Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
er is nog een groot verschil. van mij mogen ze morgen 100% biodiesel aan de pomp verkopen. ben eens benieuwd hoeveel nieuwe gebakjes daar nog kunnen op rijden. een auto van de jaren 80 kon nog veel mishandeling aan. er zijn al vele nieuwe diesel die niet eens op 10% biodiesel mogen rijden.
ik heb in 7jaar dat ik firmawagen had 11 autos versleten. ik ben dan van job veranderd en heb mij een daily golf 2 diesel gekocht. WEG met electronica, airco, electrische ramen ... allemaal rommel die kapot gaat. EN HET GAAT KAPOT.
mijn laatste firma auto heeft op 1jaar 11keer in de garage gestaan. 5keer voor onderhoud, 6keer voor herstelling. 2x voor de airco die kapot was (19k km), 1x de versnellingsbak, 1x voor de ramen die open stonden en niet meer dicht wilden, 2x voor de cruize control die random uitviel (nooit opgelost geraakt).
men golfke... op 400k km is de waterpomp vervangen (ben zelf van dinant naar kortrijk terug gereden zonder waterpomp en zonder water) en nu 47 800km later heb ik de remblokken en 1 fuseekogel vervangen. die heeft zelf nog geen onderhoud gehad op al die kilometers en ik rijd NIET op longlife olie. doe dat eens met een nieuwe auto.
het jammer is dat halfweg jaren 80-90 de producenten naar ander staal/verf behandeling zijn gegaan en dat sindsdien de autos letterlijk wegroesten. k denk niet dat er binnen 25jaar nog vele oldtimer gaan bijkomen. electronica gaat kapot door trillingen, grote temperatuurverschillen, vocht. 25 overvangen winter/zomer is genoeg om alle electronica te mollen.
en dit zijn dan de woorden van een electronicus die ooit werkzaam was in de micro-electronica voor klant HELLA (autoonderdelen fabrikant) . electronica in mijn auto, als zijnde electronicus: NEEEEEEEEE
De realiteit is dat er in België maar een handvol mensen (de posters hier en dan nog een paar freaks) er iets om geven of hun auto 10 jaar mee gaat.
Als een of ander merk morgen een optie verkoopt: sterkere motor, gaat 500.000 km mee, maar je moet 20% van het vermogen inleveren.
Dat koopt geen kat, ik wil wel eens kijken op een autostort hoeveel autos de shredder in gaan met meer dan 200.000 km op de teller. Dat zal heel beperkt zijn.
De W124 is zonder twijfel één van de beste Mercs/auto' ooit. Maar het neemt niet weg, dat ze ook een dagje ouder worden en dat ze ook hun kosten beginnen te krijgen zoals bijvoorbeeld roest aan de binnenschermen van de voorvleugels. Vele oude mercs zijn in handen van mensen die een goedkope auto zochten en ze niet onderhouden hebben zoals het hoort. Die mercs kan je maar beter mijden.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
De realiteit is dat er in België maar een handvol mensen (de posters hier en dan nog een paar freaks) er iets om geven of hun auto 10 jaar mee gaat.
dat is ook zozeer het probleem niet, maar in de ogen van de meeste mensen is een auto na 6jaar of een auto met meer dan 150 000km versleten. men broer is er ook zo ene. toen die hoorde dat ik een golfke had gekocht van 22jaar oud met 361 000km om voor daily woon-werk verkeer te gebruiken, verklaarde die mij zot. diene is VERSLETEN.
op het werk was er ook een aan het lachen dat mijn wrak in no time in de garage ging staan. ik wou met hem wedden dat hij met zijn citroen VOOR MIJ in de garage ging staan. nog geen 6maand later sneuveld zijn koppeling en nam het dubbelmassavliegwiel mee in zijn ondergang (of omgekeerd). kosten waren meer dan de waarde van de auto. ding had 200k km. die had ondertussen ook eens een orig velg die doorscheurde aan de lasnaad. toen de winter kwam heb ik met mijn oud barre,l die daar een week buiten stond, collega 2 mogen helpen starten. die had een 2jaar oude fiesta ST en zijn accu had het begeven na een week stilstaan bij sneeuwweer. heb er nog fotos van genomen. de 3de collega zijn golf diesel plooide jammer genoeg ook niet.
een auto wordt nu niet meer gebouwd om 15jaar mee te gaan.
