Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Soms moet je knopen durven doorhakken en afscheid durven nemen
    Ik vrees dat ik nog geen afscheid ga kunnen nemen van m'n E30.. Topmount rechtsvoor is namelijk kapot (is wss gebeurd tijdens de Bicar rondrit want herinner me een redelijk harde klap na over een oneffenheid te rijden), en de ophanging heeft ook z'n beste tijd gehad.. Dus zal weer een kostelijk grapje worden.. Die auto staat echt meer in de garage dan dat ik ermee rij (het feit dat ik zelf niet kan sleutelen speelt hier ook in mee natuurlijk).. :/

Kwam dit weekend ook deze foto's tegen op FB.. Een NFL met VFL-style chroom raamlijsten.. Ik vind het niet lelijk , maar de rand rond de voorruit en achterruit zou ook nog in chroom moeten zijn (zoals bij een VFL, zie deze foto), om de dubbele chroom randen wat minder te laten afsteken omdat er verder geen chroom (zoals bumpers bvb) aanwezig is. Ik was al lang op zoek naar een foto van een NFL met 'dubbele chroom' raamlijsten (normaal is bij een facelift enkel de buitenste rand (daklijst en onderkant ramen) in chroom, zie deze foto) en nu weet ik het eindelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    zoveel zal de prijs niet naar omhoog gaan hoor voor een E34 eens die oldie is, en zeker als investering niet de moeite om daarom een ouwe bmw te kopen!

het zijn bijna enkel de M's die wat stijgen,

in Duitsland kan je E34 oldies kopen, dan ga je beter direct voor zo'n exemplaar
    Die E34 Touring vond ik vooral interessant door de volledige historiek erbij (en first owner). En qua kleurcombinatie (groen exterieur, beige interieur) vind ik hem ook prachtig, en typisch BMW voor die periode ook. Enige minpuntje qua uiterlijk voor mij is die shadowline ipv chroom..

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    68 pagina's topic omdat iemand "vage plannen" heeft om een BMW te kopen.

Benieuwd of dit ook zo zou zijn, als iemand vage plannen had voor een Opel Astra ;-)
    Topic is voor iedereen die vage plannen heeft he. Al is dat ook maar een dekmantel voor BEEMER wss.

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Hmmm of toch eerder voor een X3 gaan?? http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...837?asrc=st|as
    Oh god why.. Tenzij het met de gedachte 't is niet erg als er eens iemand tegen rijdt' is, zo'n mottige auto.. Hoe die pinkers op de koplampen 'aansluiten'.. En die achterkant is ook moeder's mooiste niet.. Van een elegante en tijdloze E39 naar zo'n gedateerd misbaksel gaan?

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• De E30 die je me nu toont vind ik afschuwelijk . Dat is een samenraapsel van vanalles... . Bij een oude bak moet je veel onderdelen vervangen. Er zijn 2 opties. Ofwel laat je de boel herstellen ofwel geef je het op en koop je een moderne auto. Ik ben vandaag nog maar eens bij de stealer geweest. Voor de 10de keer ofzo dit jaar...
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Vage plannen om een BMW te kopen?

BEEMER, ik vind de uwe veel knapper. Ik vind die vraagprijs ook hoog, maar hoeveel zou jij voor de jouwe vragen, die is ook perfect in orde? Waarom doet ie m weg?

