Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste auto kopen!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Eerste auto kopen!

Beste forumgebruikers

Ik ben 18 jaar en binnenkort heb ik mijn rijexamen. Nu wou ik jullie vragen wat jullie mij zouden aanraden als eerste auto. Ik ben eigenlijk op zoek naar een auto die ik nu kan aankopen aan een schappelijke prijs, waar ik redelijk zeker van ben, en een die ik zeker 4 jaar kan gebruiken en amper kosten aan zou hebben.

Dit zijn de punten waar ik op let:

- Budget: rond de 5000, liefst zo laag mogelijk natuurlijk
    - Kilometerstand: max 100.000? (aangezien ik er 4 jaar mee wil rijden gemiddeld 10-15000km/jaar)
    -Bouwjaar: zo jong mogelijk
    - Brandstof: Liefst een diesel aangezien dit goedkoper is om mee te rijden, maar benzine mag ook maar dan met een maximaal verbruik van 6liter/100km.
    - Opties: Airconditioning is een must!
    - Uiterlijk: Eigentijds!
    - Aankoop: Liefst bij een handelaar omwille van garantie die je erbij krijgt. Of is kopen bij een particulier ook de moeite?
    - Onderhoud: Niet te duur in onderhoud (= Niet te duur om een klein/groot onderhoud te doen, geen te duren stukken, niet te zware motor, niet te veel verbruik, niet te veel aan verzekering, geen te hoge taks, ...)

In eerste instantie denk ik aan een Opel Corsa / Ford Fiesta?
    Last edited by ; 26/09/2015, 16:03.

hey Frederico,

ik zou voor een Ford Fiesta gaan, maar mss een benzine, gezien je niet genoeg rijdt voor een diesel omdat je dan problemen kan krijgen met de EGR klep en de roetfilter, gezien je maar 5000km per jaar zal rijden, veronderstel ik dat je niet echt lange afstanden zal doen met de wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
      hey Frederico,

ik zou voor een Ford Fiesta gaan, maar mss een benzine, gezien je niet genoeg rijdt voor een diesel omdat je dan problemen kan krijgen met de EGR klep en de roetfilter, gezien je maar 5000km per jaar zal rijden, veronderstel ik dat je niet echt lange afstanden zal doen met de wagen?
      Bedankt voor de reactie! Heb echter wel een typfoutje begaan, het moet 10-15000km/jaar) zijn.

Als er iemand een leuke auto weet staan/gevonden heeft op internet, zeker niet twijfelen om het te melden

Comment

Zelfs met 15.000km/jaar nog niet naar diesel gaan. Staar u niet blind op de literprijs alleen!!

Tweedehands of nieuwe wagon r | Suzuki zoeken? Lokale aanbiedingen! Het meest diverse aanbod van België.

Comment

als eerste auto koop iets dat goedkoop is met keuring voor verkoop, zo heb je nog geld over voor eventuele herstellingen of vervanging....
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Wat denken jullie van de volgende wagens:

Ford Fiesta ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Opel Corsa ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

het eerste dat ik overboord zou gooien is die max 100 000km. een auto is niet versleten op die km stand en een hoge kmstand drukt de prijs.
              je moet wel opletten wanneer bepaalde onderdelen vervangen moeten worden.
              als een distributieriem op 120K km of 6jaar moet vervangen worden, is het te gek om een auto met 95k km te kopen uit 2010 (riem nog niet vervangen en komt zeer binnenkort aan).
              beste moet je ook weten waarom de huidige eigenaar die nu verkoopt?

ik kocht mijn golf op 361 000km en heb er nu bijna 485 000. hoge km's zijn dus niet altijd een probleem. zelf een benzinemotor draait met gemak +300 000km hoor

Comment

Frerderico,

De laatste 2 wagens hebben al merkelijk meer dan 100k gelopen en verwacht hier dan ook binnenkort de koppeling die vervangen moet worden.
                Voor het verbruik zou ik eerst kijken op https://www.spritmonitor.de/ voor een gedacht van het werkelijk verbruik van de gewenste wagen.
                Als eerste wagen zou ik eerst eens kijken in het aanbod van de Wagon R of de Opel variant Agila. Spijtig genoeg heb ik een aantal eerste auto zien sneuvelen in het eerste jaar bezit van rijbewijs bij medestudenten.
                Als ikzelf een auto zocht zou ik deze eens gaan bekijken:
                http://www.kapaza.be/nl/skoda/skoda-...m-99729924.htm met volgens spritmonitor een breed gemiddelde : https://www.spritmonitor.de/de/ueber...70&powerunit=2
                Hieruit kan je halen hoe zwaar de rechtervoet bij sommige mensen is.
                Groeten

Comment

Buitenkansje?

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Die Corsa is een diesel, daar rijd je veel te weinig km voor. Dat geeft over enkele jaren zo goed als zeker problemen.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Kopen en meer rijden.
                      1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                      2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                      2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Ben ik nu de enige die het traject wil weten dat die wagen gaat afleggen?
                        Iedereen schiet direct diesel af, terwijl het kan zijn dat hij bv meestal minstens 30 km gaat afleggen per rit (ook al is dit minder waarschijnlijk).
                        Daar kan je perfect diesel voor aanschaffen.

Dus @ TS, wat gaat je traject meestal zijn?

Comment

Dagelijks zeker 30 kilometer in totaal (naar station en terug). Ritjes naar voetbal/vriendin komen daar zowat elke dag bij. Regelmatig ook veel langere afstanden.

Los van diesel/benzine, wat vinden jullie van de prijs voor die wagen?
                          Last edited by ; 27/09/2015, 17:20.

Comment

Ook nog op deze gestoten:

Volkswagen Polo ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

is dit niet tamelijk goedkoop voor een Polo van 4 jaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederico Bekijk Berichten

Volkswagen Polo ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Valt mee, is gewoon wat 'goedkoper' omdat die zo kaal als iets is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederico Bekijk Berichten

Niet betrouwbaar, geloof mij een betrouwbare Polo van dat bouwjaar kost het dubbele.. En dan nog is de advertentie taal..
                                1986 Audi 90 2.2
                                1990 Audi 90 2.3 USA
                                1990 Audi coupé 2.3
                                1991 Audi 90 2.0
                                2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                                  Niet betrouwbaar, geloof mij een betrouwbare Polo van dat bouwjaar kost het dubbele.. En dan nog is de advertentie taal..
                                  Hoe bedoel je precies?

Comment

Het is een bedrieger. Op 2dehands vaak te zien aan een lage prijs en lidmaatschap van zelfde datum als advertentie.
                                    1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                    2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                    2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Ik zou alvast geen opel kopen, niets dan problemen mee. Zou eerder gaan voor een Golf, Fiesta...

Comment

Als ik mijn auto zou moeten verkopen zou ik toch ook eerst een account moeten maken daar? Dan zou dat ook dezelfde datum zijn als dit mijn eerste verkochte auto is. Dit lijkt me toch niet zo'n vreemd gegeven?

Op welke manier zou je dan bedrogen kunnen worden? (Just trying to learn something.)

Comment

Working...
                                        X