Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik ben er niet mee akkoord, ik ben zo geen vroeger is alles beter mens...dat er rotte appels tss zitten akkoord, maar de kwaliteit van een kar anno 2015 ligt hoger als vroeger
Vroeger werdt er meer tijd genomen om iets te maken en te ontwikkelen ... Zeker bij mercedes !
Tegenwoordig moet er iedere 5 jaar een nieuw model zijn en van dat model bestaan er nog eens een aantal andere varianten...
Dat de rijeigenschappen beter zijn kan ik me beter in vinden.
Wat ook logisch is , het zou anders maar raar zijn.
Wat in zo fantastisch vind aan een 124 is. Je ziet en voelt dat je met een oude auto onderweg bent, maar die auto rijdt na al die jaren nog zo ongelofelijk goed, veilig en hedendaags.
Dat een nieuwere C of E klasse comfortabeler stiller en luxueuzer zijn weet iedereen... Maar hoeveel de 124 zijn tijd vooruit was in de jaren 80 moet ongelofelijk geweest zijn!
Als ik met een nieuwere mercedes rij vind ik dat leuk, maar het echte oorspronkelijke Mercedes gevoel evenaar je enkel in een oude trage Benz volgens mijn gevoel.
Als ik er het geld en de plaats voor had kocht ik een nieuwere... Maar mijn verstand zegt nee omdat ik nooit voor een auto zou gaan lenen en ik het weg gegooid geld vind om met een nieuwe dure auto rond te rijden.
Moderne Autos sind kompliziert und nerven mit ihrer Elektronik. Früher war alles besser und einfacher, sagt mancher. Doch der nostalgische Blick ist getrübt. Von H. Haupt
Die Alten aber waren nicht wirklich besser – wir erinnern uns nur gern an sie und an die Zeit, aus der sie stammen. Die war auch nicht besser, sondern nur anders.
Bwa... Ik ben ook niet zo'n "vroeger was beter" type hoor. Alléé, misschien eigenlijk wel een beetje...
Ik vind vooral ook de rijeigenschappen en comfort die fel verbeterd zijn. Maar naar betrouwbaarheid van techniek en duurzaamheid door de jaren heen, denk ik niet dat de balans zo positief is. Eigen aan de tijd natuurlijk. De nieuwste treinen waar ik mee rijd, rijden veel beter dan de oude. Maar ik zie ze geen 30-40 jaar meegaan...
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Nee voila, dat ge met een 124 redelijk probleemloos 500k doet steek ik mijn hand voor in't vuur, bij mijn 211 iets minder.
Die auto kan dat zeker en vast ook, er zijn er genoeg. Maar volgens mij met iets minder gemak dan dat een W124 dat doet.
de griek is er niet tevreden van...maar zijn ml-ke heeft...met een veel te licht 2.1 turbodieseltje bijna 400k
mijn zus haar ml 270 (de slechte ml's) ook bijna 500k
dat er eens nieuwe injectors inmoeten so what ? en dat van die boite vergeten we maar even
Moderne Autos sind kompliziert und nerven mit ihrer Elektronik. Früher war alles besser und einfacher, sagt mancher. Doch der nostalgische Blick ist getrübt. Von H. Haupt
Die Alten aber waren nicht wirklich besser – wir erinnern uns nur gern an sie und an die Zeit, aus der sie stammen. Die war auch nicht besser, sondern nur anders.
Eigenlijk is het wel waar wat daar staat...
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Dus die ik had voorgesteld was wat te duur. Dat vond ik ook al. Jammer dat ik er niet bij was toen die 260 weg ging voor 2000 euro ;-)
Ik heb hem gevraagd of er over de prijs te onderhandelen valt, maar Duitsers kennende zal het wel redelijk vast zijn.
Airco vind ik wel een leuke extra. Wanneer zou ik er meer mee rijden? In de zomer natuurlijk. Dan is airco toch erg aangenaam en ik denk dat ik me meer zou storen als hij geen airco heeft.
