Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met een drie liter in een E46 zal je dat lage koppel wss niet voelen, ik heb maar een 2.2 automaat in een 5 Touring en onder de 4000 toeren slaapt die nog
    Bij het optrekken gaat die wel vlot in de toeren, maar bij het onder de 4000 toeren zakken bij het hernemen, voel ik heel sterk het gebrek aan koppel. Dan voelt die echt traag aan.

Als jij van uw E46 330i zou overstappen op een F30 328i zou ik verwachten dat die 328i ook een heel grote teleurstelling zou kunnen zijn.

Comment

• Ik vermoed van wel. Echt wel een creme van een motor, ge voelt gewoon dat die longinhoud heeft. Gewoonweg royaal.
      Ik rijd nu 1 dag met de C3 1.4 van m'n vriendin, ik vreet echt m'n kas op van hoe tam dat ding is.

Comment

• Binnenkort oldtimer

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• Wat een legendarische auto... Maar mispak je niet als er iets aan kapot gaat.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• BMW 5 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Beemer iets voor jou?
            Edit: zie dat er geen opendakje is dus deze zal het niet worden.
            Last edited by J_o_n_a_s_; 04/12/2014, 15:16.
            RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
              http://www.2dehands.be/autos/bmw/5-s...215656925.html
              Beemer iets voor jou?
              Edit: zie dat er geen opendakje is dus deze zal het niet worden.
              Denk niet dat hij een TD'ke zoekt ^^.

Comment

• Qua kilometers ja, al de rest nee . Als de 525d nu niet gemaakt kon worden, dan zou ik deze wel zijn gaan bekijken.

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• idd interessante td voor wie ervoor in de running zit

Comment

• En wat is dan het verschil tussen een td en een d? Ken daar echt niks van.

Edit: en zo te zien nog nen tds ook?
                    Last edited by J_o_n_a_s_; 04/12/2014, 20:36.
                    RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                      Ziet er nog heel goed uit.
                      Vooruit, wie koopt deze?

Sent from here
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                        En wat is dan het verschil tussen een td en een d? Ken daar echt niks van.

Edit: en zo te zien nog nen tds ook?
                        Bmw's eerste dieselmotor kwam in de 5-reeks E28, met zescilinder 2,4 liter turbo met 115 pk, met benaming 524td.
                        Van de E28 5-reeks bestond daarna ook een versie zonder turbo de 524d, met 86 pk.

In de 3-reeks E30 vond je die motoren ook terug in de 324td turbodiesel 115 pk en de 324d atmo 86 pk.

In de opvolger E34 was eerst slechts 1 diesel verkrijgbaar, de 524td met de 2,4 liter zescilinder turbodiesel en 115 pk.

Die motor werd in de E34 dan vervangen door een 2,5 liter zescilinder turbodiesel met intercooler en 143 pk, de 525tds genaamd.
                        Naast de 525tds werd dan een versie zescilinder zonder intercooler en met minder vermogen uitgebracht, de 525td met 115 pk.

Ter info: als je 2 cilinders afneemt van de 525tds, krijg je een 1,7 liter grote viercilinder turbodiesel/intercooler die in de 3-reeks kan terugvinden onder de benaming 318tds (in de E36 waren ook de zescilinders verkrijgbaar als 325td/tds).

De opvolger van de E39 kwam eerst uit met dezelfde motoren als zijn voorganger, dus :
                        525tds met zescilinder turbodiesel/intercooler met 143 pk
                        525td met zescilinder turbodiesel met 115 pk

Tot dan waren dit allemaal de zogenaamde onrechtsstreeks ingespoten dieselmotoren met voorverbrandingskamer. Dit was nog in de tijd dat je in principe voor het starten moest voorverwarmen en wachten tot het lampje uitging.
                        (alhoewel dit op de bmw's nogal meeviel).
                        VW heeft dan de beweging in gang gezet met de rechtstreeks ingespoten diesels met de befaamde 'tdi' (VW was niet de eerste, bij Austin/Rover hadden ze de Montego diesel en Fiats hadden ook hun rechtstreeks ingespoten diesels, maar die waren lang niet zo populair als de vw tdi's)

BMW is dan op de kar gesprongen van de rechtstreeks ingespoten diesels, eerst met de viercilinder 2.0 liter turbodiesel, die voor het eerst verscheen in een E46 320d genaamd.

Die motor werd dan ook geïntroduceerd in de BMW E39 5-reeks met de benaming 520d en 136 pk (rechtstreeks ingespoten viercilinder turbodiesel/intercooler).

Als je een 520d met 136pk hebt, is het logisch dat de oude diesels tds/td met 115pk en 143 pk weinig zin meer hadden, dus werden de zescilinders ook omgevormd tot rechtstreeks ingespoten diesels en wel de volgende:

Eerst kwam de 3 liter zescilinder turbodiesel, in België eerst toegeknepen tot 163 pk met benaming 530d.

Daarna kwam er een kleinere 2,5 zescilinder turbodiesel met eveneens 163pk, met benaming 525d (rechtstreeks ingespoten zescilinder turbodiesel/intercooler).

Omwille van het bestaan van een 525d met 163 pk, werd het vermogen van de 530d dan opgetrokken tot 193 pk (er bestond ook nog een fiscaal toegeknepen versie van 184 pk van die 530d)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                          Bmw's eerste dieselmotor (...)
                          Schitterende uitleg!

