Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar als ik de vorige reacties lees lijkt het alsof ik beter een W123 zoek als ik kwaliteit wil?
Bedoel je dat artikel van die boze taxichauffeurs?
Een W124 lijkt me wel iets beter als allrounder (ook inzetbaar als daily). W123 heeft veel chroom (moet je ook af en toe eens oppoetsen) en is zeer roestgevoelig. Zeker eentje met schuifdak zou ik vermijden. Tenzij die heel z'n leven binnen geslapen heeft en goed verzorgd geweest is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Hij zal gebruikt worden om door de week af en toe korte afstanden mee af te leggen. Voor woon-werk kan ik rekenen op trein en fiets, dus ik denk niet dat het voordelig is als ik hem als daily inschrijf, wel?
Met korte afstanden bedoel ik van Hasselt tot Genk of van Hasselt tot Helchteren (+/- 20km enkel). In het weekend misschien om wat verder mee te rijden. Door de week heb ik toch geen tijd. Ahja, ermee boodschappen doen zal ook gebeuren als dat nodig is. Eventueel eens naar het containerpark ofzo.
Maar voor de afstanden die ik afleg wil ik er graag airco in. Ik rij nu rond met een Audi 100 zonder airco en ik rijd nu vaak met het raam open. En dan denk ik heel vaak 'had deze maar airco'. Voor de rest wil ik dat hij toch wel een çava uitrusting heeft maar ik ben toegeeflijk. Ik weet ook wel dat hoe meer je eist, hoe kleiner de kans er is dat er zo'n wagen te koop staat.
Dan lijk je me precies meer iemand voor een W124. Een W123 is in mijn ogen al meer iets dat enkel buiten komt met goed weer enzo. (altans zo is het met de mijne)
Bedoel je dat artikel van die boze taxichauffeurs?
Een W124 lijkt me wel iets beter als allrounder (ook inzetbaar als daily). W123 heeft veel chroom (moet je ook af en toe eens oppoetsen) en is zeer roestgevoelig. Zeker eentje met schuifdak zou ik vermijden. Tenzij die heel z'n leven binnen geslapen heeft en goed verzorgd geweest is.
Haha ja dat bedoelde ik inderdaad! :-) Van de W123's vind ik er niet zo veel mooi. Sorry voor de fans maar over smaak kan je niet twisten natuurlijk.
Een auto zonder schuifdak heeft ALTIJD mijn voorkeur (ook bij W124). De extra hoofdruimte kan ik als lange wapper goed gebruiken. Maar het is een optie die snel genomen werd precies want 90% van de wagens die ik tegenkom hebben een schuifdak.
Dan lijk je me precies meer iemand voor een W124. Een W123 is in mijn ogen al meer iets dat enkel buiten komt met goed weer enzo. (altans zo is het met de mijne)
Ik denk het ook. Ik wil de wagen niet in de garage stallen maar ook echt gebruiken. En dan bedoel ik niet MISbruiken, maar gewoon beschaafd rondrijden en hem goed behandelen (klinkt alsof ik over een kind bezig ben zeker?). Hij zal elk jaar een onderhoud krijgen en als er iets rammelt of schuurt zal het zonder pardon gemaakt worden. Ik geloof heel erg dat een auto die je met liefde behandelt, je ook veel plezier terug geeft. ;-)
Gisteren een hele uitleg gekregen van de verkoper.
Hij is in Duitslang gekocht, heeft na 80.000km een nieuwe motor gekregen.
Is ingevoerd in NL in 1999 maar pas ingeschreven in 2008 (door lange stilstand zegt hij). Daarna is hij doorverkocht aan de huidige eigenaar.
Hij heeft er diverse onderdelen aan vervangen door de nieuwe eigenaar (zelf altijd monteur geweest zegt hij) en hij zegt dat hij nu perfect in orde is. Alle controles zijn toegestaan. Hij is in juni van dit jaar blanco gekeurd.
Toen vroeg ik hem of er een onderhoudsboekje bij was: toen zei hij dat dat bij de stilstand verloren gegaan is. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij mij blijft dat in het handschoenkastje liggen.
Nu goed, doordat hij zo blijft herhalen dat het een eerlijke goede auto is, krijg ik precies meer en meer het gevoel dat er toch meer achter zit.
Toen vroeg ik hem of er een onderhoudsboekje bij was: toen zei hij dat dat bij de stilstand verloren gegaan is. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij mij blijft dat in het handschoenkastje liggen.
...
mijn autos die lange tijd in de hangaar stilstaan, hebben er geen papieren inzitten. die liggen allemaal binnen in een mapje.
GVA en inschrijvingsbewijs.
alle boekjes komen in een schuif met boekjes. door het vele in en uitnemen van die map, durft er al eens een papier verkeerd te komen. zo had ik hier een fiesta staan met 2 GVA's erbij. blijkbaar was er een GVA van een andere fiesta tussengekomen die helaas al gesloopt is.
heb kan dus makkelijk gebeuren dat een onderhoudsboekje verdwenen is na een 8jaar stilstaan
Comment