Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• INDIVIDUAL is meestal de zwarte dakhemel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Dus in principe is de 525d automaat dan de beste keuze?
      als het een automaat moet zijn wel. 520d kon je niet krijgen als automaat.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        als het een automaat moet zijn wel. 520d kon je niet krijgen als automaat.
        Rijdt zo'n automaat eigenlijk goed? Daarmee bedoel ik, schakelt die comfortabel, en niet te traag?

Comment

Rijdt zo'n automaat eigenlijk goed? Daarmee bedoel ik, schakelt die comfortabel, en niet te traag?
          Ik ben er geen liefhebber van. Daarom dat ik ook zoveel spijt heb van mijn manuele 525d die ik wegdeed. De sound is niet meer zo mooi. De automaat in een 525da is vrij sportief vind ik. Die gaat vrij makkelijk hoog in de toeren. Ik vind dat hij ook iets te rap terugschakelt bij het versnellen op een snelweg bijvoorbeeld. Het verbruik ligt ook een pak hoger dan bij een manuele. Bij de 728i daarentegen is het net het tegenovergestelde. Die automaat schakelt al op 2000 toeren waardoor een 728i erg lam rijdt. Precies of hij maar 100pk heeft en niet het dubbele. Je moet die al écht in sportstand zetten of het gaspedaal vloeren voordat hij sportief rijdt.

@ titleist: Aaaaah vandaar

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Is nog een generatie voor de E9x reeks denkik. En echt aangenaam vind ik die bak niet bij sportief rijden. Bij cruisen dan weer wel.
            BMW X5 45e

Comment

• een bmw zf was ook niet altijd de beste

nu nog steeds ni

Comment

Zelf al eentje gehad?
                2 dagen als vervangwagen ja. En al vaak mee meegereden om mijn mening te kunnen vormen en te besluiten dat ik niks aan een eenreeks vind. Kan mij gewoon niet bekoren.

Heb jij al zelf alle wagens gehad waar je een mening over hebt of vanwaar komt die absurde vraag?

Ik geef mijn mening, namelijk, niet doen. Daar dient een forum voor he. Om mijn mening te geven. Als ik enkel mijn mening mocht geven over auto's die ik zelf gehad heb zal ik mij serieus moeten beperken hier

Comment

• De automaten begin ik goed te vinden vanaf de e9? reeksen. Die van ervoor zijn echt wel traag.

Comment

• die van erna zijn idd sneller als die van benz, maar ik hoef ni sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      2 dagen als vervangwagen ja. En al vaak mee meegereden om mijn mening te kunnen vormen en te besluiten dat ik niks aan een eenreeks vind. Kan mij gewoon niet bekoren.

Heb jij al zelf alle wagens gehad waar je een mening over hebt of vanwaar komt die absurde vraag?

Ik geef mijn mening, namelijk, niet doen. Daar dient een forum voor he. Om mijn mening te geven. Als ik enkel mijn mening mocht geven over auto's die ik zelf gehad heb zal ik mij serieus moeten beperken hier
                      Euh, het is gewoon een vraag ze, waarom begin je uzelf zo te verdedigen?
                      Wat vind je er dan niet goed aan?

Comment

• Volgens BMW was de automaat van mijn E39 520i Touring stuk en moest vervangen worden. Volgens een onafhankelijk automaathersteller was er enkel een sturingsdoos stuk en werd die vervangen.
                        Sedert ze die dan vervangen hebben, rijdt de auto heel anders. Tam als ik tam rijd, reactief als ik wat meer gestrest ben. De bak schakelt op de momenten dat ik het wil en schakelt terug op de gepaste momenten. In automatische stand vind ik zeker niet dat die bak te traag werkt, wat ik wel vond bij de zesbak automaat in de E60 van mijn broer. Met die extra versnelling had die precies wat meer last om de goede versnelling te vinden.

Bij steptronic sleurt de bak vrolijk door tot in de rode zone op de toerenteller tot ik ofwel zelf reageer of de bak dan toch ingrijpt. Steptronic reageert op zich wel heel traag, daar telt het goed anticiperen. Maar eens je dat onder de knie hebt, valt er heel wat plezier te beleven.

Behalve op de toerenteller voel ik ook de schakelmomenten eigenlijk niet, zelfs bij stevig doorduwen blijft de bak zacht schakelen. De automaathersteller zei ook de olie pas te vervangen, moest de bak ruwer beginnen schakelen. Actueel op 250.000 km is dat nog niet het geval. In een Duits autoblad hadden ze een E39 automaat met 1 miljoen kilometer waarvan de automaat nooit open geweest was voor een oliewissel.....