Dus het antwoord op de vraag van j_o_n_a_s_ is:

- E39 525td = 115 pk
                          - E39 525 d = 163 pk
                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ik had het niet mooier kunnen verwoorden

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Ik had het niet mooier kunnen verwoorden
                              Zo een uitleg zoals hierboven van u kan ik wel waarderen, zeker een meerwaarde hier op het forum
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Het was encyclopedie Cedra met de mooie uitleg

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• ff wat rechzetten, de 184 pk was geen geknepen versie van de 193 pk, maar een eerdere versie van de 30 d...de eerste...die in be werd dichtgknepen tot 163

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ff wat rechzetten, de 184 pk was geen geknepen versie van de 193 pk, maar een eerdere versie van de 30 d...de eerste...die in be werd dichtgknepen tot 163
                                    Jip zo was dat . De 193pk was ook niet superbetrouwbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                      blijft door mijn hoofd spoken, dus voor zaterdag een testrit gepland in Bornem.
                                      K ben curieus, want ik lees vanalles over die motor...
                                      voila, testrit gedaan....
                                      t geluid viel nog wel mee, geen zescilinder, maar mooi voor een viercilinder.
                                      optrekken was natuurlijk heel snel (maar dat doe ik echt letterlijk nooit)
                                      het verbruik was na een uur rijden (waarvan een groot deel autostrade tegen 120) bijna 10 liter...ok, hij was splinternieuw maar da was er echt wel over voor de manier dat ik ermee reed.
                                      voor de rest qua koppel ok maar bon, had meer verwacht
                                      in ieder geval, op geen enkel moment een smile op mijn gezicht gekregen, wat ondanks rationele argumenten de enige voor mij belangrijke indicator is.

en mijne laguna geeft mij dat, raar maar waar, nog wel,dus hij zal nog effe blijven
                                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ff wat rechzetten, de 184 pk was geen geknepen versie van de 193 pk, maar een eerdere versie van de 30 d...de eerste...die in be werd dichtgknepen tot 163
                                        Klopt, M57D30 kwam in België eerst uit met geknepen 163 pk, ook verkrijgbaar met 184 pk en vanaf 2000 enkel nog met 193pk in de E39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                          Bmw's eerste dieselmotor kwam in de 5-reeks E28, met zescilinder 2,4 liter turbo met 115 pk, met benaming 524td.
                                          Van de E28 5-reeks bestond daarna ook een versie zonder turbo de 524d, met 86 pk.

In de 3-reeks E30 vond je die motoren ook terug in de 324td turbodiesel 115 pk en de 324d atmo 86 pk.

In de opvolger E34 was eerst slechts 1 diesel verkrijgbaar, de 524td met de 2,4 liter zescilinder turbodiesel en 115 pk.

Die motor werd in de E34 dan vervangen door een 2,5 liter zescilinder turbodiesel met intercooler en 143 pk, de 525tds genaamd.
                                          Naast de 525tds werd dan een versie zescilinder zonder intercooler en met minder vermogen uitgebracht, de 525td met 115 pk.

Ter info: als je 2 cilinders afneemt van de 525tds, krijg je een 1,7 liter grote viercilinder turbodiesel/intercooler die in de 3-reeks kan terugvinden onder de benaming 318tds (in de E36 waren ook de zescilinders verkrijgbaar als 325td/tds).

De opvolger van de E39 kwam eerst uit met dezelfde motoren als zijn voorganger, dus :
                                          525tds met zescilinder turbodiesel/intercooler met 143 pk
                                          525td met zescilinder turbodiesel met 115 pk

Tot dan waren dit allemaal de zogenaamde onrechtsstreeks ingespoten dieselmotoren met voorverbrandingskamer. Dit was nog in de tijd dat je in principe voor het starten moest voorverwarmen en wachten tot het lampje uitging.
                                          (alhoewel dit op de bmw's nogal meeviel).
                                          VW heeft dan de beweging in gang gezet met de rechtstreeks ingespoten diesels met de befaamde 'tdi' (VW was niet de eerste, bij Austin/Rover hadden ze de Montego diesel en Fiats hadden ook hun rechtstreeks ingespoten diesels, maar die waren lang niet zo populair als de vw tdi's)

BMW is dan op de kar gesprongen van de rechtstreeks ingespoten diesels, eerst met de viercilinder 2.0 liter turbodiesel, die voor het eerst verscheen in een E46 320d genaamd.

Die motor werd dan ook geïntroduceerd in de BMW E39 5-reeks met de benaming 520d en 136 pk (rechtstreeks ingespoten viercilinder turbodiesel/intercooler).

Als je een 520d met 136pk hebt, is het logisch dat de oude diesels tds/td met 115pk en 143 pk weinig zin meer hadden, dus werden de zescilinders ook omgevormd tot rechtstreeks ingespoten diesels en wel de volgende:

Eerst kwam de 3 liter zescilinder turbodiesel, in België eerst toegeknepen tot 163 pk met benaming 530d.

Daarna kwam er een kleinere 2,5 zescilinder turbodiesel met eveneens 163pk, met benaming 525d (rechtstreeks ingespoten zescilinder turbodiesel/intercooler).

Omwille van het bestaan van een 525d met 163 pk, werd het vermogen van de 530d dan opgetrokken tot 193 pk (er bestond ook nog een fiscaal toegeknepen versie van 184 pk van die 530d)
                                          Bedankt dit is een duidelijke uitleg. Zoveel info had ik zelf niet gevonden. En nu begrijp ik ook waarom dit niets voor Beemer is.
                                          RIP Den borre!

Comment

Working...
                                          X