Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Is deze nu nog niet verkocht . Wat zou hier mis mee zijn??
    http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...456?asrc=st|as
    Staat al 2 jaar stil, blijkbaar zo mee te nemen (dus geen keuring voor verkoop, hoewel dat volgens mij verplicht is bij een handelaar?)...

Comment

• keuring voor verkoop is zeker niet verplicht voor een handelaar.
      Daar zijn achterpoorten genoeg om de auto zo te kunnen verkopen zonder garantie en zonder keuring.
      Wij zitten in Nederland in de handel en daar is het net zo.
      Je kan daar ook prima zonder APK of garantie verkopen.
      En volledig volgens de wet

Garfield

Comment

• weet er iemand of ik mijn km-teller kan checken?

is een E46 FL 330i van 2001 (voorgesteld paar maanden geleden door m'n alter ego Steven231), is ingevoerd door vorige eigenaar, van Duitsland naar België in 2013, staat nu op bijna 140k km

redenen waarom ik twijfel aan km-aantal (hoewel hij er van binnen en van buiten nog uitziet als 1 die geen 150k gedaan heeft):

- vorige eigenaar (die zegt dat hij de 2e is) heeft alle bonnetjes bijgehouden van hem, maar NIETS van vorige (1e) eig., geen onderhoudsboekje, geen facturen, geen TÜV enz.

- dempers zijn echt enorm versleten voor een auto met slechts dit km-aantal (wordt binnenkort vervangen)

- wiellager recht achteraan moest vervangen worden, Declercq had nog niet veel gezien dat die al zo vroeg moesten vervangen worden

- op BB had hij de auto voorgesteld in 2013 (ik heb hem in mei 2014 gekocht), op de vraag "hoeveel km" (gevraagd na de aankoop) heeft hij niet geantwoord, dan in 1 van zijn laatste posts schrijft hij plots de verschillende km-aantallen met de zaken die hij vervangen heeft

vorige eigenaar zei me wel bij aankoop dat 1e eigenaar (Duitser geboren in jaar '40 of zoiets zei hij me) veel korte afstanden deed, en dat zou wel iets snellere slijtage van wiellager en dempers kunnen verklaren lijkt me

auto was eigenlijk impulse-buy van mij, normaal zou ik dat beter gecheckt hebben, maar vertrouwde die gast eigenlijk (en nog altijd wil ik hem voordeel van twijfel geven), en in mijn achterhoofd was eigenlijk zoiets van paar maanden mee rijden en dan zie ik wel (had toen nog een andere daily), maar ben er alsmaar meer 'ouwe bmw' fan mee geworden

kben eigenlijk vaak aant twijfelen om hem te verkopen en een identieke E46 325i/330i te kopen met minder km's, maar ja eigenlijk wil ik hem niet wegdoen, want ben er ook gehecht aan geworden, en dan moet ik een auto verkopen met de boodschap "ik weet niet hoeveel km's hij gebold heeft!"
        Last edited by ; 16/03/2015, 08:00.

Comment

• Verkopen en die van Bimmer kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Verkopen en die van Bimmer kopen?

+1
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

heb er eigenlijk ff serieus aan gedacht! maar Bimmer de zijne heeft al nieuwe Kw's en ik heb al Bilsteins gekocht die van de maand aangepast worden in de VS (kost wel wat geld), 2e reden is dat ik liever 1 heb met vaste achterbank, en ja Bimmer moet (en gaat) de zijne houden dus

in Spanje staat er een 325i te koop met 70k km... maar die mens spreekt geen woord Engels of Frans en wil ook niet antwoorden op mijn google translate e-mails

Comment

• Die vaste achterbank omwille van zijn stijfheid? Dat merk je toch niet?
                Ik heb ondertussen al wat km's gesleten in de 330I van Bimmer. Waaronder een ritje Nurburgring, het verschil is volgens mij niet te voelen omwille van de aanpassingen die hij al heeft gedaan.

