Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop - Oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Keuring voor verkoop - Oldtimer

    Autoforummers,

    Even mijn situatie schetsen;

    1. Twee weken geleden werd door de verkoper de wagen gekeurd voor verkoop (normaal gebruik).

    2. Als koper beschik ik nu over een inschrijvingsbewijs om deze in te schrijven als daily (wagen aangekocht enkele dagen geleden).

    3. Aangezien wagen >25 jaar wil ik deze inschrijven als oldtimer. Hiervoor dient de wagen gekeurd te worden als oldtimer (voor verkoop?) volgens mijn verzekering.

    Volgende stap lijkt me om een garagist naar de keuring te laten gaan en deze te laten keuren als oldtimer. Klopt dit?

    Welke stappen dien ik hier verder te nemen?


    Alvast bedankt voor de info!


    EDIT: Vraag staat in verkeerde subforum. Kan ik als gebruiker dit zelf wijzigen?
    Last edited by GillesP; 18/06/2014, 00:19. Reden: Verkeerde subforum

  • #2
    Neen.

    * Je vijst je platen van je dagelijkse wagen.
    * Je belt je verzekeraar op en vraagt om die platen voor 1 dag te verzekeren op je oldtimer.
    * Aanmelden bij de keuring met oldtimer op jouw platen OPGEPAST: je moet wel de papieren van het voertuig dat bij de platen hoort bijhebben.
    * Keuren
    * Oldtimerplaten en verzekering aanvragen
    * Cruisen en genieten van het mooie weer.

    Bij mij was dit de te volgen weg, in tegenstelling tot wat veel andere beweerden.
    Niemand die echt goed weet/ wist (zelfs verzekerings makelaar niet! ) wat de te volgen stappen nu juist zijn
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
      Neen.

      * Je vijst je platen van je dagelijkse wagen.
      * Je belt je verzekeraar op en vraagt om die platen voor 1 dag te verzekeren op je oldtimer.
      * Aanmelden bij de keuring met oldtimer op jouw platen OPGEPAST: je moet wel de papieren van het voertuig dat bij de platen hoort bijhebben.
      * Keuren
      * Oldtimerplaten en verzekering aanvragen
      * Cruisen en genieten van het mooie weer.

      Bij mij was dit de te volgen weg, in tegenstelling tot wat veel andere beweerden.
      Niemand die echt goed weet/ wist (zelfs verzekerings makelaar niet! ) wat de te volgen stappen nu juist zijn
      Bedankt voor uw reactie. Ik heb een oldtimerverzekering kunnen regelen zonder te beschikken over een daily (ouders zijn lange, vaste klanten). Dezelfde procedure als hierboven kan dan in principe uitgevoerd worden op garageplaten door iemand anders?

      Aangezien wagen probleemloos werd gekeurd tweetal weken geleden hoop ik dat men de wagen niet afkeurt als oldtimer. Kar beschikt over een K&N filter & nieuwe RVS uitlaatlijn met Skytune eindstuk. Zouden papieren van de tweedehandskeuring (als daily) nog geldig zijn indien afgekeurd als oldtimer?

      Mijn excuses indien het wat ingewikkeld wordt, verzekering en keuringscentra geven me ietwat onduidelijke info.

      Comment


      • #4
        ik denk als je met die papieren naar een keuringstation gaat, je zo een keuring als oldtimer kon krijgen. hij is immers gekeurd als daily en deze controle is strenger dan oldtimer. is dus enkel een administratieve formaliteit

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ik denk als je met die papieren naar een keuringstation gaat, je zo een keuring als oldtimer kon krijgen. hij is immers gekeurd als daily en deze controle is strenger dan oldtimer. is dus enkel een administratieve formaliteit
          Dacht ik immers ook. Blijkbaar moet hij toch door de oldtimerkeuring en verkrijg ik wellicht een ander inschrijvingsbewijs.

          Ik zal mijn huidig inschrijvingsbewijs en keuringsattest voor verkoop voorleggen aan de keuringsmeester. Hopelijk verkrijg ik een inschrijvingsbewijs voor oldtimer zonder de wagen na te zien, want ik vrees voor afkeuring wegens niet originele uitlaat en andere luchtfilter.

          Blijkt dat men vrij streng is op niet-originele oldtimers, klopt dit?

          Comment


          • #6
            Niks opnieuw keuren, want is al gebeurd.(zoals fcapri terecht opmerkt)
            Je moet deze wagen niet laten zien.
            Met dit roos formulier gewoon inschrijven als dagelijks gebruik( dan kan je er ook mee van en naar het werk).
            Zulke nummerplaat heeft ook meerwaarde gezien een latere koper dan weet dat de wagen op meer punten gekeurd werd.
            Onze oldies (en de vorige) staan momenteel ook dagelijks ingeschreven.
            Inschrijvingstaks en jaartaks gaan automatisch naar oldtimer indien >25jaar.
            Een goede verzekeraar zal op basis van dit voertuig ook een aangepaste offerte maken.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DZOW Bekijk Berichten
              Niks opnieuw keuren, want is al gebeurd.(zoals fcapri terecht opmerkt)
              Je moet deze wagen niet laten zien.
              Met dit roos formulier gewoon inschrijven als dagelijks gebruik( dan kan je er ook mee van en naar het werk).
              Zulke nummerplaat heeft ook meerwaarde gezien een latere koper dan weet dat de wagen op meer punten gekeurd werd.
              Onze oldies (en de vorige) staan momenteel ook dagelijks ingeschreven.
              Inschrijvingstaks en jaartaks gaan automatisch naar oldtimer indien >25jaar.
              Een goede verzekeraar zal op basis van dit voertuig ook een aangepaste offerte maken.
              Graag zou ik deze wagen inschrijven als dagelijkse wagen (alhoewel ik hem niet zou gebruiken voor woon-werk verkeer). Jammerlijk genoeg moet ik mij blauw betalen bij verzekeringsmaatschappijen of willen ze de wagen niet verzekeren. Als jongere (<25j) een wagen verzekeren op eigen naam is echt niet simpel. Je zou voor minder uw wagen laten verzekeren op naam van iemand anders...

              Comment


              • #8
                Over welke wagen gaat het eigenlijk?
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  Zoals ik al zei, met dit inschrijvingsformulier kan je dagelijks inschrijven, no probs.
                  Zelfs al zouden er nu andere banden of niet ori uitlaat/remmen/ophanging enz opstaan,je gaat immers uw wagen toch niet laten zien?
                  (bij die keuring verkoop zal er alles wel origineel opgestaan hebben, vraag maar aan verkoper)
                  Wel die OEM stukken vragen en bij volgende keuring alles goed zetten, want anders zou je door de mand kunnen vallen.
                  Verzekering BA oldtimer ligt max tussen 200-300€/jaar , zelfs met >200pk, staat dan wel op naam ouder iemand, maar wel
                  met zoon bv als eerste bestuurder als het om zijn wagen gaat.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DZOW Bekijk Berichten
                    Zoals ik al zei, met dit inschrijvingsformulier kan je dagelijks inschrijven, no probs.
                    Zelfs al zouden er nu andere banden of niet ori uitlaat/remmen/ophanging enz opstaan,je gaat immers uw wagen toch niet laten zien?
                    (bij die keuring verkoop zal er alles wel origineel opgestaan hebben, vraag maar aan verkoper)
                    Wel die OEM stukken vragen en bij volgende keuring alles goed zetten, want anders zou je door de mand kunnen vallen.
                    Verzekering BA oldtimer ligt max tussen 200-300€/jaar , zelfs met >200pk, staat dan wel op naam ouder iemand, maar wel
                    met zoon bv als eerste bestuurder als het om zijn wagen gaat.
                    Wagen wordt ingeschreven als oldtimer. Om oldtimer statuut te verkrijgen dient hij éénmalig gekeurd te worden als oldtimer. Verzekering neem ik niet op naam van ouders.

                    Comment


                    • #11
                      Tiens, ik snap het niet, ik dacht dat je het als dagelijks voertuig wilde?
                      Met deze papieren kan je nu via verzekering toch gewoon als dagelijks inschrijven en volgend jaar pas
                      als oldtimer moest je de originele stukken niet meer hebben/vinden?
                      Spaar je toch geld uit..
                      Belastingsgewijs wordt >25j sowieso oldtimer en verzekering dat is een kwestie van zoeken dan.
                      Welk voertuig is het en hoeveel moet je betalen dan?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Over welke wagen gaat het eigenlijk?
                        Betreft een Nissan Silvia met bouwjaar 1987. Zal de wagen wel eerstdaags eens voorstellen op het forum.

                        Nissan is door de oldtimerkeuring geraakt met enige moeite. Men deed blijkbaar moeilijk omtrent het feit dat hij is uitgerust met 'tuning' uitlaat.

                        Comment

                        Working...
                        X