Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Batterij lenen voor auto te starten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [GZ] Batterij lenen voor auto te starten?

    Hi

    Iemand Omg Brugge-gent-deinze-waregem etc een batterij te leen voor een paar dagen?
    Krijg die auto niet meer in gang met startkabels zowel niet op batterij als op de polen trekt niet genoeg stroom.
    Eer de mijne zijn nafte rondgepompt heeft zijn we al 20a40sec verder.

    Mijne zijn morsdood en heb er nu niet direct eentje nodig een nieuwe kost nogal wat geld!

    65A min (voor een 3.2 benzine)
    Polo 6n 1.4

  • #2
    Ik zou ook niet direct een batterij lenen.

    Een beter idee is met goede dikke startkabels, en een goede dieselauto als donor gebruiken.
    Laat die met draaiende motor en verbonden kabels eerst een kwartier de batterij van je auto laden, en dan starten maar.
    Zal beter lukken dan met een externe batterij.

    Comment


    • #3
      Een dikke auto hebben met 3.2 benzinemotor en een batterij te duur vinden.
      Begrijp wie het begrijpen kan.
      Of is het om eenmalig te starten??
      Een nieuwe kost 89.99 euro voor uw SsangYong Musso EX 3.2
      Gezien op batterijonline.
      Auto batterij / accu kopen? autobatterijen aan de beste prijs van Varta, VMF, Optima en Odyssey in onze online shop! Gebruik de handige batterijzoeker voor uw geschikte autobatterij.
      Last edited by camaro 68 rs; 03/09/2016, 18:58.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

        Mijne zijn morsdood en heb er nu niet direct eentje nodig een nieuwe kost nogal wat geld!
        morsdood?
        Test dan maar eerst eens of de platen niet krom getrokken zijn.

        en investeer in ene goede druppellader als die wagen weinig in gebruik is...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ik zou ook niet direct een batterij lenen.

          Een beter idee is met goede dikke startkabels, en een goede dieselauto als donor gebruiken.
          Laat die met draaiende motor en verbonden kabels eerst een kwartier de batterij van je auto laden, en dan starten maar.
          Zal beter lukken dan met een externe batterij.
          Lukt niet er heeft een range rover diesel aan gelegen.
          Heb hier nog 4 batterijen staan maar morsdood laden niet meer op.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            Een dikke auto hebben met 3.2 benzinemotor en een batterij te duur vinden.
            Begrijp wie het begrijpen kan.
            Of is het om eenmalig te starten??
            Een nieuwe kost 89.99 euro voor uw SsangYong Musso EX 3.2
            Gezien op batterijonline.
            https://www.onlinebattery.be/nl/categorie/auto-accu
            Ja voor paar keer te gebruiken vind ik €90 te duur ja, het is mijn 2de musso (wrak /parts car) die weg moet op de trailer maar moet die eerst in gang krijgen voor het gemak.

            morsdood?
            Test dan maar eerst eens of de platen niet krom getrokken zijn.

            en investeer in ene goede druppellader als die wagen weinig in gebruik is...
            Dood ja, Heb 4druppel laders maar hangen aan auto's dichtste staat op 250km van hier.
            En een kapotte batterij laad niet op met een druppellader.

            Back on toppic iemand iets over?
            Last edited by verbatim2; 03/09/2016, 19:11.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Lukt niet er heeft een range rover diesel aan gelegen.
              Heb hier nog 4 batterijen staan maar morsdood laden niet meer op.
              Dat is toch niet normaal hoor. Normaal gezien, als je wat gas bijgeeft zou die die zeker moeten kunnen starten tenzij uw startkabels te dun zijn.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Ja voor paar keer te gebruiken vind ik €90 te duur ja, het is mijn 2de musso (wrak /parts car) die weg moet op de trailer maar moet die eerst in gang krijgen voor het gemak.
                voor uwe 2de musso...?

                waarom dan niet de batterij uit uwe eerste pakken...?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                  Dat is toch niet normaal hoor. Normaal gezien, als je wat gas bijgeeft zou die die zeker moeten kunnen starten tenzij uw startkabels te dun zijn.
                  Nope, auto die 8 maand stil staat start niet direct. Sommige wel andere niet vloeistoffen moeten eerst rondgaan benzine moet de motor bereiken.

                  voor uwe 2de musso...?

                  waarom dan niet de batterij uit uwe eerste pakken...?
                  ALs 1 zonder power valt komen er +20 errors bij in de ecu en nu is het van belang te weten welke er bij komen door te rijden.
                  Weet dat er in vlaanderen maar 2a3 garages zijn die deze auto nog kunnen uitlezen. 100km heen en terug + 40€ diagnosekosten voor 5min.

