Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E9X met M-pack gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
    Begin er niet aan. Die wagen heeft mij op andehalf jaar veel ellende gekost hem pere total rijden was achteraf gezien misschien nog goed voor men portemonnee . Ik had wel de m47motor en die deed het wel goed (buiten oliezuiper). Als je dan nog is een n47 pakt is er niet veel goeds aan een E9x meer
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alle E9x met zowel M47 als N47 niet deugen?

    Comment


    • #22
      [E9X] E9X met M-pack gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alle E9x met zowel M47 als N47 niet deugen?
      Neeen maar dat er procentueel veel n47 niet deugen motorisch, elektronisch en qua bouwkwaliteit. Bij m47 is de motor nog wel redelijk betrouwbaar . Desondanks heb ik er genoeg kosten aan gehad op andere vlakken en was het een rammelbak.

      Maar dit is een persoonlijke ervaring natuurlijk. Als die van jouw het wel goed deed zal je dat onthouden. Ontkennen dat de n47 een probleemblok is is natuurlijk uzelf voor de gek houden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
        Begin er niet aan. Die wagen heeft mij op andehalf jaar veel ellende gekost hem pere total rijden was achteraf gezien misschien nog goed voor men portemonnee . Ik had wel de m47motor en die deed het wel goed (buiten oliezuiper). Als je dan nog is een n47 pakt is er niet veel goeds aan een E9x meer
        n47 moet je kopen als de ketting onder garantie is vervangen . Dat pakken ze bij de dealer goed aan door vernieuwde onderdelen te gebruiken . Bij een manuele ook liefst ééntje waar een nieuwe vliegwiel en koppeling opzit daar hebben ze ook veel last van. zonder garantie moet je zoiets niet kopen.
        N47 is gewoon zowat de grootste rotzooi diesel van bmw.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          n47 moet je kopen als de ketting onder garantie is vervangen . Dat pakken ze bij de dealer goed aan door vernieuwde onderdelen te gebruiken . Bij een manuele ook liefst ééntje waar een nieuwe vliegwiel en koppeling opzit daar hebben ze ook veel last van. zonder garantie moet je zoiets niet kopen.
          N47 is gewoon zowat de grootste rotzooi diesel van bmw.
          Een tijd geleden eens gaan navragen bij een officiële dealer hier in de buurt en is blijkbaar enkel bij de oudere modellen. Echt veel verkomend was het blijkbaar niet.

          Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
            Een tijd geleden eens gaan navragen bij een officiële dealer hier in de buurt en is blijkbaar enkel bij de oudere modellen. Echt veel verkomend was het blijkbaar niet.

            Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.
            Ja watte t.e.m. half 2011 ongeveer moet je daarmee oppassen. Tot 2010 zijn de meeste problemen maar die hebben ondertussen ook meer gebold . Er zijn updates voor geweest waardoor er mensen die de éérste update hadden achteraf weer problemen kregen . In een 5 reeks had je er minder last van die hadden ook geen start stop en daar begonnen de problemen éérder op zeer hoge km standen.

            Comment


            • #26
              [E9X] E9X met M-pack gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
              Een tijd geleden eens gaan navragen bij een officiële dealer hier in de buurt en is blijkbaar enkel bij de oudere modellen. Echt veel verkomend was het blijkbaar niet.

              Die motor zit trouwens quasi overal (zelfs in de nieuwe 1 reeks) in, of je moet al naar de zwaardere 3 reeksen gaan kijken.
              Dus omdat een verkopen van zijn product u zegt dat de problemen niet veel voorkomen geloof je deze? Lijt me logisch dat ze niet gaan zeggen dat ze een paar jaar rommel hebben verkocht. Genoeg info terug te vinden van het euvel.

              Ik ken persoonlijk 5 mensen die een e90/91 hebben gehad. 1 is tevreden, 4 andere niet over te spreken. Dan heb ik het niet noodzakelijk enkel over het kettingprobleem.
              Dit is mijn ervaring met de e9x
              Last edited by SteakFriet; 26/06/2016, 20:43.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                Neeen maar dat er procentueel veel n47 niet deugen motorisch, elektronisch en qua bouwkwaliteit. Bij m47 is de motor nog wel redelijk betrouwbaar . Desondanks heb ik er genoeg kosten aan gehad op andere vlakken en was het een rammelbak.

