Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes w124 model zoeken, wat is belangrijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    alsof een 190d ni als een blok op de baan ligt

    ik snap nog altijd niet dat openbare werken wel iets aan putten in de baan doet, maar niet aan blokken op de baan.
    Dees zijn toch veel gevaarlijker.

    Gelukkig beginnen ze zeldzamer te worden.


    OT : W124 vind ik persoonlijk toch wel iets meer hebben

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
      Als ik dit allemaal lees heb ik maar 1 raad voor u: ga ze rijden! Rij eens met een 200E/230E, en probeer ook een 260E/300E. Wat de diesels betreft hetzelfde. Anders kom je er nooit achter wat je wil, en ben je na je aankoop gegarandeerd teleurgesteld. Want iedereen zijn mening is persoonlijk, en heb je eigenlijk niks aan. Iedereen ervaart zijn W124 anders hé.

      Wat mijn mening betreft:
      - Ik heb een 250D '88 sedan gereden: gaat maar uiteindelijk te traag. Als het vlot moet gaan komt die te kort.
      - Nu rij ik een 300D turbo '88 sedan: Da's een machien! Die wil wel vooruit, en vlot ook nog. Wel even geduld als je op de pedal duwt, want het reageert niet zoals een nieuwere common rail diesel.
      - Heb ook een 300TE '89 station: als ik niet naar het verbruik moest kijken reed ik hier altijd mee! Heel vlot, soepel, stil, trillingsvrij, .. perfectie! 188pk en vlammen! Was het enkel voor de hobby zou ik niet twijfelen: en dikke 6-cil benzine + automaat.

      Beter een W124 kopen met 300.000km en weinig eigenaars, goede aantoonbare onderhoudshistorie en een goed gevoel, dan 1 met 150.000km waar je niks van weet. Zo'n teller terugdraaien stelt niks voor, dus ga er vanuit dat het veel gebeurt is. Mijn 3liter naft heeft nu 442.000km met de eerste motor en automaat erin, doet het nog perfect en drinkt geen druppel olie. Auto is altijd tijdig onderhouden en goed verzorgt door de vorige 2 eigenaren.

      Nog iets wat je moet weten: als je zelf niet sleutelt is een W124 geen goedkope auto. Als je hem goed in orde wilt zetten kost het centen. 1000 aan achterstallig onderhoud is niks. Wat roestplekjes bijwerken betekend spuitwerk = duur. En een exemplaar van 6000 euro heeft meestal die kosten ook. Vermijd de spotgoedkope duistere wagens, maar ook de dure 'perfect geadverteerde'. Maak u lid bij Mercedesforum.nl en W124club.nl. Op die fora zit bergen kennis en raad, lees dat allemaal, steek daar uren en dagen tijd in voor je gaat kijken naar 1.

      Niet gemakkelijk, ik wens u een berg succes!
      What he said...

      Ik rijd dagelijks met een 260E, heb deze qua roest in het begin meteen in orde laten zetten. Momenteel zijn er terug wat plekjes aan het subframe achteraan, maar aangezien de rubbers daar toch van moeten vernieuwd worden, wordt dat inderdaad een projectje. Kosten kunnen snel de pan uit swingen, ook al zijn het kloeke bakken waar je zonder het nodige onderhoud ook nog wel een tijd mee kan voortkachelen, maar ja, dat is dan wel triest...

      Zo'n 6 cilinder benzine, tja, gewoon zalig om mee te rijden, zeker in combinatie met de automaat.

      Ooit eens van de Nurburgring teruggekomen met 4 man aan boord, 160-200km/u en iedereen viel in slaap wegens zo comfy

      Ikzelf ben niet zo'n diesel mens, hoewel oudere diesels zoals die van Mercedes en de TDS van BMW mij zeker wel kunnen bekoren!

      Het zal dus best zijn eens een paar motorisaties te proberen indien mogelijk, om je goesting te bepalen.
      1984 BMW M635CSi F u n
      1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

      Comment


      • #43
        Ik ben nog op zoek naar een geschikt model. Ik wil er wel een centje meer aan uitgeven als hij dan volledig in orde is.
        Aangezien ik er toch maar weinig mee ga rijden, gaat het verschil tussen benzine of diesel niet zo groot zijn denk ik, dus daar heb ik niet echt een voorkeur meer in.

