Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E9X met M-pack gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Ik ken geen mensen die geen probleem hadden met die n47 dus is degelijk wel een miseriemotor
    Volledig gelijk n47 is rotzooi. Maar er is weer zo een held die blij is met zijn 75000km . Waauw wat een prestatie zeg een ketting die niet kapot springt of ratelt op dat km stand.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Volledig gelijk n47 is rotzooi. Maar er is weer zo een held die blij is met zijn 75000km . Waauw wat een prestatie zeg een ketting die niet kapot springt of ratelt op dat km stand.
      Ja, en er zijn geen N47 gevallen bekend met hogere km-standen waarvan de kettingen niet ratelen zeker?

      Zielig ventje toch. Enfin, blijven proberen zou 'k zeggen.

      Comment


      • #43
        Ik vind het eerlijk gezegd toch ook wel allemaal wat overroepen.

        N47 zit trouwens quasi overal in. Zelfs in de nieuwe 1 reeks, wat misschien wel een mooi alternatief is aangezien mijn zoektocht momenteel vrij weinig oplevert.

        Comment


        • #44
          Het zwarte paard heeft wel een punt dat je voorzichtig moet zijn bij de aankoop. Een ketting die breekt kan je 6000 euro kosten, ketting + geleiders kunnen je 1500 - 2500 euro kosten. Zeggen dat er met een N47 motor niks aan de hand is, zou helemaal fout zijn. Feit blijft wel dat het een motor is die in zowat alle BMW's ingebouwd zit gaande van 1, 3 tot 5 serie en alle afgeleiden. Op mijn auto waren ook de eerste verschijnselen hoorbaar op 90000kms. Dek u gewoonweg in door een auto te kopen met onderhoudsboek van erkende dealer zonder tuning. Als het moest mislopen, heb je recht op garantie. Bij de BMW dealer was een 3 serie gekend die reeds 3 andere kettingen had gekregen. Telkens onder garantie ook al zat de auto reeds boven de 200.000kms. De grootste probleemjaren waren 2007 en 2008. BMW erkent het probleem wat positief is, dus je hebt recht op garantie. Nadien zijn er meerdere updates uitgekomen van de kettingen en geleiders. Bij recentere types van de N47 motor zit je vrijwel safe. Na mijn E92 heb ik ook terug een F10 gekocht met N47 motor.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #45
            Er is nog een verschil tussen waarschuwen en veralgemenen.
            Dat laatste doet ons zwart paardje zó graag, dat hij het altijd doet.

            Het topic over de Alfa 159 is daar nog zo'n bewijs van.

            Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

            Comment


            • #46
              Hij doet niet liever dan reacties uitlokken en mensen op stang jagen. De meest tactvolle forummer zal het helaas nooit zijn maar hij is wel op de hoogte van een aantal zaken. Alleen de aanpak is vaak iets minder...
              The shark is BACK! BMW 635csi

              BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017


              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Hij doet niet liever dan reacties uitlokken en mensen op stang jagen. De meest tactvolle forummer zal het helaas nooit zijn maar hij is wel op de hoogte van een aantal zaken. Alleen de aanpak is vaak iets minder...
                Ik vind nochtans dat ie heel weinig ervaringsgericht spreekt. We kunnen allemaal dingen opzoeken op het net en hier komen verkondigen hé. Een mens die moeite heeft met communiceren. Veel meer dan een hoop onnozele smileys komt er niet uit vind ik.

                Comment


                • #48
                  Mijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.

                  Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                    Mijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.

