Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 520d touring 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] BMW 520d touring 2008

    Hallo,

    Ik vroeg mij af of iemand me kan vertellen waaraan ik kon zien of een bmw e61 520d touring een PreLCI of een LCI model is?
    Ik weet dat je die verschillen kan zien bij een e60, maar nergens vind ik uitleg over de e61?

    Wat zijn de opties:

    - Xenon, panoramisch dak, klimaatregeling links en rechts, heeft een dvd ingang en een cd ingang afzonderlijk, GPS heeft een groot scherm, de trim's vanbinnen (deuren, dashboard) zijn bruin gevlekt, heeft zetelverwarming, er is onder de dvd insteekgleuf geen bakje om iets in te leggen, heeft USB in de console en AUX

    -Ik zie in de achterlichten horizontale lijnen maar als ik goed kijk zie ik achter die lijnen een lamp zitten (misschien een mistlamp dat kan ook). Ben nog niet in het bezit van de wagen dus meer info kan ik jammer genoeg niet geven.

    PK zou moeten 163 zijn en eerste inschrijving is januari 2008.

    Misschien met deze info kunnen jullie hieruit iets afleiden?

    Bedankt alvast!
    Last edited by ; 23/04/2014, 13:28.

  • #2
    Hey, ik denk dat het de facelift zal zijn.
    De facelift is gebouwd vanaf maart 2007, hoewel de nieuwe motoren maar vanaf september 2007 hun intrede hebben gemaakt. Dus het is mogelijk om een facelift model te hebben met de oude motor. Ik kan me vergissen, maar de 163 pk is denk ik de fiscaal vriendelijkere versie van de 177pk motor en dus een faceliftmodel. Ik dacht niet dat ze de 168pk versie van de oude motor aanpasten naar de 163pk variant.
    Een ander goede manier is om de emissiewaarden eens te bekijken in de documenten van de wagen. Ik dacht 136 CO2 voor de facelift variant.
    Dit zijn alvast de lichtblokken van de LCI:

    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • #3
      Aan de hand van mijn chassisnummer heb ik net dit kunnen te weten komen via een BMW website:
      misschien weet iemand hier iets meer mee?

      BMW 520d
      Series 5' E61N
      Body Touring
      Engine N47
      Region Europe
      Left-hand drive, Transmission: Neutral
      Production date November 2007

      Comment


      • #4
        Aan de productie datum leid ik af dat het met zekerheid de facelift is en gezien ze de nieuwe motor zijn beginnen te produceren vanaf september 2007 zou het ook qua motor de facelift variant moeten zijn...

        Comment


        • #5
          Thx u was een ware hulp, ik kijk even of ook de pinkers vooraan LED zijn zo ja dan leidt ik af dat het een LCI is

          Comment


          • #6
            Ik vind het een wat rare vraag. De verschillen voor een facelift E60 of E61 zijn toch gelijkaardig?
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #7
              Ben sinds gisteren de trotse bezitter van de 520 e61, en wow wat een wagen! Ik had vorige jaar ook een 520 gekocht eerste inschrijving was februari 2008 en dit was nog geen LCI model. daar heb ik jammer genoeg 3 weken terug een zwaar ongeval mee gehad (ik was niet in fout), alle airbags eruit en mijn motor was de cockpit binnengedrongen. Conclusie niet meer herstelbaar. Ik ben dan eigenlijk vlug terug naar hetzelfde model opzoek gegaan en gevonden, eerste inschrijving van deze is januari 2008 en wel een LCI, maar wat een verschil! honderd keer meer opties, deuren voelen zwaarder en steviger aan, de gekende BMW ringen branden altijd wat ik persoonlijk mooi vind, en de zetels voelen veel steviger. Conclusie het was een heel goede keuze! Bedankt allen voor de reacties en de hulp. Volgende stap is om er Alpina velgen op te steken ben juist nog aan het twijfelen of ik 18 of 19 inch zal nemen en welke banden ik zou nemen
              Last edited by ; 26/04/2014, 16:39.

              Comment


              • #8
                De LCI heeft ook een iets andere voorbumper trouwens. Lichtblokken waren al aangehaald, zeker een préfacelift zonder xenon ziet er niet echt uit bij een E6X, met xenon vind ik 't al even knap, op de achterste lichtblokken na die zien er een pak strakker uit bij de LCI met die leds.

                Qua interieur vind ik eerlijk gezegd niet dat er gigantisch veel verschil in zit (op wat details na zoals het idrive knopje die rubber heeft in 't midden), behalve dat de LCI zelfs in standaard-trim iets beter afgewerkte deurpanelen heeft. Maar bij een pré-LCI met volleder zie ik qua afwerking ook geen echt merkbaar verschil in de deurpanelen. Het grootste, of meest opvallende verschil is wanneer je een automaat hebt, bij de LCI heb je al de recentere "joystick" automaatpook.

                Vanaf modeljaar 2009 heb je ook de vernieuwde I-drive..

                En die zetels zijn voor zover ik weet ook niet anders / steviger hoor..

                Mijn pré-LCI interieur

                Comment

                Working...
                X