Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop via garage auto uit buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] aankoop via garage auto uit buitenland

Ben via een garage van plan een BMW 4GC aan te kopen. garage koopt die aan via buitenland en kan mij hierdoor een grotere korting aanbieden.
    omdat ik kan genieten van btw van 6% (minder-valide) is de garage niet zeker of dit kan. hij moet 21% betalen en kan mij maar 6% aanrekenen. hij weet niet of hij verschil van btw kan recupereren.

heeft hier iemand ervaring mee, graag jullie hulp.

Rij toch gewoon zelf de grens over en koop er eentje in een bmw garage zonder btw,aan de grens voer je 'm in en betaal je uw 6% btw. Gegarandeert nog goedkoper zonder tussenpersoon die er ook enkele duizenden op verdiend......

Comment

De Belgische garage kan dat verschil niet recupereren. Enkel de invalide heeft recht op 6% btw bij een aankoop van een nieuwe en ik ben het niet zeker maar ik denk dat je enkel in België recht hebt op die 6%.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        De Belgische garage kan dat verschil niet recupereren. Enkel de invalide heeft recht op 6% btw bij een aankoop van een nieuwe en ik ben het niet zeker maar ik denk dat je enkel in België recht hebt op die 6%.
        Dat zou heel spijtig zijn, jonge ocassie is ook een optie, maar ben daar bang voor.

Comment

Als je een nieuwe koopt zonder btw in het buitenland (wat perfect mogelijk is ) kan je hier toch gewoon het btw bedrag betalen wat voor u van toepassing is? Ik zie het probleem niet......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
            Als je een nieuwe koopt zonder btw in het buitenland (wat perfect mogelijk is ) kan je hier toch gewoon het btw bedrag betalen wat voor u van toepassing is? Ik zie het probleem niet......
            Als ikzelf auto koop, is het prijsverschil miniem, via de garage krijg ik serieuze korting.

Comment

Working...
            X