Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Erg knap, maar doe mij maar chromeline, oranje pinkers en een zwart lederen interieur van de exclusive edition.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
BMW 3 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
op wat te letten ? Ziet er goed uit (op foto).
Nog wat van de prijs pingelen voor de niet-6-in-lijn ?
Proberen voor €5000 met keuring? Dat lijkt me een mooie prijs voor een resto (die er nog deftig gedaan uitziet gezien de kas volledig gestript was), leuke opties ook.
Wel erg knap, dat Le Mans blauw op een E30.
Verder letten op roest, maar gezien ie gerestaureerd is zal je er geen vinden denk ik.
Evt. vragen of er documentatie is van de gedane werken (foto's).
Oranje pinkers daar op? Zijt gij nu echt serieus? Dat trekt echt op geen ballen.
Ik ben serieus ja, prachtige combo op dat blauw. Al gaan witte hem ook nog af, maar je kent me he.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
104 vs 136 pk
is blijkbaar standaard op iets breder rubber (195)
ophanging standaard zeker ook iets harder bij de is
misschien nog andere zaken zoals versn.bakverhoudingen, zal opt net wel veel van te vinden zijn,
als track car is de 318is wellicht beter dan de zwaardere 6 cilinder E30s
Much of that is down to the nimbleness of its chassis. Tossability is the word that comes to mind, and it's here in spades. The 318is is easy to drive fast, and before long I'm exploring the outer limits of grip provided by the Sport suspension and narrow tires.
Even though 54% of its 2,602-lb. curb weight is over the front axle, that's still just 1,405 lbs, making the BMW's nose light and pointy, quick to respond to steering inputs. Chuck it into a second-gear hairpinand the front tireswash wide with just a bit of understeer, which then transforms into a neutral state as the BMW rotates adroitly past the apex. There is a considerable amount of body roll to contend with, but once the car rolls over and takes a set, the 318 corners with impressive stability.
Elsewhere, the brakes are well matched to the power, while the steering and pedals feel substantial and accurate. And don't let the fact that there is a little four-pot engine under the hood fool you: A properly driven 318is can tear up a winding road with the best of them. This may be one of the most fun BMWs I've ever had the chance to drive, despite its modest output.
...
"The M3has somewhat more power, but handling and turn-in were almost identical," he says. "The 325isruns so smoothly and handles so well, I saw no need to keep the E30 M3."
...
Motoring down the same section of road that we enjoyed in the 318, I immediately notice the M20 six's additional power and refinement. Where the M42 has just 134 hp and 127 lb-ft, the M20 has 168 hp and 164 lb-ft, with those peaks arriving at 5,800 and 4,300 rpm, respectively. It's noticeably more powerful, not to mention far more refined. In fact, the 2.5-liter M20 inline-six is an absolute gem of an engine, creamy smooth in its power delivery and with an eager character that permeates the entire car. Revved to its horsepower peak of 5,800 rpm and beyond, it emits the mellow, raspy growl that can only come from a BMW inline six.
...
One big distinction is the feel at the front; with 1,507 of its 2,844 lbs. over the front axle (where the 318is places just 1,405 lbs.), the 325isturns in less sharply than its lighter sibling. It's not that the 325 isn't nimble and responsive, only that it's less so in direct contrast to the four-cylinder model. It's carrying another 102 lbs. over the front axle, and it feels like it.
Wat is het juiste verschil tussen 318i en 318is ?
En ja het is oldtimer, dus keuring is nog niet nodig toch ?
Wil hij hem op gewone platen of op O-platen zetten?
318is (M42) is idd een 16klepper, en heeft een ditributie ketting. 318i (M40) is een 8 klepper en heeft een distributieriem, die je om de 4 jaar of om de 30 á 40k km moet vervangen.
Ook heeft een (originele) 318is o.a. een spaghetti uitlaatspruitstuk en stabi stang.
104 vs 136 pk
is blijkbaar standaard op iets breder rubber (195)
ophanging standaard zeker ook iets harder bij de is
misschien nog andere zaken zoals versn.bakverhoudingen, zal opt net wel veel van te vinden zijn,
als track car is de 318is wellicht beter dan de zwaardere 6 cilinder E30s
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Een goede vriend is geïnteresseerd en ja het is voor oldtimerplaten dan.
Enige punten waar we op moeten letten?
Jammer dat de motor niet gereviseerd is, staat al 210k op....
Zeker vragen als de distributie al vervangen werd. Moet normaal rond de 200k km bij een IS.
De mijne heeft bijna 275k km. .^^
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Je hebt overschot van gelijk.. Alleen is het geen "speelgeld" meer. Maar wel
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment