Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e-91

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Bmw e-91

Aller eerst wil ik jullie allemaal groeten , mijn naam is Marc , het is de eerste X dat ik hier kom . Ik zit met een vraagje namelijk we hebben voor onze dochter een BMW E-91 gekocht ( occasie uiteraard ) nu was ikzelf autotechnieker maar toch weet ik niet hoe ik dit moet oplossen
    Ik heb er andere wielen opgezet van haar vorige BMW nu gaat het lichtje " bandenspanningskontrole " branden nu is mijn vraag kan iemand in verstaanbare taal eens uitleggen hoe ik dat kan resetten volgens de handleiding moet dat met dat kleine hendeltje links aan het stuur maar er gebeurt niet veel
    Kan iemand me wegwijs maken daarvoor mijn grootste dank
    grt
    Marc

Bij mijn E82 is het als volgt en ik denk dat het voor een E91 hetzelfde is:

Op de pinkerhendel staat er een knopje dat je naar boven en naar beneden kan duwen. Hierop moet je enkele keren duwen tot als je dit symbool tegenkomt: (!). Hiervoor moet uw contact aanstaan of de motor draaien al stilstaand, al rijden werkt dit niet.

Als je het teken (!) ziet staan moet je één keer op de BC-knop duwen (deze staat links op de pinkerhendel). Als je dit gedaan hebt zie je dat er een vinkje weggaat. Dan moet je de BC-knop enkele seconden induwen en dan gaat er normaal reset op het scherm komen en heb je de bandenspanningscontrole gereset.

Comment

Heb je een idrive?

Comment

Blackhorse wil u bedoelen cruise controle ? want we hebben de beemer nog geen week
        Marc

Comment

C'mon dat zal ik zeker eens proberen bedankt
          Ik heb zelf 18 jaar bij BMW gewerkt maar dat is heel lang geleden en die modellen zijn zo geëvolueerd het laatste model waar ik nog aan gewerkt heb is de E-36 dus dat is een eeuwigheid geleden he
          grt
          marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coachke Bekijk Berichten
            Blackhorse wil u bedoelen cruise controle ? want we hebben de beemer nog geen week
            Marc
            Ik denk dat je u handleiding ééns best wat doorleest daar staat dat allemaal in .

Comment

Marc
              Zit er een zilveren draaiknop in waarmee je het geïntegreerd navigatiescherm kan bedienen en nog een aantal andere zaken?
              Zie onderstaande foto

Of ziet het dashboard er zo uit?

Last edited by BEEMER; 25/08/2016, 20:57.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Aller eerst wil ik jullie allemaal groeten , mijn naam is Marc , het is de eerste X dat ik hier kom . Ik zit met een vraagje namelijk we hebben voor onze dochter een BMW E-91 gekocht ( occasie uiteraard ) nu was ikzelf autotechnieker maar toch weet ik niet hoe ik dit moet oplossen
                Ik heb er andere wielen opgezet van haar vorige BMW nu gaat het lichtje " bandenspanningskontrole " branden nu is mijn vraag kan iemand in verstaanbare taal eens uitleggen hoe ik dat kan resetten volgens de handleiding moet dat met dat kleine hendeltje links aan het stuur maar er gebeurt niet veel
                Kan iemand me wegwijs maken daarvoor mijn grootste dank
                grt
                Marc
                heeft deze set velgen ook sensoren in de velgen? Indien niet gaat resetten niet lukken en moet je andere ventielen laten monteren.

Comment

Beste Beemer de laatste foto is die zoals in die van mijn dochter , ik heb de handleiding al doorgelezen maar het gaat niet zoals ze schrijven
                  neen er zitten geen sensoren in de velgen
                  Oh wacht eens nu begint er een lichtje te branden denk dat het probleem opgelost is dank zij jullie
                  Wat is er gebeurt ? Nu mijn dochter had (had ) een zeer mooie donker blauwe e-46 touring helemaal in M-style uitvoering pracht van een auto met (en hier zijn we dan ) 18 inch m-style velgen onder , nu in het begin van dit jaar rijd ze bij ons in het dorp komt er iemand van de andere kant waar geparkeerde auto's wettelijk staan en die vind dan maar niet beter om er toch tussen te rijden met het gevolg juist achter mijn dochter haar voorbumper pakt die tegenligger haar BMW voorwiel eronderuit chassis gescheurd stuurhuis afgebroken enz enz , nu de 18 inch wielen stonden er voor de winter niet op ( gelukkig )
                  En nu heeft ze de E-91 nog maar een week en pake heeft snel de 18 ners erop gezet en heel waarschijnlijk zullen er op de originele velgen sensoren zitten ik ga er eens achter horen dan zal het zo moeten blijven
                  Heren van harte bedankt
                  Marc