Vele oude mercs zijn in handen van mensen die een goedkope auto zochten en ze niet onderhouden hebben zoals het hoort. Die mercs kan je maar beter mijden.
moet dat dan? als ze de regels zoals in NL gaan toepassen, is het nutteloos om je oude merc diesel nog te sparen hé. ik sla met de mijne ook al eens een onderhoud over. een andere motor kost ook niks meer.
wordt die verwaarloost? nee hoor. gisteren 2 andere banden gestoken, en een fusee kogel. hopelijk nog deze week pakken we de andere banden ook aan, oliefilter en olie ga ik ook eens doen, en als ik naar de garage geraak worden de 2 lekkende injectoren ook vervangen.
ik heb deze auto nogthans voor het goedkoop rijden gekocht (4jaar terug voor 200€ gekocht, verbruikt niks, oldtimertax en goedkope verzekering door zijn 1.6D)
doel: minstens 40jaar rondrijden als daily of 1 000 000km op de teller zetten. haald die dit, krijgt die een restauratie en doen we er nog eens 20jaar bij
Wat ben je met algemene cijfers, in het Frans no less, als we het hier over W124's hebben ?
Indeed...
Golf 2, Audi 80, Audi 100, BMW 5 E34 kan je wellicht ook een tijd mee bollen! en nu ik eraan denk, met elkeen van deze auto's persoonlijke ervaring! De E34 is voor mij echt de beste auto, want ook nog fun om te rijden + comfort!
dat is ook zozeer het probleem niet, maar in de ogen van de meeste mensen is een auto na 6jaar of een auto met meer dan 150 000km versleten. men broer is er ook zo ene. toen die hoorde dat ik een golfke had gekocht van 22jaar oud met 361 000km om voor daily woon-werk verkeer te gebruiken, verklaarde die mij zot. diene is VERSLETEN.
op het werk was er ook een aan het lachen dat mijn wrak in no time in de garage ging staan. ik wou met hem wedden dat hij met zijn citroen VOOR MIJ in de garage ging staan. nog geen 6maand later sneuveld zijn koppeling en nam het dubbelmassavliegwiel mee in zijn ondergang (of omgekeerd). kosten waren meer dan de waarde van de auto. ding had 200k km. die had ondertussen ook eens een orig velg die doorscheurde aan de lasnaad. toen de winter kwam heb ik met mijn oud barre,l die daar een week buiten stond, collega 2 mogen helpen starten. die had een 2jaar oude fiesta ST en zijn accu had het begeven na een week stilstaan bij sneeuwweer. heb er nog fotos van genomen. de 3de collega zijn golf diesel plooide jammer genoeg ook niet.
een auto wordt nu niet meer gebouwd om 15jaar mee te gaan.
moet dat dan? als ze de regels zoals in NL gaan toepassen, is het nutteloos om je oude merc diesel nog te sparen hé. ik sla met de mijne ook al eens een onderhoud over. een andere motor kost ook niks meer.
wordt die verwaarloost? nee hoor. gisteren 2 andere banden gestoken, en een fusee kogel. hopelijk nog deze week pakken we de andere banden ook aan, oliefilter en olie ga ik ook eens doen, en als ik naar de garage geraak worden de 2 lekkende injectoren ook vervangen.
ik heb deze auto nogthans voor het goedkoop rijden gekocht (4jaar terug voor 200€ gekocht, verbruikt niks, oldtimertax en goedkope verzekering door zijn 1.6D)
doel: minstens 40jaar rondrijden als daily of 1 000 000km op de teller zetten. haald die dit, krijgt die een restauratie en doen we er nog eens 20jaar bij
Een kapotte batterij kan je nu wel een nieuwe of met een oude batterij hebben hé. Net zoals alle andere slijtage onderdelen.
