Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• We zien wel welke advertentie van de voorgaande pagina's offline gehaald wordt!
    1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
    2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Ik ben daarnet op autojacht geweest en heb een auto gekocht. Ik heb voorlopig geen vage plannen meer al heb ik nog een ideetje... Dikke merci aan iedereen die mee gezocht heeft. De voorstelling volgt straks nog of na het weekend want ik zal niet meer online geraken...
      Iets Duits op 4 wielen zeker ! Ik gok op een BMW ...

Comment

• Hah succes !
        Bij mij is het altijd geen geld => veel mooie auto's te koop. Wel geld => geen enkele naar m'n goesting.
        Ben nu nog altijd aan het zoeken (nu echt dagelijks) naar een nissan 200sx s14a (die eigenlijk te duur zijn geworden) of een bmw 328i e36 coupe (geen enkele in België, geen enkele mooie in NL of D..), maar alle mooie karren zijn al weg
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
          We zien wel welke advertentie van de voorgaande pagina's offline gehaald wordt!

loooool. Ik heb hem ondertussen voorgesteld
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
            Ik vermoed dat je dat rap beu gaat zijn zo een 3 coupé diesel ... is dat ook niet wat te klein qua zitruimte vanachter?

Beter een touring dan
            De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Wat dacht je van een c-klasse touring:
            De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...s-89321460.htm
            Dat had idd ook nog een mogelijke piste geweest. Maar ik vind de achterkant persoonlijk niet zo mooi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Heb vage plannen om een e92 320d of 330d te kopen.
              Hangt voornamelijk af van de verzekeringkost. Budget aankoopprijs +/- 20K (liefst all-in)
              Wil absoluut een zwarte met M-pakket + shadowline, gps en sensoren achteraan. Al de rest is nice to have. Jaar en aantal km's zijn ook minder relevant, maar niet meer dan 125.000 km's.

Kan er iemand mij vertellen hoe zwaar die verzekeringkost uit elkaar gaat liggen? Inschrijvingstaks en verbruik maakt me niet zoveel uit. Ik kan me daar nu zelfs niets bij voorstellen.

Een ander idee zou een e92 325d laten chippen als dat (genoeg) verschil maakt qua verzekeringen en jaarlijkse taks. Ervaringen zijn welkom
              Last edited by Rames; 21/03/2015, 17:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                Heb vage plannen om een e92 320d of 330d te kopen.
                Hangt voornamelijk af van de verzekeringkost. Budget aankoopprijs +/- 20K (liefst all-in)
                Wil absoluut een zwarte met M-pakket + shadowline, gps en sensoren achteraan. Al de rest is nice to have. Jaar en aantal km's zijn ook minder relevant, maar niet meer dan 125.000 km's.

Kan er iemand mij vertellen hoe zwaar die verzekeringkost uit elkaar gaat liggen? Inschrijvingstaks en verbruik maakt me niet zoveel uit. Ik kan me daar nu zelfs niets bij voorstellen.

Een ander idee zou een e92 325d laten chippen als dat (genoeg) verschil maakt qua verzekeringen en jaarlijkse taks. Ervaringen zijn welkom
                325d is evenveel taks als 330d denk ik aangezien het eigenlijk hetzelfde blok is? voor de verzekering, ja dat is nattevinger werk voor ons e. hangt af van welke verzekering, welke verzekeraar, leeftijd, hoeveel ongelukken ge al hebt gehad,... Kan 4000 euro zijn maar kan misschien ook 400 euro zijn.
                Last edited by CaliforniaDream; 21/03/2015, 20:10.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Is idd te weinig info om een juist antwoord op te geven

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Hallo iedereen !

Ik ben nog altijd een beetje op zoek naar een andere wagen, maar ben nogal een twijfelaar, maar ik kijk vaak naar mooie BMW 3-series die te koop komen te staan.

Qua model zou zowel de E90 / E91 als ook de F30 / F31 in aanmerking komen (ik kijk naar wagens van een jaar of twee tot max. 5 jaar oud)

Ik ben geen sportieve chauffeur dus zou al heel tevreden zijn met ofwel een 316i ofwel toch een 316d.

Nu lees ik veel over de problemen van het N47 blok. Nu was mijn vraag een beetje ivm de 316d: is dit ook hetzelfde N47 blok? Of vanaf welke bouwjaren ligt deze in de E90? En hebben ze allemaal het risico met de kettingproblemen te maken te krijgen of is er ergens een lijn waar deze problemen definitief opgelost zijn? Is het vanaf de F30 een andere (betere) motor misschien?

Wat is verder de onderhoudsinterval van zo'n 316d? Om de hoeveel km / jaar moet hij op onderhoud?

De zelfde vragen voor de 316i benzine: heeft deze blok ook een ketting of reeds een distributieriem? En hoe ligt de onderhoudsinterval voor deze motor?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden die hopelijk snel komen !