        Wat ik wel nog zoek is welke verzekering ik best neem. Het zou mijn enige wagen zijn, kan een oldtimerverzekering dan? Kan dat bij ERARD? Of beter bij Marsh?

        Groetjes
        Maarten

        Comment


        • #44
          Oldtimerverzekering kan op O-platen, dus niet gebruiken om naar werk of school te rijden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door houben Bekijk Berichten
            E een 250D gaat goed genoeg vooruit? Ik weet dat ik niet snel wil rijden ofzo, maar kan ik een vrachtwagen voorbij steken voordat mijn baard een centimeter gegroeid is of pak ik beter een scheerapparaat mee? ;-)

            en zijn er hier enkelen die een 250D hebben dus die zullen dat wel weten?
            Goh, eens je op kruissnelheid bent, heb je soms het gevoel van 'amai, rijdt nog vlotjes' (omdat het rijdt als een trein). Maar als je bvb moet remmen voor iemand die voor uw neus invoegt, en dan moet hernemen, voelt het niet echt vlot meer aan. Maar ik rij er eigenlijk wel liefst mee op de snelweg.


            Oorspronkelijk geplaatst door houben Bekijk Berichten
            Ik ben nog op zoek naar een geschikt model. Ik wil er wel een centje meer aan uitgeven als hij dan volledig in orde is.
            Aangezien ik er toch maar weinig mee ga rijden, gaat het verschil tussen benzine of diesel niet zo groot zijn denk ik, dus daar heb ik niet echt een voorkeur meer in.

            Wat ik wel nog zoek is welke verzekering ik best neem. Het zou mijn enige wagen zijn, kan een oldtimerverzekering dan? Kan dat bij ERARD? Of beter bij Marsh?

            Groetjes
            Maarten
            Bij Erard wijzen ze je de deur als je nog geen 30 bent (en nog niets van andere verzekeringen van bvb ouders hebt daar).

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • #46
              Ik heb mijn "goeiekope" verzekeringen gevonden... in Hasselt!

              Meer bepaald in het kantoor van Touring op de Guffenslaan. Best tevreden ook over de service.

              Prijs voorbeeldje: Ford Escort, wel al oldtimer qua leeftijd maar nog gewoon ingeschreven (en gekeurd), gewoon verzekerd -> 167 euro / jaar (minder dan 10.000 km / jaar )
              Last edited by Tigra; 26/02/2015, 15:35.

              Comment


              • #47
                Dank je voor de tip Tigra! Daar ga ik zeker eens horen morgen!

                En ik heb ondertussen contact met ERARD. Het kan interessant zijn omdat ik al een brandverzekering en familiale op mijn naam heb. Maar als ik daar nu meer ga voor moeten betalen dan ik momenteel doe, dan overweeg ik om hem gewoon in te schrijven met normale platen en elk jaar te laten keuren.
                Ik ben toch niet van plan veel kilometers te doen. Ik heb zonet mijn treinabonnement gekregen om naar het werk te gaan dus woon-werk of schoolverkeer zit er niet bij. Dus eventueel zouden O-platen nog wel kunnen als dat iets uitmaakt.

                Wel nog een wagen vinden trouwens :-)

                Comment


                • #48
                  Kan je de wagen niet laten verzekeren bij diegene waar je uw brandverzekering al hebt?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #49
                    copy/paste van mailtje van mijn verzekeringsmakelaar AON (waar ik al een daily heb verzekerd):

                    Voor een oldtimer hanteren we standaardtarieven...
                    BA : 112,64 EUR
                    RB: 58,90 EUR
                    Totaal: 171,54 EUR (jaarlijks)

                    Comment


                    • #50
                      ferm duur !

