Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes w124 model zoeken, wat is belangrijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bedoel je dat jij hem gaat kopen? of dat je deze zeker zou aanraden?

    Comment


    • #22
      Optie 2.

      Comment


      • #23
        E een 250D gaat goed genoeg vooruit? Ik weet dat ik niet snel wil rijden ofzo, maar kan ik een vrachtwagen voorbij steken voordat mijn baard een centimeter gegroeid is of pak ik beter een scheerapparaat mee? ;-)

        en zijn er hier enkelen die een 250D hebben dus die zullen dat wel weten?

        Comment


        • #24
          ik kan zelfs met mijn 1300 Frot Escrot een vrachtwagen voorbijsteken wat zou het met een 250D niet lukken ???

          Comment


          • #25
            een 250d heeft 90 pk, das uiterst komfortabel, het feit dat je benzt wil zeggen dat je liever niet inhaalt tenzij het 100% veilig is

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              ik kan zelfs met mijn 1300 Frot Escrot een vrachtwagen voorbijsteken wat zou het met een 250D niet lukken ???
              Ik blijf het zeggen ik met mijn 200D kom zelfs niets te kort ... en maal iedere dag er 130km mee af !
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                een 250d heeft 90 pk, das uiterst komfortabel, het feit dat je benzt wil zeggen dat je liever niet inhaalt tenzij het 100% veilig is
                Mooi op z'en bobo's gezegd
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                Comment


                • #28
                  Wij hebben hier een W201 & W124
                  Het verschil tussen een 190D en een 200D is:

                  190D >> rijdt speelser, directer, harder, vinniger, leuker op binnenwegen en bochtige wegen...

                  200D >> ligt als een blok op de baan, zalig comfortabel op de snelweg en lange afstanden, veel comfortabelere zetels en mooier interieur...
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • #29
                    Ja WV, jij vind een 200D vlot genoeg, daarom een ander nog niet. Voor mij persoonlijk zou dat te traag zijn. En als hobbywagen voor 5 a 10.000km/j mag het toch wel een benzine zijn die wat vlotter vooruit gaat. Allee das mijn gedacht he.

                    Comment


                    • #30
                      alsof een 190d ni als een blok op de baan ligt

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Ja WV, jij vind een 200D vlot genoeg, daarom een ander nog niet. Voor mij persoonlijk zou dat te traag zijn. En als hobbywagen voor 5 a 10.000km/j mag het toch wel een benzine zijn die wat vlotter vooruit gaat. Allee das mijn gedacht he.
                        Tuurlijk dat ... Maar er zijn ook mensen die nooit met een 200D hebben gereden en meteen al commentaar geven van dat is veel te traag en dit en dat ... In het huidige verkeer kom je goed mee in het verkeer, enkel mis je soms wat als je wil invoegen op een drukke autosnelweg waar de oprit omhoog gaat... en eens ik met mijn 4-bak boven de 90 km/h ben zijn de hernemingen naar 120km/h zeker aanvaardbaar.
                        Last edited by WV.; 20/02/2015, 20:24.
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          alsof een 190d ni als een blok op de baan ligt

                          Natuurlijk die ook ... maar een 124 nog dat tikkeltje meer
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • #33
                            Maar dat geef ik ook mee ... als je jaarlijks maar 5000km rijdt ... zoek dan een leuke naft
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                            Comment


                            • #34
                              De injectie bij de naft kan wat last hebben van stotteren enzo....maar voor de rest zijn dat eigenlijk wel stevige dingen.
                              Meestal gaat dat probleem weg eens de motor warm is.
                              Allezins geen reden om diesel boven benzine te verkiezen, als je praat over 'nog jaren mee gaan'; de diesels kunnen ook wel eens
                              last hebben van kleine prutsen, verduren van rubbers, ovp relais, gloeibougies enzo....
                              Bij hobbygebruik vind ik enkel de zwaarste diesels, 6 cilinders of 250 turbo, de moeite.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                Maar dat geef ik ook mee ... als je jaarlijks maar 5000km rijdt ... zoek dan een leuke naft
                                Haha, ik had het topic beter meteen na 3 reacties gesloten, de meningen lopen soms nogal uiteen

                                Een leuke benzine, is dat dan de 230? Zoals ik al zei, het moet voor mij geen racemachien zijn. Er gaan weinig km op de autosnelweg bij zijn, en ik vind het niet erg om wat trager te rijden. Dan vertrek ik wel wat vroeger ;-) ik wou het gewoon weten waaraan ik me kan verwachten.

