Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'72 Chevrolet Nova importeren? -een speciaaltje-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] '72 Chevrolet Nova importeren? -een speciaaltje-

    Ik heb in CA een enorm coole '72 Nova op het oog.
    Deze gaat zoiezo gekocht worden maar ik zou deze wél graag houden als persoonlijke auto, dus die gaat vroeg of laat naar België moeten dan.... én daar wringt het schoentje op deze moment.

    De Nova is verre van standaard.. Heeft een volledig CPP onderstel, SBC 350 met compressor en nog wat tweaks (zal ze straks allemaal posten)

    Ik maak mij dus terecht zorgen of ik deze ooit door de homologatie ga krijgen (vooral door de compressor).
    De oldtimerwetgeving is veranderd en ze eisen nu dat de auto zo standaard mogelijk is (wat deze dus niet is).

    Ik heb speedshop al gemaild en deze waren niet zo enthousiast.
    Ze zien het zelf niet goedkomen met de sportzetels die er nu in zitten, ook niet met de ophanging en al zeker niet met de compressor ....

    Ook om hem via D of NL te laten homologeren en dan naar hier te halen gaat volgens hun niet lukken. Dat vind ik persoonlijk raar omdat de auto dan in europa gehomologeerd is => vrij verkeer van goederen toch ?

    Anyway, alle hulp/adviezen aub.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

  • #2
    IMG_1069.jpg
    IMG_1072.jpg
    IMG_1068.jpg

    (hoe kan ik die fotos hier nu eindelijk laten zien ipv zoals ze er nu staan ???)
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      ENGINE/DRIVETRAIN
      350 SBC
      Stock bottom end
      Wieand 142 supercharger
      RHS aluminum 72cc cylinder heads
      1.6 ratio rockers
      Milodon oil pan
      Comp camshaft
      Stainless steel Headman Headers, midlength
      Petronix Flamethrower distributor/MSD Blaster 3 coil
      Summit Universal 2700 CFM dual electric fans
      Summit Universal large aluminum radiator
      Fitch Fuel Catalyst System
      Mr. Amp 130 amp alternator
      Stock 8.5” axle housing
      Moser 30 spline axles
      Moser Engineering 3.73 ring and pinion gears
      Eaton Detroit Truetrac posi
      Moser differential cover
      Stock driveshaft
      Gearstar 2004R
      Level 3 automatic transmission
      10” 2,8003,600
      stall converter
      Deep aluminum transmission pan
      Ground Force transmission cross member
      Trans cooler (fan not installed, still in box)
      Flowmaster Exhaust
      Optima yellow top battery
      Summit Racing battery relocation box and shutoff
      switch
      Billet alternator bracket
      Billet power steering bracket
      Lokar throttle cable


      SUSPENSION/STEERING
      Classic Performance Products 14:1 ratio steering box,
      Speedway Motors taller ball joints
      Rear: Classic Industries 1.5” lowered leaf springs
      QA1 single adjustable shocks
      Classic Performance Products sway bar
      Front: Classic Performance Products upper and lower Aarms
      Classic Performance Products sway bar
      QA1 single adjustable shocks
      QA1 adjustable coilovers


      BRAKES
      Classic Performance Products front and rear Big Brake Kit
      Classic Performance Products master brake and big booster kit
      Slotted and cross drilled rotors


      TIRES
      Front: 235/45/ZR17 94Y BFGoodrich GForce
      T/A KDW
      Rear: 255/45/ZR17 94Y BFGoodrich GForce
      T/A KDW

      EXTERIOR
      New chrome front and rear bumpers
      New chrome side marker trim
      New chrome hood trim
      New driver side mirror
      New windshield trim (extras included)
      New door handles and locks
      New trunk lock
      Aluminum hood
      Eddie Motorsports billet hood latch and striker



      INTERIOR
      Classic Industries carpet and door sills
      Procar bucket seats
      Dynamat on floorpan and doors (have roof and trunk kits in boxes)
      Retractable seat belts
      Grant steering wheel
      Lokar brake and gas pedal
      TCI Streetfighter ratchet style gear selector
      Mounted fire extinguisher
      Alpine 6x9 speakers mounted on rear decklid
      Old JVC cd player/radio
      Autometer gauges: water temp/transmission temp/fuel pressure/oil pressure
      GTech
      Pro Expandable Gauge System: features RPM, Voltage, Air Fuel, Gforce
      Livorsi boost gauge
      2 cigarette style auxiliary outlets


      EXTRAS
      6 quarts of Royal Purple Automatic Transmission Fluid
      2 quarts of Royal Purple 5w30
      oil
      15 quarts of Royal Purple 20w50
      2 235/
      45/ZR17 94Y Kumho Ecsta MX tires
      2 255/
      40/ZR17 98Y Kumho Ecsta MX tires
      Miscellaneous boxes with extra parts, springs, bolts, trim, etc

      STATS
      Made 330hp/380tq to the rear wheels with the supercharger, 3.08 gears, and peg leg without new heads, cam and headers
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #4
        Vergeet het, alhoewel zeg nooit nooit. De hotrod met BMW V8 motor van Mike Burrough rijdt in Gent rond op oldtimerplaten. In Wallonie keuren.


