Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar verkoopsverhaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] raar verkoopsverhaal

Vandaag gaan kijken naar een Volvo C30van 2009 van eerste eigenaar met weinig kilometer.
    Blijkt nu dat deze Volvo van 2008 is en ingevoerd uit Italie in 2009 naar Belgie en verkocht bij een dealer in Rotselaar,met carpass met 10 km op. Deze wagen zou bijna een jaar in een showroom gestaan hebben in Italie.

Dat lijkt mij zo'n bizar verhaal.

Als ik de keuringskaart bekeek van de vorige keuring staat de kilomterstand vermeld met daarachter tussen haakjes de vorige kilomterstand (dacht ik toch).
    En blijkt de stand tussen haakjes hoger te zijn, hoe kan dat .
    Dus stand 55214 (70312)???

Iemand een uitleg hiervoor ?

Tja Italië, als ik dat hoor bij een tweedehands is er al argwaan is het een speciale uitvoering of zo dat die zo lang blijven staan is?

Verkeerde ingave van kilometers kan altijd natuurlijk, maar ze kunnen dat ook corrigeren in plaats van te laten staan.

Altijd bij Volvo onderhouden?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

ik denk dat dit met onze open-grenzen politiek gewoon dagelijkse kost is, fiscaal omspringen met jonge auto's

nix mis mee, tenzij het fout is natuurlijk

Comment

Ik ken persoonlijk zo iemand die bij een OPC een nieuwe Porsche toonzaalmodel kocht. Wagen was al door de garage op gewone nummerplaten voor-ingeschreven. Stond daar al meer dan 10 maanden. En stond 32 km op de teller. Ook zo op factuur en in OHB bij datum van aflevering. En ik denk niet dat een OPC zijn vingers daar aan gaat verbranden. Man kocht dus een tweedehands wagen met 32 km gedaan. Wel dikke korting en meer aanvaardbaar door de fiscus.

Comment

Stel me wel de vraag waarom een opc een wagen laat inschrijven om er dan slechts 32 km mee te bollen.

En waarom hij dan plots wel een dikke korting kan geven?

In dit geval misschien perfect te verklaren maar er worden toch wagens zo verkocht die in werkelijkheid heel wat meer km's hebben.
          Last edited by taiko; 13/07/2015, 20:08.

Comment

[QUOTE=josenjef;5632202]Tja Italië, als ik dat hoor bij een tweedehands is er al argwaan is het een speciale uitvoering of zo dat die zo lang blijven staan is?

Verkeerde ingave van kilometers kan altijd natuurlijk, maar ze kunnen dat ook corrigeren in plaats van te laten staan.

Geen speciale versie,gewone 2liter diesel
            Geen onderhoudsboekje,onderhoud bij garage bij hem in de buurt
            Wel een italians papier dat het onderhoudsboekje zou vervangen,en dat bij de wagen moet bljjven,

Ik denk dat ik toch maar naar een andere ga uitkijken

Auto s genoeg op de markt (maarweinig met zo weinig kilomters)
            Maar als je al moet starten met een slecht gevoel,denk ik dat je het beter zo laat

Comment

[QUOTE=wesp;5632297]
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Tja Italië, als ik dat hoor bij een tweedehands is er al argwaan is het een speciale uitvoering of zo dat die zo lang blijven staan is?

Geen speciale versie,gewone 2liter diesel
              Geen onderhoudsboekje,onderhoud bij garage bij hem in de buurt
              Wel een italians papier dat het onderhoudsboekje zou vervangen,en dat bij de wagen moet bljjven,

Ik denk dat ik toch maar naar een andere ga uitkijken

Auto s genoeg op de markt (maarweinig met zo weinig kilomters)
              Maar als je al moet starten met een slecht gevoel,denk ik dat je het beter zo laat
              Historiek is voor mij veel belangrijker dan kilometers, een auto is tenslotte gemaakt om te rijden.
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

auto's met daginschrijving en geen km wordt veel gedaan
                reden: bvb italiaanse invoerder is verplicht om x aantal auto's in te schrijven per jaar om dit quota te halen worden veel auto's ingeschreven zonder dat ze verkocht zijn, of rondrijden, na 1 dag wordt de nrplaat terug ingestuurd en blijven die auto's staan, gasten als Cardoen,Vanderborght in rotselaar(ik denk dat 't over deze garage gaat) kopen dan zo'n auto's in een lot en voeren die in
                niks verkeerd mee, meestal zijn ze minstens een 25% goedkoper
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik ken de garage in Rotselaar wel, mijn zus gaat er op onderhoud. Niet echt iets mis met de garage.
                  Ga daar eens horen
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Jep in Rotselaar ook een C30 gekocht, en een paar keer op onderhoud gegaan. Zeer goede garage, helaas was de afstand iets te groot om te blijven gaan.
                    & In Italie is de C30 niet echt populair (ondanks dat ze bij hun die speciale Black Edition gehad hebben), dus kan wel dat die een tijd stil heeft gestaan. Hier in Belgie stond (of staat) zo'n black edition al 2 jaar+ te koop, die dealer heeft er pas verlies op gemaakt

