Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage plannen om een BMW te kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    GM bakken zijn te mijden. ZF bakken zijn beter maar ze kunnen het koppel van de 3 liter diesel niet aan. Reken op 3500 - 5000 euro als ze in de soep draaien. Gisteren had ik nog iemand op bezoek met een 730d E38 waarvan de automaat in de soep gedraaid is op 280.000kms. Als je een diesel wil dan koop je beter een 525d. Dan blijven wel nog: injectoren, turbo en mogelijke luchtbalgen over. Het nadeel is wel dat ze makkelijk 200.000kms gelopen hebben en dan beginnen de vodde. Omwille van die reden ben ik gestopt met mijn favoriete E39 te kopen en werd ik gedwongen naar een recenter model... Niet mijn favoriet een E92 maar wel betrouwbaarder en zonder zorgen. Het voordeel van de E92 is dat ze vaak beter uitgerust zijn dan een E90 of E91.
    Een 530i zou hier dan toch minder last van hebben door het lagere koppel? Vooral de ZF bakken dan.
    Wat ik lees is dat er beginnende problemen bij 180.000km maar 8/10 op te lossen met nieuwe filters en olie te plaatsen, en deze na 10.000 terug te checken en evt opnieuw vervangen.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• koop mijn 523i

Mijn broer heeft een X5 gehad met die zogezegde slechte boite. 300k km en dat ding deed het nog.
      Nu een X5 V8 en staat nu op +200k km zonder problemen. Ook met die slechte boite..
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Een 530i zou hier dan toch minder last van hebben door het lagere koppel? Vooral de ZF bakken dan.
        Wat ik lees is dat er beginnende problemen bij 180.000km maar 8/10 op te lossen met nieuwe filters en olie te plaatsen, en deze na 10.000 terug te checken en evt opnieuw vervangen.
        Ik heb geen weet van 530i met problemen. Ik weet enkel dat GM bakken slechter zijn dan ZF bakken. En dat je de 3.0d in combinatie met automaat moet mijden. Van zodra er problemen zijn, helpt het niet meer om filters en olie te vervangen. Dan is het gewoonweg te laat. Mensen onderhouden een automaat niet omdat het "nutteloos" geld is dat je uitgeeft...
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          koop mijn 523i

Mijn broer heeft een X5 gehad met die zogezegde slechte boite. 300k km en dat ding deed het nog.
          Nu een X5 V8 en staat nu op +200k km zonder problemen. Ook met die slechte boite..
          Lol ! Als het een sedan was had ik wel interesse Anders sta ik hier al met 2 breaks

Heeft die onderhoud gehad aan de automaten?

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik heb geen weet van 530i met problemen. Ik weet enkel dat GM bakken slechter zijn dan ZF bakken. En dat je de 3.0d in combinatie met automaat moet mijden. Van zodra er problemen zijn, helpt het niet meer om filters en olie te vervangen. Dan is het gewoonweg te laat. Mensen onderhouden een automaat niet omdat het "nutteloos" geld is dat je uitgeeft...
          Inderdaad, probleem zit zich ook in het feit dat fabrikanten zeggen dat de automaten geen onderhoud nodig hebben, maar als je kijkt naar de specs van de automaatfabrikant, dan zie je dat er weldegelijk onderhoudsintervallen zijn.. Niet alleen BMW doet dit, ook Jaguar, Audi, ...

De link van een bimmerforum een paar posts geleden van mij beschrijft de problemen goed, en hoe deze te vermijden.
          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• mister 540 (maat van me met 3 x 540 achter elkaar), die nu de c30 amg heeft...had ook 2 keer kapotte boite op de 540...ttz kon geen achteruit meer selecteren

Comment

• Zo beginnen de problemen meestal.

Automaat:

Deze moet soepel en zonder schokken schakelen.

Een bonk bij het inschakelen van de R ( achteruit ) of D ( Drive ) is geen goed teken. Vertraagd van R naar D reageren van de versnellingsbak is de schakelmof in de versnellingsbak, dit is de koppeling tussen de bak en de uitgaande as.

Geef bij 60 – 70 km/h volgas zodat de kickdown in werking treedt, schakelt de bak terug met een hoorbare en voelbare “bonk” dan is een revisie op komst. Probeer ook ( indien aanwezig ) met de tiptronic terug te schakelen vanaf een snelheid van ongeveer 80 km/h. Van de 5e naar de 4e en naar de 3e versnelling. Ook dit moet zonder schokken en bonken geschieden.

In sommige gevallen kan alleen de koppelomvormer kapot zijn ( ca € 300,- ) of te weinig olie in de automaat zitten.

Als je bak er over na moet denken om in R of D te gaan, is dat negen van de tien keer een gescheurd brein helaas. Als je dan de bak open gaat halen zul je zeer waarschijnlijk ook een uitgedroogde achteruitkoppeling gaan zien. Als je op tijd bent, kun je een hoop ellende voorkomen door deze onderdelen te laten vervangen.

Een revisie is een dure aangelegenheid, kosten hiervoor zijn rond de € 3000,-.

Zie ook: http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=47&t=4072 Versnellingsbak schakelaar reviseren (5HP30)

Automaatbakken van de Diesels geven vrij vlug de geest. Weinigen halen de 250.000Km.