                  Kats, sloten, paar sensors, ruitensproeisysteem moeten van wrak op rijdende musso.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    Nope, auto die 8 maand stil staat start niet direct. Sommige wel andere niet vloeistoffen moeten eerst rondgaan benzine moet de motor bereiken
                    .
                    Akkoord, juist daarom dat een losse accu minder aangewezen is dan een draaiende auto. Overlaatst nog een diesel Sprinter gestart met mijn 1.2 benzine 45Ah 4000rpm does the thrick. Als je nu met u landrover de hele tijd gas blijft bijgeven tot dat die musso aanslaat?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                      Akkoord, juist daarom dat een losse accu minder aangewezen is dan een draaiende auto. Overlaatst nog een diesel Sprinter gestart met mijn 1.2 benzine 45Ah 4000rpm does the thrick. Als je nu met u landrover de hele tijd gas blijft bijgeven tot dat die musso aanslaat?
                      Komt er niet door, startmotor draait 1keer over en alles af dan.
                      Met een goeie batterij krijg ik die waarschijnlijk in gang....anders trek ik die eruit maar dat is prutsen en veel tijdsverlies buiten die op een trailer rijden.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        deftige startkabels kopen, zal dan wel starten. met mijn startkabels heb ik ooit men V8 dodge in gang gezet toen die met een vervrozen blok zat.
                        fantastisch goeie dikke kabel, brol tangen die de fabrikant er op het einde heeft aangezet . je kan de rode kabel onderaan de foto nog zien lopen. die is haast zo dik als een preflex buis.



                        je kan ook gewoon eens op een sloop gaan horen voor een accu van een dikke diesel. gaat je daar een 20-30€ kosten.

                        de capaciteit wordt wel in Ah uitgedrukt, en niet in A. dus die 65A moet 65Ah zijn.
                        de startstroom is wel in A, en die zal wel hoog genoeg moeten zijn (400-600A).

                        heb niet veel oldy's meer, en diegenen die hier nu nog staan, zullen wel al een dooie accu hebben na 3-4jaar stilstaan
                        Last edited by andydv; 03/09/2016, 21:22.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                          deftige startkabels kopen, zal dan wel starten. met mijn startkabels heb ik ooit men V8 dodge in gang gezet toen die met een vervrozen blok zat.
                          fantastisch goeie dikke kabel, brol tangen die de fabrikant er op het einde heeft aangezet . je kan de rode kabel onderaan de foto nog zien lopen. die is haast zo dik als een preflex buis.



                          je kan ook gewoon eens op een sloop gaan horen voor een accu van een dikke diesel. gaat je daar een 20-30€ kosten.

                          de capaciteit wordt wel in Ah uitgedrukt, en niet in A. dus die 65A moet 65Ah zijn.
                          de startstroom is wel in A, en die zal wel hoog genoeg moeten zijn (400-600A).

                          heb niet veel oldy's meer, en diegenen die hier nu nog staan, zullen wel al een dooie accu hebben na 3-4jaar stilstaan
                          Mijn kabel is 30mm²
                          Alles aansluiten met dooie batterij geen reactie.
                          Aansluiten op de klemmen zonder contact met batterij ok auto krijgt stroom begint te tuuten (sleutel in contact) uurwerk springt niet op. Ik kan eenmaal proberen starten en dan valt alles uit wegens niet genoeg stroom meer. (range rover 4.0 diesel op 3000rpm).
                          Opnieuw aansluiten same problem ik moet gewoon eens kunnen doorstarten.
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Mijn kabel is 30mm²
                            Alles aansluiten met dooie batterij geen reactie.
                            Aansluiten op de klemmen zonder contact met batterij ok auto krijgt stroom begint te tuuten (sleutel in contact) uurwerk springt niet op. Ik kan eenmaal proberen starten en dan valt alles uit wegens niet genoeg stroom meer. (range rover 4.0 diesel op 3000rpm).
                            Opnieuw aansluiten same problem ik moet gewoon eens kunnen doorstarten.
                            Ik denk dat het probleem bij de auto zit, als het niet gaat met die Range gaat het ook niet gaan met een nieuwe batterij.
                            Is de startmotor niet defect?
                            Last edited by camaro 68 rs; 04/09/2016, 00:26.
                            Z4 M40i

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                              Nope, auto die 8 maand stil staat start niet direct. Sommige wel andere niet vloeistoffen moeten eerst rondgaan benzine moet de motor bereiken.


                              ALs 1 zonder power valt komen er +20 errors bij in de ecu en nu is het van belang te weten welke er bij komen door te rijden.
                              Weet dat er in vlaanderen maar 2a3 garages zijn die deze auto nog kunnen uitlezen. 100km heen en terug + 40€ diagnosekosten voor 5min.