Comment

In België blijven sommige auto's ook lang in de toonzaal staan alvorens verkocht te worden, daar is helemaal niks "bizars" aan. Sommige mensen zoeken ook achter alles iets terwijl ze er helemaal niks van kennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        In België blijven sommige auto's ook lang in de toonzaal staan alvorens verkocht te worden, daar is helemaal niks "bizars" aan. Sommige mensen zoeken ook achter alles iets terwijl ze er helemaal niks van kennen.
                        Het is het hele plaatje dat bizar is, met die tegenstrijdige kilometers op de carpass en de ontbrekende onderhoudshistoriek. Dat kan inderdaad allemaal kloppen en een heel goede wagen zijn, maar dat je daar als tweedehands koper op afhaakt is zo gek toch niet? Zeker als er genoeg aanbod is.

Uiteraard is er niks mis met toonzaalmodellen. Dat die dan in be terechtkomen en hier onder de reguliere prijs verkocht worden kan ik ook nog goed geloven omdat invoerders hier vaak een stevig graantje meepikken en de optie politiek kan verschillen.

Waar het voor mij wringt is dat zo een wagen wordt gekocht door iemand die 'goedkoop' wil kopen en besparen op de aankoop is slim. Maar als ze dan ook 'goedkoop' onderhoud gaan doen en weinig aantoonbaar daarover hebben zou ik ook afhaken.

Ik ga ook bij een onafhankelijke garage, wel met specialiteit Volvo, en de historiek van mijn wagen is na 12 jaar en 200 000 km nog perfect gedocumenteerd.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Tuurlijk, het kan natuurlijk dat er zaken fout zijn maar het is aan de topicopener om in de eerste plaats de verkoper aan te spreken over al die zogenaamd bizarre zaken. Als hij geen verklaring kan geven voor die kilometerstanden dan kan er misschien iets fout zijn.

Velen durven echter hun mond niet opendoen tegen een verkoper en komen dan hier alles vragen. Ik vind dat geen manier van werken.

Comment

Tuurlijk, het kan natuurlijk dat er zaken fout zijn maar het is aan de topicopener om in de eerste plaats de verkoper aan te spreken over al die zogenaamd bizarre zaken. Als hij geen verklaring kan geven voor die kilometerstanden dan kan er misschien iets fout zijn.

Velen durven echter hun mond niet opendoen tegen een verkoper en komen dan hier alles vragen. Ik vind dat geen manier van werken.
                            En waarom niet? Hier is toch al extra info gekomen over slechte verkoop van dit model in IT en vanderborght die de wagen hier verkocht heeft is ook al besproken met ervaringen. Dat is toch info die de verkoper zeer waarschijnlijk niet kan geven?
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                              Stel me wel de vraag waarom een opc een wagen laat inschrijven om er dan slechts 32 km mee te bollen.

En waarom hij dan plots wel een dikke korting kan geven?

In dit geval misschien perfect te verklaren maar er worden toch wagens zo verkocht die in werkelijkheid heel wat meer km's hebben.
                              Omdat het een model was dat en heel duur was en dat heel moeilijk verkocht geraakte. En garages hebben een minimum afnameplicht. Hilarisch is wel dat de wagen nu meer waard is dan destijds de nieuwwaarde. Dus een investering die nog eens fiscaal is ingebracht. Dubbele winst. Maar van verkopen is nog geen sprake. Wagen staat mooi onder een doek en stijgt nog steeds in waarde.

Comment

De verkoper had zelfs niet gezien dat de kilometerstand tussen haakjes hoger was op het keuringsformulier (kan ik eigenlijk aannemen, denk dat velen dit niet bekijken, behalve mensen op autoforum uiteraard).
                                Ik vond het enkel een bizar verhaal om van Italie een nieuwe auto in te Voeren (dacht dat er misschien in Italie zou geschoemeld zijn met de kilomterstand, bv 30000 rijden en terug op nul zetten, maar ik zoek het waarschijnlijk te ver)
                                Verkoper had inderdaad ongeveer 25% korting gehad.

Comment

Working...
                                X