                    Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
                    Niemand zegt dat er geen geen problemen zijn met de N47. Wel dat het wat overroepen is. Maar als jij spreekt over een hoog percentage probleemgevallen, dan zou ik daar graag een cijfer van zien, of toch zeker iets waar je je op baseert. Er zijn immers genoeg mensen met een N47 die ook nooit problemen hebben. Misschien dat ze wat gevoelig zijn voor misbruik? En van die M47, daar heb ik er per toeval ook eentje van gehad. 120.000 km mee gereden en buiten een katalysator waar binnen iets in los was gekomen en vervangen is geweest in coulance, heb ik daar ook nooit iets aan gehad.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                      Mijn opmerking heeft precies wat teweeg gebracht. Ben toch tevreden dat ik en mijn kennissen niet de enige zijn die de problemen met deze auto erkennen. Straks ga ik nog denken dat ik op een andere planeet leef. Het gaat niet over het feit dat mensen enkel slechte dingen posten op het net. Zoals beemer zei is er al 1 man fulltime bezig met die kettingen in de garage en dit nog 8 jaar nadat de problemen zijn begonnen. Dit lijkt me dan toch geen schoonheidsfoutje meer.

                      Het is een forum en mijn doel was de topicstarter te waarschuwen. Deze lijkt er zich niet veel van aan te trekken. Zijn redenatie is precies dat het overroepen is en dat die motor overal in ligt. Klopt die motor ligt overal in, zijn dan ook overal problemen geweest. Maar goed iedereen koopt wat hij wil, als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
                      Is die man nog altijd full time bezig, want zijn verhaal van die technieker vertelt hij nu toch al lang...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                        als je toch een e90 wil zou ik lekker op zoek gaan naar een m47 (enfin heb ik ook kosten aan gehad maar niet motorisch) of model later dan 2011 omdat ze toen probleem ergens erkent hebben had ik ooit gelezen.
                        Dit klopt niet. Heb nog een E81 gehad met N47 motor die van 2008 of 2009 was en die viel ook nog onder coulance moest er iets aan komen. Dat had mijn garage toen bevestigd.. Auto was wel volledig BMW onderhouden en niet gechipped, los daarvan heeft er op die auto motorisch (en anders ook niet) nooit een sleutel gezeten, nooit geen enkel probleem gehad (had wel onder de 100.000km toen ik hem verkocht).

                        Kameraad van mij heeft nu al zijn 3de N47 op een rij en ook nog nooit problemen gehad en die doet echt wel veel km's. Ik heb wel een maat die met zijn E87 (2008 ) met N47 het kettingprobleem heeft voorgehad.. De hele motor moest vervangen worden! Maar.. bmw onderhouden dus BMW heeft alles op zich genomen (nochtans had de auto al 160.000km). Dit zijn feiten waar je denk ik al eens conclusie's over kunt nemen.

                        Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn t.o.v. de BMW dealer waar je je wagen onderhoudt en je het duidelijk bespreekt zodat je weet waar je al dan niet aan toe bent moest je ooit problemen hebben met de ketting.

                        Comment


                        • #52
                          Zelf ook N47 gehad, geen problemen en was zelfs Stage 2 gechipt enz...
                          Nonkel ook in een E91 320d, geen problemen mee gehad...
                          Garage waar ik op onderhoud ging (Declercq B&G, niet de 1e de beste) hebben zeer weinig wagens binnen gekregen met dat probleem (misschien omdat ze geen officiële dealer zijn, of omdat het probleem overroepen is door internet helden, wie zal het zeggen...).
                          Feit is gewoon, zoek een 2ehands N47 die dealeronderhouden is, en niet gechipt. Controleer bij aankoop goed op die ratel, en ga daarna verder bij een dealer voor onderhoud. Kans is dan zeer groot dat moest je ooit problemen hebben, de dealer dit dan oplost.
                          Heb je schrik van de N47 of wat dan ook, zoek dan een andere motorisatie of wagen.
                          Al dat ge zever altijd over die N47... Mensen weten het en toch blijven ze die kopen, toch een teken dat het allemaal wat overroepen is, waarmee ik niet beweer dat het geen issue is.

                          Comment


                          • #53
                            Ik vind het raar dat sommige 2007-2008 N47 (volgens berichten op het net toch) er al na een 30.000 km ofzo last van krijgen, en anderen nooit. Volgens mij is de N47 nogal gevoelig voor een bepaald gebruik, misbruik, denk ik dan.

                            Comment


                            • #54
                              Ik denk niet dat het veel met misbruik te maken heeft.