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
        Die E34 Touring vond ik vooral interessant door de volledige historiek erbij (en first owner). En qua kleurcombinatie (groen exterieur, beige interieur) vind ik hem ook prachtig, en typisch BMW voor die periode ook. Enige minpuntje qua uiterlijk voor mij is die shadowline ipv chroom..
        Vind ik ook, zo groen/beige is erg mooi op die wagens.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Mijn E38 is volledig in orde. Geen kosten zijn er te voorzien. Ik zou de 525da opofferen om een 2de 7 in huis te halen. Maar dan een 730d zodat ik kan blijven dieselen. De vraagprijs voor die 7 is echt wel hoog en dan moet hij eigenlijk meer dan perfect in orde zijn. Mijn 728i gaat voorlopig niet weg, die ga ik bijhouden. Deze 730d is eigenlijk dezelfde auto dan mijn 728i maar wel beter uitgerust. Alleen staat hij op de foto op winterbanden (van een 750) en heeft hij dezelfde zomerwielen als ik. De kleur van beide wagens is identiek al heeft de 730d een lichtgrijs interieur en een glazen open dak. De 730d heeft ook opvallende optionele koplampen met zilvere inleg tussen de lampen en witte richtingaanwijzers vooraan en wit/rood achteraan. Wel speciaal...

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

De E30 die je me nu toont vind ik afschuwelijk . Dat is een samenraapsel van vanalles... . Bij een oude bak moet je veel onderdelen vervangen. Er zijn 2 opties. Ofwel laat je de boel herstellen ofwel geef je het op en koop je een moderne auto. Ik ben vandaag nog maar eens bij de stealer geweest. Voor de 10de keer ofzo dit jaar...
            Vind ik een beetje overdreven, wellicht omdat je de velgen niet mooi vind? Het enige 'samenraapsel' is dat extra chroom onder de dakrand (zoals het bij een VFL is). Die rode nummerplaathouder is ook OEM denk ik, en vind ik ook wel knap, maar erg moeilijk te vinden.

Hier hoe het chroom van een NFL normaal is, maar ik vind dat er precies altijd iets mist dan, omdat de bovenkant van de deuren en achterruiten in zwart/shadowline is ipv chroom (maar op andere momenten kan ik het dan wel weer knap vinden):

Eén van de redenen van m'n twijfel om chroom raamranden te steken is omdat mijn daklijsten er nu toch van zijn (werden eens gestolen toen hij nog van de vorige eigenaar was - heb al andere shadowline daklijsten gekocht maar deze voorlopig nog niet gemonteerd omdat die dakgoten eens roestvrij gemaakt zouden moeten worden). Ideaal moment dus om chromen exemplaren te steken.. Heb ook klapruitjes liggen, waarvan de onderste lijsten in chroom zijn. Dan zou ik dus enkel nog de lijst onder de ruiten van de deuren moeten vervangen door chroom..

En onze zwarte E39 Touring heeft ook chromen raamomlijsting.. En die ziet er toch zo stijlvol uit vind ik.. Ziet er ook wat klassieker uit, en dat mis ik een beetje bij de mijne (dat oldie gevoel/uitstraling).

Als m'n auto zilver of rood of wit was, had ik er wss niet zoveel over gevallen als nu, dat ik shadowline heb, maar ik mis echt iets van contrast.. Alles is zwart, en dan is dat chroom een mooie afwisseling. Bij een E30 in een licht kleur, heb je dat contrast met de stootlijsten die zwart zijn, en het geheel wat breken.. Velgen met chroom helpen ook een beetje op een zwarte auto met shadowline. Of een OEM striping zoals hier:

Last edited by Ian; 16/03/2015, 21:27.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Ik ben niet overtuigd . Ik vind uw auto veel knapper.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Mijn E38 is volledig in orde. Geen kosten zijn er te voorzien. Ik zou de 525da opofferen om een 2de 7 in huis te halen. Maar dan een 730d zodat ik kan blijven dieselen. De vraagprijs voor die 7 is echt wel hoog en dan moet hij eigenlijk meer dan perfect in orde zijn. Mijn 728i gaat voorlopig niet weg, die ga ik bijhouden. Deze 730d is eigenlijk dezelfde auto dan mijn 728i maar wel beter uitgerust. Alleen staat hij op de foto op winterbanden (van een 750) en heeft hij dezelfde zomerwielen als ik. De kleur van beide wagens is identiek al heeft de 730d een lichtgrijs interieur en een glazen open dak. De 730d heeft ook opvallende optionele koplampen met zilvere inleg tussen de lampen en witte richtingaanwijzers vooraan en wit/rood achteraan. Wel speciaal...
                Ik vind dat helemaal niet mooi op zo'n 7, die roodwitte lampen en witte pinkers. Doe mij maar de oranje exemplaren.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Weet niet of je dit ziet (facebook foto) maar dit (kruisspaakjes met nogaro hart op een zwarte E30 zijn ook nice vind ik)