Comment

Beste Beemer de laatste foto is die zoals in die van mijn dochter , ik heb de handleiding al doorgelezen maar het gaat niet zoals ze schrijven
                    Oh wacht eens nu begint er een lichtje te branden denk dat het probleem opgelost is dank zij jullie
                    Wat is er gebeurt ? Nu mijn dochter had (had ) een zeer mooie donker blauwe e-46 touring helemaal in M-style uitvoering pracht van een auto met (en hier zijn we dan ) 18 inch m-style velgen onder , nu in het begin van dit jaar rijd ze bij ons in het dorp komt er iemand van de andere kant waar geparkeerde auto's wettelijk staan en die vind dan maar niet beter om er toch tussen te rijden met het gevolg juist achter mijn dochter haar voorbumper pakt die tegenligger haar BMW voorwiel eronderuit chassis gescheurd stuurhuis afgebroken enz enz , nu de 18 inch wielen stonden er voor de winter niet op ( gelukkig )
                    En nu heeft ze de E-91 nog maar een week en pake heeft snel de 18 ners erop gezet en heel waarschijnlijk zullen er op de originele velgen sensoren zitten ik ga er eens achter horen dan zal het zo moeten blijven
                    Heren van harte bedankt
                    Marc
                    Als het zoals op de tweede foto van Beemer is, zou het moeten werken zoals door C'Mon beschreven (en zo zou het ook in de handleiding moeten staan):

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                    Op de pinkerhendel staat er een knopje dat je naar boven en naar beneden kan duwen. Hierop moet je enkele keren duwen tot als je dit symbool tegenkomt: (!). Hiervoor moet uw contact aanstaan of de motor draaien al stilstaand, al rijden werkt dit niet.

Als je het teken (!) ziet staan moet je één keer op de BC-knop duwen (deze staat links op de pinkerhendel). Als je dit gedaan hebt zie je dat er een vinkje weggaat. Dan moet je de BC-knop enkele seconden induwen en dan gaat er normaal reset op het scherm komen en heb je de bandenspanningscontrole gereset.
                    Trouwens, het systeem werkt niet met sensoren in de velgen. Het merkt enkel (via ABS-sensoren) 'rolverschillen' op tussen de banden indien er één druk verliest. Daarom ook dat je het systeem moet initialiseren. Als je het systeem initialiseert met één platte band, dan zal het systeem niets melden zolang alle banden op dezelfde spanning blijven.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

zie ook https://www.youtube.com/watch?v=0reAAR3V1wg

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Heren van harte bedankt
                        Marc
                        e91 heeft geen sensoren in de velgen zitten... die meet de omtrek die hij maakt. stel als 1 band andere omtrek maakt dan geeft hij aan dat lekke band is

je moet ze dus even "calibreren" z: https://www.youtube.com/watch?v=KB41IMjiIlM

Comment

Beste vrienden dat dacht ik toch ook hoor want de laatste tijd word de banden gecontroleerd door de abs , inderdaad als er 1 of 2 banden druk verliezen word de band dus kleiner en zal deze sneller draaien met het gevolg dat hat abs aggregaat het zal melden , maar het hele voorval ligt een beetje aan mezelf en mijn dochter , die heeft nooit veel tijd en ik zal niet lang genoeg gewacht hebben met het resetten , een collega van haar heeft hem gereset en alles is ok
                          Bedankt voor het meedenken ik waardeer het ten zeerste
                          Nu nog iets wat ik graag zou willen vragen
                          in het midden console zit een aux uitgang ( jack stekker ) nu ben ik aan het zoeken geweest en vond er 1 van jack naar usb maar daar gaven ze als uitleg dat ik niet meer dan 8 G.B mag hebben
                          Weet iemand van jullie er iets meer over voor ik iets bestel ????

mannen bedankt voor uw raad
                          grt
                          Marc

Comment

Tijden veranderzn idd. Ik kreeg in 1996 van pa ne Talbot Solara 1.5b van 1981 die heij zelf 2 jaar ervoor als tijdelijke wagen had gekocht. Na 3u rijden had ik hem al naar de kloten.

En nu krijgen ze ne beemer. Ik ben gewoon te vroeg geboren

Comment

Zeg free de vorige e-46 hadden we gekocht maar daar heeft ze 3x een ongelukje mee gehad en 2X veel centen van getrokken de derde is nog in beraad maar da was ook de hevigste tegenligger een geparkeerde auto gepasseerd zonder haar voorrang af te geven haar auto is juist achter de voorbumper geraakt voorwiel onder de auto de rest allemaal naar de kl...., nu van die centen heeft ze dan deze gekocht ( wij hebben wel wat bijgepast ) Ik was nu ook wel een beemer fan heb er 18 jaar aan gewerkt ( in de garage he ) maar nu op pensioen en nu met deze te zien komt dat toch weer terug hoor die drang naar een beemer zo een schone
                              ik rijd nu zelf met een golf 5 sportline met vele opties gekocht opmijn werk nieuw 11 jaar geleden en ziet er nog als nieuw uit

Comment

Heb je geen foto van de BMW en de Golf? Altijd leuk om hier te plaatsen

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ik zal eens kijken zeg hoe moet ik hier foto's plaatsen want ik zit op verschillende fora met mijn modelbouw en telkens is dat anders
                                  Grt
                                  Marc

Comment

is er niemand die mij uitleg kan geven over het plaatsen van foto's

Comment

Krijg je ze niet online door op het 4de icoontje "insert image" te duwen van rechts te beginnen? Als het niet lukt, wil ik ze wel even voor je uploaden.

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                      X