                                Comment


                                • #36
                                  ik had een 260e automaat en dat was een bijzondere motor, onhoorbaar en trillingvrij...als comfortwagen was dat top, maar de automaat dwingt'em terecht altijd in de laagste toeren en daar was dat een heel mak beest...

                                  ik had de 230 injectie in een oudere reeks, met 4-cylinders een pak banaler maar dat sleurt bijna even hard aan + is voelbaar koppelrijker op lage toeren
                                  de 2.3e is een topmotor en kwa souplesse perfect vergelijkbaar met de 1800 gti motor van vw

                                  persoonlijk vind ik diesels beter en zijn de benzines voor luxemensen

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik ga maandag in Mol eens kijken naar die 250D denk ik, eens horen wat er mogelijk is qua prijs.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik heb nog geen benzine gehad... maar als ik een leuke weekend-kar wil en het is een benz zou het een 201 of 124 benzine worden heb al twee diesels... Die diesels rijden leuk en hebben ook een leuke brom...

                                      Rij eens met een paar en kies zelf wat je het leuks vindt . Het zijn nog altijd persoonlijke meningen van iedereen hier .
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                      Comment


                                      • #39
                                        Als ik dit allemaal lees heb ik maar 1 raad voor u: ga ze rijden! Rij eens met een 200E/230E, en probeer ook een 260E/300E. Wat de diesels betreft hetzelfde. Anders kom je er nooit achter wat je wil, en ben je na je aankoop gegarandeerd teleurgesteld. Want iedereen zijn mening is persoonlijk, en heb je eigenlijk niks aan. Iedereen ervaart zijn W124 anders hé.

                                        Wat mijn mening betreft:
                                        - Ik heb een 250D '88 sedan gereden: gaat maar uiteindelijk te traag. Als het vlot moet gaan komt die te kort.
                                        - Nu rij ik een 300D turbo '88 sedan: Da's een machien! Die wil wel vooruit, en vlot ook nog. Wel even geduld als je op de pedal duwt, want het reageert niet zoals een nieuwere common rail diesel.
                                        - Heb ook een 300TE '89 station: als ik niet naar het verbruik moest kijken reed ik hier altijd mee! Heel vlot, soepel, stil, trillingsvrij, .. perfectie! 188pk en vlammen! Was het enkel voor de hobby zou ik niet twijfelen: en dikke 6-cil benzine + automaat.

                                        Beter een W124 kopen met 300.000km en weinig eigenaars, goede aantoonbare onderhoudshistorie en een goed gevoel, dan 1 met 150.000km waar je niks van weet. Zo'n teller terugdraaien stelt niks voor, dus ga er vanuit dat het veel gebeurt is. Mijn 3liter naft heeft nu 442.000km met de eerste motor en automaat erin, doet het nog perfect en drinkt geen druppel olie. Auto is altijd tijdig onderhouden en goed verzorgt door de vorige 2 eigenaren.

                                        Nog iets wat je moet weten: als je zelf niet sleutelt is een W124 geen goedkope auto. Als je hem goed in orde wilt zetten kost het centen. 1000 aan achterstallig onderhoud is niks. Wat roestplekjes bijwerken betekend spuitwerk = duur. En een exemplaar van 6000 euro heeft meestal die kosten ook. Vermijd de spotgoedkope duistere wagens, maar ook de dure 'perfect geadverteerde'. Maak u lid bij Mercedesforum.nl en W124club.nl. Op die fora zit bergen kennis en raad, lees dat allemaal, steek daar uren en dagen tijd in voor je gaat kijken naar 1.

                                        Niet gemakkelijk, ik wens u een berg succes!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik heb ook een tijdje achter een W124 gezocht, veel gezien en
                                          vaak met wel wat roest. (uiteindelijk een E23 gekocht)
                                          Ik zou voor een benzine gaan! (230E of 260E)

                                          Succes met zoeken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X