Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR-klep noodzakelijk of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EGR-klep noodzakelijk of niet

Op het dashbord van onze A-klasse brandt er een lichtje,motorprobleem.
    Bij de garagist maandagmorgen laten uitlezen, blijkt de EGR-klep te zijn.
    Is die EGR een noodzaak in de auto?
    Ik hoor dat je die kan uitschakelen, 300 euro????
    Welke nadelen kunnen we ondervinden als we verder rijden met deze foutmelding?

Eerste 3 resultaten van Google:

Chiptuning uitgevoerd Door Digicar. Altijd met Levenslange Garantie! Tuning Volledig Op Maat | 40+ Dealers Wereldwijd | 4x4 Testbank |

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

En om concreet te antwoorden;

Noodzaak?
    Nee.

Nadelen?
    Uitlaatgassen die terug in de motor worden geblazen laten roet achter in de EGR en het inlaatspruitstuk, wat op lange termijn schadelijk kan zijn voor uw auto. Door een dikke laag roet kan de klep op den duur niet goed meer sluiten. Op momenten dat u veel gas geeft, en de motor dus veel schone zuurstof nodig heeft, worden er dan nog steeds uitlaatgassen de motor in gestuurd. Dit zorgt niet alleen voor een zwarte rookpluim uit de uitlaat, maar dit kan ook leiden tot foutmeldingen in het motormanagement systeem.

Comment

Egr klep is voor niks nodig,bij mijn Alfa hebben ze die direkt afgesloten met een plaatje als ik hem laten chippen heb,ze moeten dan wel de software aanpassen zodat het check engine light niet meer oplicht.
      Normaal gezien kan je de Egr klep laten reinigen en dan kan het probleem ook opgelost zijn...

Comment

Bij mijn vorige auto hebben ze gewoon de fiche eraf getrokken. Zo werkte ze niet meer. Nu gaat dit niet meer, krijg foutmelding anders.

Comment

Als uwe auto uitgerust is met een dpf moet u egr wel werken als den auto regenereert.

Op mijne polo is de egr software matig toegezet maar gaat hij wel open als de dpf regenereert en erna weer automatisch toe.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
          X