Voor mij moet je met een automaat leren rijden en is zo een automaat doorgronden zelfs een pak lastiger dan met een manuele bak.
                        Samengevat een heel tevreden E39 automaatrijder hier.

Comment

• Beemer, dit niets voor u?:

Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

nu met zoiets (330 Ci) aant rond rijden! toch wel fijn rijden, is zachter afgeveerd dan de non cabrio's, wat positief is als je aant cruisen zijt, stuurprecisie en stijfheid wel iets minder natuurlijk
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Euh, het is gewoon een vraag ze, waarom begin je uzelf zo te verdedigen?
                            Wat vind je er dan niet goed aan?
                            Als ik het héél kort samenvat vind ik het te veel geld voor te weinig auto.

Hij is te klein om praktisch te zijn als gezinswagen. De instapversie is vanbinnen bovendien erg sober.

Als je hem dan wil voor de looks en de rijkwaliteiten moet je hem al erg dik aankleden en dan wordt hij in mijn ogen, voor een 1, al snel veel te duur.

Laat duidelijk zijn dat dit gewoon maar een mening is en geen evangelie Ik zou hem, in mijn situatie, gewoon niet kopen of het zou al een oud, goedkoop exemplaar moeten zijn om als 2e auto te gebruiken.

Ik vind dit echt een ideale wagen voor, zoals ik 2 posts geleden zei, een twintiger die geen kinderen heeft, least met een budget hoger dan een golf maar die de ruimte van een passat dat niet nodig heeft en daarom kiest voor een iets sportiever ogendere auto met een BMW~ badge.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                              Als ik het héél kort samenvat vind ik het te veel geld voor te weinig auto.

Hij is te klein om praktisch te zijn als gezinswagen. De instapversie is vanbinnen bovendien erg sober.

Als je hem dan wil voor de looks en de rijkwaliteiten moet je hem al erg dik aankleden en dan wordt hij in mijn ogen, voor een 1, al snel veel te duur.

Laat duidelijk zijn dat dit gewoon maar een mening is en geen evangelie Ik zou hem, in mijn situatie, gewoon niet kopen of het zou al een oud, goedkoop exemplaar moeten zijn om als 2e auto te gebruiken.

Ik vind dit echt een ideale wagen voor, zoals ik 2 posts geleden zei, een twintiger die geen kinderen heeft, least met een budget hoger dan een golf maar die de ruimte van een passat dat niet nodig heeft en daarom kiest voor een iets sportiever ogendere auto met een BMW~ badge.
                              Ik ben het grotendeels eens met jou hoor. Het is inderdaad veel geld voor wat je krijgt, maar ja, da's bij elke 'premiejoem' merk zo vind ik.
                              Te klein als gezinswagen, gohja, klopt wel als je op reis gaat.
                              Instapversie sober, correct. Maar again, typisch premium

Ivm looks, ik had er eentje zonder M pakket en kreeg toch veel positieve reacties, en reed ook wel zeer goed vind ik. Maar da's weer een mening natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                Beemer, dit niets voor u?:

Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

nu met zoiets (330 Ci) aant rond rijden! toch wel fijn rijden, is zachter afgeveerd dan de non cabrio's, wat positief is als je aant cruisen zijt, stuurprecisie en stijfheid wel iets minder natuurlijk
                                Geen cabrio voor mij meer. ik verkies het open dakje dat dagelijks bruikbaar is in tegenstelling tot een full cabrio. Bijkomend is deze te duur.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Thanks patatke maar de juiste zit er niet tussen?

Wel een mooie maar vrij prijzig met die kmstand vind ik. Het interieur is niet mijn ding.

530d met automaat absoluut te mijden. De kms gaan richting 200.000. De eigenaar verkoopt hem wellicht net op tijd

lelijke auto in een lelijke kleur

stoffen stoelen in een 5 is not done

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• 't Is al beter dan een '1, maar ik vind zo'n 318is niet echt iets voor u.
                                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ik ken niks van prijzen van zulke auto's, maar dit model.... prachtig... met die ronde lampen... Dat was zo een wagen waar ik van droomde toen Ik tien was. De echte bmws met het echte logo (in de grill bedoel ik dan) en de ronde lampen!

Comment

Working...
                                        X