Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik overweeg een VW Golf te kopen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Ik overweeg een VW Golf te kopen.

De titel zegt het al Het zal een nieuwe oftewel hele jonge tweedehandse worden. Voorkeur gaat naar benzine (rij een 20.000 tal km per jaar). Eerste gedacht zal het de TSI 1.4 Highline worden.
    Graag wat tips van de VW kenners. Alvast bedankt.

Heb geen ervaring met de 1.4tsi, wel de 1.2tsi en deze kon me wel bekoren.
    Maar wat vraag je nu eigenlijk? Of je voor nieuw moet gaan of zeer recentelijk 2de hands?
    Spitsmuis hier op het forum zou je nieuw in Duitsland aanraden, wegens betere prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
      Heb geen ervaring met de 1.4tsi, wel de 1.2tsi en deze kon me wel bekoren.
      Maar wat vraag je nu eigenlijk? Of je voor nieuw moet gaan of zeer recentelijk 2de hands?
      Spitsmuis hier op het forum zou je nieuw in Duitsland aanraden, wegens betere prijzen.
      Niet in Duitsland nog iets meer naar het oosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Niet in Duitsland nog iets meer naar het oosten.
        Ja, ik heb het hem al zo vele keren horen zeggen (schrijven) dat ik er al geen notie op heb waar het juist te doen is. Maar als je tijd hebt (leveringstijden), dus je huidige is nog goed om de periode te overbruggen, zou ik ook wel enkele 1000-den euro's willen besparen. ik begrijp hem wel, maar niet iedereen heeft de beschikking over 2 auto's..

Comment

Bij 20.000 km toch opletten met het verbruik bij een TSI.
          Mijn vrouw rijdt de 1.2 tsi in een beetle, en is zeker geen snelle chauffeuse. Maar onder de 7l krijg je hem toch maar moeilijk. (Wel weinig snelweg moet ik erbij zeggen)

Ik hoor het allemaal graag zeggen dat benzine het gaat overnemen van diesel, maar bij die aantal km/j is de break even toch nog ver te zoeken imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Bij 20.000 km toch opletten met het verbruik bij een TSI.
            Mijn vrouw rijdt de 1.2 tsi in een beetle, en is zeker geen snelle chauffeuse. Maar onder de 7l krijg je hem toch maar moeilijk. (Wel weinig snelweg moet ik erbij zeggen)

Ik hoor het allemaal graag zeggen dat benzine het gaat overnemen van diesel, maar bij die aantal km/j is de break even toch nog ver te zoeken imo.
            +1 Benzine geraakt nooit aan verbruik van dieselversie

Comment

Collega rijdt nu twee jaar met een Golf 1.4 tsi highline, nieuw gekocht.

Tot dusver zeer kontent over. Degelijk afgewerkt en gaat wel vlotjes vooruit.

Verbruik idd aan de hoge kant, volgens hemzelf rond de 8 ltr bij gematigd sportieve rijstijl.

Edit : deze heeft DSG
              Last edited by taiko; 23/02/2016, 19:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                Ja, ik heb het hem al zo vele keren horen zeggen (schrijven) dat ik er al geen notie op heb waar het juist te doen is. Maar als je tijd hebt (leveringstijden), dus je huidige is nog goed om de periode te overbruggen, zou ik ook wel enkele 1000-den euro's willen besparen. ik begrijp hem wel, maar niet iedereen heeft de beschikking over 2 auto's..
                Allé, waar is ons muizeke verdorie ?
                Spitsmuizekes houden toch gene winterslaap ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  Allé, waar is ons muizeke verdorie ?
                  Spitsmuizekes houden toch gene winterslaap ?
                  Zal opgejaagd worden door de kat

Bij mijn ervaring met de 1.2tsi na 250km gemengd gebruik, kwam ik uit op 5,9gemiddeld. Maar ben dan ook maar een gewone, niet sportieve chauffeur.