We zoeken gewoon verder, er is geen haast bij. Momenteel rijdt ik met de Audi 100 van mijn vader, die staat hier in de garage en als ik ergens heen moet is het een betrouwbare knar. Maar niet van mezelf dus. ;-)
Airco heb ik zelf graag op modern, dagelijks materieel. Maar als klassieker???
Zeker als die niet quasi dagelijks gaat bollen, moet ik geen airco hebben. Bron van bacteriën als dat wat langer niet gebruikt wordt. Tenzij je continue de filters gaat vervangen natuurlijk.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Dus die ik had voorgesteld was wat te duur. Dat vond ik ook al. Jammer dat ik er niet bij was toen die 260 weg ging voor 2000 euro ;-)
Ik heb hem gevraagd of er over de prijs te onderhandelen valt, maar Duitsers kennende zal het wel redelijk vast zijn.
Airco vind ik wel een leuke extra. Wanneer zou ik er meer mee rijden? In de zomer natuurlijk. Dan is airco toch erg aangenaam en ik denk dat ik me meer zou storen als hij geen airco heeft.
We zoeken gewoon verder, er is geen haast bij. Momenteel rijdt ik met de Audi 100 van mijn vader, die staat hier in de garage en als ik ergens heen moet is het een betrouwbare knar. Maar niet van mezelf dus. ;-)
ik deel je mening !
als de auto je aanstaat...zo'n onoverkomelijk bedrag is het nu ook weer niet he
als de auto je aanstaat...zo'n onoverkomelijk bedrag is het nu ook weer niet he
Nee, das ook waar. Ik heb nog steeds spijt dat ik bij de vorige Duitser onderhandelde voor 600 euro en uiteindelijk nee zei. Anders had ik nu al met een mooie 300 gereden. :-) Maar dan moet hij me wel echt aanstaan ;-)
Vroeger werdt er meer tijd genomen om iets te maken en te ontwikkelen ... Zeker bij mercedes !
Tegenwoordig moet er iedere 5 jaar een nieuw model zijn en van dat model bestaan er nog eens een aantal andere varianten...
das waar wv, maar het is niet zo dat ze bij benz hun verleden vergeten he...elk nieuw model is ook maar een doorontwikkeling van een vorig model...en kinderziektes is zoals je ziet van alle tijden
daarom ook zo knap met hun a45, ze komen van nergens met fwd en brengen gelijk het doeltreffenste hot hatch'ke uit...die dan mss niet het spannendst te besturen valt maar geen onderstuur-kampioen is zoals de vorige rs3 uit een merk dat kwa fwd-ervaring heel hoog staat
Dat een nieuwere C of E klasse comfortabeler stiller en luxueuzer zijn weet iedereen... Maar hoeveel de 124 zijn tijd vooruit was in de jaren 80 moet ongelofelijk geweest zijn!
Dat is een E-klasse altijd! Een bar8 of een w123 was dat bij de lancering net zozeer als een w124, toch?
Airco heb ik zelf graag op modern, dagelijks materieel. Maar als klassieker???
Zeker als die niet quasi dagelijks gaat bollen, moet ik geen airco hebben. Bron van bacteriën als dat wat langer niet gebruikt wordt. Tenzij je continue de filters gaat vervangen natuurlijk.
met zo van die ouwe bakken moet je net zo ff alle ramen opendoen om die rotlucht buiten te laten, zie maar dat ze werken, ze zijn precair
je kunt filters blijven vervangen
Ramen openen kan altijd, ik rij ook met ramen en dak open als het warm weer is. Maar als ik de snelweg op ga vind ik die airco toch handig.
Als je die gebruikt zoals het hoort heb je geen last van bacteriën. Net voor je aankomt airco uit en ventilator op max, zo zet je je auto weg met een droge verdamper en krijg je geen geurtjes. Filters zitten niet in de oude W124'ers. En dat airco-stank van je filters komt is niet correct. De beestjes zitten in de verdamper omdat je dat ding vochtig weg zet.
Comment