Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E9X met M-pack gezocht
Collapse
X
-
[E9X] E9X met M-pack gezocht
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alle E9x met zowel M47 als N47 niet deugen?
Maar dit is een persoonlijke ervaring natuurlijk. Als die van jouw het wel goed deed zal je dat onthouden. Ontkennen dat de n47 een probleemblok is is natuurlijk uzelf voor de gek houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenBegin er niet aan. Die wagen heeft mij op andehalf jaar veel ellende gekost hem pere total rijden was achteraf gezien misschien nog goed voor men portemonnee . Ik had wel de m47motor en die deed het wel goed (buiten oliezuiper). Als je dan nog is een n47 pakt is er niet veel goeds aan een E9x meer
N47 is gewoon zowat de grootste rotzooi diesel van bmw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichtenn47 moet je kopen als de ketting onder garantie is vervangen . Dat pakken ze bij de dealer goed aan door vernieuwde onderdelen te gebruiken . Bij een manuele ook liefst ééntje waar een nieuwe vliegwiel en koppeling opzit daar hebben ze ook veel last van. zonder garantie moet je zoiets niet kopen.
N47 is gewoon zowat de grootste rotzooi diesel van bmw.
Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenEen tijd geleden eens gaan navragen bij een officiële dealer hier in de buurt en is blijkbaar enkel bij de oudere modellen. Echt veel verkomend was het blijkbaar niet.
Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.
Comment
-
[E9X] E9X met M-pack gezocht
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenEen tijd geleden eens gaan navragen bij een officiële dealer hier in de buurt en is blijkbaar enkel bij de oudere modellen. Echt veel verkomend was het blijkbaar niet.
Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.
Ik ken persoonlijk 5 mensen die een e90/91 hebben gehad. 1 is tevreden, 4 andere niet over te spreken. Dan heb ik het niet noodzakelijk enkel over het kettingprobleem.
Dit is mijn ervaring met de e9xLast edited by SteakFriet; 26/06/2016, 20:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenNeeen maar dat er procentueel veel n47 niet deugen motorisch, elektronisch en qua bouwkwaliteit. Bij m47 is de motor nog wel redelijk betrouwbaar . Desondanks heb ik er genoeg kosten aan gehad op andere vlakken en was het een rammelbak.
Maar dit is een persoonlijke ervaring natuurlijk. Als die van jouw het wel goed deed zal je dat onthouden. Ontkennen dat de n47 een probleemblok is is natuurlijk uzelf voor de gek houden.
En je spreekt over 'procentueel veel N47's die niet deugen'. Over hoeveel procent spreek je dan? Kan je daar effectief een cijfer op kleven?
Comment
-
Mijn E92 had ook een nieuwe ketting nodig op 90.000kms ook al was het probleem nog maar héél licht hoorbaar. Als de auto geen tuning heeft en onderhouden werd bij OEM dealer dan zou het geen probleem mogen geven om onder garantie een nieuwe ketting te bekomen incl geleiders. Zelfs de vervangwagen was gratis. Wagens van 2007 en 2008 hebben blijkbaar de meeste problemen. op recentere wagens heeft men al meerdere keren andere kettingen en geleiders geplaatst. Om een ideetje geven bij een gekende BMW dealer is er full time 1 medewerker bezig met het vervangen van de kettingen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenIk ken geen mensen die geen probleem hadden met die n47 dus is degelijk wel een miseriemotor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenIn geval van mijn kennissen 50% maar dat is niet representatief xD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zou echt wel eens willen weten over hoeveel procent van de N47 motoren het gaat die effectief problemen hebben met die ketting.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk BerichtenZelf ooit 3 keer deze motor gehad,wel nieuw gekocht. Maar als occasie zou ik deze zeker niet moeten hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTot op een zekere hoogte begrijp ik je redenering... Maar waarom zou eens 2de eigenaar de problemen beginnen en daarvoor niet ?
Comment
Comment