                              @ Wouter: het probleem werd in het begin niet erkend door BMW. Dat is pas later jaren gebeurd. In de eerste jaren na de garantie waren de kosten vaak voor de eigenaars zelf.
                              @ prancing moose: Declercq zal volgens mij ook weinig kettingen moeten vervangen omdat BMW zelf geen toelating geeft om deze buiten het officieel netwerk te laten vervangen onder garantie. Ik wilde mijn ketting ook laten vervangen door B&C en dat werd ook niet toegelaten. Ergens begrijpelijk natuurlijk.
                              @ Dirk: Toen ik de ketting vorig jaar liet vervangen was er een wachttijd van maanden. De persoon die full time kettingen moest vervangen, deed dit toen al lange tijd. Het zou me verbazen dat dit van de ene dag op de andere gestopt is. Je kan altijd contact opnemen met BMW Smets in Lier om het na te vragen natuurlijk . Op Facebook (betrouwbare bron...????) beweerde iemand dat BMW zou gestopt zijn met het vervangen van de kettingen. De "actie" (zoals hij het omschreef) is net afgelopen... Zou info van een OEM dealer zijn wat ik amper kan geloven...
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #55
                                Voor garantiegevallen moet je inderdaad niet bij Declercq zijn, ik heb het eerder over de gemodde en niet dealer onderhouden voertuigen die nooit in aanmerking zouden komen voor de coulance.
                                En dat zijn er toch ook een pak.

                                Comment


                                • #56
                                  Ik denk ook dat het kettingprobleem een beetje overroepen is.
                                  Zeker op Forums word dat veel aangehaald en dan is dat meteen een groot probleem.
                                  Diegene die niet stuk gaan zal je ook niet op een Forum horen.
                                  Als er op alle motoren N47 en dat zijn er wereldwijd een pak er al eens 20% stuk gaan dan zal dat veel zijn.
                                  Wij hebben in ons schadebedrijf voor schadeherstel verschillende BMW taxi's F10 en F11 gehad met pakken kilometers op en daar knapte de ketting pas na een 300.000 Km - 330.000 Km.
                                  En die werd dan nog zonder aarzelen gewoon in garantie vervangen door de Dealer.
                                  Ik spreek dan wel over Dealeronderhouden auto's.
                                  Er zijn diverse E65,E53 en E70 3.0d waar de ketting eerder van klapte
                                  En het is nu niet dat een taxi een luizenleventje heeft.
                                  Bij twijfel koop je gewoon als je tweedehands koopt een Dealeronderhouden auto en laat die dan ook nog eens Dealeronderhouden.
                                  Als er dan wat mis loopt dan zal dat ook deftig opgelost geraken.

                                  Want als je al de Forums moet gaan geloven dan is er geen enkele goede auto meer of het moet er eentje zijn van 20j oud waar nog alles mechanisch van is.
                                  Maar die roesten dan weer helemaal weg.

                                  Garfield
                                  Last edited by Garfield; 03/07/2016, 20:01.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Wat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #58
                                      Voor diegenen die interesse hebben, officieel puma bericht (erkenning ketting problemen) van BMW. Klik

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                        Wat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.
                                        Probleem is al drastisch vermindert, maar ook al via mecanicien van een dealer vernomen dat de N47 in een F30 dat probleem kan hebben. Was indertijd wel nog maar 1 geval bekend bij hen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                          Wat was de reden van de kettingbreuk bij de F10? Lag het daarbij ook aan speling? Als je meerdere F10's hebt rondbollen, lijkt het mij toch logisch dat je de kettingen dubbel laat checken als je dergelijke voorvalletjes gehad hebt? Bij de F10 die beduidend recenter is, hoor ik bitter weinig over kettingbreuken.
                                          Een f10 beduidend recenter?
                                          Is een model dat ook naar de 7 jaar gaat, de opvolger wordt in september voorgesteld...
                                          de intrede van de n47 viel samen met de f 10... Ook in de e90...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X