Comment

Hier ben ik :-). Uiteraard koop je hem , via Duitsland , in CZ :-) . Wanneer je voldoende CNG stations in je buurt hebt dan zou ik je zeker de 1.4 TGI aanraden. Rijdt veel aangenamer en zachter dan de 1.6 tdi en verbruikt +/- 4 kg H- gas (0.90 euro/kg) per 100 km. Bovendien betaal je geen verkeersbelasting of BIV tot 2020. Een 5- deurs Highline heb je overigens al vanaf +/- 19.000 euro
                    http://juetten-koolen.de/CM/DE/fahrzeuge/eu-neuwagen/eu-neuwagen/fahrzeugliste/fahrzeugdetails?autoid=1601

Rechtstreeks in CZ kopen is uiteraard nog voordeliger.
                    Wanneer geld geen rol speelt kan je hem uiteraard ook gewoon bij de Belgische dealer kopen (27.360 euro - 2.000 euro salonkorting).
                    Last edited by ; 22/02/2016, 20:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                      Hier ben ik :-). Uiteraard koop je hem , via Duitsland , in CZ :-) . Wanneer je voldoende CNG stations in je buurt hebt dan zou ik je zeker de 1.4 TGI aanraden. Rijdt veel aangenamer en zachter dan de 1.6 tdi en verbruikt +/- 4 kg H- gas (0.90 euro/kg) per 100 km. Bovendien betaal je geen verkeersbelasting of BIV tot 2020. Een 5- deurs Highline heb je overigens al vanaf +/- 19.000 euro
                      http://juetten-koolen.de/CM/DE/fahrzeuge/eu-neuwagen/eu-neuwagen/fahrzeugliste/fahrzeugdetails?autoid=1601

Rechtstreeks in CZ kopen is uiteraard nog voordeliger.
                      Wanneer geld geen rol speelt kan je hem uiteraard ook gewoon bij de Belgische dealer kopen (27.360 euro - 2.000 euro salonkorting).
                      Trouw terug op post

Comment

Heb zelf een 1.4TSi Highline handgeschakelde (2013).

Erg tevreden van, vlot, verbruik zit rond 6,8l bij sportief rijden op de sportstand.

Staat sinds z'n 30.000km onderhoud op 5W40 ipv longlife olie.
                        Ondertussen 48.500km.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Stond een artikel in AMS dat ze momenteel bij de Duitse dealers kortingen geven van 22 tot 35% (naargelang het model) wegens slabakkende verkoop bij VW.

Comment

Allen daarheen dus :-) Zeker wanneer je vlak bij de grens (Maaseik) woont :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              Allen daarheen dus :-) Zeker wanneer je vlak bij de grens (Maaseik) woont :-)
                              En als compensatie komt Angelake hier in den Belgiek dan een paar pakskes friet kopen

Comment

Het is een 1.2 TSI Highline geworden. Directiewagen met 4000 km op de teller, wat mij betreft nagelnieuw. Volgende week heb ik hem en dan open ik uiteraard een nieuw topic

Comment

Proficiat, welke pk-versie?
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                                    Heb zelf een 1.4TSi Highline handgeschakelde (2013).

Erg tevreden van, vlot, verbruik zit rond 6,8l bij sportief rijden op de sportstand.

Staat sinds z'n 30.000km onderhoud op 5W40 ipv longlife olie.
                                    Ondertussen 48.500km.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6.8 bij sportief rijden dream on.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      6.8 bij sportief rijden dream on.
                                      Denk ik ook, de 1.2 in een Beetle zit gemiddeld op 7,6 volgens spritmonitor. Dus sportief rijden zal minstens 7,5 - 8 zijn denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Denk ik ook, de 1.2 in een Beetle zit gemiddeld op 7,6 volgens spritmonitor. Dus sportief rijden zal minstens 7,5 - 8 zijn denk ik
                                        Beetle is niet COD en daar wringt het schoentje.

Zal u eens meenemen met de Golf van mijn pa. Boven de 7 krijg je hem niet.
                                        Als je eco gaat zit je +-4l.

Maar dat gaat zwart paard nooit geloven natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X