik heb hetzelfde stuur in mijn E39 touring. Wel een mooi stuurtje maar ik verkies het stuur van mijn vorige E39 520d. Daar was de indeling van de bediening op het stuur beter. Een E39 of E38 530d/730d is absoluut te mijden. Ze krijgen allemaal deze vodde.
Aktuell wurden noch einige Arbeiten an der Einspritzanlage durchgeführt (Glühstifte, Steuergerät, 2 Einspritzdüsen sind neu gekommen)
GANZ WICHTIG: Der Drallklappenproblematik des M57 Motors (siehe google- oft ein Grund für einen kapitalen Motorschaden beim E39 Diesel) wurde schon entgegengewirkt, diese wurden ausgebaut und wie empfohlen durch maßgefertigte Blindstopfen ersetzt!
ACHTUNG: Fahrzeug hat ein leichtes Getriebeprobleme, Getriebe schaltet bei Last vom 2. in den 3. Gang etwas ruppig hoch. Habe das Fahrzeug schon so gekauft. Ist die letzten 15.000 KM nicht schlimmer geworden....hat mich nicht sonderlich gestört. (Wer möchte bekommt ein überholtes Austauschgetriebe mit Einbau für ca. 1200 €, Kontakt kann vermittelt werden.)
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Dat kan ik geloven, altijd met de koffer open rijden is niet plezant.
Sent from here
doeme
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Hoeveel wagens heb je echt nodig eigenlijk? Ik bedoel is bijv. 1 wagen voldoende of moeten er minstens 2 zijn? Ik zou anders alles verkopen en een F11 aanschaffen ...
1 auto daily voor mij
1 auto daily voor vrouwke
1 hobby auto
Eén van de daily's moet veel ruimte hebben. Touring, 7, of mss een X? . Een F11 staat hoog op het verlanglijstje maar momenteel nog wat duur. Uit principe wil ik niet lenen voor een auto. De andere auto moet zeker plaats bieden voor 2 kids maar kan eventueel meer hobby minded zijn zoals een 630i maar dan vervangt die in één keer een daily en een hobby auto.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Heb je de tekst gelezen die erbij staat. Die is niet zo rooskleurig. Ik heb hetzelfde stuur in mijn E39 touring. Wel een mooi stuurtje maar ik verkies het stuur van mijn vorige E39 520d. Daar was de indeling van de bediening op het stuur beter. Een E39 of E38 530d/730d is absoluut te mijden. Ze krijgen allemaal deze vodde.
Hij schrijft onder andere dat de automaat moeilijk van 2de naar 3de versnelling schakelt. Een detailke dus . MAar het is de afgelopen kms niet erger geworden. Voor 1200 euro kan je een revisie automaat erbij bekomen. Hij verkoopt de auto nu omdat hij wellicht wel in 3de wil schakelen .
Ik had dit stuur
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
1 auto daily voor mij
1 auto daily voor vrouwke
1 hobby auto
Eén van de daily's moet veel ruimte hebben. Touring, 7, of mss een X? . Een F11 staat hoog op het verlanglijstje maar momenteel nog wat duur. Uit principe wil ik niet lenen voor een auto. De andere auto moet zeker plaats bieden voor 2 kids maar kan eventueel meer hobby minded zijn zoals een 630i maar dan vervangt die in één keer een daily en een hobby auto.
1 daily auto met ruimte = E39 5 Touring voor het vrouwke houden
1 hobby auto = E24 635csi houden
blijft nog 1 meer hobby minded auto met plaats voor 2 kids = is de E38 728i toch al?
Het verbruik van uw 728i moet je ook relativeren, onze Zafira 1.8 naft automaat slikt ook met gemak 11,5 liter en dat is toch veel minder auto dan zo een dikke '7'.
Als er één auto voor verandering aan aanmerking komt, zou ik het toch op de E38 728i houden.
Een Mini Clubman vind ik daarbij ook heel knap, maar prijzig en het zien er mij toch auto's uit die je heel snel moe bent. Qua afwerking scoren die toch beduidend minder dan een BMW, dus dat zou wel eens snel kunnen tegensteken.
Je was heel tevreden van je E39 520d sedan, dus dat er terug zo ene in de plaats van de Siebener zou komen, zou ik niet gek vinden. Alleen is het heel moeilijk een goede te vinden, met redelijke kmstand en deftig onderhouden.
Omdat je er al zo ene gehad hebt, zou ik dan eerder rondkijken naar een mooie E46 coupé. Dat heb je nog nooit gehad en zou nog mooi passen in de reeks BMW's op uw palmarès.
@ Kefkie: er bestaat een driespakig sportstuur voor de E39, maar de grootte en de stuurwielvelg zijn daar hetzelfde als bij het standaard stuur. Onderaan zit een opengewerkte dubbele spaak. Dan heb je het M-sportstuurwiel dat er erg op lijkt en dat onderaan een gesloten spaak heeft (zoals Bimmer op de E46 heeft). Dat is iets kleiner van formaat en heeft een dikkere stuurwielvelg.