Comment

• Steven, denk dat die km stand wel zal kloppen hoor, mijn dempers waren ook rot bij 140k km.
                  Ik heb wel een volledige onderhoudshistorie, is wel een must bij aankoop van een oudere BMW.
                  En ivm vaste achterbank, steek daar gewoon een veerpootbrug in achteraan? Krijg je ongeveer dezelfde stijfheid als een vaste achterbank.
                  In spanje zou ik nooit een kar gaan halen. In DE vind je toch goeie?

Probleem is dat je volgens Declercq de km-stand pas kan controleren bij dealer vanaf de E9x.

Comment

pst, mooie profielfoto hoor !
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
                      Last edited by ; 16/03/2015, 15:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Steven, denk dat die km stand wel zal kloppen hoor, mijn dempers waren ook rot bij 140k km.
                        Ik heb wel een volledige onderhoudshistorie, is wel een must bij aankoop van een oudere BMW.
                        En ivm vaste achterbank, steek daar gewoon een veerpootbrug in achteraan? Krijg je ongeveer dezelfde stijfheid als een vaste achterbank.

Probleem is dat je volgens Declercq de km-stand pas kan controleren bij dealer vanaf de E9x.
                        Sleutel van E46 kan je toch al bij dealer binnensteken om km stand te checken?
                        En idd, ophanging van zo'n E46 is vaak al gaar tegen rond die km stand, jammer genoeg
                        Honda S2000 2002
                        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                          Sleutel van E46 kan je toch al bij dealer binnensteken om km stand te checken?
                          En idd, ophanging van zo'n E46 is vaak al gaar tegen rond die km stand, jammer genoeg
                          Hmm ja, km stand alleen misschien wel.
                          Ik had hem specifiek gevraagd of hij onderhoud kon opvragen, maar dat kon zeker niet.
                          Want de sleutels van een E46 (vanaf de diamond shaped key) kan je in de computer 'steken'.

Comment

• Ik vermoed ook dat je via de sleutel al een flink stuk op weg geraakt. De kms haalde juma altijd uit mijn sleutel. Ik weet niet of er een log in de sleutel zit of dat enkel de meest actuele kmstand wordt bijgehouden. Als je weet waar de auto ooit in Duitsland onderhouden is, kan je mss hen eens contacteren op welke kmstand hij er het laatst onderhouden werd.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Is wel erg leuk! Maar de kids zijn te jong voor zoiets. Misschien wil Cedra hem wel.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Steven, denk dat die km stand wel zal kloppen hoor, mijn dempers waren ook rot bij 140k km.

stelt me al iets gerust van jouw dempers

en als 1e eig. inderdaad veel korte afstanden deed, slijten die sneller, maar sommige dingen zijn toch raar, anderzijds was daarnet nog aant kijken, stuur, gaspedaal, zetels, zien er nog heel proper uit

ja veerpootbrug achteraan, maybe, weet niet of dat hetzelfde effect heeft, ergens gelezen dat dit niet zoveel effect heeft, maar als ik moet kiezen tussen een sedan met neerklapbare achterbank en een Coupé (waar achterbank altijd neerklapbaar is), kies ik liever een Coupé, hoewel met op reis in die gehuurde 330Ci cabrio te rijden, viel me wel op dat ik veel meer plaats heb om in te stappen enzo in mijn sedan dan in die cabrio... ik kon - geen zever - gemakkelijker instappen in die MX5 NB dan in de 330 Ci! en ben 1m87

heb even overwogen om een andere E46 te kopen, maar nooit echt heel serieus, en nu realiseer ik dat ik de mijne gewoon wil houden, op den duur ben je daar toch wat gehecht aan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Ik vermoed ook dat je via de sleutel al een flink stuk op weg geraakt. De kms haalde juma altijd uit mijn sleutel. Ik weet niet of er een log in de sleutel zit of dat enkel de meest actuele kmstand wordt bijgehouden. Als je weet waar de auto ooit in Duitsland onderhouden is, kan je mss hen eens contacteren op welke kmstand hij er het laatst onderhouden werd.
                                  ga s horen, zou wel fijn zijn als ik km-aantal zo kan te weten komen, ook al is het meer, wil het gewoon weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten