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  Ik vind dat helemaal niet mooi op zo'n 7, die roodwitte lampen en witte pinkers. Doe mij maar de oranje exemplaren.
                  +1, en als het kan de facelift exemplaren

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Een sedan is stijver dan een coupe hoor. Moet je dan zeker niet nemen als je al twijfelt over een neerklapbare achterbank
                    volgens deze lijst is er bijna geen verschil in stijfheid tussen sedan met neerklapbare achterbank en een Coupé (altijd met neerklapb. achterbank):
                    Alfa 159 - 31.400Nm/degree Aston Martin DB9 Coupe 27,000 Nm/deg Aston Martin DB9 Convertible 15,500 Nm/deg Aston Martin Vanquish 28,500 Nm/deg Audi TT Coupe 19,000 Nm/deg Bugatti EB110 - 19,000...

Coupé met rolkooi vind ik wel nog kunnen, past beter dan bij een sedan, maar weegt ook meer, extra kost, niet vree praktisch enz.

of een Compact met rolkooi, hoewel ik er niet zo zot van ben qua design, maar schijnt dat die beter stuurt dan de andere E46s

en hoewel de officiële cijfers gewicht bijna geen verschil geven, schijnt in realiteit dat er behoorlijk wat verschil is in gewicht tussen 325ti en 330i (zeker 100 kg.), allez dat moet ik zelf nog s nagaan, heb het maar van 1 iemand die beide gehad heeft

maar kga blijven bij m'n sedannetje

@Beemer
                    zo'n 730d ga je volgens mij niet snel meer vinden, maar ja je hebt er al 1, en afwisseling is misschien net goed?
                    als je je E39 ergens zou knn. stockeren voor een half jaar ofzo, dan heb je meer tijd om m te verkopen

Comment

• Heb misschien een koper voor de 525da... Dan komt de 7 er misschien toch nog...

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heb misschien een koper voor de 525da... Dan komt de 7 er misschien toch nog...
                        volges mij is die 7 goed voor jou. Maar niet aan die prijs denk ik moest die perfect staan wel natuurlijk.
                        RIP Den borre!

Comment

Heb misschien een koper voor de 525da... Dan komt de 7 er misschien toch nog...
                          is hier precies een soap, continu plotwendingen!

ps
                          parkeersensoren en trekhaak moet dat echt?

ik heb al gemerkt dat ik door parkeersensoren op m'n E46 lui geworden ben, en is eigenlijk opletten als je met iets anders rijdt dat geen sensoren heeft, word dat echt snel gewoon

Comment

• Schitterend hé die spanning opbouwen en dan terug afbouwen . Er iemand die altijd automaat gereden heeft en die heeft nu een nieuwe clio gekocht met manuele bak en kan er niet aan wennen. Zijn clio is daarnet verkocht en hij heeft dringend een nieuwe auto nodig. Het liefst terug BMW. Hij kan alleen maar auto's bekjiken in de regio want hij zit zonder auto... Morgen is de 525da met wat geluk verkocht... Eigenlijk ga ik die wel missen dan en tegelijkertijd ook niet... En tegen 2016 breng ik de soap uit in de bioscoop

In een 5 serie gaat het zonder sensoren maar in de 7 kan ik het wel gebruiken omdat ik vaak een smalle oprit op moet. De trekhaak kan wel handig zijn om naar het containerpark te rijden

