Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E30 is gekocht, 4900 met keuring.
    Op blok staat ong 100.000, op de kas staat 210k, dus kan geen kwaad.
    Reed zeker vlotjes, mijne maat is zeer content
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      E30 is gekocht, 4900 met keuring.
      zal wel goede koop zijn dan, kan er nog s 25 jaar plezier aan beleven

hoe zit het nu met die motor en papieren? was het een 318is motor? nog andere 318is-aanpassingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
        Hier BEEMER, voor 14k neem je dat wel mee.

Veel geld, maar wat een pareltje qua uitrusting.

http://www.premiumclassics.nl/index....-Trekhaak.html
        als Beemer dit niet koopt, versta ik het niet meer

Comment

E30 is gekocht, 4900 met keuring.
          Nice

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Die auto is zeker zijn geld waard want wij kopen vrij veel in Duitsland en de vergelijkbare die er nu staan kosten ook dat geld.
            En deze is echt netjes.
            En er staan er niet veel te koop met die KM stand en opties.
            Maar dan zijn het wel automaten.
            De schakelbak gaat nu net het breekpunt zijn voor een hogere prijs denk ik want bijna niemand wil een auto met die opties en dan nog met een schakelbak.
            Dan willen ze nog een automaat of het moet een enkeling zijn die nog wil schakelen.
            Als je de vraagprijs bekijkt en ziet wat je daarvoor terugkrijgt aan opties en afwerking van een E39 ten opzichte van een E61 dan moet je niet nadenken om de E39 te kopen.
            Niet goedkoop maar als je daar dan nog eens 150.000 Km bij opzet dan rijd je pakken goedkoper dan wanneer je dat met een E61 moet doen want daar zijn de kosten hoger.

Garfield

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
              zal wel goede koop zijn dan, kan er nog s 25 jaar plezier aan beleven

hoe zit het nu met die motor en papieren? was het een 318is motor? nog andere 318is-aanpassingen?
              Ik weet niet zo goed hoe het zit, morgen ga ik er eens langs.
              Zover ik het weet is het toch de kas van een 318is met 318is blok (non matching) met onderdelen van een 318i (interieur dacht ik).
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• @ Garfield: Heb je niet de indruk dat de prijzen van de E39 serieus in de lift zitten de laatste tijd? Het is een hele mooie E39 daar niet van maar mits wat opleg zit je al met een F10/F11 te rijden. bij de E38 is de combinatie van een 3 liter diesel en automaat absoluut te mijden. ik neem aan dat het bij de E39 gelijkaardig is? De automaten draaien rond 200.000kms in de soep door het hoge koppel. Wat zijn jouw ervaringen?

Het zou me niet verwonderen als de E39 die aangeboden is flink wat "make up" ondergaan heeft tov hoe hij origineel van de band gerold is. Heb je zekerheid qua kms met een auto uit Duitsland? Is de M tech kit OEM,... De lage kms zijn een troef en voor hetzelfde geld is de auto mooi opgekuist, prachtige foto's om de prijs op te krikken. Ik heb zo ooit een 730d bijna gekocht waarbij ik als 2de een optie had. De eerste was autohan. Ik kon de auto kopen voor de helft van de prijs... Voor die prijs kan je al eens wat sierstukjes vernieuwen, prof reiniging doen, stukjes herspuiten... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het chassisnr zodat we dit eens kunnen checken.

Dat een E60/E61 een miskleun is weten we allemaal maar de F10 en F11 zijn de échte opvolgers van de E39 en die prijzen zijn enorm de dieperik ingegaan. Ik zou het wel weten. Bijvoorbeeld deze (wel cheap, betrouwbaar hmmm...) http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...034?asrc=st|as

Of met wat opleg http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...911?asrc=st|as

Een E39 is écht wel verouderd op alle vlakken tov een F10/F11. Een E39 is ondertussen ook een oude bak geworden en helemaal niet meer zo betrouwbaar meer. Ik heb bij mijn 3 E39's de laatste jaren flink wat onderdelen mogen vervangen die het lieten afweten uit ouderdom. Je krijgt bij een E39 veel auto voor zijn geld maar deze E39 is voor mij zijn geld niet waard. Mede omdat ik niks geef om bepaalde opties die wellicht erg populair zijn. Mijn 525da had evenveel kms toen ik hem kocht, origineel Belgische wagen, wel een pak minder opties. Maar ik heb er zoveel geld niet aan gegeven. Voor het prijsverschil kon ik flink wat opties nieuw laten naplaatsen door de stealer. 8 jaar geleden heb ik een 520d gekocht met 81000kms voor een gelijkaardige prijs bij de officieel dealer. Die "mooie opties" en de "mooie" foto's rechtvaardigen de prijs van de auto 8 jaar niet meer vind ik. De auto zal echter wel verkocht geraken aan die ene liefhebber verwacht ik. Wellicht is het in Nederland ook interessanter om een oudere wagen te kopen?? In Belgie mag je er binnenkort nergens nog mee rijden en dan zal je de prijzen in elkaar zien vallen.