Met je laatste quote heb je mij verkeerd begrepen denk ik. Jij verzorgt jouw auto's wel... Anders zou je er ook niet zo lang mee kunnen rijden. Ik heb het over mensen die denken, aaaah eindelijk een Mercedes die betaalbaar is... Ze kopen eentje totdat ze kosten krijgen die ze niet voorzien hebben. Dan verkopen ze die en komt de auto in de handen van een andere sukkelaar terecht... Je wil niet weten hoeveel auto's er op die manier van eigenaar switchen. Je moet bijvoorbeeld maar eens naar het aanbod van BMW 730d's kijken met recente nummerplaten die verkocht worden. Een paar maanden later duiken ze vaak opnieuw op.... En telkens gaat het over "perfect" onderhouden wagens. Dan mag je nog een hele betrouwbare auto kopen, als je geen onderhoud/herstellingen doet wordt het op langere termijn een ongelofelijk dure wagen om terug in orde te zetten.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik tweedehandswagens verkocht en je wilde weten wat sterke wagens waren, dan moest je kijken naar wat de Turken kochten. Die mannen kochten genen brol zoals bvb ne citroen XM. Die kochten Golfjes, Passats, Audi 80 en 100, BMW 524D, Mercedes 200 250 300D,... En ze wisten het goed hoor. Een Passat 1.6 D wilden ze, een 1.6TD mijden ze...
Met je laatste quote heb je mij verkeerd begrepen denk ik. Jij verzorgt jouw auto's wel... Anders zou je er ook niet zo lang mee kunnen rijden.
ik nam het ook niet persoonlijk op hoor. er zijn er genoeg die een auto kopen voor het goedkope (oude wagens met veel km's kan je goedkoop kopen). vaak worden ze niet onderhouden of niet goed genoeg (onderhoud overslaan, waterlekken niet oplossen)... ik ben ook zo hoor. toen de waterpomp op de rit naar dinant dan compleet sneuvelde, ben ik nog gewoon naar huis gereden. 209km lang zonder enig water in de motor.
alsnog dezelfde reden: die auto laten takelen van dinant naar kortrijk: i don't think so. VEEEEEEL te duur
dus rijden we naar huis, kans op zware motorschade: ook groot, maar voor 100-150€ vind ik een andere 1.6D. kostprijs takelen zou een veelvoud zijn.
ik kon daarna ook gewoon de auto verkopen met een defecte waterpomp. en zoals je zelf zegt: aan één of andere sukkelaar met de uitleg: altijd goed onderhouden geweest. of ik liet die voor 300€ herstellen in de garage.
velen redeneren dan: 300€ voor de waterpomp te vervangen, dat is die niet waard. hij is al 25jaar oud en heeft 400 000km. volgende maand kan er wel iets anders kapot gaan. en dat is ook zo.
ik redeneer: voor 300€ is die waterpomp hersteld en moet ik er 10jaar lang niet meer naar omzien (die waterpomp dan). en het volgende die sneuvelt repareren we ook gewoon weer.
voor velen is een auto met 150k afgeschreven omdat
-de distributie riem zit er een 2de keer aan te komen (180-200k)
-de koppeling het ook wel binnenkort gaat begeven
-wiellagers/remblokken/remschijven... zullen ook alweer aan een vervangen gaan zitten.
en al die kosten zijn dan idd TEVEEL voor zo een oud voertuig. MAAR
-je hoeft dan weer 90 000km niet naar de distributie te kijken, koppeling kan er ook 150 000km tegen, remblokken/schijven kosten ook de wereld niet en kunnen dan ook weer enkele jaren verder. en daar denken mensen niet aan.
ze kopen dan veel liever een jonge okkasie met 60 000km, niet nadenkend dat die distributie OOK weer afkomt, remblokken ofzo ook versleten kunnen zijn en god weet welke redenen waarom de huidige eigenaar die verkoopt.
die auto staat in no time dan ook weer te koop en dan zoeken ze weer een andere... en zo blijf je bezig.
in tegenstelling tot mijn golf waar ik de problemen weet zitten, heb ik nu wel best een betrouwbare auto. remmen zijn nu vernieuwd, onderhoud eens doen, 4nieuwe banden (2 zijn nog goed, maar vertrouw ze niet wegens te oud. ik ben gek, ik weet het. zomaar 100€ weggooien aan banden), waterpomp en radiator zijn al vervangen, uitlaat is één van de volgende zaken.
ik overweeg trouwens om preventief de lagers eens te wisselen, alle rubbers van de ophanging vernieuwe, nieuwe rubber darmen onder de kap... gewoonweg om het toevallig in panne vallen te voorkomen
en zelf al koop je zo een slecht-onderhouden auto. je doet er het eerste jaar wat kosten aan, en dan heb je ook weer een goeie. en dan weet je ook direct dat alles vervangen is en hoef je niet te vertrouwen op de verkoper zijn woord dat het al vervangen was.
een tip voor TS dan nog: km standen maken geen zak uit. één met 500k met goed onderhoud is voor mij evenveel waard als een minder onderhouden wagen met 100k. ik zou trouwens de 500k kopen
Volledig met eens! Alleen zou ik met die waterpomp niet verder gereden hebben. Het voordeel voor u is weeral, jij herstelt de boel gewoon en je kan verder rijden. Ik zou de herstelling moeten uitbesteden en dan rijd je maar niet verder . Jouw blok kan je mss acceptabel van prijs bemachtigen maar jij moet uw uren natuurlijk niet rekenen.
