Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsendrager 3 deurs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Fietsendrager 3 deurs

Hallo,

Ik heb me al redelijk suf gezocht naar een oplossing voor volgend "probleem":

Ik rij met een Ford Focus Francorchamps 3 deurs van 2007. Ik vervoer dikwijls mijn fiets plat liggend in de auto, niet ideaal dus. Ik was opzoek naar een fietsendrager die op het kofferdeksel kan gemonteerd worden.
    Ik kreeg al de voorstellen van een trekhaak te plaatsen of dakdrager te plaatsen maar zou liever eerst opteren voor een koffermodel.
    Iemand al een idee van een goed merk ofzo + link?

Alvast bedankt,

Mvg,
    BMW 118D E87 M-pack

Alle merken hebben zo een model maar ik ben daar geen fan van.
    Span riemen die over de carrosserie lopen enz.
    Ook is zo mijn fiets er eens af gevallen terwijl alles vast stond.
    Slechte verdeling van het gewicht was de oorzaak denken we.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zoals alanus al zegt, ideaal is dat niet met die riemen enzo. Thule maakt goede fietsendragers vind ik, maar zelfs van dat merk zou ik zo geen koffermodel willen. Je fiets plat in de auto is toch niet zo slecht? Ik heb een fietsendrager voor op de trekhaak, maar als ik ergens alleen naar toe ga, dan leg ik m'n fiets ook gewoon in 't koffer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Zoals alanus al zegt, ideaal is dat niet met die riemen enzo. Thule maakt goede fietsendragers vind ik, maar zelfs van dat merk zou ik zo geen koffermodel willen. Je fiets plat in de auto is toch niet zo slecht? Ik heb een fietsendrager voor op de trekhaak, maar als ik ergens alleen naar toe ga, dan leg ik m'n fiets ook gewoon in 't koffer.
        Ja ik weet ook niet goed hoe het aan te pakken. Maar 2 fietsen moeten plat leggen met dan nog bagage en een hond erbij... Niet ideaal eh. Daarom dat ik al eens aan het zien was naar een oplossing om het in de wagen toch nog deftig te houden
        BMW 118D E87 M-pack

Comment

Uwen koffer gaat dan ook niet meer open hé.
          Is een dakdrager geen mogelijkheid?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Fietsendrager 3 deurs

Ik heb er een met spanriemen van Decathlon. Ik gebruik die een paar keer per jaar, max.
            Twee fietsen, OK. Drie wordt al moeilijker.
            De voetjes die op het koetswerk staan laten wel sporen na. Niets wat je niet kunt polijsten, maar het is niet ideaal.

Koffer blijft te gebruiken. als de fietsen er af zijn, weliswaar.

Lichten en plaat zijn niet zo goed zichtbaar, als er meerdere fietsen op hangen.
            Last edited by A160; 01/10/2014, 15:41.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb een Thule raceway besteld. 991 voor 2 fietsen, 992 voor 3 fietsen.
              Thule kennende gaat dat qua beschadigingen aan de auto beter zijn als die generieke dingen van den autoparts.

Comment

Heb ooit bij de fietsenmaker 2 fietsen zien staan die altijd het zelfde op zoon rek hingen. op minder als 5jaar tijd waren er gaten in de frams en vorken. Door de wrijving tegen elkaar. Dus is niet enkel slecht voor je wagen. Ik zou opteren voor ze op het dak te zetten dan moet je wel geen parkeergarage inrijden natuurlijk.
                RIP Den borre!

Comment

Working...
                X