Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jaarlijks plaat binnensturen bij de DIV ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] jaarlijks plaat binnensturen bij de DIV ?

Ik krijg van een verkoper van een tweedehands voertuig het verhaal te horen dat hij jaarlijks zijn nummerplaat binnengeeft bij de DIV, omdat hij zijn wagen (cabrio)enkel in de zomermaanden gebruikt. En zijn vader zou dit ook doen (omdat dit een aantal maanden in het buitenland vertoeft)
    Zijn wagen staat namelijk te koop met een kersverse nummerplaat, vandaar zijn verhaal.
    Nu lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk (of heb ik het mis) ? Volgens mij geef je de plaat binnen , en moet je bij het ontvangen van een nieuwe plaat toch opnieuw inschrijvingstaks en keuring laten doen ?
    Of gaat dit zo eenvoudig bij de DIV ? Gratis en voor niks je wagen afschrijven en zo maar een ander plaat ontvangen ?

Dat wordt regelmatig gedaan met wagens die enkel in de zomer buitenkomen om te besparen op verkeersbelasting. Als je een auto opnieuw inschrijft op uw naam, moet je de BIV niet meer betalen. Je gaat enkel €30 voor het roze formulier en de plaat moeten betalen.

Comment

Dat wordt regelmatig gedaan met wagens die enkel in de zomer buitenkomen om te besparen op verkeersbelasting. Als je een auto opnieuw inschrijft op uw naam, moet je de BIV niet meer betalen. Je gaat enkel €30 voor het roze formulier en de plaat moeten betalen.

Comment

Om terug in te schrijven, keuring voor verkoop elke keer of?

Comment

Nee, op dezelfde naam terug inschrijven moet je geen keuring v verkoop laten doen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Misschien eens tijd dat de overheid nummerplaten aanbiedt met een beperkte geldigheidsduur zoals in Duitsland.

Comment

Perfect mogelijk maar kan me toch voorstellen dat makelaars hier niet echt voor staan te springen?
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                Perfect mogelijk maar kan me toch voorstellen dat makelaars hier niet echt voor staan te springen?
                Nee want dan betaal je maar 6 maanden verzekering per jaar ipv een volledig jaar, maar ja, klant is koning he. Langs de andere kant, waarom voor iets betalen als je het toch niet gebruikt?
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Werd vroeger heel veel gedaan met motorfiets platen.

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                    Nee want dan betaal je maar 6 maanden verzekering per jaar ipv een volledig jaar, maar ja, klant is koning he. Langs de andere kant, waarom voor iets betalen als je het toch niet gebruikt?
                    Ik heb toch liever dat mijn M3 het ganse jaar door verzekerd is hoor.

Comment

Toen mijn 635 nog geen oldtimer was heb ik het ook 1 keertje gedaan. De verzekering blijft doorlopen op chassisnummer maar je krijgt een mooi deel terug van de jaarlijkse taksen.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Ivm diefstal neem ik aan,dat probleem heb ik niet(meer),willen zelfs geen kleine omnium meer geven wegens te oud..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Ivm diefstal neem ik aan,dat probleem heb ik niet(meer),willen zelfs geen kleine omnium meer geven wegens te oud..
                          Yep enkel en alleen daarvoor.

Comment

Ook als hij niet meer is ingeschreven ? ...

Comment

Yep enkel en alleen daarvoor.
                              Mijn stilstaande zijn verzekerd ba en indien er schade aan is door instorten garage ofzo omnium.
                              Diefstal niet(zonder motor is dat nogal moeilijk he)..is ook wel mogelijk.
                              Kost mij 70euro voor 10k aan auto.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Stel:
                                Auto 4000cc inschrijven 1\1\2015
                                Plaat overzetten naar
                                Auto 850cc op 30\1\2015
                                Plaat overzetten
                                Auto 4000cc 2\2\2015

Op welke ga je taxen betalen? Ik gok op de 800cc?
                                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Ook als hij niet meer is ingeschreven ? ...
                                  Ja tuurlijk.
                                  Als ze hem morgen uit mijn garage komen pakken....mag er niet aan denken dat hij niet is verzekerd.

Comment

Dat begrijp ik ... als hij in mijn garage staat maakt hij hier deel uit van de inboedel die tegen diefstal is verzekerd.

Comment

Working...
                                    X