@ ThibautDD: Ben benieuwd naar die auto.... Raar die mix van 318i en is onderdelen. Maak zeker foto's
                Last edited by BEEMER; 10/01/2015, 23:03.
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik weet niet zo goed hoe het zit, morgen ga ik er eens langs.
                  Zover ik het weet is het toch de kas van een 318is met 318is blok (non matching) met onderdelen van een 318i (interieur dacht ik).
                  Hoeveel kw's staan er op de papieren?

Ik ga m'n onofficiële voornemen voor 2015 (geen auto kopen dit jaar) wss al weer verbreken. First-owner E34 525i Touring op het oog. Altijd dealer-onderhouden geweest in dezelfde garage. 18x k km's, M50 vanos blok dat (om het met een cliché te zeggen) draait als een naaimachientje.. Alle 4 de ori sleutels en boekjes nog aanwezig etc. Interieur heeft wel wat liefde nodig. Verder afgekeurd voor een gaatje in de dorpel maar voor de rest blanco (en 't schuifdak werkt niet). Eigenaar deed hem met veel spijt weg (overgenomen door garage) want hij mocht hem niet meer laten herstellen van z'n vrouw.

Nadeel is dat ie van '93 is, dus zou een jaar of 2 op stal moeten. Zat eerst te denken aan lichte vracht ombouw en dan terug ombouwen naar normaal eens ie 25 was, maar da's ook kostelijk en dan 2x die homologatieprocedure etc..

Eventjes kort mee gereden, man man man, heerlijk blok.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Doen Ian . Een kapot interieur hebben ze allemaal... Voor weinig geld moet je er een deftig op de kop kunnen tikken. Ik zou hem wel niet ombouwen naar een lichte vracht. Beter nog even aan de kant laten staan en volledig in orde zetten met het geld dat je u uitspaart.

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Doen Ian . Een kapot interieur hebben ze allemaal... Voor weinig geld moet je er een deftig op de kop kunnen tikken. Ik zou hem wel niet ombouwen naar een lichte vracht. Beter nog even aan de kant laten staan en volledig in orde zetten met het geld dat je u uitspaart.
                      Jup, kans dat ik hem koop is nu 95%.. Of 98%.

Als 't geen first owner met volledige historiek was, zou'k het niet doen. Maar in dit geval, zoiets vind je niet snel meer, en eens ze oldtimer zijn zullen de prijzen wellicht ook de hoogte in gaan.

Intussen kan ik me dan gewoon verder bezighouden met de 124 en E30. De 124 blijft dan ook gewoon daily. De E34 rijdt wel beter, maar zal ook meer drinken, en ik vind het (omdat ie de 200k km's nog niet bereikt heeft) ergens een beetje zonde om er in weer en wind mee te gaan rijden dan. Ah, we zullen wel zien, tegen dan kan er mss iemand tegen de 124 gereden hebben, je weet dat niet.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Nice, Ian! Foto's?

Btw, deze E30 is wel nog vet: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/b...eviousPage=lr#

Comment

• Ik zou ermee rijden Ian. Hem gewoon gebruiken en ervan genieten. Ik begrijp je redenering wel maar het is zonde om zo een auto te hebben waar je niks mee doet. Vroeger had ik die redenering ook met de 635. Je leeft maar één keer

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ik zou ermee rijden Ian. Hem gewoon gebruiken en ervan genieten. Ik begrijp je redenering wel maar het is zonde om zo een auto te hebben waar je niks mee doet. Vroeger had ik die redenering ook met de 635. Je leeft maar één keer
                            Mja... Had ook een foutje gemaakt, zou niet nog 2 maar 2,5 of in 't slechtste geval 3 jaar op stal moeten. :/ Denk dat ie van juni was, maar niet zeker.

Als ik geen enkele andere auto had, zou ik dat nog durven doen, maar als 3de auto.. En gewone platen betekent ook gewone verzekering, dus 141kW als 25-jarige zal ook niet cheap zijn.

Ben nu dus weer meer aan 't twijfelen wat te doen...

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                            Nice, Ian! Foto's?

Btw, deze E30 is wel nog vet: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/b...eviousPage=lr#
                            Voorlopig ga ik er nog geen foto's van posten, maar 't is een groene met beige interieur.

Spijtig van de 4cil motor in die E30.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• 3 jaar is nog lang... te lang... Dan zou ik hem ofwel nu inschrijven (de merc verkopen...) ofwel hem niet kopen. Binnen 3 jaar wil je wellicht iets anders kopen.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

3 jaar is nog lang... te lang... Dan zou ik hem ofwel nu inschrijven (de merc verkopen...) ofwel hem niet kopen. Binnen 3 jaar wil je wellicht iets anders kopen.
                                Idd... Te lang, en een 525i Touring is wss ook niet echt de moeite om zo lang aan de kant te zetten, in vgl. met een 540i of een M5.

