Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automaat auto, 4deurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Als je 100.000km stadsritten doet, en rijdt zoals mijn vrouw, dan is het niet abnormaal dat de koppeling kapot gaat: 1000€
    Een distributieriem na 14 jaar en 100.000km is geen luxe denk ik, dat samen met de waterpomp (preventief): 800€
    Centrale vergrendeling: waarschijnlijk ergens een slecht contact: raming van de garage ca 200-300€

    Normaal onderhoud met alle filters: 400€

    Weet ook dat ik onwille van het laag aantal kms slechts om de 2 jaar naar het onderhoud ging. Buiten dat onderhoud hebben we ook nog eens na 9 jaar een nieuwe batterij en een stel banden gestoken.

    Zo abnormaal is dat niet denk ik, het was gewoon een opeenhoping van kosten die de waarde van een 14 jaar oude ketel overstegen.
    mijn persoonlijke ketel wordt binnen 3maand 29jaar oud.
    heb die gekocht met 361 000km waarbij de teller zelf niet meer telde (dus god weet hoeveel km heeft dat ding).
    ik rijd er al 7jaar mee en zit nu op 496 000km. heb er volgende kosten aan gehad:
    -radiator + radiatorslang: 40€
    -waterpomp: 300€
    -distributie was niet nodig, maar toch laten doen terwijl de waterpomp eraf was (400 000km): 50€
    -cardankop maakte lawaai: 30€
    -brandstoffilter: ??
    -rondom de dempers al eens laten vervangen: 112+80€
    -complete uitlaat vervangen: 110€


    de accu was al stokoud en zit er bij mij nu ook al 7jaar in, koppeling is ook al heel oud en nog altijd niet kapot. alarm en de CV zijn ondertussen gesneuveld en doe de deur open met de sleutel.
    onderhoud... op 456k km de oliefilter laten vervangen heb. dat is het zowat .
    voor de rest 2 kogelgewrichtjes vervangen van 6€/stuk, eens wat olie bijvullen, en banden wisselen.

    die benz ging bij 1 herstelling al vlot boven mijn totale herstelkost van de golf de laatste 6jaar. de laatste 3jaar deed mijn golf allemaal kleine ritjes:
    -5km smorgens naar station,
    -5km saovnds naar huis
    -5km naar de colruyt
    -7km naar de carrefour
    -4km naar winkelcentrum
    -10 km naar de doehetzelf
    -9km naar containerpark
    ...

    soms zie ik autos met 100-150 000 km en in de beschrijving lees je dan een hele waslijst van onderdelen die recent al vervangen waren... geeft mij toch ook niet echt een goeie indruk dan
    Last edited by andydv; 16/11/2016, 14:51.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      mijn persoonlijke ketel wordt binnen 3maand 29jaar oud.
      heb die gekocht met 361 000km waarbij de teller zelf niet meer telde (dus god weet hoeveel km heeft dat ding).
      ik rijd er al 7jaar mee en zit nu op 496 000km. heb er volgende kosten aan gehad:
      -radiator + radiatorslang: 40€
      -waterpomp: 300€
      -distributie was niet nodig, maar toch laten doen terwijl de waterpomp eraf was (400 000km): 50€
      -cardankop maakte lawaai: 30€
      -brandstoffilter: ??
      -rondom de dempers al eens laten vervangen: 112+80€
      -complete uitlaat vervangen: 110€


      de accu was al stokoud en zit er bij mij nu ook al 7jaar in, koppeling is ook al heel oud en nog altijd niet kapot. alarm en de CV zijn ondertussen gesneuveld en doe de deur open met de sleutel.
      onderhoud... op 456k km de oliefilter laten vervangen heb. dat is het zowat .
      voor de rest 2 kogelgewrichtjes vervangen van 6€/stuk, eens wat olie bijvullen, en banden wisselen.

      die benz ging bij 1 herstelling al vlot boven mijn totale herstelkost van de golf de laatste 6jaar. de laatste 3jaar deed mijn golf allemaal kleine ritjes:
      -5km smorgens naar station,
      -5km saovnds naar huis
      -5km naar de colruyt
      -7km naar de carrefour
      -4km naar winkelcentrum
      -10 km naar de doehetzelf
      -9km naar containerpark
      ...

      soms zie ik autos met 100-150 000 km en in de beschrijving lees je dan een hele waslijst van onderdelen die recent al vervangen waren... geeft mij toch ook niet echt een goeie indruk dan
      Gewicht en comfort duwen de herstelkosten omhoog. Op een bakje van nog geen 1000 kilo met enkel de basics aan boord zijn kosten altijd lager. Mijn moeder had dit jaar remmen achteraan op de Volvo moeten vervangen en dan zit je met schijven en klauwen die gemaakt zijn om 1500 kilo stil te krijgen tot 200 per uur. In principe is dat wel een vervanging die je maar 1 keer doet op de levensloop van een wagen ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #23
        Nagenoeg onverwoestbaar : http://www.2dehands.be/autos/toyota/...314356710.html

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
          de kapotte waterpomp die ook vlot 300-450€ gaat kosten (waterpomp 150€, distributieriem 50€, spanrollen, koelvloeistof). kortweg, te voorziene kosten aan die auto zal weeral richting 600-1200€ gaan. er zit dan al dik 6000€ in op 1,5jaar rijden.
          Deze modellen hebben een distributieketting, geen distributieriem.

          En ? ... hoe rijdt de Toyota ? ...

          Comment

          Working...
          X