Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk type banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Welk type banden

Kan er iemand advies geven over goede banden voor op mijn superb?

situatie is als volg: op mijn superb liggen nu continentals, maar ben hier absoluut niet tevreden van. Op droog wegdek geen enkel pobleem. Redelijke grip, weinig doorslippen van de banden (enkel bij uitlokken), maar bij iet of wat vochtig wegdek slippen de banden continue bij iet of wat vlottere rijstijl door, in bochten voel je de wagen schuiven (oprit aaltert richting gent, scherp bochtje die je tegen lage snelheid neemt en bij vochtig of nat wegdek voel je de wagen schuiven).

Voor mij zijn er drie scenario's: vier nieuwe banden die uitstekend presteren bij nat weer, want in Belgie is dit de meest voorkomende situatie. Of winterbanden bijkopen, maar zit ik nog steeds met die rot-continentals(maar wel superband in de winter). Ofwel een all season band kopen (omdat ik een goede winterband toch ook wel kan apprecieren). In het laatste geval schijnt de michelin crossclimate een all season band 2.0 zijn en over goede eigenschappen beschikt op alle vlakken.(ideale tussenoplossing? Geen gedoe met extra set banden voor in de winter)

dus iemand suggesties of advies?

ps: superb is een 140pk die licht gekieteld is met een bestuurder die graag vlot rijdt

Er zijn zomerbanden die ook goede eigenschappen hebben op nat wegdek. Maar bij temperaturen lager dan 7 graden gaat de grip gevoelig achteruit. Persoonlijk zou ik opteren voor winterbanden (met goede eigenschappen bij nat weer (iedere band heeft een label en als je een winterband neemt met label B bij regenweer zit je zeker goed). Als je weinig kilometers maakt zou een all season band een optie kunnen zijn.

Comment

Zomerbanden van Continental is zowat de grootste rommel waarmee ik ooit heb "mogen" rijden ... zowel op een nieuwe Golf III als op een A4 Avant B8.

Op de Golf heeft de ellende een kleine 25.000 km geduurd: trok scheef en na alle mogelijke pistes bewandeld te hebben kreeg ik uiteindelijk - mits een tussenkomst voor de slijtage - nieuwe.

Op de A4 waren de voorste compleet "weg" (lees: < 1 mm profieldiepte) na 21.000 km ... op de achterste stond nog zo'n kleine 6 mm en ik was dolblij dat er een gekostumeerde medemens deze per sé wou hebben voor zijn 5-reeks.

GoodYear Efficiënt Grip gemonteerd, zalige band !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Zomerbanden van Continental is zowat de grootste rommel waarmee ik ooit heb "mogen" rijden ... zowel op een nieuwe Golf III als op een A4 Avant B8.

Op de Golf heeft de ellende een kleine 25.000 km geduurd: trok scheef en na alle mogelijke pistes bewandeld te hebben kreeg ik uiteindelijk - mits een tussenkomst voor de slijtage - nieuwe.

Op de A4 waren de voorste compleet "weg" (lees: < 1 mm profieldiepte) na 21.000 km ... op de achterste stond nog zo'n kleine 6 mm en ik was dolblij dat er een gekostumeerde medemens deze per sé wou hebben voor zijn 5-reeks.

Continental is dan ook een prutsmerk dat totaal geen ervaring heeft met banden maken. Het Duitse merk bestaat nog maar amper 140 jaar. Logisch dat die rommel maken hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Dimi Bekijk Berichten
          Er zijn zomerbanden die ook goede eigenschappen hebben op nat wegdek. Maar bij temperaturen lager dan 7 graden gaat de grip gevoelig achteruit. Persoonlijk zou ik opteren voor winterbanden (met goede eigenschappen bij nat weer (iedere band heeft een label en als je een winterband neemt met label B bij regenweer zit je zeker goed). Als je weinig kilometers maakt zou een all season band een optie kunnen zijn.
          Als het een zomerband wordt, moet het een uitstekende regenband zijn maar dan zit ik met het probleem van de winters. Met winterband erbij zit ik nog steeds met de huidige rotbanden en twee nieuwe type banden ziet mijn "financieel directeur" niet echt zitten en is er eigenlijk een beetje over.

