Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste auto kopen!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frederico Bekijk Berichten
    Dan is deze de nieuwe numero uno

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Met deze Mazda zit ik toch nog enkele jaren safe, niet?
    Is echt wel weinig geld voor zo'n mooi autotje

Zijn deze aan te raden? Zie je ook niet zoveel rondrijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      14 HDI, kan je ook weer moeilijk blij van worden.
      Is dus een PSA-motor, niet goed?
      Mazda is toch vooral betrouwbaar voor zijn benzine-motoren?
      Persoonlijk geen ervaring met Mazda. Normaal zijn de Japanners betrouwbaar ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
        Is dus een PSA-motor, niet goed?
        Normaal zijn de Japanners betrouwbaar ...
        Japanse auto's die in Japan gebouwd zijn blijven volgens mij zeer betrouwbaar, vooral benzinemotoren.
        Net als elk merk kunnen er in nieuwe technologieën nog wat kinderziektes achterblijven, maar die worden wel zeer proper, snel en natuurlijk gratis verholpen.

De 1.4 (en ook de 1.6) diesel is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Ford (GB) en PSA en gaat volgens mij door het leven als lid van de Ford DLD motorenfamilie (1,4 tot en met 1,8l). Dat 1.4 blokje zat in het vooronder bij Citroën, Peugeot, Ford, Suzuki (Liana), Mazda (2) en toyota (aygo)
        In een paar PSA-auto's zit er een Bosch common rail systeem op maar op de meeste (ook bij Mazda en veel PSA's) zit er eentje van Siemens.

Het 1.6 blokje werd buiten Ford, Citroën en Peugeot o.a. gebruikt door:
        - Suzuki (SX4)
        - Mini (Cooper D)
        - Mazda (2 en 3)
        - Volvo (C30, S40, V50, S60, V60, V70 en S80)

Het 1.8-blokje wordt/werd enkel door Ford gebruikt.

Als die blokjes niks waard zouden zijn waren de meeste merken al vrij snel afgehaakt.
        Dus qua betrouwbaarheid van die 1.4 moet niet uit de weg gaan.
        Qua rijplezier is dat een ander verhaal natuurlijk, en ik denk dat Packard vooral dat bedoelde.
        68 pk@4000rpm en 160Nm@2000rpm is natuurlijk niet geweldig veel. Gelukkig weegt de 2 geen 1000kg
        maar een 0->100 tijd van een dikke 15 seconden is natuurlijk niet fantastisch.
        De 2 was ook te krijgen met de 1.6 diesel. Da's een ander verhaal maar moeilijker te vinden en wsl ook duurder (BVB)
        Chiptunen kan ook, dan zal je ergens tussen de 80 en de 90pk uitkomen en zal je koppel stijgen naar 180nm & 190nm.
        KLIK |&| KLAK

Comment

Als die 1.4 van PSA op de Hdi slaat, zou ik zeggen, mits goed onderhoud zijn die erg betrouwbaar. Mijn vader heeft zo'n 307 lopen met zo'n 1.4Hdi in, vermogen zit er wel niet in voor zo'n zware kas, maar wagen heeft al 350.000km lopen zonder mechanische kosten. Is wel motor met distributieriem, dus die moet wel vervangen zijn voor je hem koopt, of je zit al direct met een kost als dit bijna moet gebeuren. Verder start die nog altijd perfect van de eerste slag en loopt even soepel als nieuw.

Zelf heb ik ook ervaring met de 1.3cdti bij Opel. Zowel de versie met variabele turbo (6versnellingen en 90/95pk) als de versie met 70/75pk en 5versnellingen.
          De 90pk heb ik 185.000km mee gebold op 4jaar en weet ik nu nog rijden (zit aan 230.000) toen ik er laatste keer van hoorde.
          Vriendin nu heeft een occasie 1.3cdti maar de 75pk met 5versnellingen, verschil is groot, met airco op is vertrekken aandachtig zijn om niet stil te vallen en 120km/h is constant 3.000tpm, terwijl de 6bak dan relaxe 2150tpm draaide. Verbruik is zo goed als gelijk tussen de twee. Mijne 90pk had een gemiddeld verbruik van 5,4 (model 200 en mijn vrienden hare 5bak doet 780km met 40liter, wel enkel stad. Langste afstand in de week is 10km aan een stuk...

Comment

Ik ga één vd dagen eens contact opnemen met die mens. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij aankoop tweedehandswagen? Of zaken waar ik achter moet vragen?