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Schitterend hé die spanning opbouwen en dan terug afbouwen . Er iemand die altijd automaat gereden heeft en die heeft nu een nieuwe clio gekocht met manuele bak en kan er niet aan wennen. Zijn clio is daarnet verkocht en hij heeft dringend een nieuwe auto nodig. Het liefst terug BMW. Hij kan alleen maar auto's bekjiken in de regio want hij zit zonder auto... Morgen is de 525da met wat geluk verkocht... Eigenlijk ga ik die wel missen dan en tegelijkertijd ook niet... En tegen 2016 breng ik de soap uit in de bioscoop

In een 5 serie gaat het zonder sensoren maar in de 7 kan ik het wel gebruiken omdat ik vaak een smalle oprit op moet. De trekhaak kan wel handig zijn om naar het containerpark te rijden
                              camionette huur je voor 40 euro voor een halve dag, veel gemakkelijker dan zo'n kar, vorige maand s gehuurd (ik heb een OEM afn. trekhaak!), en dat was echt niet te doen om daarmee te rijden, continu schokken, zelf als ik trager reed dan Bompa, misschien door mijn ophanging, don't know, nog nooit met een kar gereden, nadien ingeruild voor een Vitootje want moest nog veel km's doen en met die kar precies of ik mijn auto kapot ging scheuren

Comment

• Ik heb een remork hé. Waarom zou ik dan een camionette gaan huren? Ik gebruik die aanhangwagen erg vaak, zo moet er nooit afval in mijn eigen auto. Ik vind het raar dat uw auto er zoveel last mee had. Mijn auto voelt dat zelfs nog niet als ik daar een volgeladen remork met betonblokken mee vervoer. Behalve dan wat bij het remmen misschien.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• hebt gij een remorque met dubbele as of enkele?

die gehuurde remorque was 1 met enkele as,

ja was eigenlijk wel raar dat mijn E46 zo slecht met een kar rijdt; vandaar beetje mijn dégoût nu voor karren!

maar er is serieus veel verkeerd met mijn ophanging, iets dat niet kan enkel verklaard worden met slechte dempers lijkt me,

ik heb een serieus lijstje om gans de ophanging te vervangen als de dempers hier zijn, maar soms vraag ik mij af of ik het wel nog in orde ga krijgen bij deze
                                  Last edited by ; 17/03/2015, 19:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                    hebt gij een remorque met dubbele as of enkele?

ja was eigenlijk wel raar dat mijn E46 zo slecht met een kar rijdt; vandaar beetje mijn dégoût nu voor karren!

maar er is serieus veel verkeerd met mijn ophanging, iets dat niet kan enkel verklaard worden met slechte dempers lijkt me,

ik heb een serieus lijstje om gans de ophanging te vervangen als de dempers hier zijn, maar soms vraag ik mij af of ik het wel nog in orde ga krijgen bij deze
                                    Wat mankeer je juist? Heb ook wel al mijn portie problemen gehad met mijn ophanging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                      hebt gij een remorque met dubbele as of enkele?

Ben je zeker dat je juist geladen had? Teveel kogeldruk kan bij sommige auto's raar doen.
                                      RIP Den borre!

Comment

Schitterend hé die spanning opbouwen en dan terug afbouwen . Er iemand die altijd automaat gereden heeft en die heeft nu een nieuwe clio gekocht met manuele bak en kan er niet aan wennen. Zijn clio is daarnet verkocht en hij heeft dringend een nieuwe auto nodig. Het liefst terug BMW. Hij kan alleen maar auto's bekjiken in de regio want hij zit zonder auto... Morgen is de 525da met wat geluk verkocht... Eigenlijk ga ik die wel missen dan en tegelijkertijd ook niet... En tegen 2016 breng ik de soap uit in de bioscoop

ik Wil altijd een dagje wisselen met jou de kwibus heeft een trekhaak.
                                        RIP Den borre!

Comment

• Ideaal

@ Blue5: ik heb een zelfgemaakte aanhangwagen. Dat is een enkelasser met bladveren. Als die leeg is rijdt die uiteraard wel wat springerig. Het zou niet mogen maar dat beestje kan 1,2 ton laden. Uiteraard doen we dit niet.

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X