Oorspronkelijk geplaatst door ReV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E9X met M-pack gezocht
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenVolledig gelijk n47 is rotzooi. Maar er is weer zo een held die blij is met zijn 75000km . Waauw wat een prestatie zeg een ketting die niet kapot springt of ratelt op dat km stand.
Zielig ventje toch. Enfin, blijven proberen zou 'k zeggen.
Comment
-
Het zwarte paard heeft wel een punt dat je voorzichtig moet zijn bij de aankoop. Een ketting die breekt kan je 6000 euro kosten, ketting + geleiders kunnen je 1500 - 2500 euro kosten. Zeggen dat er met een N47 motor niks aan de hand is, zou helemaal fout zijn. Feit blijft wel dat het een motor is die in zowat alle BMW's ingebouwd zit gaande van 1, 3 tot 5 serie en alle afgeleiden. Op mijn auto waren ook de eerste verschijnselen hoorbaar op 90000kms. Dek u gewoonweg in door een auto te kopen met onderhoudsboek van erkende dealer zonder tuning. Als het moest mislopen, heb je recht op garantie. Bij de BMW dealer was een 3 serie gekend die reeds 3 andere kettingen had gekregen. Telkens onder garantie ook al zat de auto reeds boven de 200.000kms. De grootste probleemjaren waren 2007 en 2008. BMW erkent het probleem wat positief is, dus je hebt recht op garantie. Nadien zijn er meerdere updates uitgekomen van de kettingen en geleiders. Bij recentere types van de N47 motor zit je vrijwel safe. Na mijn E92 heb ik ook terug een F10 gekocht met N47 motor.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Hij doet niet liever dan reacties uitlokken en mensen op stang jagen. De meest tactvolle forummer zal het helaas nooit zijn maar hij is wel op de hoogte van een aantal zaken. Alleen de aanpak is vaak iets minder...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenHij doet niet liever dan reacties uitlokken en mensen op stang jagen. De meest tactvolle forummer zal het helaas nooit zijn maar hij is wel op de hoogte van een aantal zaken. Alleen de aanpak is vaak iets minder...
Comment
-
Mijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.
Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenMijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.
Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenMijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.
Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichtenals je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
Kameraad van mij heeft nu al zijn 3de N47 op een rij en ook nog nooit problemen gehad en die doet echt wel veel km's. Ik heb wel een maat die met zijn E87 (2008 ) met N47 het kettingprobleem heeft voorgehad.. De hele motor moest vervangen worden! Maar.. bmw onderhouden dus BMW heeft alles op zich genomen (nochtans had de auto al 160.000km). Dit zijn feiten waar je denk ik al eens conclusie's over kunt nemen.
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn t.o.v. de BMW dealer waar je je wagen onderhoudt en je het duidelijk bespreekt zodat je weet waar je al dan niet aan toe bent moest je ooit problemen hebben met de ketting.
Comment
-
Zelf ook N47 gehad, geen problemen en was zelfs Stage 2 gechipt enz...
Nonkel ook in een E91 320d, geen problemen mee gehad...
Garage waar ik op onderhoud ging (Declercq B&G, niet de 1e de beste) hebben zeer weinig wagens binnen gekregen met dat probleem (misschien omdat ze geen officiële dealer zijn, of omdat het probleem overroepen is door internet helden, wie zal het zeggen...).
Feit is gewoon, zoek een 2ehands N47 die dealeronderhouden is, en niet gechipt. Controleer bij aankoop goed op die ratel, en ga daarna verder bij een dealer voor onderhoud. Kans is dan zeer groot dat moest je ooit problemen hebben, de dealer dit dan oplost.
Heb je schrik van de N47 of wat dan ook, zoek dan een andere motorisatie of wagen.
Al dat ge zever altijd over die N47... Mensen weten het en toch blijven ze die kopen, toch een teken dat het allemaal wat overroepen is, waarmee ik niet beweer dat het geen issue is.
Comment
-
Ik denk niet dat het veel met misbruik te maken heeft.
@ Wouter: het probleem werd in het begin niet erkend door BMW. Dat is pas later jaren gebeurd. In de eerste jaren na de garantie waren de kosten vaak voor de eigenaars zelf.
@ prancing moose: Declercq zal volgens mij ook weinig kettingen moeten vervangen omdat BMW zelf geen toelating geeft om deze buiten het officieel netwerk te laten vervangen onder garantie. Ik wilde mijn ketting ook laten vervangen door B&C en dat werd ook niet toegelaten. Ergens begrijpelijk natuurlijk.
@ Dirk: Toen ik de ketting vorig jaar liet vervangen was er een wachttijd van maanden. De persoon die full time kettingen moest vervangen, deed dit toen al lange tijd. Het zou me verbazen dat dit van de ene dag op de andere gestopt is. Je kan altijd contact opnemen met BMW Smets in Lier om het na te vragen natuurlijk . Op Facebook (betrouwbare bron...????) beweerde iemand dat BMW zou gestopt zijn met het vervangen van de kettingen. De "actie" (zoals hij het omschreef) is net afgelopen... Zou info van een OEM dealer zijn wat ik amper kan geloven...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik denk ook dat het kettingprobleem een beetje overroepen is.
Zeker op Forums word dat veel aangehaald en dan is dat meteen een groot probleem.
Diegene die niet stuk gaan zal je ook niet op een Forum horen.
Als er op alle motoren N47 en dat zijn er wereldwijd een pak er al eens 20% stuk gaan dan zal dat veel zijn.
Wij hebben in ons schadebedrijf voor schadeherstel verschillende BMW taxi's F10 en F11 gehad met pakken kilometers op en daar knapte de ketting pas na een 300.000 Km - 330.000 Km.
En die werd dan nog zonder aarzelen gewoon in garantie vervangen door de Dealer.
Ik spreek dan wel over Dealeronderhouden auto's.
Er zijn diverse E65,E53 en E70 3.0d waar de ketting eerder van klapte
En het is nu niet dat een taxi een luizenleventje heeft.
Bij twijfel koop je gewoon als je tweedehands koopt een Dealeronderhouden auto en laat die dan ook nog eens Dealeronderhouden.
Als er dan wat mis loopt dan zal dat ook deftig opgelost geraken.
Want als je al de Forums moet gaan geloven dan is er geen enkele goede auto meer of het moet er eentje zijn van 20j oud waar nog alles mechanisch van is.
Maar die roesten dan weer helemaal weg.
GarfieldLast edited by Garfield; 03/07/2016, 20:01.
Comment
-
Wat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenWat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenWat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.
Is een model dat ook naar de 7 jaar gaat, de opvolger wordt in september voorgesteld...
de intrede van de n47 viel samen met de f 10... Ook in de e90...
Comment
Comment