        Sent from my iPad 2 using Tapatalk

        Comment


        • #5
          *zucht* ik weet het, jammer .. Ik zou deze echt graag gehad hebben ...
          Jammer als het zelf niet zou lukken als de compressor wordt gedemonteerd.. :/


          Ik weet dat de auto gehomologeerd kan worden in D of NL, zelf met compressor.
          Moeten ze die dan hier ook niet aanvaarden? (eventueel wallonië inderdaad?)
          Last edited by CaliforniaDream; 15/01/2015, 17:31.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #6


            zie hier
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
              *zucht* ik weet het, jammer .. Ik zou deze echt graag gehad hebben ...
              Jammer als het zelf niet zou lukken als de compressor wordt gedemonteerd.. :/


              Ik weet dat de auto gehomologeerd kan worden in D of NL, zelf met compressor.
              Moeten ze die dan hier ook niet aanvaarden? (eventueel wallonië inderdaad?)
              Dit is die hotrod dat in Gent nu rijdt

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Dit is die hotrod dat in Gent nu rijdt

                http://www.stanceworks.com/2013/05/m...d-bmw-model-a/
                Aleeee man .... ja van voor 05/68 he, dus dan mag "alles" .... :/
                Ik zou beter eens naar st nikl keuring gaan en dit voorleggen?
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  Aleeee man .... ja van voor 05/68 he, dus dan mag "alles" .... :/
                  Ik zou beter eens naar st nikl keuring gaan en dit voorleggen?

                  Je woont er niet ver van, doen dus!

                  Comment


                  • #10
                    jaja, éénmalig gekeurd in belgie op Oplaat wil niks zeggen. als ze binnen 2jaar beginnen met de Oplaten ook te herkeuren, kan die nog prijs hebben.
                    normaal als die in buitenland gehomologeerd wordt en alles staat op papier, krijgt die een europees gelijkvormigheidsattest en moet belgie die ook aanvaarden. ze mogen er naar kijken wat ze willen, maar weigeren kunnen ze niet.

                    er zijn nog achterdeurkes, maar vraagt meer poen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      jaja, éénmalig gekeurd in belgie op Oplaat wil niks zeggen. als ze binnen 2jaar beginnen met de Oplaten ook te herkeuren, kan die nog prijs hebben.
                      normaal als die in buitenland gehomologeerd wordt en alles staat op papier, krijgt die een europees gelijkvormigheidsattest en moet belgie die ook aanvaarden. ze mogen er naar kijken wat ze willen, maar weigeren kunnen ze niet.

                      er zijn nog achterdeurkes, maar vraagt meer poen
                      Blijkbaar weigeren ze hem dan nog altijd ... Wreed.
                      Ik zou beter zorgen dat de '72er een '68er wordt. Geen kat die het verschil ziet. Maar ja, die fraude, als ze daar op uit komen ..
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #12
                        Ah en fcapri, als ze beginnen met herkeuren van oldies om de 2 jaar dan blijven die voor '68 toch nog altijd buiten schot ?
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #13
                          die kerel met zijn ford popular (bsca voorzitter geweest) is een pre 68'er en die kent de wet tot in detail.
                          heeft recent ook vanalles moeten veranderen, ook al is er geen GVA van zijn auto.

                          die had vroeger bredere achterbanden dan vooraan, dat mag ineens nietmeer.
                          zijn compressor heeft die er ook afgehaald voor het verbruik
                          deurklinken heeft die laatst moeten monteren of ze gingen die gewoon NIET MEER goedkeuren. nergens meer.

                          als ze dus lastig willen doen, keuren ze alles af omdat het niet origineel lijkt. ook al ben je van VOOR 68.
                          de wet zei ook ergens iets dat zijn auto 'een motor' moest hebben. dus ligt er een 2.8V6 in. nu is dat allemaal serieus veranderd en die raadde een paar jaar terug aan om alles zo snel mogelijk in orde te brengen, want erna ging het niet meer lukken.

                          met het nieuwe europees gelijkvormigheidsattest zie ik wel veel goedkomen in de toekomst meer. ik hoor geruchten dat mensen autos naar england vershepen, daar alles op papier aanpassen en terug invoeren in belgie. jammer dat ik het altijd via via hoor en niet direct iemand die het zelf heeft gedaan met een auto.