                Maar dit is een persoonlijke ervaring natuurlijk. Als die van jouw het wel goed deed zal je dat onthouden. Ontkennen dat de n47 een probleemblok is is natuurlijk uzelf voor de gek houden.
                Er zijn uiteraard wel een hoop N47's die effectief problemen krijgen met die bewuste ketting. Het is dan ook één van de meest verkochte BMW diesels ooit. En problemen komen op het net, als het allemaal goed gaat, dan is een mens minder geneigd dat openbaar te maken. Ik ken ook genoeg mensen met een N47, nooit over problemen gehoord. Mijn E91 met N47 (2010) had 75.000 km toen ik 'm verkocht, die draaide nog net hetzelfde als op km-stand 0. En nu rij ik terug met een N47 (2015). En mijn pa met een N47 (2014).

                En je spreekt over 'procentueel veel N47's die niet deugen'. Over hoeveel procent spreek je dan? Kan je daar effectief een cijfer op kleven?

                Comment


                • #28
                  Mijn E92 had ook een nieuwe ketting nodig op 90.000kms ook al was het probleem nog maar héél licht hoorbaar. Als de auto geen tuning heeft en onderhouden werd bij OEM dealer dan zou het geen probleem mogen geven om onder garantie een nieuwe ketting te bekomen incl geleiders. Zelfs de vervangwagen was gratis. Wagens van 2007 en 2008 hebben blijkbaar de meeste problemen. op recentere wagens heeft men al meerdere keren andere kettingen en geleiders geplaatst. Om een ideetje geven bij een gekende BMW dealer is er full time 1 medewerker bezig met het vervangen van de kettingen.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #29
                    Ik ken geen mensen die geen probleem hadden met die n47 dus is degelijk wel een miseriemotor

                    Comment


                    • #30
                      Dan leef ik op een andere planeet denk ik.

                      Comment


                      • #31
                        Ken 4 mensen met 318d en 320d en 2 ervan vliegwiel en 2 ervan vliegwiel en ketting waarvan 1 niet in garantie of coulance. 1 ervan gechipt

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                          Ik ken geen mensen die geen probleem hadden met die n47 dus is degelijk wel een miseriemotor
                          De mensen rond me, met een n47 hebben geen problemen...

                          Comment


                          • #33
                            Ik zou echt wel eens willen weten over hoeveel procent van de N47 motoren het gaat die effectief problemen hebben met die ketting.

                            Comment


                            • #34
                              In geval van mijn kennissen 50% maar dat is niet representatief xD

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                In geval van mijn kennissen 50% maar dat is niet representatief xD
                                Net zoals ik niemand ken die problemen met die N47 heeft.

                                Comment


                                • #36
                                  Das 0% lol

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik zou echt wel eens willen weten over hoeveel procent van de N47 motoren het gaat die effectief problemen hebben met die ketting.
                                    Die cijfers gaan we welling nooit te weten komen. Je kan echter niet ontkennen dat er een serieus kettingprobleem is bij deze motoren. Vandaar ook dat BMW onder garantie herstellingen uitvoert. Dit heeft echter vrij lang geduurd. In het begin mochten de gedupeerden dit uit eigen zak betalen. Ondertussen is de N47 motor verder ontwikkeld. Heel af en toe hoor je nog iets bij een recent model maar dat is te verwaarlozen.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #38
                                      Zelf ooit 3 keer deze motor gehad,wel nieuw gekocht. Maar als occasie zou ik deze zeker niet moeten hebben....

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                                        Zelf ooit 3 keer deze motor gehad,wel nieuw gekocht. Maar als occasie zou ik deze zeker niet moeten hebben....
                                        Tot op een zekere hoogte begrijp ik je redenering... Maar waarom zou eens 2de eigenaar de problemen beginnen en daarvoor niet ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Tot op een zekere hoogte begrijp ik je redenering... Maar waarom zou eens 2de eigenaar de problemen beginnen en daarvoor niet ?
                                          Als ge hem nieuw koopt heb je garantie,in 2dehands meestal niet...of hij moet premium zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X