                      Comment


                      • #51
                        Modern rijdt dat niet een W124, maar daar doen we het ook niet voor natuurlijk . Ik ben best tevreden van mijn 300d, wel in het begin ook wat kosten gehad om veilig en rijvaardig te zetten (ophanging, remmen, kleine prutsen). Reken maar een deel van je aankoopprijs voor onderhoudskost in het begin, want het blijft een oude wagen waar de mechaniek, motor en carrosserie ook zijn leeftijd heeft. Ik laat ook alles doen bij mijn onafhankelijke Mercedes-garagist, prijzen vallen goed mee. Roest behandelen kost wel direct een pak, daar wacht ik nog mee (voorste spatborden, krikpunten). Ondertussen 2,5j in mijn bezit en 30k gereden zonder noemenswaardige problemen. Deze lente ga ik het open dakje laten herstellen, want dat vind ik echt een must op een W124, alsook automaat en als het kan leder. Succes met de zoektocht, kijk ook eens in het oldtimertopic "W124" daar worden regelmatig mooie en leuke karren gepost!
                        Qua performance: 6cyl kunnen zeker goed mee met dagelijks verkeer, enkel inhalen en vanuit stilstand bruggen oprijden is het opletten, zeker als je bijv. een moderne turbo gewoon bent. Eens je daar aan gewend bent, rijdt dat eigenlijk zalig, ook voor dagelijks gebruik.

                        Deze staat ook al een tijdje te koop:
                        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.


                        Nog een mooie:
                        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                        Comment


                        • #52
                          een 124 rijdt echt zalig

                          Comment


                          • #53
                            Kurt uit Aarschot heeft ook soms mooie Benzen staan:

                            Mercedes-Benz 200 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

                            Comment


                            • #54
                              Daar willen we ook nog gaan kijken
                              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                              Comment


                              • #55
                                Deze staat vlak bij m'n deur, w201 benzine



                                Comment


                                • #56
                                  c124, staat ook al een tijd te koop, heeft voor mij alle opties (een 300ce is nog beter natuurlijk).

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Kan je de wagen niet laten verzekeren bij diegene waar je uw brandverzekering al hebt?
                                    Helaas, die willen hem alleen als oldtimer verzekeren als ik ook een wagen normaal verzeker. Ter volledigheid, dit is bij Argenta.

                                    Blue, thanks voor de info! Ik ga morgen bij Touring hier in Hasselt eens horen.

                                    Deze lijkt me ook zeker de moeite. Een tikje duurder, maar wel echt compleet. Enige nadeel: hij staat in Munchen. Geraak daar maar eens. :-)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Bedankt voor de zoekertjes allemaal trouwens. Er stonden enkele twijfelgevallen bij.
                                      Een CE is niet helemaal mijn ding. Dan wacht ik liever op een leuke vierdeurs.
                                      De 190 was inderdaad heel mooi, maar ga ik pas nemen als ik een tijdje naar 230's, 250's, 260's en 300's heb gezocht.

                                      Groetjes
                                      Maarten

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door houben Bekijk Berichten
                                        Helaas, die willen hem alleen als oldtimer verzekeren als ik ook een wagen normaal verzeker. Ter volledigheid, dit is bij Argenta.

                                        Blue, thanks voor de info! Ik ga morgen bij Touring hier in Hasselt eens horen.

                                        Deze lijkt me ook zeker de moeite. Een tikje duurder, maar wel echt compleet. Enige nadeel: hij staat in Munchen. Geraak daar maar eens. :-)
                                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...=150000&noec=1
                                        Munchen kun je toch naar toe vliegen, steek maar uw geld in uw kous en ga die auto gaan halen.
                                        Anders komt ie terecht in Nederland voor het dubbele.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                          Munchen kun je toch naar toe vliegen, steek maar uw geld in uw kous en ga die auto gaan halen.
                                          Anders komt ie terecht in Nederland voor het dubbele.
                                          +1
                                          een 300E met leder (eerste eigenaar en dan nog weinig km's) gaat als oldie altijd veel beter zijn waarde behouden dan een 200D bv., go for it, of ga op z'n minst kijken hoe m staat, voor een goede 100 euro kunt ge wel naar München vliegen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X