Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk type banden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Volgens autogids zijn dit de beste drie winterbanden in de maat 225/50 R17.

    1e Goodyear UltraGrip Performance Gen.1
    2e Pirelli Sottozero 3
    3e Dunlop Winter Sport 5

    Comment


    • #22
      Een band die op wagen A goed is, is dat daarom niet op wagen B.

      Is dus altijd een beetje zoeken.

      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

      Comment


      • #23
        Hier een Superb Combi 140Pk met chip. Rijstijl is rustig (behalve volgens mijn vriendin dan), verbruik zal meestal rond de 4.6-4.8 liggen. Veel autostrade.

        Zomerbanden; Goodyear Efficient Grip Performance 225/45/R17 94W. Hebben me 507,38 EUR gekost incl. balanceren en monteren, na 40.281km en 540 dagen zit er schat ik nog 1/3 levensduur in. Kunnen zeker nog volgende zomer mee.

        Ben best tevreden, weinig lawaai, grip is ok ook in regen, zéér lage rolweerstand,...

        1 negatief punt; Na vorige winter heb ik ze terug opgelegd, wissel van voor- naar achteras. En had toen véél last van trillingen. Uiteindelijk de banden opnieuw moeten laten uitbalanceren, ter compensatie van erge sawtoothing. Waren geen loodjes verloren ofzo, puur het verschil voor- en achteras. Na het uitbalanceren was het probleem verholpen. Uitlijning van de wagen was voor de aanschaf van de banden al eens gedaan, bij het onderzoek naar het probleem hebben ze de uitlijning opnieuw nagekeken en daar was niets mis mee.

        Winterbanden; 4 x Michelin Alpin A4 205/55/R16 94H XL op 4 x Stalen Velg 7x16 ET45 (www.Reifen-Schreiber.de) 686,00 EUR gebalanceerd geleverd op de velg aan je deur.

        Ondertussen al 2 winters mee gereden, totaal 17.128km op 201 dagen. Zien er nog als nieuw uit. Verbruik is niet noemenswaardig hoger als met de GYEGP's, rolgeluiden iets hoger.

        Als je eens gaat kijken op Briskoda.net, ga je heel veel fans vinden van de Efficientgrips.

        Zelf zou ik overwegen om volgende keer Michelin CrossClimates te steken als zomerband, puur omwille van het 'probleem' met sawtoothing dat ik gehad hem met de Goodyears. Heb trouwens op mijn vorige wagen (Octavia combi) Michelin Energy Savers gehad, qua wegligging en rijgedrag minder goed maar met mijn rijstijl waren die niet te verslijten. Dat gezegd zijnde, ook de Efficientgrips zou ik opnieuw durven leggen.
        Last edited by TooTall; 26/11/2015, 08:39.
        Mijn Skoda

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Een band die op wagen A goed is, is dat daarom niet op wagen B.

          Is dus altijd een beetje zoeken.
          Voila .

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Hier een Superb Combi 140Pk met chip. Rijstijl is rustig (behalve volgens mijn vriendin dan), verbruik zal meestal rond de 4.6-4.8 liggen. Veel autostrade.

            Zomerbanden; Goodyear Efficient Grip Performance 225/45/R17 94W. Hebben me 507,38 EUR gekost incl. balanceren en monteren, na 40.281km en 540 dagen zit er schat ik nog 1/3 levensduur in. Kunnen zeker nog volgende zomer mee.

            Ben best tevreden, weinig lawaai, grip is ok ook in regen, zéér lage rolweerstand,...

            1 negatief punt; Na vorige winter heb ik ze terug opgelegd, wissel van voor- naar achteras. En had toen véél last van trillingen. Uiteindelijk de banden opnieuw moeten laten uitbalanceren, ter compensatie van erge sawtoothing. Waren geen loodjes verloren ofzo, puur het verschil voor- en achteras. Na het uitbalanceren was het probleem verholpen. Uitlijning van de wagen was voor de aanschaf van de banden al eens gedaan, bij het onderzoek naar het probleem hebben ze de uitlijning opnieuw nagekeken en daar was niets mis mee.

            Winterbanden; 4 x Michelin Alpin A4 205/55/R16 94H XL op 4 x Stalen Velg 7x16 ET45 (www.Reifen-Schreiber.de) 686,00 EUR gebalanceerd geleverd op de velg aan je deur.

            Ondertussen al 2 winters mee gereden, totaal 17.128km op 201 dagen. Zien er nog als nieuw uit. Verbruik is niet noemenswaardig hoger als met de GYEGP's, rolgeluiden iets hoger.

            Als je eens gaat kijken op Briskoda.net, ga je heel veel fans vinden van de Efficientgrips.