Comment

je moet zeker zelfs een rijden met de wagen, dat is een must vind ik.
              waarop letten, er zijn veel zaken
              onder andere de remmen of de wagen nog goed en recht remt, tegen 20km of 30km rijden en remmen, de wagen mag niet naar links of naar rechts trekken.
              bekijk verder de algemene staat van de wagen, zowel buitenkant als binnenkant, doe ook de motorkap open.
              vraag achter het onderhoudsboekje of facturen van herstellingen enz...
              zie ook of de vering niet blijft doorveren want dan is de vering /schokdempers niet meer goed, maar dan raakt de wagen ook niet door de keuring.
              om de koppeling te testen, zet de handrem op, zet je in 2de versnelling en los stilletjes de ontkoppelingspedaal, als de koppeling nog goed is, dan moet de wagen stilvallen, anders dan ga je de koppeling horen doorslippen.

hou ons verder op de hoogte en succes

Comment

Mannen, daarnet telefoontje gekregen van m'n (alleenstaande) nonkel die me graag in een BMW zou zien rondrijden en financieel zou willen bijpassen. Kwam met de volgende wagen af.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Wat denken jullie? Zijn er dingen waar ik op moet letten of achter moet vragen bij aankoop van tweedehands BMW? Hoe zit het qua kosten?

Comment

Mannen, daarnet telefoontje gekregen van m'n (alleenstaande) nonkel die me graag in een BMW zou zien rondrijden en financieel zou willen bijpassen. Kwam met de volgende wagen af.

Wat denken jullie? Zijn er dingen waar ik op moet letten of achter moet vragen bij aankoop van tweedehands BMW? Hoe zit het qua kosten?
                  In elk geval een scherpe prijs (weet niet hoe het zit met kettingproblemen op deze motor) ...

Comment

Inderdaad een BMW kenner zou fijn zijn!!

Comment

Inderdaad een BMW kenner zou fijn zijn!!
                      Simpel, alles van voor productiedatum 03/2011 heeft kans op het kettingprobleem. Kost varieert van €2000 - €4000, afhankelijk waar je het laat repareren indien je prijs hebt.
                      In se geen groot probleem indien de wagen dealeronderhouden en niet gechipt is, dan kan je met wat pushen het onder coulance laten vervangen.
                      Voorts, strakke prijs.

Comment

Dus als de verkoper een deftig onderhoudsboekje kan voorleggen is dit in orde? Voor de rest opmerkingen?

En qua kilometers, hoe lang gaan deze auto's gemiddeld mee?
                        Last edited by ; 02/10/2015, 15:42.

Comment

Dus als de verkoper een deftig onderhoudsboekje kan voorleggen is dit in orde? Voor de rest opmerkingen?

En qua kilometers, hoe lang gaan deze auto's gemiddeld mee?
                          Als de verkoper een complete dealeronderhouden boekje kan voorleggen, kom je in aanmerking voor eventuele reparaties indien nodig. Op voorwaarde natuurlijk dat je zelf bij de dealer op onderhoud gaat.
                          Gewoon bij de koop al eens luisteren naar het geluid.
                          Verder hebben verre van alle wagens dat probleem, maar toch in het oog houden.
                          Qua kilometers, als ge dat goed onderhoud blijft dat meegaan.

Comment

Vraag of die oom niet gewoon wil bijleggen voor een iets grotere maar goede auto.
                            Dan kan je ten minste in een mazda 3 rondrijden ipv een bmw 1 of mazda 2.
                            KLIK |&| KLAK

Comment

Ik moet helemaal geen grote auto hebben

Nog coole bakskes gevonden...

Opel Corsa ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Ben je eigenlijk al iets gaan bekijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                  Ben je eigenlijk al iets gaan bekijken ?
                                  Misschien vandaag nog die BMW. Wat vind jij van die Opel en Ford die ik net postte?

Comment

Eerste auto kopen!

Die ford zou ik zoizo links laten liggen want blijkt toch 1 en ander niet in orde te zijn. Die corsa is op zich wel mooi maar ook ik zou eerder op japanse bodem gaan zoeken. War vind je van een suzuki swift bv? Of een mazda 3 of civic? Met mazda en honda heb ik eevaring en die is enkel maar goed geweest.

Die bmw lijkt ook wel goed geprijsd maar zou zelf geen diesel van het merk moeten hebben van de laatste twee generaties (na 2007), dan is er veel beter en op de markt.

Nog een leuke auto die me te binnen schiet is een volvo c30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      Die ford zou ik zoizo links laten liggen want blijkt toch 1 en ander niet in orde te zijn. Die corsa is op zich wel mooi maar ook ik zou eerder op japanse bodem gaan zoeken. War vind je van een suzuki swift bv? Of een mazda 3 of civic? Met mazda en honda heb ik eevaring en die is enkel maar goed geweest.

Die bmw lijkt ook wel goed geprijsd maar zou zelf geen diesel van het merk moeten hebben van de laatste twee generaties (na 2007), dan is er veel beter en op de markt.

Nog een leuke auto die me te binnen schiet is een volvo c30.
                                      Dank voor het antwoord. 2 interessante gevonden al:

Comment

Gaan zien voor een BMW1 en die Opel hierboven vermeld. Geïmporteerd uit Duitsland door een Marrokaanse verkoper, ik had er mijn twijfels bij. Precies ook herspoten.

Comment

Interessante prijs niet?

Comment

Working...
                                          X