Comment

• Google staat bomvol met verhaaltjes over de N47. Incluis dit forum.

Comment

• Ja maar ik heb geen nood aan verhaaltjes ik wil de waarheid kennen: is er niemand die de antwoorden op mijn vragen wil beantwoorden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door John De Boer Bekijk Berichten
                          Ja maar ik heb geen nood aan verhaaltjes ik wil de waarheid kennen: is er niemand die de antwoorden op mijn vragen wil beantwoorden?
                          Tsja, sommige N47's draaien de soep in na 30.000 km, anderen doen er probleemloos 300.000 km. Dat is een verhaaltje en een waarheid. Mijn E91 met N47 (2010) heb ik verkocht met 73.000 km op de teller, en daar heb ik nooit iets aan gemerkt. Vanaf 2011 zouden er betere onderdelen gebruikt zijn, maar een garantie dat er niks kan mislopen vanaf die 2011, is het ook niet.

Comment

• Maar een 316d is dus ook altijd een N47 blok ?

Hoe en hoe zit het dan met de 316i , iemand daar ervaringen mee ?

Comment

Maar een 316d is dus ook altijd een N47 blok ?

Hoe en hoe zit het dan met de 316i , iemand daar ervaringen mee ?
                              316d is inderdaad een N47. Op bijvoorbeeld www.realoem.com kan je alle blokken die behoren tot een bepaald model vinden.

Comment

• Ik heb net een BMW E92 320d gekocht. Deze heeft ook het N47 blok. Er gaan verhalen de ronde dat exemplaren van 2007 - 2008 de grootste kans op problemen zouden zijn. Ik betwijfel het echter omdat ook latere bouwjaren geplaagd worden door de kettingproblemen. Het is niet zo dat bepaalde bouwjaren geen problemen hebben. De kettingen zijn in de loop der jaren wel verbeterd. Toen ik mijn wagen kocht hoorde ik niks vreemds en toch had hij al beginnende last van het kettingprobleem... Zolang de auto door een officieel BMW dealer onderhouden is en geen chiptuning ondergaan heeft kan je normaal beroep doen op garantie. Zo mag ik in mei een nieuwe ketting en geleiders laten monteren op kosten van BMW. Kettingproblemen kan je échter op elke wagen krijgen. Zo zou de BMW E38 7 serie er ook last van hebben maar dat heeft de media niet gehaald. Waar ik mijn BMW zal laten herstellen is er één mechanieker full time bezig met kettingen vervangen dus er is wel degelijk een probleem wat BMW ook niet ontkent. De BMW 316i zou hiervan geen last mogen hebben. Stel dat de ketting niet meer goed is en BMW weigert hem in garantie te vervangen dan ben je +/-1600 euro kosten kwijt om alles te vervangen.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Dank u Beemer voor uw reactie !

Heeft de 316i dan wel een ketting of een riem?

Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar benzine, alleen is het aanbod hierin vrij beperkt en zijn ze vaak duurder dan vergelijkbare diesels (scheelt hem gemiddeld zo'n 5000 euro meer in het nadeel van de benzine)

Comment

• Het zal afhangen van hoeveel kms je op jaarbasis doet en of je lange of korte ritten doen. De BMW heeft een ketting.

Net even opgezocht. In het verleden waren de benzine motoren die in de E90 ingebouwd werden ook niet foutloos.

De 116i N45(116i)/N46(118i) BENZINEMOTOREN hebben vroeger problemen gehad met de distributieketting die versprong.
                                    Toen is er een nieuwe kettingspanner en en plaatje over de ketting gekomen aan de bovenzijde.
                                    Deze motoren gingen "normaal" niet kompleet stuk.
                                    Sommige hebben de pech gehad van wel,anderen konden hersteld worden.
                                    Last edited by BEEMER; 28/03/2015, 15:24.

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Dank u Beemer voor uw reactie !

Heeft de 316i dan wel een ketting of een riem?

Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar benzine, alleen is het aanbod hierin vrij beperkt en zijn ze vaak duurder dan vergelijkbare diesels (scheelt hem gemiddeld zo'n 5000 euro meer in het nadeel van de benzine)
                                      Benzinevarianten zijn helemaal niet duurder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Benzinevarianten zijn helemaal niet duurder.
                                        Ik vind van niet:

Diesel -> http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...451?asrc=pl|as

Benzine -> http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...261?asrc=st|as

Diesel -> http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...215?asrc=pl|as

Benzine -> http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...044?asrc=st|as

enz.

Diesel altijd rond de 5000 euro beter koop, toch zeker bij de F30.

Comment

Tsja, ik kan ook extremen beginnen uitzoeken hoor. Dit zegt niks. De gemiddelde tweedehands F30 316i zal niet 5.000 euro meer kosten als een gelijkaardige 316d.

Comment

Working...
                                          X