Gewoonlijk begint het als men een redelijke schok voelt bij het in achteruit zetten.

Ook als men tijdens het afremmen een schok voelt kan dat duiden op een bak die begint te haperen.

Daarom zeker bij de Diesels nagaan of er al een nieuwe bak onder zit en/of hoelang de ander bak er al onder zit. Overigens is een volledige revisie gelijkwaardig aan een nieuwe versnellingsbak.

Flektors (hardy schijf) van de cardan aan versnellingsbakzijde slijten uit na 150.000 Km door het hoge koppel van de Dieselmotoren. Voelbaar bij het wegrijden door een klopgeluid onder de middentunnel thv de schakelpook. Visueel ook goed zichtbaar en voelbaar aan de cardanflektor zelf.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• @Thibautdd Wil je een 3liter met automaat dan kijk je best naar een 30d vanaf de 231pk versie en bij de 30i vanaf de 258pk versie .
                Zo een e46 en e39 was 10jaar geleden goed . toen waren ze recent en hadden ze lage km standen . Toen had je dat waarschijnlijk met 60d km gekocht en verkocht op 180dkm zonder problemen . Nu is er alles aan verduurd en versleten door de jaren heen zoals leidingen ,sensoren , dichtingen enz enz . Om die wagens hun betrouwbaarheid terug te geven ben je gemakkelijk 3k kwijt en dan is het verschil met een recentere model niet meer zo groot .
                Een goede 330cd met redelijke km stand gaat u gemakkelijk 10k kosten .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  @Thibautdd Wil je een 3liter met automaat dan kijk je best naar een 30d vanaf de 231pk versie en bij de 30i vanaf de 258pk versie .
                  Zo een e46 en e39 was 10jaar geleden goed . toen waren ze recent en hadden ze lage km standen . Toen had je dat waarschijnlijk met 60d km gekocht en verkocht op 180dkm zonder problemen . Nu is er alles aan verduurd en versleten door de jaren heen zoals leidingen ,sensoren , dichtingen enz enz . Om die wagens hun betrouwbaarheid terug te geven ben je gemakkelijk 3k kwijt en dan is het verschil met een recentere model niet meer zo groot .
                  Een goede 330cd met redelijke km stand gaat u gemakkelijk 10k kosten .
                  Je hebt wel gelijk.
                  Je moet echt al fan zijn van een E46 om er nog eentje aan te schaffen.

Comment

• E46 coupe is tijdloos maar een deftige coupe kost véél geld en eigenlijk te veel geld als je ziet wat je krijgt. Ze zitten qua prijs erg in de buurt van de E92.

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Thibaut, deze al gezien? (zag ik op BB)

BMW 3 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                        Thibaut, deze al gezien? (zag ik op BB)

http://www.2dehands.be/autos/bmw/3-s...ml#top-of-page
                        Nee maar niet m'n ding, nooit fan geweest van het beige interieur van een e36, die hebben altijd nog zo'n zwart stuur en dat matcht niet.

Ook is de radio er uit gesloopt, om maar te zwijgen van de lelijke body :/

Maat van me heeft net een e36 320i coupe gekocht met 186.000 km voor 1500 euro
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• E36 is niks meer waard. 320i coupe klinkt muzikaal... Ik heb echt spijt gehad dat ik maar een 318is coupe had... Persoonlijk vind ik een beige stuur afschuwelijk... Dat wordt ook véél sneller vuil.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Dat is'm. Zeer mooie auto, als zeg ik het zelf Leder is ook nog mooi zonder scheuren en dergelijke. Was van een meneer die er niet veel van kende en de ABS sensor was stuk "en hij wou geen kosten meer doen"
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ziet er op het eerste zicht idd een mooi exemplaar uit. Hopelijk wordt hij niet verkracht.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ziet er op het eerste zicht idd een mooi exemplaar uit. Hopelijk wordt hij niet verkracht.
                                Nee geen paniek, de auto's in onze vriendengroep worden echt goed verzorgd.
                                Ondertussen wordt de druk wel groter voor een Beemer
                                Vriendengroep bestaat nu uit 2 E30's (318is en 325e), deze e36 coupe, een E90 320d.. Straks moet ik mij echt nog een E46 kopen voor het rijtje compleet te maken
                                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• magnifieke auto, de hedendaagse 4 is er nog maar een schim van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                    Nee maar niet m'n ding, nooit fan geweest van het beige interieur van een e36, die hebben altijd nog zo'n zwart stuur en dat matcht niet.

Ook is de radio er uit gesloopt, om maar te zwijgen van de lelijke body :/

Maat van me heeft net een e36 320i coupe gekocht met 186.000 km voor 1500 euro
                                    die 320i coupé voor 1500 euro is echt wel niet veel, zulke koopjes zie je normaal enkel in UK

Comment

• ...ik heb hier ook nog ff lopen leuren met een 1e eigenaar 320 coupe - goeie staat - voor 1000

Comment

• Een E21 behoort ook nog tot de mogelijkheden

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Een E21 behoort ook nog tot de mogelijkheden
                                          Oei ja die is er ook al, maar die verkeert niet in zo'n goede staat
                                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                          X