                              Kats, sloten, paar sensors, ruitensproeisysteem moeten van wrak op rijdende musso.

                              Als de benzinepomp enkele sec. draait is de benzine op druk.
                              Ik zeg wel ALS ,wil die nog draaien na die lange stilstand?
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • #16
                                Ik denk dat het probleem bij de auto zit, als het niet gaat met die Range gaat het ook niet gaan met een nieuwe batterij.
                                Is de startmotor niet defect?
                                Nog eens gehad met een audi S2 ging op geen enkele manier, nieuwe batterij erin 30sec doorstarten en in gang. Zelfde hier me dunkt.
                                Zoek maar op youtube wagens die ze na 10y starten altijd batterij en eventueel nog startkabels voor extra stroom. Met enkel startkabels nog nooit eenen zien starten.

                                Ik zeg wel ALS ,wil die nog draaien na die lange stilstand?
                                Geen idee, moet eerst een battery hebben zodat ik kan doorstarten. Geen idee waarom die startkabels niet gaan.

                                PS: Herinner mij hier ook nog topic met Maserati ghibli ze kregen die ook niet meer in gang met kabels...
                                Last edited by verbatim2; 04/09/2016, 01:23.
                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Nog eens gehad met een audi S2 ging op geen enkele manier, nieuwe batterij erin 30sec doorstarten en in gang. Zelfde hier me dunkt.
                                  Zoek maar op youtube wagens die ze na 10y starten altijd batterij en eventueel nog startkabels voor extra stroom. Met enkel startkabels nog nooit eenen zien starten.
                                  op mijn foto hierboven zie je niet eens een accu zitten, startkabels rechtstreeks op de kabels. kabels zijn een 4-5meter lang.
                                  vervrozen motor, radioator open gebarsten, starten op LPG!!!.
                                  ging perfect met die kabels.

                                  mijn escort heeft een motor uit 1969 gekregen, stond bij de laatste eigenaar al 5jaar op een pallet. hij heeft die bij iemand gekocht waar die ook al 10jaar op die pallet stond. 15jaar stilstand, nieuwe olie erin, met de hand rondgedraaid, benzine in de carbu gegoten en direct gestart.


                                  van de caprimotor die ik na 14jaar stilstaan weer tot leven wekte hebt ik ook 4 filmpjes gemaakt voor die starte. ook direct op startkabels, geen accu erin (zorgt voor lagere stroom zodat de startmotor er niet direct uitfikt na 15seconden)

                                  poging 1
                                  after motorswap, trying to start part 1


                                  poging 2
                                  after motorswap, trying to start part 2


                                  poging 3
                                  after motorswap, trying to start part 3


                                  en toch gestart op 2:00
                                  starting ford capri 2.0V6 after motorswap


                                  zelf deze werd na jaren weer gestart, accu morsdood, geen lampje ging nog aan. startkabels eraan (met de dodge), ding gestart en met Z platen naar huis gereden. onderweg 2-3keer in panne gevallen doordat er op ralenti niet genoeg vonkjes meer over waren voor de motor. eigenaar al 2jaar overleden



                                  met een interne accu, of met startkabels maakt in principe niks uit. zolang de stroom er genoeg doorkan, moet je op beide kunnen starten.
                                  als je een interne accu EN startkabels nodig hebt om de motor rond te krijgen, ga je op 10sec de startmotor eruit fikken. want dan loopt er vlot +1000A (een ordinaire diesel accu levert al 600-700A op zichzelf, een naftje start al met een 300-400A).

                                  had ik nog een accu gehad, mocht je ze gerust komen halen, maar heb er geen meer. enkel in de golf steekt nog een goeie 100Ah accu maar die kan ik geen dagen missen
                                  Last edited by andydv; 04/09/2016, 09:52.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als het enkel de brandstofpomp is die volgens u wat tijd nodig heeft, dan zet je die toch even zelf in gang met rechtstreekse voeding.
                                    dat heeft toch amper verbruik.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Batterij gevonden en probleem blijft.
                                      Je krijgt stroom, contact overdraaien tot lampjes branden ok.
                                      Proberen starten niks meer en alle stroom valt uit => polen los en opnieuw aansluiten.

                                      Zekering van startmotor 30A? Zekering motor 50A?
                                      Nuja zal waarschijnlijk eruit trekken worden...
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat blijft moeilijk inschatten vanop afstand. Ik ben het eens met de eerdere reacties dat je verder zal moeten zoeken.

                                        Andy heeft eigenlijk alles uit de doeken gedaan. Als dat niet helpt, dan ... is het een Moesso ipv een Musso vrees ik.

                                        n.b. nothing can't be fixed

                                        Comment

                                        Working...
                                        X