                          door men verbouwing aan het huis, ben ik ook een beetje uit de oldtimerwereld maar hoop dit snel goed te maken door zelf een oldtimer custom garage te starten

                          Comment


                          • #14
                            hmmm...
                            klinken heeft hij ! bredere achterbanden ook (raar dat dit niet mag, veel RWD's hebben dit..). Maar die kan je gewoon wisselen snel voor de keuring.
                            Beide banden bij deze auto zijn volgens mij ook te verkrijgen in EU dus ook oke.
                            Interieur, dat stuur en die zetels gaan er uit, ik ga voor classic racy look (bucket seats met classic 4punts) dus dat is ook geen probleem dan.
                            Ophanging, gaat dat een probleem geven ? Ze hangen aan de originele ophangingspunten vast en zijn van classic performance parts, kan je evengoed van zeggen dat dit nieuwe onderdelen zijn met de originele specs ?
                            Motor, blower er af is een werkje maar niet onmogelijk zou ik denken ...

                            dilemma.. doen of nie? ik wil geen jaren wachten ...
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Blijkbaar weigeren ze hem dan nog altijd ... Wreed.
                              Ik zou beter zorgen dat de '72er een '68er wordt. Geen kat die het verschil ziet. Maar ja, die fraude, als ze daar op uit komen ..
                              je moet niet de auto aanpassen, wel de papieren.

                              maar zelfs dat gaat u niet helpen sinds u auto VOOR 68 in BELGIE moet ingeschreven zijn.
                              je bent maar 47 jaar te laat

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                je moet niet de auto aanpassen, wel de papieren.

                                maar zelfs dat gaat u niet helpen sinds u auto VOOR 68 in BELGIE moet ingeschreven zijn.
                                je bent maar 47 jaar te laat
                                Hmm, dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Heb zelf ook een auto van voor '68 "licht" herbouwd en die was nog nooit ingeschreven in België, geen problemen mee gehad...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  ...raar dat dit niet mag, veel RWD's hebben dit.. . Maar die kan je gewoon wisselen snel voor de keuring.
                                  Beide banden bij deze auto zijn volgens mij ook te verkrijgen in EU dus ook oke.

                                  interpretatie van de wet. ze zeggen nu dat je enkel bredere banden achteraan mag hebben als u gva dat zegt. (bv smart, porsche, ...).
                                  aangezien pré 68'ers geen GVA hebben, zeggen ze dus ook op de keuring dat ge geen toestemming hebt om breder te hebben.

                                  ook een beetje de uitleg die ze doen met de huidige tuningkeuring. nu is er een hele wet die zegt wat je wel en niet mag doen. zo mag je bv ook je zijspiegels vervangen door andere op voorwaarde dat ze evengroot beeld hebben en inklapbaar zijn.
                                  de tuningwetgeving is van toepassing op alle personenwagens.
                                  lichte vracht valt er dus uit, dus wat zeggen ze op de keuring: mijn inkapbare en evengrote dodge zijspiegels mogen NIET omdat een LV niet onder de tuningwetgeving valt en dan mag je niks veranderen. originele spiegels moeten er terug op.

                                  dus nu zeggen ze ook dat uw gva beslist wat er mag opzitten, en hebt ge geen GVA moet alles standaard zijn.
                                  Eén van DE redenen dat men dodge weg is. elk jaar gezeik over de gordels die niet CE gekeurd zijn, spiegels niet origineel, ander stuur met servo die bijgebouwd werd, uitlaat afgezaagd voor de LPG, chroom velgen...
                                  ofwel gezaag dat ze attesten willen zien (hetgeen niet bestaat voor een auto uit 1977) ofwel gezaag dat een LV geen tuning mag hebben en VOLLEDIG fabrieksorigineel moet staan.

                                  vertaald naar een europese auto:
                                  een VW transporter met 7zitplaatsen als monovolume mag xenon lampen steken, verstralers, andere velgen/banden, bullbar, spoilers ...
                                  en een VW transporter met 5zitplaatsen als LV/camper mag dat NIET
                                  Last edited by ; 16/01/2015, 09:40.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    je moet niet de auto aanpassen, wel de papieren.

                                    maar zelfs dat gaat u niet helpen sinds u auto VOOR 68 in BELGIE moet ingeschreven zijn.
                                    je bent maar 47 jaar te laat
                                    Gaat toch over autos die gebouwd zijn voor 5/68, niet over de inschrijving hier in belgie?
                                    Op de american title staat altijd zijn 1e inschrijving en daar keken ze toch naar bij mij hoor, niet dat ik pas nu die wil laten homologeren.
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jammer dat ik deze nova dan ga moeten laten staan in de us... Ik had deze echt graag gehad...
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #20
                                        als ge die nu naar hier haald, gaat die hier pas nu gehomologeerd worden. ik weet niet of ze er rekening mee houden dat die al van voor 68 op de baan is ( t is trouwens een 72'er dus zelfde probleem)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X