De Merc verkopen had ik wellicht gedaan, indien ik er al niet zoveel centjes ingestoken had (dat zou dus dubbel verlies zijn, naast die hoge BIV en taksen die ik voor de E34 zou moeten betalen). En daarnaast wil ik eigenlijk ook nog altijd een E28, vroeg of laat - maar liefst niet te laat, voor de prijzen de E30 toer op gaan. :/

Wel reed ik veel liever met die 525i dan met m'n 250TD.. ook al was het maar 500m. Maar wat wil je, zo'n motor. De sound alleen al (al hoor je er in 't interieur niet zoveel van). Maar zelfs ook dat stationair draaien of wanneer je hem start.. Qua uiterlijk heb ik de E34 Touring ook altijd mooier gevonden dan een S124. Anderzijds, de Benz is dan weer beter inzetbaar als daily, lager verbruik, niet meer in topconditie dus een beetje minder erg als er iemand zou tegen rijden. (liefst niet natuurlijk)

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Waarom probeer je niet om de merc te verkopen en je kijkt wat je ervan kan krijgen? ¨Persoonlijk vind ik een W124 wel degelijker qua afwerking dan een E34. Misschien kan je binnen x tijd een E39 kopen? Of zou je liever bij een oudere wagen blijven?

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Waarom probeer je niet om de merc te verkopen en je kijkt wat je ervan kan krijgen? ¨Persoonlijk vind ik een W124 wel degelijker qua afwerking dan een E34. Misschien kan je binnen x tijd een E39 kopen? Of zou je liever bij een oudere wagen blijven?
                                    Mja, ik zou minstens 3k willen voor de Benz als ik die zou verkopen, wat dus nooit zal lukken in huidige staat (en dan doe ik nog een hoop verlies)

Een 124 is idd beter qua afwerking, maar in dit geval lijkt die E34 beter, want mijn 124 heeft zowat het dubbel gereden kilometers. Die motor alleen al mijn Benz is een voddenbak vergeleken daarmee (ook al heb ik mss maar 500 meter gereden met die E34). Maar hij drinkt een stuk meer ook natuurlijk. Eigenlijk zou ik die E34 moeten laten staan, maar omdat de vraagprijs zo laag is én het een first owner is, ik weet het niet... Kan dan zijn dat ik 2 weken later een mooie E28 tegenkom maar die dan niet kan kopen omdat ik net die E34 gekocht heb.

Een E39 vind ik ook knap, maar toch idd liever iets ouder (al is het mss slimmer iets recenter als daily te nemen, hoewel de E39's ook op leeftijd beginnen te komen). Taksen vind ik wel duur, en net om die reden wou ik als daily ook een oldie (heb je ook wat extra budget over voor als er mankementen zijn). Een 520d zal ook al ruim €500 per jaar zijn qua taks zeker, of niet? Net als jij zou ik dan ook liefst een exclusive willen.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Als je het niet probeert weet je het niet. Ik zou een advertentie van de merc maken. Hij is niet 100% u ding en zal het wellicht niet worden. Hopelijk vind je een andere hobby liefhebber die de auto verder wil afmaken waarbij jij uw centen terugkrijgt. Als het niet lukt, hou je hem bij

De eerste E39 zijn ondertussen ook al van 1995 hé. Een E39 is wel een groot verschil met een E34 qua afwerking. Jaarlijkse taksen van mijn auto's ken ik gelukkig niet van buiten of ik smeet alles de deur uit

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Als je het niet probeert weet je het niet. Ik zou een advertentie van de merc maken. Hij is niet 100% u ding en zal het wellicht niet worden. Hopelijk vind je een andere hobby liefhebber die de auto verder wil afmaken waarbij jij uw centen terugkrijgt. Als het niet lukt, hou je hem bij

De eerste E39 zijn ondertussen ook al van 1995 hé. Een E39 is wel een groot verschil met een E34 qua afwerking. Jaarlijkse taksen van mijn auto's ken ik gelukkig niet van buiten of ik smeet alles de deur uit
                                        Mja, een 124 is wel mijn ding. Alleen zijn er momenteel veel dingen die mij storen aan mijn exemplaar. Beter wat meer betaald voor een beter exemplaar met minder km's, maarja. Zo gewild zijn die auto's nu ook weer niet denk ik (die in hogere prijsklasses blijven ook erg lang te koop staan), 't is een beetje een slecht moment ook, nu de Hollanders ze ook niet meer willen. Waren we 2 of 3 jaar eerder, ze zouden erom vechten denk ik. Mijn centen zal ik in elk geval niet terugkrijgen bij verkoop (mss een fractie ervan, en ik zou het me achteraf (zoals altijd) dan ook beklagen dat ik hem voor zo weinig weg gedaan heb).

Ook heb ik geen zin om mij bezig te houden met 'beste, ik bied 800, mgv' mails.

Als ik een E39 zou kopen, zou het wel een facelift moeten zijn. Hoewel ik een witte pre-facelift (zoals die 523i die op BB te koop staat (voor een imo veel te hoge prijs)) ook leuk vind, vanwege de herinneringen aan de GTA2 promo-trailer waarin zo'n witte E39 voorkwam.

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• BMW 5 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Een 525dA die volgens mij perfect is getuned
                                          Enkel die ///M streepjes er af halen.
                                          Jammer van de kmstand. Zeer mooie kleur
                                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                          X