            Zelf zou ik overwegen om volgende keer Michelin CrossClimates te steken als zomerband, puur omwille van het 'probleem' met sawtoothing dat ik gehad hem met de Goodyears. Heb trouwens op mijn vorige wagen (Octavia combi) Michelin Energy Savers gehad, qua wegligging en rijgedrag minder goed maar met mijn rijstijl waren die niet te verslijten. Dat gezegd zijnde, ook de Efficientgrips zou ik opnieuw durven leggen.
            nieuwe zomerbanden en nieuwe winterbanden zal een beetje duur uitkomen. Denk dat ik eerder een tussenoplossing ga zoeken. Goede regenband met goede eigenschappen in de winter, maw all season band en blijkbaar is de michelin crossclimate de nieuwe referentie in de all season banden. Iemand ervaringen met deze band?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Volgens autogids zijn dit de beste drie winterbanden in de maat 225/50 R17.

              1e Goodyear UltraGrip Performance Gen.1
              2e Pirelli Sottozero 3
              3e Dunlop Winter Sport 5
              En op welke wagen hebben ze die getest? Want naar 't schijnt heeft dat ook een invloed!

              Enfin, 'k heb de Pirelli's klaar liggen in de garage, nu maar hopen dat ze ook goed zijn op een F31.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                nieuwe zomerbanden en nieuwe winterbanden zal een beetje duur uitkomen. Denk dat ik eerder een tussenoplossing ga zoeken. Goede regenband met goede eigenschappen in de winter, maw all season band en blijkbaar is de michelin crossclimate de nieuwe referentie in de all season banden. Iemand ervaringen met deze band?
                Ja, ik heb deze een paar maanden geleden voor mijn Saab Cabrio gekozen. Niet dat ze veel sneeuw gaan zien, ik vond ze gewoon geschikt en een mooi design hebben. Aangenaam rijgedrag en stil. Geldt als test voor mijn Q5 binnen een paar jaren, dan ben ik verlost van het wisselgedoe...

                Comment


                • #28
                  De Michelin Premacy (op een S-max) vond ik alvast heel goed en met veel vertrouwen sturen op natte banen. En ze waren zeker niet nieuw. De wagen had al 20000 km gereden. Het profiel was zeker verder dan halfweg.

                  Als vergelijking, ik heb ook Energy's gehad in dezelfde omstandigheden op een Mondeo. Die gaven veel minder vertrouwen, leken minder grip te hebben. Ik ben niet op of over de limiet geweest natuurlijk maar toch die Premacy's vond ik zalig. Het rolgeluid was ook goed onderdrukt.

                  Comment


                  • #29
                    ik heb ook premacy, en vind ze ook super...heb een beetje schrik ze te gaan vervangen door de crossclimates want ik doe wel even met mijn banden

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Mijn vriendin heeft Conti ecodinges gehad op haar mini. Waren we best content van, alleen waren ze op na 15k km.

                      Ik heb op mijn Leon sportcontact 5 gehad, slechtste band die ik ooit heb gehad. Draad kwam erdoor na 12k km en veel te weinig grip int nat. Dan PS2 gekocht, en die waren op een Leon een PAK beter .

                      Zelfs de vredestein op mijn 5 zijn zelfs beter dan die conti's en dat voor de helft van de prijs
                      Vind ik straf
                      Heb 50.000 kms met de sportcontact 5 gedaan en er zelf mee op francorchamps gezeten. En die gaven geen krimp.
                      Denk eerder dat het aan de auto ligt of te snel rijden in de regen

                      Comment


                      • #31
                        Idem hier: Mijn Mondeo heeft het liefst Conti Sportcontact 3 or 5 als schoeisel. Zowel bij droog weer als regen doen die het uitstekend. Ik heb er wel geen 50.000 km. mee gehaald, slechts 35.000 max... Zal wel aan mij liggen .

                        Op de V70 trouwens hetzelfde resultaat. Alleen nog iets rapper versleten.

                        Wintercontacts hebben het ook altijd prima gedaan. Zeker niet minder goed dan de Michelin Alpins.

                        Comment


                        • #32
                          Ik heb zelf ook een voorkeur voor conti's. In AMS testen ze geregeld banden en conti's komen er altijd erg goed uit. Erg vaak ook als winnaar ook al zijn ze erg duur in aanschaf. Eventueel eens via de AMS website kijken of uw type band ertussen zit.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #33
                            Ik rijd nu enkele weken met de crossclimates rond. Erg stille band, met veel grip in de regen en als het koud is. Op ijs of sneeuw nog niet kunnen testen, gelukkig. Het verbruik ligt iets hoger dan toen ik de P7 nog erop had (erg goede eco-zomerband trouwens). Ook zomerse omstandigheden of off-road gebruik nog niet kunnen testen.

                            Ik had erg weinig balanceerlood nodig bij het monteren, dit is vaak wel anders voor B-merken. Duid toch op een goed kwaliteitscontrole. De banden zijn erg makkelijk te monteren, ging haast vanzelf. De wangen zijn aan de zachte kant, maar niet zo zacht al de P7, wel beduidend zachter dan een sportieve band zoals de Bridgestone RE050. De eerste 200 km of zo gaf de band me weinig vertrouwen, ik moest veel meer sturen om dezelfde bochten te ronden dan met de Pirelli's. Dit is er nu wel af, of ik ben het gewoon... of beide.

