Ik heb in CA een enorm coole '72 Nova op het oog.
Deze gaat zoiezo gekocht worden maar ik zou deze wél graag houden als persoonlijke auto, dus die gaat vroeg of laat naar België moeten dan.... én daar wringt het schoentje op deze moment.
De Nova is verre van standaard.. Heeft een volledig CPP onderstel, SBC 350 met compressor en nog wat tweaks (zal ze straks allemaal posten)
Ik maak mij dus terecht zorgen of ik deze ooit door de homologatie ga krijgen (vooral door de compressor).
De oldtimerwetgeving is veranderd en ze eisen nu dat de auto zo standaard mogelijk is (wat deze dus niet is).
Ik heb speedshop al gemaild en deze waren niet zo enthousiast.
Ze zien het zelf niet goedkomen met de sportzetels die er nu in zitten, ook niet met de ophanging en al zeker niet met de compressor ....
Ook om hem via D of NL te laten homologeren en dan naar hier te halen gaat volgens hun niet lukken. Dat vind ik persoonlijk raar omdat de auto dan in europa gehomologeerd is => vrij verkeer van goederen toch ?
Anyway, alle hulp/adviezen aub.
Deze gaat zoiezo gekocht worden maar ik zou deze wél graag houden als persoonlijke auto, dus die gaat vroeg of laat naar België moeten dan.... én daar wringt het schoentje op deze moment.
De Nova is verre van standaard.. Heeft een volledig CPP onderstel, SBC 350 met compressor en nog wat tweaks (zal ze straks allemaal posten)
Ik maak mij dus terecht zorgen of ik deze ooit door de homologatie ga krijgen (vooral door de compressor).
De oldtimerwetgeving is veranderd en ze eisen nu dat de auto zo standaard mogelijk is (wat deze dus niet is).
Ik heb speedshop al gemaild en deze waren niet zo enthousiast.
Ze zien het zelf niet goedkomen met de sportzetels die er nu in zitten, ook niet met de ophanging en al zeker niet met de compressor ....
Ook om hem via D of NL te laten homologeren en dan naar hier te halen gaat volgens hun niet lukken. Dat vind ik persoonlijk raar omdat de auto dan in europa gehomologeerd is => vrij verkeer van goederen toch ?
Anyway, alle hulp/adviezen aub.
Comment