Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstellen Audi 100 (Type 44) 2.0 Benzine (Help)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Herstellen Audi 100 (Type 44) 2.0 Benzine (Help)

    In de familie rijdt nog een Audi 100 type 44 rond (als semi daily) en na 25 jaar gebruik zijn er een paar puntjes naar boven gekomen tijdens de jaarlijkse keuring (rubbers ophanging en een schokbreker te vervangen). Nu zijn we recent de garagist verloren die deze wagen steeds heeft onderhouden. Het blijkt na wat rondbellen dat de officiele dealers (in onze buurt Ternat-Asse) niet echt intersse hebben om de wagen in herstel te nemen.

    Daarom zijn we dringend opzoek naar een iemand die ervaring heeft met dit type wagen en ook nog (vlot) aan de nodige stukken kan geraken. Wie kent iemand (een officiele garagist of een liefhebber) die met verstand aan deze wagen kan sleutelen?

    Alle hulp wordt zeer gewaardeerd om deze wagen terug op de baan te krijgen!

  • #2
    officiele dealers moet je niet gaan zoeken, die zijn veel te duur en zien die oude bakken niet graag komen. beter zoek je een kleine onafhankelijke voor dergelijke zaken.
    ik doe zowat alles zelf aan mijn golf 2 (oa ook zelf de 4schokbrekers vervangen), en voor herstellingen die me teveel miserie gaan opleveren, ga ik nog steeds naar de garage (garage robaert onafhankelijk VW/AUDI in denderwindeke). vanuit brussel de ninoofsesteenweg volgen tot in ninove en daar de grote baan nemen naar edingen).

    die doen nog de moeite om onderdelen voor mijn auto te zoeken (heeft zelf ook veel liggen van VW, maar van audi weet ik het niet zo) en nemen mijn auto er nogal snel tussendoor.
    ik ben er laatst geweest voor mijn waterpomp te vervangen, voor de distributieriem te vervangen en vorige maand om mijn flexibele remleidingen te wisselen (=> veel kans dat de koppelingen aan de vaste leidingen gingen breken en dat spul kan je zelf niet herstellen).
    laatste factuur was iets van 130€ en dit voor vervangen 2 flexibele remleidingen, ontluchten remmen en vervangen van 1 vaste leiding door een koperen (op maat maken + nippels aanzetten).

    dichterbij brussel zullen er vast nog wel zijn, maar die kan ik niet
    Last edited by ; 05/12/2015, 09:07.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      officiele dealers moet je niet gaan zoeken, die zijn veel te duur en zien die oude bakken niet graag komen. beter zoek je een kleine onafhankelijke voor dergelijke zaken.
      ik doe zowat alles zelf aan mijn golf 2 (oa ook zelf de 4schokbrekers vervangen), en voor herstellingen die me teveel miserie gaan opleveren, ga ik nog steeds naar de garage (garage robaert onafhankelijk VW/AUDI in denderwindeke). vanuit brussel de ninoofsesteenweg volgen tot in ninove en daar de grote baan nemen naar edingen).

      die doen nog de moeite om onderdelen voor mijn auto te zoeken (heeft zelf ook veel liggen van VW, maar van audi weet ik het niet zo) en nemen mijn auto er nogal snel tussendoor.
      ik ben er laatst geweest voor mijn waterpomp te vervangen, voor de distributieriem te vervangen en vorige maand om mijn flexibele remleidingen te wisselen (=> veel kans dat de koppelingen aan de vaste leidingen gingen breken en dat spul kan je zelf niet herstellen).
      laatste factuur was iets van 130€ en dit voor vervangen 2 flexibele remleidingen, ontluchten remmen en vervangen van 1 vaste leiding door een koperen (op maat maken + nippels aanzetten).

      dichterbij brussel zullen er vast nog wel zijn, maar die kan ik niet



      Dankjewel voor de info!
      We nemen vandaag nog contact op met de garage.

      Comment

      Working...
      X