                            Na de winter komen de P7 er terug op totdat deze versleten zijn. Heb nog zo'n 4mm nu (na 55000 km), die kunnen waarschijnlijk nog 2 zomers mee.

                            Als ik de testen van 4-seizoensbanden vergelijk is de crossclimate niet op zijn best op sneeuw, maar bij uitstek de beste op droog wegdek. Ook zeer goed nat. Wil je betere prestaties op ijs kan je naar de Goodyear Vector 4seasons (er is een nieuwe versie uit sinds dit jaar). Siping is wat prestaties op ijs bepaald, brede groeven bepalen prestaties op sneeuw. Rubbersamenstelling en stijfheid van de profielblokken bepalen de prestaties op droog en nat wegdek.

                            Professioneel heb ik toch wel vaak problemen ondervonden met conti's, hoewel dat me er niet van weerhouden heeft om contiwintercontact 830p te kopen. Heb 2 dagen na het plaatsen wel een perd total gedaan...

                            Ik heb altijd een zwak voor Goodyear gehad, althans sinds de dagen van de NCT5 maar he toch ondervonden dat er soms rare defecten optreden. Veel plezier ook gehad met de Eagle F1 (hoewel telkens van korte duur, maximum 15000 km).

                            Welke superb heb je? Het kan best ook wel gedeeltelijk aan de wagen liggen. Een superb is niet bepaald een scheurijzer dus hangt er ook wel vanaf waar je hiervoor mee hebt gereden (zeker als dit een leon cupra was). Als het de vorige generatie betreft, heb je de passat configuratie met de motor erg ver naar voren geplaatst wat minder dan ideaal is.

                            Comment


                            • #34
                              Heb wel op verschillende site wel gezien dat een sportcontact 2 in mijn maten wel pakken minder grip in de regen heeft dan een een sportcontact 5. De 2 een E-label , de 5 B-label. Dus het verschil zit hem duidelijk in het type.

                              crossclimates zijn ondertussen besteld. 82€/stuk. Valt nog goed mee. Betaalde voor de sportcontact een stukje meer.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                Ik rijd nu enkele weken met de crossclimates rond. Erg stille band, met veel grip in de regen en als het koud is. Op ijs of sneeuw nog niet kunnen testen, gelukkig. Het verbruik ligt iets hoger dan toen ik de P7 nog erop had (erg goede eco-zomerband trouwens). Ook zomerse omstandigheden of off-road gebruik nog niet kunnen testen.

                                Ik had erg weinig balanceerlood nodig bij het monteren, dit is vaak wel anders voor B-merken. Duid toch op een goed kwaliteitscontrole. De banden zijn erg makkelijk te monteren, ging haast vanzelf. De wangen zijn aan de zachte kant, maar niet zo zacht al de P7, wel beduidend zachter dan een sportieve band zoals de Bridgestone RE050. De eerste 200 km of zo gaf de band me weinig vertrouwen, ik moest veel meer sturen om dezelfde bochten te ronden dan met de Pirelli's. Dit is er nu wel af, of ik ben het gewoon... of beide.

                                Na de winter komen de P7 er terug op totdat deze versleten zijn. Heb nog zo'n 4mm nu (na 55000 km), die kunnen waarschijnlijk nog 2 zomers mee.

                                Als ik de testen van 4-seizoensbanden vergelijk is de crossclimate niet op zijn best op sneeuw, maar bij uitstek de beste op droog wegdek. Ook zeer goed nat. Wil je betere prestaties op ijs kan je naar de Goodyear Vector 4seasons (er is een nieuwe versie uit sinds dit jaar). Siping is wat prestaties op ijs bepaald, brede groeven bepalen prestaties op sneeuw. Rubbersamenstelling en stijfheid van de profielblokken bepalen de prestaties op droog en nat wegdek.

                                Professioneel heb ik toch wel vaak problemen ondervonden met conti's, hoewel dat me er niet van weerhouden heeft om contiwintercontact 830p te kopen. Heb 2 dagen na het plaatsen wel een perd total gedaan...

                                Ik heb altijd een zwak voor Goodyear gehad, althans sinds de dagen van de NCT5 maar he toch ondervonden dat er soms rare defecten optreden. Veel plezier ook gehad met de Eagle F1 (hoewel telkens van korte duur, maximum 15000 km).

                                Welke superb heb je? Het kan best ook wel gedeeltelijk aan de wagen liggen. Een superb is niet bepaald een scheurijzer dus hangt er ook wel vanaf waar je hiervoor mee hebt gereden (zeker als dit een leon cupra was). Als het de vorige generatie betreft, heb je de passat configuratie met de motor erg ver naar voren geplaatst wat minder dan ideaal is.
                                Bedankt voor het uitgebreid verslag :-)

                                Heb een gechipte diesel (178pk/+400Nm)en zelf een redelijke zware voet. ;-) tis de voorlaatste generatie.
                                Vroeger wel altijd tevreden geweest van rainsports, lagen toen op de mij Leon 105pk, tweede generatie.

                                Comment

                                Working...
                                X