Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automaat auto, 4deurs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] automaat auto, 4deurs

onze benz is aan het overlijden en daarom ga ik op zoek naar een andere auto voor mijn vrouw.
    moet een veilige auto zijn (bouwjaar na 2000) maar doch ook niet moeders properste, want mijn vrouw is nog niet zo handig met het parkeren (heeft mijn aanhangwagen al 2keer geraakt bij het parkeren).
    ik zoek ongeveer te grote van een vw golf - ford focus - opel astra - ...
    absolute verreisten zijn 4deuren en automaat. benzine/diesel maakt niet uit, hoeft ook geen pk monster te zijn.
    autohandelaren geen probleem, is misschien handiger zodat die de benz kan overnemen. heb al mijn gekende garages gecontacteerd, maar die hebben geen 4deurs automaatjes staan nu

Zoiets? Onverwoestbaar en al wat voorgedeukt :-) http://www.kapaza.be/nl/nissan/nissa...-113860797.htm

Of dit? http://www.kapaza.be/nl/rover/rover-...-113616609.htm
    Last edited by elio; 15/11/2016, 13:08.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Mss de knightrider zijne C4 over pakken.

Budget zou mss handig zijn.

Comment

Allé Andy, waarom geen herstelling aan die Benz.
        De kas zal nog goed zijn, dus een andere motor met versnellingsbak steken is toch gewoon een weekendje werk?

En handelaars zijn meestal niet happig op halve wrakken, daar gaan ze niks voor geven. Als je die Benz kwijt wil, dan zal dat export worden.

Comment

wel,
          -toen we die kochten ging die soms in noodloop. dat bleek de swirl flaps in de inlaat te zijn die vast zaten (motor geblokkeerd) en waarbij ook een hoop turbo druk verloren ging. kostprijs om te vervangen: 1700€!!!. heb ik niet gedaan, gewoon die flaps eruit geklopt en het gat gedicht.
          -in de winter die daarop volgde, bleek de verwarming niet genoeg te doen, thermostaat (zonder werkuren al 109€!!) vervangen, totale kostprijs inclusief koelvloeitstof, wat dichtingen en olie kwam op +700€ uit.

vlak voor de keuring te horen gekregen dat de
          -uitlaat slecht is,
          -de remleidingen achteraan slecht,
          -een draagarm slecht... ging nog eens 1000€ kosten. niet gedaan en zo naar de keuring. is er nog door voor een jaartje.
          nu blijkt dan ook dat die uitlaatgassen langs de injector naar buiten blaast (dom koper ringkske kapot en kost niet zovee, maar als de injector er niet vlot uit komt komt er nog eens 450€ bovenop).
          en daarbij nog eens de kapotte waterpomp die ook vlot 300-450€ gaat kosten (waterpomp 150€, distributieriem 50€, spanrollen, koelvloeistof). kortweg, te voorziene kosten aan die auto zal weeral richting 600-1200€ gaan. er zit dan al dik 6000€ in op 1,5jaar rijden. het houd gewoon niet op.

hebben dan nog steeds het probleem dat de auto soms niet meer wil schakelen (afzetten en herstarten) en in 4de regelmatig eens in toeren omhoog schiet (hij schakeld uit 3de, revved even en schakeld dan op in 4de. en af en toe draait de starter loos rond zonder dat de bendix het tandwiel naar voren duwt.
          de kas is ook alles behalve goed. deuren roesten onder de rubbers, voorspatbord links roest, achter 2 wielranden roesten ferm, achterklep roest.

ik geef niet snel een auto op, maar dat kreng ben ik nu wel al kotsbeu. mijn VW is dubbel zou oud en heeft op 5jaar zoveel miserie niet gehad als die benz op 6maand heeft.
          dat ding zit ook vol computers waardoor je niet ff iets kan wisselen, want dan werkt het niet meer. zelf een domme tankvlotter moet in de computer gestoken worden. laat staan dat je eens ff de motor + versnellingsbak kan wisselen
          Last edited by andydv; 15/11/2016, 15:57.

Comment

Zoek u een w202, het model voor uw c klasse, roest ook serieus maar verder weinig problemen. Is te vinden voor een appel en een ei en rijdt goed. Hier al 8 jaar een s202 220cdi en buiten 1 keer de thermostaat is daar nog niets aan kapot gegaan.

Comment

vind ge...

Mercedes-Benz C Klasse ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

deze heeft hetzelfde probleem als de onze, alleen lekt bij ons de injector, en bij hem is die bout kapot om de injector vast te houden. beide resulteren in drukverlies bij compressie en uitstoot uitlaatgassen onder de motorkap

deze verkoopt enkel voor export http://www.2dehands.be/autos/mercede...313678966.html

en de rest zijn manueel geschakelde.
              het probleem is ook dat die bakken nu veel teveel in wegentax kosten door die vergroende fiscaliteit. onze benz hebben we nog ingeschreven voor die verandering waardoor we op 400€/jaar zitten. eenzelfde inschrijven nu zou ond de 600-700€ zitten.
              ik heb al wat uitgekeken naar mercedes A klasses, en zowat allemaal worden ze verkocht voor export, hebben startproblemen of er scheelt iets aan de automaat bak

ford focus is moeilijk te vinden in automaat, zou makkelijker zijn aangezien het voor mij eenvoudiger is aan stukken van ford te geraken. fiesta is te klein.
              opel astra is wel te vinden, maar mijn vrouw vind er niks aan, corsa zijn te klein.
              audi en VW zijn ook moeilijk te vinden tenzij er een 2,5V6 voor zit.

een golf 2 automaat (benzine en diesel) is makkelijker te vinden dan een 2000-2005 auto in automaat

Comment

Waarom altijd van die oude krellen. Mss eens een jonge 'betrouwbaardere' occasie kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Waarom altijd van die oude krellen. Mss eens een jonge 'betrouwbaardere' occasie kopen?
                  vind ik ook.
                  Andy, je koopt een mercedes met een serieus pak km's op de teller, natuurlijk zijn daar veel kosten aan hé.
                  En natuurlijk blijven ze zelf voor zo een oud ding mercedesprijzen vragen..