Doe ongeveer 13000km per jaar, naar het werk is (enkel) 4km maar rijden ieder weekend naar mijn ouders en dat is 80km autostrade (enkel) en aangezien onze autostrades niet echt tot de beste van europa behoren, vind ik een goede band toch wel belangrijk.(ondanks de weinige kms)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

en wat doet die met regenweer en winters?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Continental is dan ook een prutsmerk dat totaal geen ervaring heeft met banden maken. Het Duitse merk bestaat nog maar amper 140 jaar. Logisch dat die rommel maken hé.
              blijkbaar maken ze dan toch nog types die rommel zijn en die spijtig genoeg onder mijn superb liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                blijkbaar maken ze dan toch nog types die rommel zijn en die spijtig genoeg onder mijn superb liggen
                Een band is altijd een compromis. Botweg zeggen dat Continental banden (een gerenommeerd A-merk) rommel zijn, is complete nonsens.

Comment

Een band, gaat de auto in dit geval niet beter maken.

Comment

Een band is altijd een compromis. Botweg zeggen dat Continental banden (een gerenommeerd A-merk) rommel zijn, is complete nonsens.
                    Dan is mijn type continental banden een uitzondering. Rij 100m met mijn wagen en uw mening zal totaal anders zijn. Weet wel dat een band een compromis is, maar de band waar ik nu met rij is op nat wegdek gevaarlijk en irritant.

Iemand trouwens ervaring met de michelin crossclimate? Lijkt mij een goede tussenoplossing tussen goede zomerband en winterband.

Comment

Op een A-merk auto's zijn deze alvast perfect. Misschien moet ts een andere wagen kopen..

In vergelijking met de pirellis p-zero die er nu op liggen had ik de indruk dat de conti s contact 5 minder lawaai maakten al ligt dat waarschijnlijk meer aan de staat van ons wegdek. Niet de beste value for money maar ik koop gewoon wat mijn dealer me aanraad en daar heb ik nog geen spijt van gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Een band, gaat de auto in dit geval niet beter maken.
                        de auto zelf niet maar wel de weglegging en de veiligheid van mezelf, mijn vriendin en mijn twee kinderen. Belgische autostrade, regenweer en slechte (regen)banden zijn geen goede combinatie. Vergeet niet dat een band het enigste contact is van je wagen met de baan ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                          Op een A-merk auto's zijn deze alvast perfect. Misschien moet ts een andere wagen kopen..
                          .
                          leg mijn banden op een A-merk wagen en je hebt hetzelfde negatieve resultaat. Heeft niets met de wagen te maken maar met de band.

Comment

Mijn vriendin heeft Conti ecodinges gehad op haar mini. Waren we best content van, alleen waren ze op na 15k km.

Ik heb op mijn Leon sportcontact 5 gehad, slechtste band die ik ooit heb gehad. Draad kwam erdoor na 12k km en veel te weinig grip int nat. Dan PS2 gekocht, en die waren op een Leon een PAK beter .

Zelfs de vredestein op mijn 5 zijn zelfs beter dan die conti's en dat voor de helft van de prijs
                            BMW X5 45e

Comment

Dan is mijn type continental banden een uitzondering.
                              Welk type Continental band en welke maat heb je op je auto liggen?

Comment

Welk type Continental band en welke maat heb je op je auto liggen?
                                Sportcontact 2 205/55 r16.
                                blijkbaar ben ik al niet meer de enige met slechte ervaringen met de sportcontact.

Comment

Naar de bandencentrale en je de duurste Michelins of Pirelli's bestellen die er jouw maat te krijgen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                    Naar de bandencentrale en je de duurste Michelins of Pirelli's bestellen die er jouw maat te krijgen zijn.
                                    Denk je dat de sportcontact op de superb (heeft hogere snelheidsindex dan de meest courante banden) dan zo'n goedkope band is mss? Prijs staat blijkbaar niet altijd garant voor kwaliteit.
                                    T gaat mij trouwens niet om de prijs of merk, wil gewoon een goede, veilige band ongeacht het merk of prijs.

Comment

De sportcontact gaat wel vrij lang mee. Maar dat heeft dan wel z'n nadelen op andere vlakken.

Comment

Ik heb vredestein ultrac sessanta nu. 86€/band en die zijn ook enorm goed vind ik. Veel grip, zeker in het nat en goede slijtage
                                        BMW X5 45e

Comment

Working...
                                        X