Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus (benzine)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Ford Focus (benzine)

Beste Dames en Heren van het autoforum,

Uiteindelijk dan toch besloten om de Corsa weg te doen en een andere wagen te kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Ford Focus, zo eentje zoals in volgende link: http://stocklist.gocar.be/go.to/modi...87&version=300

Helaas toen ik ging kijken was hij een uurtje voorheen verkocht.

Ik zoek dus liefst een Ford Focus van 2004 of jonger (vanwege de gratis pechbijstand die ik anders misloop als de wagen ouder is dan 10 jaar), een 4/5 deurs met liefst wat opties op. Ik heb in mijn Corsa niets, nu zou ik graag toch iets hebben. Kleur liefst zilver, zwart, blauw of eventueel rood, dus zowat de meest voorkomende. Liefst met airco en trekhaak, maar is geen vereiste, trekhaak kan je altijd nadien laten monteren en airco... tsjah, dat heb ik nu ook niet in de Corsa, maar zou wel leuk zijn. Qua kilometers liefst zo min mogelijk, en aangezien ik er niet zo veel doe op een jaar, liever een benzine wagen dan een diesel.

Mijn budget: uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk, maar ik ben me ervan bewust dat luxe en comfort niet gratis zijn. Daarom zou ik me het liefst aan maximum 3000-3500 euro houden, maar dit is bespreekbaar indien de wagen echt heel erg aantrekkelijk is (lage kilometers, recente wagen, alle gevraagde opties, ...)

Ik ben vandaag al heel het net afgegaan op zoek naar een wagen die me aanstond, maar heb echter niet veel meer gevonden. Ik zou dan ook eerder aanspraak willen maken op jullie ogen om eventueel in de buurt uit te kijken naar wagens die misschien niet tot op het net raken.

Alvast bedankt!

Sorry heb er zo geen in mijn stal te koop staan

Al in Duitsl. gekeken?

Die Focus Mk1 heeft, toch toen ze nieuw waren althans, vree goede wegligging naar het schijnt en ook nog comfortabel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
      Sorry heb er zo geen in mijn stal te koop staan

Al in Duitsl. gekeken?

Die Focus Mk1 heeft, toch toen ze nieuw waren althans, vree goede wegligging naar het schijnt en ook nog comfortabel
      Neen, ik heb nog niet in Duitsland gekeken met als reden dat ik liever niet wil importeren. Mijn Duits is dan ook rampzalig. Hoezo? Zijn ze daar dan voltalliger en goedkoper?

Comment

Ja er zullen wel wat meer Focusen te koop staan in Duitsl!... en vroeger reden ze daar ook meer op benzine dan hier...

Comment

Deze staat vlak bij mijn deur en ziet er goed uit en ook qua uitrusting..

Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

focus heb ik ook een tijd gezocht voor men vrouw, en ik vind dat die 2dehands gewoon veel te duur aangeboden worden.
            een diesel automaat kost 2K voor een 15jaar oude focus. ben ik goedkoper af met een golf 4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
              Deze staat vlak bij mijn deur en ziet er goed uit en ook qua uitrusting..

http://www.kapaza.be/nl/ford/focus-1...4-85772435.htm

Ik had die ook al gezien online en zag er inderdaad wel interessant uit, maar de vele kilometers houden me een beetje tegen. Langs de andere kant staan de 100 PKs me wel aan, dus ik weet niet goed wat ik met deze moet aanvangen. Deze staat trouwens in Waregem, wat vanuit Mechelen niet direct bij de deur is (is op zich niet erg want ik tuf wel graag rond), dat is met m'n Corsa dus direct zeker een kwart van m'n tank weg

EDIT:

Zonet besloten om toch maar eens voor deze wagen te bellen: http://www.ford-dealer.be/ford/garag...80a38004afe493
              Ik heb vanavond een afspraak.
              Last edited by ; 30/07/2014, 10:23.

Comment

waarom zou die hoge km stand een probleem geven. de distributieriem werd al vervangen en de koppeling zal ook wel de 2de al zijn dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  waarom zou die hoge km stand een probleem geven. de distributieriem werd al vervangen en de koppeling zal ook wel de 2de al zijn dan
                  Ik koop liever een wagen met zo min mogelijk kilometers, is voor meer mensen wle een persoonlijke voorkeur

Ondertussen ben ik dus gaan kijken naar de Focus in de link hierboven (http://www.ford-dealer.be/ford/garag...80a38004afe493) en was echt wel enthousiast. Stond er blijkbaar nog maar een dag op, dus ik was er zeer snel bij. Ziet er nog zeer goed uit, heeft voor z'n leeftijd vrij weinig gebruiksschade (af en toe een krasje van opspringende steentjes, you know how it goes) zowel aan de carrosserie als aan de velgen. Distributieriem werd ook net vervangen, banden zijn nog goed, alles werkt nog en geen roest (ook onderaan de wagen en aan de spatborden gekeken, dat was ook nog dik in orde). Testritje is ook zeer goed verlopen, de airco voelde je al zeer snel, start vlot, motor ziet er proper uit. Heel verzorgde wagen, interieur ziet er als nieuw uit. Kheb dus besloten om hem dan toch te kopen, m'n oude Corsa gaan ze overnemen voor 900 euro! Met die grote bluts! Wijselijk niks gezegd over batterij en servo uiteraard.

Volgende week zou ik hem al hebben, morgen dus eens de verzekering in orde brengen.

Comment

Working...
                  X