Koopt u eens iets japans ofzo, zal u beter afgaan dan een overjaarse duitser
                  Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi,..
                  Genoeg bakken te vinden.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Op zoek naar een tweedehands BMW 320? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      vind ik ook.
                      Andy, je koopt een mercedes met een serieus pak km's op de teller, natuurlijk zijn daar veel kosten aan hé.
                      En natuurlijk blijven ze zelf voor zo een oud ding mercedesprijzen vragen..
                      heb die gekocht met 390 000km, dat is in principe peanuts voor een 2.2cdi blok die slechts 116pk levert.
                      mechanisch gezien mag die daar niet van afzien.

ik vond die best goedkoop hoor. mijn vrouw zou graag een mini cooper hebben, daar vragen ze 5000€ voor zo een 15jaar oud ding.
                      dan is onze benz met al zijn kosten nog steeds goedkoper dan zo een mini.
                      ford focus automaat van 2001 vragen ze ook nog tussen de 2500-3000€ terwijl je voor 3000€ ook vlot een 2005 model vind.

dus zo overprijzed zijn die benzen toch niet. t is pas als je de onderdelen moet vervangen, lopen de kosten hoog op

ik vind genoeg degelijke dingen, maar die ziet mijn vrouw dan niet graag.

Comment

Wat vindt ze van een Jag X-type? Voor weinig te vinden, ook veel met automaat verkocht, en onderhuids een Ford...
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Nissan Micra en consorten is nog redelijk vaak met automaat verkocht geweest.
                          Zo van die typische oudemens-auto's.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mijn grootmoeder is nu aan haar derde auto bezig, steeds benzine met automaat. Eerst Honda civic, dan Nissan micra en nu Honda logo. 3 auto's op 37 jaar, alle 3 tweedehands gekocht en nooit grote kosten gehad.

En die deden ook dienst als vervangwagen in het familiebedrijf (bouw), dus die bakjes kregen af en toe op hun doos ???? enig nadeel, ze zijn niet gemaakt om afstanden te doen.

Om die reden bolt mijn moeder met mijn S60, maar daar zijn de kosten ook navenant. Niks dramatisch, maar is uiteindelijk dezelfde klasse als je huidige Benz.

Ik zou naar Azië kijken of zo een verklede Aziaat zoals die Rover die hier is voorgesteld.

Vind je geen insight voor jouw budget?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Carisma met automaat zou beter zijn, onverwoestbaar en cheap as fuck.
                              Mitsubishi zijn goedkope onderdelen.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Mitsubishi gaat niet makkelijk kapot, maar wel dure onderdelen.

Onze Space WAgon is weg gegaan op 14 jaar met 100.000km omdat de koppeling, distributieriem, waterpomp en centrale vergrendeling moesten vervangen worden. Ging me >2500€ kosten...

Wat je hier mee maakt met je Benz is exact wat nu veel gebeurt. Carosserie zou niet meer mogen roesten, en de bewegende delen van een motor kunnen eigenlijk behoorlijk wat kms aan. Maar het is al de rommel die er rond hangt die kapot gaat, en handenvol geld kost.

Mijn tip: zoek U een Jap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Onze Space WAgon is weg gegaan op 14 jaar met 100.000km omdat de koppeling, distributieriem, waterpomp en centrale vergrendeling moesten vervangen worden. Ging me >2500€ kosten...

Gaat niet makkelijk kapot? 100000km en zoveel eraan? Dat noem ik pas een kat in een zak.
                                  Mijn wagens doen op 3 jaar tijd tussen de 155000 en 185000km en daar scheelt minder aan als ze buiten gaan. Ja, zelfs diene goedkope C5 is met 155000km buiten gegaan en enkel ooit mechanisme van het electrisch raam moeten vervangen.

Van ne Jap verwacht ik toch beter.

Pa heeft ook een paar jaar ne Space Wagon gehad en heeft er hier en daar toch ook wel wat stukken aan gehad. Nu heeft hij een outlander en nog niets mee aan de hand gehad buiten eens naft in gekapt terwijl het nen diesel is

Comment

Als je 100.000km stadsritten doet, en rijdt zoals mijn vrouw, dan is het niet abnormaal dat de koppeling kapot gaat: 1000€
                                    Een distributieriem na 14 jaar en 100.000km is geen luxe denk ik, dat samen met de waterpomp (preventief): 800€
                                    Centrale vergrendeling: waarschijnlijk ergens een slecht contact: raming van de garage ca 200-300€

Normaal onderhoud met alle filters: 400€

Weet ook dat ik onwille van het laag aantal kms slechts om de 2 jaar naar het onderhoud ging. Buiten dat onderhoud hebben we ook nog eens na 9 jaar een nieuwe batterij en een stel banden gestoken.

Zo abnormaal is dat niet denk ik, het was gewoon een opeenhoping van kosten die de waarde van een 14 jaar oude ketel overstegen.

Comment

Aj ja, ok. Een vrouw reed ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wat je hier mee maakt met je Benz is exact wat nu veel gebeurt. Carosserie zou niet meer mogen roesten, en de bewegende delen van een motor kunnen eigenlijk behoorlijk wat kms aan. Maar het is al de rommel die er rond hangt die kapot gaat, en handenvol geld kost.

Mijn tip: zoek U een Jap.
                                        Andy doet dat normaal zelf dus enkel de stukken betalen.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X