Mededeling

Collapse
No announcement yet.

W124 250d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] W124 250d

    Dag mede-autoforummers,

    Ik ben op zoek naar een propere E250D van de W124 generatie.
    Kilometerstand is van ondergeschikt belang wanneer kan aangetoond worden dat de wagen steeds correct onderhouden is.

    Enige must-have optie is een schuifdak.

    Nice to have zijn de 8 loch velgen, maar deze kunnen altijd achteraf geplaatst worden. Daarnaast zoek ik eentje met zo weinig mogelijk (liefst geen) roest of ander carosseriewerk.

    Het is de bedoeling om deze bij te houden.

    Budget is rond de 4000 euro.

    Ben al naar enkele exemplaren gaan kijken maar nog geen enkele tegengekomen die volledig aan mijn eisen kon voldoen.

    Als jullie eentje weten staan of zelf te koop hebben, laat maar weten!
    Last edited by sixlitretwinturbo; 01/08/2014, 21:13.
    "If in doubt, flat out" - Colin McRae

  • #2
    Wie wil er nu een open dak




    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Omschrijf de ideale W124 eens die je zoekt? Kleur, bouwjaar, opties, kms. Binnen- en buitenland?
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #4
        Voorkeur qua kleur gaat uit naar de donkere tinten (zwart, blauw, groen), maar een mooie zilverkleurige zal ik ook niet laten staan. Wit valt sowieso af, bordeaux valt te overwegen als het voor de rest volledig mijn goesting is. Bouwjaren 86 t.e.m. 93 komen in aanmerking (OM602 blok). Qua opties ben ik zoals aangegeven in de openingspost niet kieskeurig. Hoe minder er kapot kan gaan hoe liever zelfs. Enige vereiste is een schuifdak en een armsteun is mooi meegenomen. Voor de rest mag hij van mijn part volledig kaal zijn (stoffen zetels, manuele ramen,...).

        Ik heb een zeer lichte voorkeur voor een manuele bak, maar een automaat is daarmee niet uitgesloten. Ik ben ook bereid de wagen te gaan oppikken in Duitsland indien de kilometerstand aantoonbaar is.

        By the way, zit hier toevallig iemand die bij Mercedes werkt en voor mij een chassisnummer kan natrekken? Gisteren nog naar een 250D gaan kijken die op een beetje roest na aan mijn eisen voldeed. Ik maak mij enkel zorgen over het gebrek aan onderhoudshistoriek (nagenoeg geen) en de kilometerstand die 165k bedraagt maar op geen enkele manier aantoonbaar is. Ik heb ook het vermoeden dat deze geïmporteerd is uit Duitsland (geen zonneband op de voorruit, die volgens mij standaard was op Belgische wagens), maar de verkoper kan dit niet bevestigen.
        "If in doubt, flat out" - Colin McRae

        Comment


        • #5
          Als m eerst ingeschreven is in Duitsland, ziet ge dat niet op de papieren? Gelijkvormigheidsattest...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
            Als m eerst ingeschreven is in Duitsland, ziet ge dat niet op de papieren? Gelijkvormigheidsattest...
            Heb gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs e.d. bekeken maar valt er niet uit af te leiden. Ofwel heb ik er serieus overgekeken, dat kan ook.

            Bij deze trouwens een foto van de, in mijn ogen, slecht herstelde roestplek. Iemand enig idee van de kostprijs om dit deftig te herstellen? Voor mij is het tasten in het duister.
            "If in doubt, flat out" - Colin McRae

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sixlitretwinturbo Bekijk Berichten
              Heb gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs e.d. bekeken maar valt er niet uit af te leiden.
              Welke kleur had het gelijkvormigheidsattest ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Welke kleur had het gelijkvormigheidsattest ?
                Bij mijn ingevoerde Citroën C5 van 2008 is dit roze: ÜBEREINSTIMMUNGSBESCHEINIGUNG! Is volledig in Duits met stempel v Citroën Deutschland

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Welke kleur had het gelijkvormigheidsattest ?
                  Wit

                  Vermeldt enkel dat hij gebouwd is in Duitsland en de hele resem technische gegevens. Maar geen enkele verwijzing naar de plaats van levering of eerste inschrijving.
                  Als referentie mijn 100% Belgische Alfa Romeo, die heeft een gelijkvormigheidsattest volledig in het Italiaans met stempel van Fiat Group Automobiles S.p.A. Torino.
                  "If in doubt, flat out" - Colin McRae

                  Comment


                  • #10
                    Fijn dat te lezen Steven231, maar we hebben het hier niet over de C.O.C. van jouw Citroën, maar wel over het gelijkvormigheidsattest van de Mercedes 124 waarop sixlitretwinturbo zijn oog heeft laten op vallen ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door sixlitretwinturbo Bekijk Berichten
                    Wit

                    Welke grootte ? ... rechthoekig kaartje of A4-blad ?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Welke grootte ? ... rechthoekig kaartje of A4-blad ?
                      Was een A4-blad
                      "If in doubt, flat out" - Colin McRae

                      Comment


                      • #12
                        Waar onderaan een ronde blauwe stempel op stond (FOD Mobiliteit / vroeger Ministerie van Verkeer) ?