en als 1e eig. inderdaad veel korte afstanden deed, slijten die sneller, maar sommige dingen zijn toch raar, anderzijds was daarnet nog aant kijken, stuur, gaspedaal, zetels, zien er nog heel proper uit

ja veerpootbrug achteraan, maybe, weet niet of dat hetzelfde effect heeft, ergens gelezen dat dit niet zoveel effect heeft, maar als ik moet kiezen tussen een sedan met neerklapbare achterbank en een Coupé (waar achterbank altijd neerklapbaar is), kies ik liever een Coupé, hoewel met op reis in die gehuurde 330Ci cabrio te rijden, viel me wel op dat ik veel meer plaats heb om in te stappen enzo in mijn sedan dan in die cabrio... ik kon - geen zever - gemakkelijker instappen in die MX5 NB dan in de 330 Ci! en ben 1m87

heb even overwogen om een andere E46 te kopen, maar nooit echt heel serieus, en nu realiseer ik dat ik de mijne gewoon wil houden, op den duur ben je daar toch wat gehecht aan!
                                    'T is dat. Jij hebt er toch ook al wat geld in gestoken, dus gewoon van genieten nu het nog kan!
                                    Een Ci vind ik echt prachtig, en soms wil ik dat wel. Maar een sedan vind ik ook een knappe lijn hebben, en hij is toch handiger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                      pst, mooie profielfoto hoor !

I know!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten

Een sedan is stijver dan een coupe hoor. Moet je dan zeker niet nemen als je al twijfelt over een neerklapbare achterbank
                                        BMW X5 45e

Comment

• Dat is inderdaad correct. Ik heb zelf daarnet besloten om de auto niet te kopen waarop ik een optie had. Om een woordje uitleg te geven:

Ik kon een BMW 730d kopen uit 2001 met 135000kms voor 8950 euro. Het was een auto van een BMW verzamelaar (die had oa alle BMW Z modellen tot 635csi, E32, E28, E21, E30 M3 sport evo, Ferrari FF toe). De auto werd gekocht om uitsluitend naar het buitenverblijf in Frankrijk te rijden. De laatste jaren kwamen er maar een paar duizend kms per jaar bij. De auto is werkelijk in zéér goede staat. Er hebben altijd tapijtjes ingelegen zodat het interieur niet vuil werd. Qua opties zag de auto er redelijk goed uit met oa een heckrollo, massagestoelen, open dakje,...

Reden waarom ik hem niet koop zijn
                                          - Parkeersensoren ontbreken en geen afneembare trekhaak. Op zich niks onoverkomelijks maar de auto is eigenlijk al erg duur voor een E38 en dan zijn sensoren (500 euro) en een trekhaak afneembaar (800 euro) erbij wel duur. Tel daarbij nog wat onverwachte zaken zoals remmen en ik zit in een prijscategorie dat ik een beduidend modernere wagen kan kopen. Op zich ben ik wel fan van de e38 maar eigenlijk heb ik er eentje. Als ik dan zoveel geld op tafel leg dan kan ik eigenlijk al mikken naar een E65 7 serie.
                                          - er zat een kleine roestplek aan de wielkas LV
                                          - de onzekerheid van de verkoop van de 525da. Dat is één van de duurdere E39 en mensen kopen volgens mij liever een modernere auto dan

Ik heb er met mijn garagist daarstraks over gesproken en hij vindt deze auto zoveel geld niet waard rekening houdende dat de auto's niet goedkoop in gebruik zijn. Eenmaal de kmstand een beetje de hoogte ingaat, zal de waarde van de auto snel de dieperik ingaan.

Of het een verstandige beslissing is, weet ik niet... Ik moet de man nog contacteren dat ik de optie niet neem en ben nu nog steeds aan het twijfelen...

DSC_0495.jpg DSC_0491.jpg

Last edited by BEEMER; 16/03/2015, 19:20.

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X