Een kameraad van me verkoopt zo telkens zijn nieuw aangekochte wagens éénmaal er kosten aankomen. Het enigste waarmee hij nooit rekening mee houdt is het feit dat hij gigantisch veel geld verliest aan waardedaling van zijn nieuwe wagen...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik reken toch altijd 2x de aankoopprijs van een oldtimer, 1x aankoopprijs en evenveel aan kosten om hem in orde te zetten. Vaak is er ergens bespaard op onderhoud en dat komt dan op jouw rekening. Maar eens al dat onderhoud gedaan is, kan je weer lange tijd zorgeloos rijden. Af en toe eens een prul die het begeeft, maar dat is ook de kost niet hé. Ik rijd nu bijna 2j met mijn W124 en buiten onderhoud weinig kosten aan, verbruik rond 8l. Enigste zorgenkind is de roest, zeker als hij buiten slaapt!
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik tweedehandswagens verkocht en je wilde weten wat sterke wagens waren, dan moest je kijken naar wat de Turken kochten. Die mannen kochten genen brol zoals bvb ne citroen XM. Die kochten Golfjes, Passats, Audi 80 en 100, BMW 524D, Mercedes 200 250 300D,... En ze wisten het goed hoor. Een Passat 1.6 D wilden ze, een 1.6TD mijden ze...
Toen lachten ze de turken uit en nu willen ze allemaal een ex turken bak. Tijden veranderen en een w124 als dailly is niets voor mij. Geef mij dan maar een moderne onbetrouwbare cdi . Daar zit tenminste nog wat pit in en veel meer opties.
Hoeveel van de w124's hebben een airco wat voor mij onmisbaar is ? Zogoed als geen . Een voorligger inhalen is gevaarlijk omdat ze traag zijn.
Keuze gemaakt.
Ik heb het niet over de 500E
Hoeveel van de w124's hebben een airco wat voor mij onmisbaar is ? Zogoed als geen . Een voorligger inhalen is gevaarlijk omdat ze traag zijn.
Keuze gemaakt.
Ik heb het niet over de 500E
Mijn 230ce is van de band gerold met airco, schuifdak, elektrische ruiten voor en achter, leder interieur, centrale vergrendeling met afstandsbediening en een radio met navigatie.
Onze pa zijn zo goed als full option Santa fe is slechter voorzien.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Geef mij dan maar een moderne onbetrouwbare cdi . Daar zit tenminste nog wat pit in en veel meer opties.
Hoeveel van de w124's hebben een airco wat voor mij onmisbaar is ? Zogoed als geen. Een voorligger inhalen is gevaarlijk omdat ze traag zijn.
Als je modern wilt rijden, moet je niet voor een W124 gaan. Dat rijdt meer ouderwets en traag. Maar dat is net het leuke, kan je eindelijk eens afleren om u op te winden in het verkeer. Traag heeft ook zijn charmes, kwestie van u aan te passen .
Als je modern wilt rijden, moet je niet voor een W124 gaan. Dat rijdt meer ouderwets en traag. Maar dat is net het leuke, kan je eindelijk eens afleren om u op te winden in het verkeer. Traag heeft ook zijn charmes, kwestie van u aan te passen .
Ik heb nooit het gevoel dat ik met iets ouderwets of traag op de baan ben. Met zo'n diesel heb je dat misschien wel meer, maar zelfs een 260E heeft naar mijn goesting meer dan genoeg pit en souplesse en ik ben wel wat meer geweld gewoon van mijn BMW.
Ik moet zeggen dat zelfs zonder te proberen, ik altijd de eerste weg lijk te zijn aan de lichten, en qua hernemingen op autosnelweg zeker geen klagen.
Op zich vind ik dat, hoewel zeker niet sportief, een W124 op Sportline chassis zeker niet slecht op de weg of in de bochten ligt. Het voelt allemaal zeer veilig, maar naar mijn gevoel voor zo'n boot ook wel snedig genoeg.
Comment