                        Dan lijkt het me om een eenmalige goedkeuring te gaan, ook "alleenstaand geval" genaamd ... in dat geval gaat het over een uit het buitenland ingevoerde W124 die niet voldeed aan een Belgisch PVG (Proces Verbaal van Goedkeuring) toen ie werd gehomologeerd.

                        Comment


                        • #13
                          kijk gewoon naar de datum van het GVA wanneer het afgetekend was. als je pech hebt, hebben ze ooit de papieren verloren en werd een duplicaat aangevraagd. dan klopt de datum ook niet meer.

                          bij import heb je ofwel nog een buitenlands GVA of weet je ook direct wanneer die is ingeschreven.
                          ik zou me niet zot staren op de kilometerstand of het onderhoud. ge spreekt hier over 2.5diesels. die kunnen best tegen een stootje hoor.

                          het grootste deel van mijn wagenpark zit boven de 300k km en heb bij geenenkele de onderhoudshistoric bekeken.
                          als er een kalf mee gereden heeft, kan je met eentje van 100k km meer miserie hebben dan ene met 500k km achter zijn kiezen

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            bij import heb je ofwel nog een buitenlands GVA of weet je ook direct wanneer die is ingeschreven.
                            Bij een import W124 kan je nooit een buitenlands GVA hebben.

                            Comment


                            • #15
                              deze, die ook al aangehaald werd in een ander topic? http://www.2dehands.be/autos/mercede...198186684.html

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Waar onderaan een ronde blauwe stempel op stond (FOD Mobiliteit / vroeger Ministerie van Verkeer) ?

                                Dan lijkt het me om een eenmalige goedkeuring te gaan, ook "alleenstaand geval" genaamd ... in dat geval gaat het over een uit het buitenland ingevoerde W124 die niet voldeed aan een Belgisch PVG (Proces Verbaal van Goedkeuring) toen ie werd gehomologeerd.
                                Dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Misschien ga ik begin volgende week nog eens een kijkje nemen (als ik ongeveer weet wat de reparatie van de roestplekjes mij gaat kosten) en dan zal ik er specifiek op letten.

                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                kijk gewoon naar de datum van het GVA wanneer het afgetekend was. als je pech hebt, hebben ze ooit de papieren verloren en werd een duplicaat aangevraagd. dan klopt de datum ook niet meer.

                                bij import heb je ofwel nog een buitenlands GVA of weet je ook direct wanneer die is ingeschreven.
                                ik zou me niet zot staren op de kilometerstand of het onderhoud. ge spreekt hier over 2.5diesels. die kunnen best tegen een stootje hoor.

                                het grootste deel van mijn wagenpark zit boven de 300k km en heb bij geenenkele de onderhoudshistoric bekeken.
                                als er een kalf mee gereden heeft, kan je met eentje van 100k km meer miserie hebben dan ene met 500k km achter zijn kiezen
                                Ik weet dat die 250D's quasi onverwoestbaar zijn, dat is ook de hoofdreden waarom ik zo eentje zoek, maar ik vind het toch maar beangstigend om een wagen te kopen waarvan ik niets over de geschiedenis weet.
                                Desalniettemin heb ik tijdens een visuele inspectie geen schokkende dingen gevonden (wel niet op een brug kunnen zetten) en de motor loopt ook mooi, zoals het hoort. Grote twijfel dus!
                                "If in doubt, flat out" - Colin McRae

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                  deze, die ook al aangehaald werd in een ander topic? http://www.2dehands.be/autos/mercede...198186684.html
                                  Dat is de wagen waar ik gisteren naar gaan kijken ben en die door mijn hoofd spookt.
                                  "If in doubt, flat out" - Colin McRae

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sixlitretwinturbo Bekijk Berichten
                                    Wit

                                    Vermeldt enkel dat hij gebouwd is in Duitsland en de hele resem technische gegevens. Maar geen enkele verwijzing naar de plaats van levering of eerste inschrijving.
                                    Als referentie mijn 100% Belgische Alfa Romeo, die heeft een gelijkvormigheidsattest volledig in het Italiaans met stempel van Fiat Group Automobiles S.p.A. Torino.
                                    dat gelijkvormigheidsattest van die W124 is in het Duits? daarnet nog s gekeken naar mijn andere van-oorsprong Duitse wagen (Bimmer van 2001) en dat gelijkvormigheidsattest is een wit blad, en enkel titel "gel.v.attest" is in meerdere talen, de rest is in het Duits, voor de details kan ik je doormailen, heb het hier nog ingescand staan

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      Bij een import W124 kan je nooit een buitenlands GVA hebben.
                                      en waarom niet? bij mijn 2 auto's van 2001 en 2008 dus wel

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        mijn andere van-oorsprong Duitse wagen (Bimmer van 2001)
                                        Fijn dat te lezen Steven231, maar we hebben het hier niet over de C.O.C. van jouw BMW, maar wel over het gelijkvormigheidsattest van een Mercedes W124 ... deze modellen dateren van voor de Europese goedkeuring (ouder dan jouw Citroën en BMW dus) en vallen in Duitsland onder de ABE goedkeuring ... in België is dit het oud type gelijkvormigheidsattest.

                                        Dit kan afgeleverd zijn door de Belgische invoerder (bij Mercedes groene of gele kleur) of de FOD Mobiliteit waar je twee soorten hebt: het "als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs" of het "proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig".

                                        Comment

                                        Working...
                                        X