Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'72 Chevrolet Nova importeren? -een speciaaltje-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    dit lijkt mij straf, dan zou elke auto die binnenkomt als nieuwe auto worden gezien en dus per definitie geen oldtimer kunnen zijn.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      zelfs als de auto een 68 of vroeger is. Dan heeft de auto nog papieren nodig.
      De reden dat die van de bsca eraan ontsnapt is is omdat die van VOOR 68 in belgie is ingeschreven. Dan heb je dat niet nodig.


      Enige mogelijkheid voor die nova is keuring alleenstaand geval.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Gaat toch over autos die gebouwd zijn voor 5/68, niet over de inschrijving hier in belgie?
        Op de american title staat altijd zijn 1e inschrijving en daar keken ze toch naar bij mij hoor, niet dat ik pas nu die wil laten homologeren.
        Ze kijken naar eerste inschrijving als het jaar van de auto...
        Dus een 68 die de eerste keer ergens is ingeschreven ( us, fr , be ) in 72 is dus een auto van 72....
        Heel leuk als je dat niet door hebt en dan onderdelen besteld bij de onderdelen shop.

        Daarom dat deze laatste meestal chassisnr vragen.

        Autos van voor 68 ingeschreven in belgie hebben geen gva en hebben ook geen nodig.

        Na 68 ingeschreven in belgie. Daar word een gva van gemaakt.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          dit lijkt mij straf, dan zou elke auto die binnenkomt als nieuwe auto worden gezien en dus per definitie geen oldtimer kunnen zijn.
          oldtimer wordt bepaald op eerste inschrijvingsdatum. of dat nu in america, europa, china... whatever is. 25jaar is 25jaar.
          uw papieren die je moet krijgen om je auto in te schrijven, moet je WEL nieuw aanvragen en je moet dan ook voldoen aan de wetgeving dan.
          dus niet zomaar een auto merk X uit 1960 met zomaar een motor van merk Y erin, achteras van merk Z en zelfbouw vooras eronder. NJET. daarvoor moest je die een paar jaar geleden snel nog doen voor de wetgeving dat deurtje ging sluiten.

          wat je wel hebt, VOOR 68 zijn er geen gegevens en kan je de auto importeren en aanvaarden ze wat erin zit. t moet natuurlijk logisch zijn. airride, compressor, geventileerde schijven op een ford uit 1932 weten ze ook wel dat het niet origineel is. als het teveel blinkt hedde ook prijs.
          als de auto er 'normaal' uitziet, gaan ze die idd homoleren als alleenstaand geval en krijgt die de motor, bandenmaat, veren, remmen,... allemaal genoteerd op papier en dat is hetgeen waar die dan moet aan voldoen.
          hebt ge een auto NA 68, dan zijn er WEL gegevens van en moet ge voldoen aan die gegevens. importeerd gij dus een amerikaanse VW golf 1 en daar ligt een VR6 in, dan weten ze hier ook goed genoeg dat een golf 1 dat NOOIT had en moogt ge inschrijving vergeten.
          en daar zijn nu net de foefeltrukjes mee om die in NL/UK/DE GEHOMOLOGEERD te krijgen met alle specs op papier en dan naar belgie te IMPORTEREN met zijn geldige europese papieren.

          maar het spelleke begint al bij u: andere ophanging (zien ze ook dat die niet uit 1972 stamt), compressor... DUH denk niet dat veel productiewagens dat model hebben, andere bandenmaat, racezetels met speciale gordels...
          homologeren in belgie... i don't think so.
          homologeren in buitenland eerst... er is een kans, maar das een dure gok hé (je kan die wel altijd terug in dat importland verkopen als het moet).

          Comment


          • #25
            meh, kvind jammer dat ik deze ga moeten laten staan. Ik heb voor de zekerheid eens gemaild naar keuring in nazareth met alle gegevens.
            Gewoon open kaart spelen en als het neen is, dan is het nee.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #26
              En of het nog beter kon worden :

              Beste THIBAUT
              Uw identificatienummer BFOV = 30306

              We hebben uw vraag zeer goed bekomen, namelijk :
              Ik heb al en paar auto’s geïmporteerd uit Amerika en deze zijn altijd al redelijk standaard geweest m.a.w. weinig problemen met de homologatie.

              Nu heb ik een “speciaaltje” op het oog, een “72 Chevy Nova die helaas niet meer zo standaard is..

              Hij is uitgerust met een 350 SBC met supercharger, Gearstar 200-4R tranny, volledige CPP ophanging.
              Ik maak mij vooral zorgen over de supercharger voor de homologatie.
              Is dit een don’t do of ?

              Hieronder vindt u ons antwoord :
              Indien u deze wenst te homologeren als dagedagelijks voertuig, dus voor een normale nummerplaat, denken we dat het niet aanvaard zal worden. We melden eveneens dat de homologatie geregionaliseerd werd sinds 1/1/2015 en dat dit nu al problemen oplevert. We weten trouwens nog niet wie wat waar doet op dit gebied.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                We weten trouwens nog niet wie wat waar doet op dit gebied.
                Dit klinkt wel heel Belgisch.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                  Dit klinkt wel heel Belgisch.

                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #29
                    Heb dat ook eens voorgehad toen ik 8 jaar terug vroeg voor een ls1 motor in de camaro te leggen

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      Heb dat ook eens voorgehad toen ik 8 jaar terug vroeg voor een ls1 motor in de camaro te leggen
                      Wat was het uiteindelijke antwoord bij u?
                      Op zich kan een ls1 toch niet zo een probleem geven of wel?
                      U auto is nieuw genoeg om te zeggen dat die geleverd is met injectie...
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #31
                        Iets in de aard van....
                        Dus u wil een hoog vermogend v8 plaatsen in een auto die standaard niet is geleverd met deze wagen?
                        Hiervoor moet u de auto laten nakijken door een van onzo officiele dealers ( buga )
                        Welke dan nagaan of alles nog in orde is.... blabla
                        Waarna deze de aanvraag doorsturen en wachten op een goedkeuring van gm....


                        Toen ik verder doorvroeg bleek dat ze dit eigenlijk zowiezo gaan afkeuren...
                        Maw...u eerst de kosten laten doen.
                        Dan buga betalen voor u auto na te kijken ( allee uren betalen die ze niet doen en dan nog een papiertje van 400 euro erbij )

                        En achteraf een antwoord te krijgen dat het niet toegelaten is. Maw weggegooid geld

                        Comment

                        Working...
                        X