Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW GOLF IV 4motion gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Ik ben ook echt uitgekeken op die golf 4 modellen . Er is geen dag dat ik ze niet tegenkom.
    Ja maar geen 4motion 150pk,zeldzaaam
    een gewone golf 4 vind ik ook niets hoor

Comment

Anders mss een v6 halen
      mja die benzine?? Zuipt een stuk heb ik gehoord,plus verzekering ligt dan weer een pak hoger en autobelasting zou volgens de simulatie net geen 2000euro zijn??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Oppassen he. Is wel 4 motion met 150 pk.
        die 13 jaar oud is. Ding koste destijds nieuw amper meer.
        Het is verder ook maar een speciale uitvoering, zoals de 25-jaar editie, geen speciale serie zoals een GTI of R32. Die laatste is echt een andere wagen, die van Kefkie is nog altijd maar een gewoon Dolfke IV.En er is geen enkele wagen die je zo vaak tegen komt als een Dolfke IV.

De 4-motion heeft ook meer nadelen dan voordelen. Eerst en vooral sleep je constant 150kilo extra mee, is de koffer iets kleiner (niet 100% zeker) en bovenal is en blijft het een voorwielaandrijver, waarbij de achterwielen tot max 50% van het vermogen kunnen krijgen, maar wel énkel en alleen als de voorwielen grip verliezen.

In de praktijk sleep je meestal gewoon 150 kilo extra mee (verbruik) en heb je een hogere onderhoudskost. Het feit dat er zo weinig 4 motion in 2de hands te vinden zijn, komt dan ook omdat de 4 motion een te beperkte meerwaarde had, waardoor ze 'amper' verkocht werden.

Een gewone, FWD Dolf IV, rijdt naar mijn mening ook leuker dan een 4-Motion. Doordat er minder gewicht op de achteras ligt, laat de achterkant zich veel makkelijker zetten (zonder handrem uiteraard). Zo een Dolfke IV laat zich echt makkelijk verleiden tot overstuur. (iets wat PJH destijds ook heel mooi heeft laten zien met zijn Bora )

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

En voor 20.000 euro heb je trouwens al zo een R32 :

Toch wel een ander paar mouwen!
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Amai, die stijgen ook goed in prijs.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Amai, die stijgen ook goed in prijs.
              was ook mijn eerste gedacht

maar kmstand is wel relatief laag
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Hier sé, geen geld en als je snel bent brengt forumenaar Jocar die wel even mee voor je.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

€ 2780, da's nu ook weer geen geld en met een beetje geluk liggen er zelfs Belgische papieren in ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zio Bekijk Berichten
                    Ik twijfel of je nu serieus bent of niet? Heb je eigenlijk gelezen over wat het topic gaat?
                    Beste Zio,Lid Erendriel ken ik persoonlijk en heeft een kleine geestelijke achterstand. Gelieve niet te spotten.Waarvoor dank.
                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                      Beste Zio,Lid Erendriel ken ik persoonlijk en heeft een kleine geestelijke achterstand. Gelieve niet te spotten.Waarvoor dank.
                      Er zitten er zo nog hier :p

Comment

Is deze hier al gezet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                          Nee nog niet maar heb al contact met de persoon gehad
                          is origineel belgische wagen,alle facturen en onderhoudsboekje volledig tip top
                          prijs is wel iets te veel maar ziet er wel interessant uit
                          spijtig geen open dak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            die 13 jaar oud is. Ding koste destijds nieuw amper meer.
                            Het is verder ook maar een speciale uitvoering, zoals de 25-jaar editie, geen speciale serie zoals een GTI of R32. Die laatste is echt een andere wagen, die van Kefkie is nog altijd maar een gewoon Dolfke IV.En er is geen enkele wagen die je zo vaak tegen komt als een Dolfke IV.

De 4-motion heeft ook meer nadelen dan voordelen. Eerst en vooral sleep je constant 150kilo extra mee, is de koffer iets kleiner (niet 100% zeker) en bovenal is en blijft het een voorwielaandrijver, waarbij de achterwielen tot max 50% van het vermogen kunnen krijgen, maar wel énkel en alleen als de voorwielen grip verliezen.

In de praktijk sleep je meestal gewoon 150 kilo extra mee (verbruik) en heb je een hogere onderhoudskost. Het feit dat er zo weinig 4 motion in 2de hands te vinden zijn, komt dan ook omdat de 4 motion een te beperkte meerwaarde had, waardoor ze 'amper' verkocht werden.

Een gewone, FWD Dolf IV, rijdt naar mijn mening ook leuker dan een 4-Motion. Doordat er minder gewicht op de achteras ligt, laat de achterkant zich veel makkelijker zetten (zonder handrem uiteraard). Zo een Dolfke IV laat zich echt makkelijk verleiden tot overstuur. (iets wat PJH destijds ook heel mooi heeft laten zien met zijn Bora )

ik heb de mijne destijds en die was echt full 1.158.000 bef betaald met korting af.
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Kefkie zijn exemplaar is wel in zeer uitzonderlijke staat. Het hoogste bod was dacht ik 15k. The Wolfsburg last edition vind je dan ook niet zo maar. Was dit niet speciaal op bestelling? Nadat je al 20 jaar klant was?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

100% serieus, PM kefkie maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  100% serieus, PM kefkie maar.
                                  Kefkie antwoord niet??

Comment

Zal ermee aan't driften zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Blijven mailen. Kefkie vergeet regelmatig te antwoorden, ik heb daar in het verleden ook al achter moeten zitten.
                                      Toffe gast wel voor de rest.
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Zal ermee aan't driften zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Ale ja,wrijft er maar in dat ik gene 4motion heb??

Comment

• Heb 'm net gesproken Kefkie, zegt geen pm te hebben ontvangen?

Comment

Working...
                                          X