Die purperachtige E46 is mijn ding! Alleen zonde dat het geen prefacelift is. Die is iets mooier met zijn aggressieve voorbumper vind ik. Die eerste mist het schuifdak en heeft geen sportstoelen. Toch wel een interessante piste om de coupés in het oog te houden. Qua verbruik heb je idd wel een punt. De vraag is alleen of je in 2014 nog een daily kan kopen die +10 liter verbruikt bij rustige rijstijl. Mijn broer gaat onder 4 liter met zijn skoda... Maja... veel rijplezier heb ik daar wel niet in
Bij de BMW stealer is men ook geen fan van MINI. Ik ga moeten leren luisteren hoe een fan ik er ook van ben...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
@ Kefkie: er bestaat een driespakig sportstuur voor de E39, maar de grootte en de stuurwielvelg zijn daar hetzelfde als bij het standaard stuur. Onderaan zit een opengewerkte dubbele spaak. Dan heb je het M-sportstuurwiel dat er erg op lijkt en dat onderaan een gesloten spaak heeft (zoals Bimmer op de E46 heeft). Dat is iets kleiner van formaat en heeft een dikkere stuurwielvelg.
Dit stuur heb ik nu in de touring. Dat is ook iets dikker dan het stuur van de vorige E39 dat ik had.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Die purperachtige E46 is mijn ding! Alleen zonde dat het geen prefacelift is. Die is iets mooier met zijn aggressieve voorbumper vind ik. Die eerste mist het schuifdak en heeft geen sportstoelen. Toch wel een interessante piste om de coupés in het oog te houden. Qua verbruik heb je idd wel een punt. De vraag is alleen of je in 2014 nog een daily kan kopen die +10 liter verbruikt bij rustige rijstijl. Mijn broer gaat onder 4 liter met zijn skoda... Maja... veel rijplezier heb ik daar wel niet in
Bij de BMW stealer is men ook geen fan van MINI. Ik ga moeten leren luisteren hoe een fan ik er ook van ben...
Een MINI rijdt wel heel leuk, maar ik zou er zelf geen willen. Tenzij je op voorhand zegt dat je die sowieso niet lang wilt houden en dan weer snel naar iets anders wil uitkijken. Als je er geen kosten aan hebt, zijn die MINI's op korte termijn nog redelijk waardevast en zou je niet teveel verlies mogen hebben.
Een daily van 5000 euro die +10 liter verbruikt en plezierig is tegenover een nieuw dieselkrel van 20.000 euro aan 4 liter die u ratelend rondvoert......ik zou weten wat te kiezen.
allez dan, ik ben aan het overwegen om een 328i te bestellen....als ik iemand vind voor de nu bijna 9 maand oude laguna coupé zonder hem echt actief te koop te zetten (daar heb ik nog geen goesting in en ben ik hem nu beu genoeg... maar als er iemand naar mij zou komen dat hij zoiets zoekt, I would be happy to sell...en dan een 328i)
blijft door mijn hoofd spoken, dus voor zaterdag een testrit gepland in Bornem.
K ben curieus, want ik lees vanalles over die motor...
Collega van me was er niet tevreden van. Men zegt nogal gauw de oude 6cyl ben je snel vergeten dankzij de zuinigere 4cyl die krachtiger is. Maar in realiteit klinkt hij niet zo mooi en zuinig is hij zeker ook niet.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Als je de oude zescilinders kent of kende, dan ben je hoogstwaarschijnlijk een liefhebber van die hun bijzonder karakter. Geen koppel laag in de toeren, maar een motor die als een turbine in de toeren klimt en zonder problemen over de rode zone van de toerenteller gaat. Dit gepaard gaande met de muziek zoals alleen een zes-in-lijn kan voortbrengen.
Aan constante snelheid kan een ongeblazen six-pack zelfs zuinig uit de hoek komen.
En dat zal vaak het probleem vormen voor een 328i. Op papier en technisch is dat een sterk stukje techniek, met cijfermatige prestaties die de atmo zescilinders overtreffen.
Qua verbruik blijft het een benzineturbo, een beetje spelen kost u exponentieel meer brandstof. Bij een kalme rijstijl zit je steeds met de tegendruk van de turbo en is u verbruik ook relatief hoger dan een atmo motor.
Van karakter is de vierpitter volledig anders als de vroegere motoren. Voor de theoretische verbruikscijfers te kunnen halen, werkt die vierpitter benzine zoals een turbodiesel : veel koppel laag in de toeren en een toerenbereik dat een pak lager ligt dan bij de oude zescilinder.
Als 2 liter turbo is zo een 328i zeker en vast een snelle auto en rijdt die heel goed. Maar qua karakter en qua sound kan die van ver niet tippen aan de vroegere zespitters.
Enige manier om te weten te komen of zo een nieuwe geblazen vierpitter aan de verwachtingen voldoet is best op voorhand een testrit te maken en dan uit te maken of het u aanstaat. Ik ben ze alleszins moreel niet klaar voor om de overstap naar een vierpitter te maken
Geen koppel in lage toeren? Ik vind van wel hoor. Da's precies een diesel de mijne qua koppel onderin.
Wel mooi verwoord ivm die 'turbine', klopt perfect!
Comment